Matra Djet replica
Ben nu zo'n half jaar in het bezit van een Matra Djet Replica.
De basis vormt een Volkswagen Kever 1600 van 1970. De auto staat al sinds 1996 stil, dus tal van dingen moet verholpen/vervangen/gemaakt worden om weer te kunnen rijden... |
Ziet er leuk uit!
Weer eens wat anders;) |
Quote:
Dankje :) Wil er nog wel wat dingen aan veranderen, maar wil eerst zien dat ik 'm op de weg krijg. Motor loopt inmiddels weer, remmen zijn gereviseerd. Nu met de bedrading bezig; is één zooitje, dus nieuwe kabelboom erin. |
Andere velgen en banden zouden de looks heeeel erg verbeteren..
|
Erg gaaf zeg...doet me denken aan zo`n Bonito! Of is dit hetzelfde?
|
Leuk!
Een kameraad (Fransoos) van mij heeft een echte D-Jet met een oude renault alpine motor. Hij rijdt er in Frankrijk rally's mee. Hij was inclusief rolkooi te klein voor mij. |
Quote:
Voor dit ding moet je ook haast acrobaat zijn. Maar hij staat weer thuis! Heb 'm net naar huis gesleept. Bedrading is nu vrijwel klaar :) Klein stukje nog gereden; eerste keer. Super :thumbup: ! |
heb je meer foto's? en wanneer is hij helemaal rij/apk klaar? :D
|
Leuk ding! lijkt mij aleen wel krap van binnen.
|
Quote:
:rolleyes: Pijnlijk onderwerp, maar ik hoop zo snel mogelijk ;) Quote:
Is 'ie ook :redface: |
Van de echte Matra Bonnet Djet 1 t/m 6 zijn in totaal 1691 gemaakt in 5 jaar.
Van de eerste 4 waar nog geen Matra op staat nog geen 300. De Rene Bonnet Djet 4 met 1100cc Gordini liep in 1963 al dik 200 km/h, was z'n tijd ver vooruit! Als je fan bent is zo'n replica een mooi alternatief... Van welk type is dit een replica? Ben zelf nogal fan van de Matra Murena S, beetje jeugdsentiment zeg maar... Alleen is een mooi exemplaar lastig te vinden! |
kennis van me uit lemmer heeft eentje in showroomstaat
|
Zijn superleuke auto's. Deze ziet er ook leuk uit, lekker kleurtje! Maar die wielen kunnen echt niet vind ik :redface:
|
Quote:
Een echte Matra Djet zie je idd niet vaak. Maar zo'n replica ook niet; dit is 1 van de waarschijnlijk 5 of 6 stuks die ooit gebouwd zijn. Het zijn allemaal prototypes, de echte kit is nooit in productie gegaan. Al die 5/6 prototypes zien er ietwat anders uit; zo weet ik er één waarbij bv die glazen achterklep omhoog kan. Quote:
Foto!? Quote:
Dankje, aan de velgen wil ik nog wat doen. Zodat het o.a. niet zo keverachtig lijkt ;) Maar ik wil 'm eerst APK klaar maken; die velgen vind ik op dit moment niet zo super belangrijk... |
Superauto met veel potentie!!!!
|
Ben nu bezig met de stoelen. Heb Simca Ralley I stoelen gekocht. Dat zijn polyester kuipjes met dito voet. De voet is te breed en te hoog; die moet er dus afgezaagd worden en op een andere manier bevestigd worden. Heb daar nu een framepje voor. Vervolgens wil ik die op rails monteren zodat ik de stoel naar voren of naar achteren kan verstellen. Moet alleen opletten dat het geheel niet te hoog komt; anders zit ik met m'n hoofd tegen het dak... :rolleyes:
Binnenkort hier meer info en foto's :) |
Hierbij wat foto's;
Oude stoelen eruit: De Simca Ralley kuipjes passend maken: 1 stoel klaar; 'nieuw' versus 'oud': Nu stoel nr. 2 pasmaken: & dan in de auto :) : |
WOW, heb je die bekleding zelf gestikt??
|
Quote:
Nee, is een ori overtrek die die Simca Ralley's vroeger hadden. |
Ziet er goed uit, vind de wielen juist wel wat hebben, maar echt passen, dat dan weer niet. Maar misstaat ook niet;)
Maar nu ik de auto zo zonder deur zie, is dat niet heel erg moeilijk instappen? |
Quote:
Instappen is niet gemakkelijk; de auto is best klein & laag. De stoelen moeten daarom zo laag mogelijk en zo ver mogelijk naar achteren... Vind de velgen ook best aardig; wil er eigenlijk nog wel van die vleugelmoeren op hebben. Omdat het dan misschien wat veel chroom is, wil ik het hart dan spuiten * la zoiets bv; Maar eerst maar de auto op de weg krijgen ;) |
die velgen zien er zo best wel dik uit:D
|
ik zou zeggen: doen!!!!
En keep us posted! |
Vandaag was het droog; dus de Matra mocht weer naar buiten (binnen weinig plek om te sleutelen... ;)
Weer verder gegaan met de stoelen. Hier passagiersstoel aan het passen & meten; Passagiersstoel zit nu eindelijk ook vast... Op naar het volgende klusje ;) |
Dat is echt een super gaaf ding en wat je met de wielen wilt doen is ook top! Als je zo'n ding ook in je binnen spiegel ziet: :eek:
Persoonlijk vindt ik de oude stoelen mooier, maar wat je nu hebt is een perfect alternatief. Succes met dit gele monster :D |
Quote:
Tnx. Vind deze stoelen beter bij het tijdsbeeld passen. |
Nog altijd met je Matra replica bezig?
Hoe heb je de schanieren van de deuren? vroeg ik mij zo af. Ik ben sinds een paar dagen ook in het bezit gekomen van een matra djet. Deze is in 1986 gekocht door de vorige eigenaar, en al die tijd in de schuur gestaan. Hij kwam er nooit aan toe! Het is één van de 5 á 6 kits die passend zijn voor volkswagen onderstel. Het is een kit, die nog nooit eerder opgebouwd is geweest. Het verhaal gaat, dat de originele mal ooit is ontvreemd is uit frankrijk. En daarna heeft er steeds (slechts 5x) iemand er één carrosserie uit gehaald, en hem vervolgens weer door verkocht naar een ander... maar of dit klopt |
heel leuk ding zeg!
ik hou wel van die aparte auto`s. maar zit de 1600 kever motor er nog in, of heb je er wat spannenders ingelegd? stoeltjes zien er ook erg gaaf uit zeg! en wat de wielen betreft: doen! :cool: inmiddels al apk dr op? succes met de vorderingen! groet frank |
Quote:
Leuk om te horen dat er nog iemand mee bezig is. Heb jij hem gekocht van ene Gerrit uit Balkbrug? Met hem heb ik gemailt toen hij zijn Djet replica op Marktplaats had staan (30-01-2008). Post anders eens wat foto's :thumbup: De schanieren van de deuren waren oorspronkelijk erg zwak waardoor de deuren erg overhingen. Deze zijn nu verstevigd en de deuren sluiten nu beter. Maar het blijft een kitcar ;) Dat verhaal heb ik ook gelezen/gehoord. Kan weinig over deze auto's vinden, maar dikke kans dat het waar is. Quote:
Project ligt alweer een tijdje stil. Wegens chronisch tijdgebrek heb ik meermaals getwijfeld om de auto weg te doen. Maar ben bang dat ik daar spijt van krijg & een andere is dan niet snel gevonden. |
Jha, klopt helemaal.
Ik heb hem overgenomen van Gerrit, hij heeft hem 22 jaar op naam gehad. Op deze wagen zitten opbouw schanieren, wat ik zelf niet zo mooi vindt. |
Quote:
Erg vet Chriscross, maar zit nog wel flink wat werk aan. Hoe ziet jou interieur eruit dan? Heb je daar toevallig foto's van? |
Erg leuk.
Mijn oom heeft al sinds 1974 een Matra M 530 in zijn bezit. Ford V4 motor erin. Wel heel wat anders dan die van jouw. Maar qua model lijkt het wel wat op elkaar. |
@SKEEZ [ Een echte Matra Djet zie je idd niet vaak. Maar zo'n replica ook niet; dit is 1 van de waarschijnlijk 5 of 6 stuks die ooit gebouwd zijn. Het zijn allemaal prototypes, de echte kit is nooit in productie gegaan.]
Hallo Skeez, De kit was zo'n 33 jaar geleden wél in productie geweest. De winkel zat toendertijd in de Hoofdstraat in Driebergen. Ik had er ook een folder van maar is na zeven keer verhuizen kwijt geraakt. groet. |
Quote:
De M530 is de opvolger van de Djet. Volgens mij zat er in de Djet toendertijd een Renault 1300 motor. Zeldzaam zijn ze beiden. |
|
All times are GMT +1. The time now is 00:08. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.