![]() |
Corrado 20vt Project
De meesten van jullie zullen ondertussen de voorgeschiedenis en mijn eerste ervaringen met deze corrado wel kennen:
http://www.volksforum.com/forum/sho...ghlight=corrado Vorige week een corrado g60 met rondom schade en zonder interieur erbij gekocht, deze halen wij dinsdag as op, met een frisse motor. Plannen op korte termijn: *Grondig schoonmaken *Hemeltje spuiten(erg smerig) *Al het plastic wat met notenhout beplakt is vervangen *Audio inbouwen icm grote schoonmaak *Komende week motor uit "sloop" corrado halen *Zaterdag 17-5 motor in mijn eigen corrado hangen *Kachel radiateur repareren/vervangen *Abs fixxen(doet helemaal niks) *Airco repareren(leidingen) *Nieuwe Apk(huidige tot 4 juni) *In mijn zomervakantie G-lader laten controleren en evt reviseren Plannen op langere termijn: *Andere motorkap(deze zit vreemd deukje in) *Andere voorbumper of huidige repareren *Misschien nog een lederen interieur erin Maar genoeg gelult, eerst ff wat foto's: Vloerbedekking eruit, beetje smerig :screwy: Hiermee word ie weer mooi schoon :thumbup: En in uniform :D Zo wordt ie aardig kaal van binnen :eek: Hemeltje eerst :shake: Hemeltje na :) Orginele stikker op de zonneklep :cool: (is nu weer schoon) Kabeltjes voor de audio kunnen nu mooi onder de vloerbedekking |
Succes ermee, ik hoop dat je in de toekomst met deze auto iets meer geluk hebt.
Groeten. |
Quote:
Dat moet straks hopenlijk wel lukken :screwy: Net nog ff de vloerbedekking en de achterbank er weer in gezet en ook nog ff een paar vraagjes voor de corrado kenners hier: *Weet iemand waar de bevestigingen van het dashboard aan het chassis zitten, deze moet er van de week nog uit ivm het vervangen van de kachelradiateur *Is de kachelradiateur voor een corrado met airco gelijk aan die van een zonder airco Alvast bedankt :thumbup: |
Kachelradiateur weet ik niet zeker of daar verschil in zit, de gewone zal je niet arm maken, kost 5 á 6 tientjes meen ik.
Het dashboard heb je zo los.....zorg dat je een pijpsleuteltje maat 10 hebt. Als je er echt goed aan wil komen zou het handig zijn als je het deed als de motor er uit was, veeeeeel meer plaats!. Het dash zit binnen aan de zijkanten vast (onder het dopje als jede deur open doet) bij de versnellingspook met 2 á 3 moertjes onder de motorkap bij de ruitenwisser 2 of 3 x geloof ik en nog wat dieper achter het uitlaatspruitstuk 2 a 3 x al met al best te doen! succes. p.s. je bent eigenlijk hetzelfde aan het doen dan ik, met dit verschil dat de mijne optisch origineel blijft....motorish niet :D |
Ow ja voor ik het vergeet, als je ht dash los hebt ben dan voorzichtig met het er uit te pakken, daar plakken namelijk nog heel wat kabels aan. Als je wat kapot trekt ben je nog verder van huis ;)
|
corrado zonder airco hoeft het dashboard er niet uit. heb het ook al eens bij de mijne gedaan. kachelblokje kostte mij iets van 48 euro.
|
Zo net de donor auto opgehaald, zal zometeen nog ff wat foto's posten.
@ marx-7 en ronnie v, bedankt voor jullie reactie, de moertjes achter het uilaatspruitstuk had ik niet gevonden Edit, hier nog ff wat foto's van de sloper en de andere auto waar ook nog mooi wat onderdelen aan gedoneert gaan worden :eek: De Sloper: Het andere projectje waar een kleine motor inkomt :rolleyes: : Klein licht motortje :wow: 2,0 T-fsi met 10.000 km Tot zover voor vandaag |
Post eens wat meer info over die Scirocco :D
|
Quote:
Duitse Scirocco 16v(102kw :shake: ) Is al gespoten van buiten Wordt volledig klaargemaakt met een 2L T-FSI i.c.m een g60 5 bak komt voorlopig rondom g60 remmen op samen met de abs De motor is al aangepast voor digifant en een 16v ontsteking zit een gemodificeerd TT inlaatspruitstuk op waar de gasklep van een g60 past :thumbup: |
Hier nog wat fototjes van woensdagavond, heb er andere achterlichten ingezet(ongespoten) ivm met de apk en dan kunnen de andere achter ook wat beter worden en in meer lagen worden gespoten :tongue: .
vloerbedekking er weer in, nu weer mooi en zwart achterkant eerst achterkant na :thumbup: |
ik zie dat je 1 ding bent VERGETEN!!!!
Haal die kentekenplaathouder er zsm af! Verder goed bezig! Mooi streven om van deze (semi) afgeschreven corrado iets moois te maken. |
Vanavond gat de oude motor eruit en morgen de andere erin samen met en nieuwe dbset, multieriem met span en keerrol, nieuwe vsnaar en nog wat schone olie. Maar nu heb ik nog een vraagje, heeft iemand enig idee wat voor stuurbekrachtigings olie erin gaat, bij de Renaults kan der gewoon ATF in.
Quote:
Die autosprinter:spank: stikker is er al af, alleen op de foto nog niet |
Rocco project is wel interessant! Motor van Marten overgenomen?
Succes daar in het noarden fan Burgum! :D |
Quote:
Nop motor is uit Duiven gekomen. Gisteren een mooie slag gedaan aan beide corrado's, de motor hangt er weer in maar moet nog aangesloten worden, met het ombouwen nog wel een paar tegenvallers gehad. Bij de "nieuwe" motor waren alle imbus boutjes van de krukaspoulie alleens rondgedraait en er vervolgens weer met een torx ingedraait:chair:: resultaat niet meer los te krijgen, uiteindelijk de distributie maar op tijd gezet en de centrale bout van de krukas poulie eruit gehaald(paar uurtjes aan verputst voordat ik dit heb gedaan, die imbusboutjes moesten en zouden eruit gaan). Gelukkig was het met de poulies bij mijn gare motor beter gestelt en deze heb ik dan ook gebruikt bij de nieuwe distributie vervolgens de steunen en pompen overgebouwt naar de nieuwe motor ivm met de airco en de wederom rondgedraaide imbus boutjes in de waterpomp :drill: . Al met al hing vanacht om 01:42 :D de motor weer in zijn steunen(met nieuwe distributie,multieriem met beide rollen en snaar) Maandag en Dinsdagavond afbouwen, en dan hopenlijk weer rijden FOTO'S:::: Op de kar maar Garijp Gelijk een leuke ontdekking gedaan, nieuwe rvs vanaf de kat :eek: De mijne en de sloper naast elkaar Motor van de eerste kan eruit en voila :thumbup: Mijn nieuwe motor(op het moment dat we dachten snel ff een nieuwe distributie en alles overbouwen) Mijn eigen is erook uit Mijne ouwe motort aan het slopen(Net op myn dikke bulg lette :tongue: ) En hij hangt weer @ 01:42 am :cool: Toen ik om half 3 thuiskwam, liep hier net de feesttent(hollandse avond, Noordbergum) leeg bij ons voorhuis langs, kon ik mooi zien hoe ik er normaal @ zaterdagnacht bij loop :lol: |
veel geluk er mee
hoop dat je er langer plesier mee hebt |
ziet er al weer anders uit.
is toch weer mooi dat de corrado een tweede kans krijgt. |
Vanavond nog even met de corrado bezig geweest, alles aangesloten, aandrijfassen,uitlaat etc weer gemonteert. Morgen nog de koppeling ontluchten en het hele voorfront er weer voorzetten en dan eindelijk rijden
|
Goed bezig! De mijne gisteren ook de KVS ontlucht wat nog een hele happening was:(
Even over je stuurbekrachtiging.....gooi daar nu geen ATF in. Ik heb dat spul gisteren ook gehaald (werd me bij de automaterialenzaak aangeraden) heb het er in geduwd maar die olie is te dik. Ik krijg mijn stuurbekrachtiging er niet mee ontlucht.....hij probeert het wel. Heb me vandaag andere dunnere olie gehaald, eens kijken of dat wel werkt. Het schijnt dat bij VW andere olie wordt gebruikt namelijk.....heb ik me laten vertellen. Marc |
Ow ja nog 'n tipje.....wacht even met je koplampen in te bouwen totdat je zeker weet dat je motorkap open kan met de hendel! Die kabel moet namelijk behoorlijk strak staan anders is je kap dicht en blijft dicht:)
|
Quote:
Ok ,:thanks: zal ik ff omdenken, had ik anders niet strak afgestelt :shake: |
Leuk project....
succes:) |
Heb vandaag de eerste kilometers(+-100, jaja meer als 30 km gemaakt :) ) gemaakt met der cor, hij loopt nog niet helemaal lekker bokt wat bij de 150 km/uur. De ontsteking stond nog een beetje verkeert, net op school proberen bij te stellen volgens de autodata gegevens (6 graden voor bdp bij 2250 tpm) maar dan loopt ie helemaal beroert, dus maar het beste op het gehoor afgestelt. Volgens mij spuit ie ook veel te veel benzine in (over 100 km 25 liter weggereden en geen lekkage, auto stinkt als ie loopt), iig vrijdag gaan we eerst de ecu nog even wisselen en dan nog maar es proberen.
|
6graden voor BDP is wel heel erg weinig bij 2250 tpm.. Weet je zeker dat dat niet bij stationair toerental is? Bij 2250 mag het veel meer zijn gok ik zo.
Misschien de auto eens uit laten lezen? Dan weet je ook of er misschien kapotte sensoren/foutcodes uit te halen zijn. |
Quote:
Ik meen dat je behalve de ABS een G60 niet kan uitlezen, althans dat heb ik op het Corrado-forum gelezen. Wat de onsteking betreft heb je volgens mij wel gelijk. Ik heb het blok exact zo van de ene naar de andere Corrado overgelepeld zonder aan de sensoren of ecu te hebben gekloot en dat ging goed. Wat wel goed mogelijk is is dat bij de andere motor een andere ecu met chip of iets dergelijks zat, misschien moet je daar eens aan denken :confused: |
Zat ik ook aan te denken, omdat erop de andere wel een kleinere poulie zat.
De enigste dingen die niet zijn overgezet uit de sloper waar de motor goed in liep zijn de lambdasensor, de ecu en de kabelboom. Denk dat dit morgenavond wel word opgelost. Net op de zaak de auto alvast even gekeurt, mankeerde eigenlijk niets aan, alleen 2 wiellagertjes afstellen, lv een het stukje remleiding tussen de remslang en remklauw schoonmaken en nog even zorgen dat ie weer goed loopt ivm met de co waarde die hij nu hoogstwaarschijnlijk zal halen(niet gemeten vanavond) |
Andere poulie zeg je?
Dan duw die andere ecu maar er in, gegarandeerd dat daar een andere chip in zit! |
Afgelopen vrijdag de andere ecu(mijn eigen was idd gechipt) ernog ingezet, was ie wel wat beter van geworden maar nog lang niet goed. Dus net ff verders gezocht, is de blauwe temperatuursensor stuk. Heb toen de motor warm is de stekker eraf gehaalt en de ontsteking opnieuw op gehoor afgestelt. Hierna nog een proefritje gedaan en rijd weer goed met een verbruik van 1 op 9,5 bij normaal gebruik. Morgenochtend eerst even een nieuwe temp.sensor halen/bestellen en dan eindelijk goed :drive:
|
Moai datst der wer nij libben ynblaasd hast!
Enneh.. 150 net op de gemeentlike diken hin! Jens |
Quote:
Ik sjoch wol ut mij myn snelheden, heb mijn rijbewijs dagenlijks nodig bij mijn werk. Heb hem wel even uitgeprobeert bij de centrale, bij de 160 ben ik maar opgehouden :rolleyes: ,maar wees gerust dit zal verder niet op de openbare weg gebeuren. En hij heeft het al bijna 12 keer zolang uitgehouden als de vorige keer(350 km gereden sinds vorige week woensdag :cool: ). Zondag as nog even poetsen en een setje andere velgen halen: Oz volcano's :eek: in 4x100 et 38 16" en ??J breed(is nog een verassing ook voor mij) |
kappe nou met dat "dialect"..
:) een G60 moet toch wel meer uit te lezen zijn? Polo G40 is ook digifant (geloof ik) en die zijn ook uit te lezen, dan moet dat bij een G60 ook wel zo zijn. In ieder geval de foutcodes voor diverse sensoren etc. |
Is inderdaad wel uit te lezen.
|
abs is uit te lezen verder is er weinig aan te doen.
|
Quote:
Blijkt dus wel zo te zijn. Er zit een inspuitcomputer op, die uit te lezen moet zijn, alle foutcodes worden opgeslagen. Dat is bij mijn monopoint golf ook het geval, dus dat zal bij een corrado niet anders zijn. |
Zitten idd uitleesstekkers in(onder de schakelpook hoes), aleen kan er tot nu niet inkomen met uitleesapperatuuur helaas. Temperatuur sensor was niet de oplossing, wel gemeten aan de lamdasonde, varieert tussen de 0,4 en 0,85 V (te weinig??) en de verwarming van de lamda werkt wel(komt belast iig laadspannig op te staan, over bijde draden gemeten,aansturing dus ook goed).
|
Vorige week andere velgjes gehaald en vandaag de laatste eronder gezet(lag bij de velgendokter en is nu weer mooi recht, bij de Vag Fryslan meeting zaten er 3 onder en 1 oude velg) rondom nieuwe bandjes eronder 195/45/16 84V Pirelli P Zero Nero, deze maat komt mooi overeen met de originele bandenomtrek. Gisterenavond begonnen met het weer een beetje netjes maken van mijn voorbumper, dit gaat gelukkig lekker vlot (warm gemaakt met een verfbrander en eerst alles weer teruggedrukt en daarna weer wat in model gevijlt) dit moet nog ff afgeschuurt worden. Van de week ook nog een kleine wijziging gemaakt in de plannen met de corrado, volgend jaar word ze ook nog helemaal opnieuw gespoten zodat ze weer superstrak is (mijn broertje is net aangenomen als leerling autospuiter), maar eerst maar ff wat foto's:
Deze velgen Nu gemonteerd Op deze foto kun je de schade zien(bumper op 2 plekken opgetrokken en slecht passen knipperlicht rechts) En zo ligt de bumper ernu bij |
Corrado staat weer stil(al weer 3 weken), gebruikt op het moment een 1/2 L olie per 50 km(keering in de lader loopt er steeds uit :mad: ) :screwy: . Lang nagedacht wat er nu mee wou doen en nog langer nagedacht. Vandaag besloten dat de auto maar wel weer klaargemaakt gaat worden maar niet meer met een g60. Zit zelf te denken aan een ombouw tot een 20vt of een T-FSI motor icm met de bijhorende versnellingsbak. Voor het zover is moet er natuurlijk eerst een motor gezocht worden en tot die tijd gaat de cor in stalling en wordt ze geschorst.
Vandaag een andere daily gehaalt een 81'er sletta 1500 jb met 4 bak in rat status :D |
Quote:
theo kloosterman heeft er genoeg liggen ;) kan je uit zoeken ... |
Thanks, zullen we daar binnenkort ook nog ff kijken :tongue:
|
jammer van de corrado man succes er mee.
|
Na het slechte bericht van een paar weken geleden vandaag eindelijk weer eens een wat beter bericht. Ik heb vanmiddag namenlijk een 20vt opgehaald motorcode ??(iemand enig idee waar die staat) het gaat iig om een 150 pk(golf 4 gti) basis met kabelboom en computer, helaas geen luchtmassameter er bij. De motor gaat straks eerst uitelkaar om voorzien te worden van H-profiel drijfstangen etc. Hiermee ga ik mooi rustig aan doen en niet op bezuinigen, wil straks niet nog een derde keer moeten.
Zal morgen nog ff een paar fotokes plaatsen |
All times are GMT +1. The time now is 04:06. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.