Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Hoeveel vermogen uit een 1.8 20VT(AGU)? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=44214)

VWAirlines 12-07-2008 15:58

Hoeveel vermogen uit een 1.8 20VT(AGU)?
 
Ik heb zelf een 1.8 20v turbo, motorcode AGU
origineel heeft deze motor 110KW / 150 PK en 210Nm

heb al een 4bar druk regelaar op de injectierail zitten en een K03s turbo en een grotere intercooler..

ben erg nieuwsgierig hoeveel pk en hoeveel Nm er maximaal uit te halen valt zonder de drijfstangen en de zuigers te wisselen?

Gr..
Emile..

MelG60 13-07-2008 10:46

250pk.

VWAirlines 13-07-2008 19:47

Quote:
Originally Posted by MelG60
250pk.


Ook enig idee hoeveel koppel?


de motor draait op een kms v2.5 en heb een hks evc 3 boostcontroller.
draai op 1 bar op dit moment.

heb nog wel de originele injectors erop zitten..

schat dat ik nou iets boven de 200pk zit nu

Wat zou ik kunnen doen om hier nog meer uit te krijgen?

Rallye20vtrs 14-07-2008 17:53

ik heb een aqx(156pk) met k04 en 225pk injectoren en jd software en gewone brandstofdruk regelaar ik ik rij met 281pk en 415nm :)

VWAirlines 14-07-2008 22:14

Quote:
Originally Posted by Rallye20vtrs
ik heb een aqx(156pk) met k04 en 225pk injectoren en jd software en gewone brandstofdruk regelaar ik ik rij met 281pk en 415nm :)


415Nm? en geen problemen met de drijfstangen en zuigers?

mij werd verteld dat je tot 360/370Nm kunt gaan met de originele drijfstangen.

Verder geen veranderingen nodig gehad?

chris 14-07-2008 22:20

Quote:
Originally Posted by Rallye20vtrs
ik heb een aqx(156pk) met k04 en 225pk injectoren en jd software en gewone brandstofdruk regelaar ik ik rij met 281pk en 415nm :)


Wat ik me dan afvraag?Ik heb een APX (225pk) standaard in mn TT,zover ik weet zit daar een K04 op...maar met een chip komt zo'n motor op maximaal 250-260 pk zeggen ze..hoe kan jij dan met een 156pk,met dezelfde injectoren en turbo als mijn motor aan 281pk komen?Volgens jou verhaal zou dat dan alleen de software zijn?Dat wil ik dan ook:D

Rallye20vtrs 15-07-2008 11:55

Ik heb inderdaad ook geen idee hoe ik zo hoog kom kwa pk's maar bij jd zeiden ze tegen mij als alles goed is dus uitlaat en intercooler dat je dan meer pk's krijgt en mijn intercooler is groter dan die van een audi tt misschien dat daar de oorzaak zit.

En echt waar ik heb 225 injectoren en een k04 turbo en bij de eerste run haalde ik de 285 pk en 428 nm koppel en dit kon geen kwaad zeiden ze bij jd.

Ik heb wel eens gehoord dat 300 pk geen probleem is met een orgineel onderblok maar of het waar is weet ik niet.

martinus83 15-07-2008 12:09

Een G60 (PG blok dus) turbo werd getilt naar 265 pk en 370 nm, het vermogen werd omhoog getilt en vervolgens werden de TT drijfstangen dubbelgevouwen. Aangenomen werd toen dat de drijfstangen uit het 1800 20VT blok meer dan 400 nm niet zouden kunnen hebben.. (edition one Turbo van Johan uit brabant)

Misschien had dat dan een andere oorzaak....






http://www.vwforum.nl/modules.php?n...r=asc&start=240

Quote:
Originally Posted by g60turbo
Dit zijn drijfstangen van een 20V/t 225 pk Audi TT.
Die blijven normaal wel goed heel alleen niet boven de 400 NM koppel.
En bij mij kwam het koppel er in een keer in en niet geleidelijk daarom zullen ze wel krom zijn gegaan.

Maar ja volgende keer maar iets minder koppel, er was zo toch niet mee te rijden (bij 100 km per uur nog wielspin)


Klinkt toch kritisch...

Rallye20vtrs 15-07-2008 14:15

:wow: dat ziet er niet goed uit mijn koppel komt rustig op en is er niet meteen ik heb ook aan jd gevraagd of me koppel niet lager kon om alles een beetje te sparen en dat heeft hij gedaan hij zei dat als alles warmer wordt het koppel en pk ook minder wordt dus laten we hopen dat het zo is :D

VWAirlines 15-07-2008 17:49

Quote:
Originally Posted by Rallye20vtrs
:wow: dat ziet er niet goed uit mijn koppel komt rustig op en is er niet meteen ik heb ook aan jd gevraagd of me koppel niet lager kon om alles een beetje te sparen en dat heeft hij gedaan hij zei dat als alles warmer wordt het koppel en pk ook minder wordt dus laten we hopen dat het zo is :D


Heb je nog wel de originele drijfstangen en zuigers van de motor erin zitten?

net op etka gekeken trouwens maar kan geen aqx blok vinden? is dat je juiste motorcode?

richard-polo 15-07-2008 18:24

Quote:
Originally Posted by martinus83
Een G60 (PG blok dus) turbo werd getilt naar 265 pk en 370 nm, het vermogen werd omhoog getilt en vervolgens werden de TT drijfstangen dubbelgevouwen. Aangenomen werd toen dat de drijfstangen uit het 1800 20VT blok meer dan 400 nm niet zouden kunnen hebben.. (edition one Turbo van Johan uit brabant)

Misschien had dat dan een andere oorzaak....






http://www.vwforum.nl/modules.php?n...r=asc&start=240



Klinkt toch kritisch...


over hem motor heb ik 1 en ander gehoord!! of het waar is weet ik niet ma er blijkt ook een olie sproeier los te zijn gekomen :screwy:

ik ken ook mensen met meer pk,s en toch orginele drijfstangen en die blijven tot nog toe wel heel..

ik ben benieuwd of dat van arno z,n broer alleen aan dat koppel heeft gelegen.
die stangen zien er niet fris meer uit :eek:

G60RAY 15-07-2008 19:06

:D



MelG60 15-07-2008 19:17

Met een K04 zou je idd net 300pk kunnen halen, Dat een gechipte 225pk TT meestal op zo'n 260pk uitkomt komt omdat de intercoolers en de uitlaat een restrictie is. Ook word er natuurlijk wat marge ingebouwd omdat niemand zit te wachten op schade. Wat meestal die stangen doet buigen is een koppelpiek te laag in toeren, als je bv een grotere turbo zou nemen die later spoelt kan je meer nm op die standaard stangen loslaten (bij een hoger toerental) dan met een K04 (op een lager toeretal)
Die TT225 stangen (of alle andere 20V turbo stangen met een 20mm pen) zijn trouwens dezelfde als in 16v's zit, niks bijzonders dus. Als je natuurlijk een beetje serieus bezig bent (en dus die standaard kkk turborommel wegsmijt ;) dan monteer je meteen stalen drijfstangen.

Rallye20vtrs 15-07-2008 19:40

Quote:
Originally Posted by VWAirlines
Heb je nog wel de originele drijfstangen en zuigers van de motor erin zitten?

net op etka gekeken trouwens maar kan geen aqx blok vinden? is dat je juiste motorcode?



Nee dat kan kloppen want mijn motor komt uit een Seat Cupra

En wat G60ray laat zien is de vermogensuitdraai van mijn auto :thumbup:

Rallye20vtrs 15-07-2008 19:55

Quote:
Originally Posted by MelG60
. Wat meestal die stangen doet buigen is een koppelpiek te laag in toeren, als je bv een grotere turbo zou nemen die later spoelt kan je meer nm op die standaard stangen loslaten (bij een hoger toerental) dan met een K04 (op een lager toeretal)
Die TT225 stangen (of alle andere 20V turbo stangen met een 20mm pen) zijn trouwens dezelfde als in 16v's zit, niks bijzonders dus. Als je natuurlijk een beetje serieus bezig bent (en dus die standaard kkk turborommel wegsmijt ;) dan monteer je meteen stalen drijfstangen.



Dus als ik dit goed begrijp het beste is andere drijfstangen.
Kan je wel gewoon de zuigers laten of ook beter vervangen ?

martinus83 15-07-2008 20:32

Weet niet hoe die zuigers zijn van een 20vt...

H-profiel drijfstangen er in, Kronenburg heeft ze en vele anderen ook
Op VWforum en hier wrs ook zwerft een Roy uit Beuningen rond die die drijfstangen voor 325 of 340 nieuw aanbied, met ARP bouten..

VWAirlines 16-07-2008 08:06

Wat voor drijfstangen zijn dat?

Ben hier nog niet zo in thuis.. Ik weet dat Carillo drijfstangen zeker goed zijn, maar die zijn ook lekker geprijsd..


Ik wil zowiezo straks naar een grotere turbo, maar wil eerst eens kijken of uit mijn huidige opstelling wat meer te halen valt..

Iemand gaf mij de tip voor deze turbo's:

Garrett Eliminator GT28RS

Garrett Eliminator GT2871R

Garrett Eliminator

Toevallig iemand die al ervaring met deze turbo's heeft?

AD G60 16-07-2008 09:56

@Rallye20vtrs: is dat koppel van jou aan de wielen of aan de krukas?

Rallye20vtrs 16-07-2008 14:07

Quote:
Originally Posted by AD G60
@Rallye20vtrs: is dat koppel van jou aan de wielen of aan de krukas?


Wist het zelf ook niet (effe gebeld) maar dit is in de motor.

MelG60 16-07-2008 18:00

Zuigers van een 210/225 motor zijn ok, die van een 150/180 pk zijn ook redelijk maar als blokje al +150K gelopen heeft zou ik al snel voor boren gaan + nieuwe zuigers. Carrillo stangen zijn supergoed (ik heb ze ook) die setjes van 300-500 euro is chinees spul met arp boutjes, is beter dan standaard maar ik hou er niet zo van vaak zijn de maattoleranties niet helemaal ok. Die ATP eliminators zou ik nooit nemen, je zit dan altijd vast aan het restrictieve uitlaatspruitstuk, zou voor op straat gaan voor een GT3076R met een ATP T3 spruitstuk oid. Kan je als de rest voor mekaar is gewoon 500+ pk mee doen.

MauSeR35 16-07-2008 18:29

Quote:
Originally Posted by MelG60
.... Kan je als de rest voor mekaar is gewoon 500+ pk mee doen.


Het is maar wat je gewoon noemt :thumbup:

Vincent-Mk1 16-07-2008 20:37

Zou zoals Mel al zei,..op plm 250 pk gaan zitten. Heb je er nog een zekere tijd plezier van. Heb je wat te besteden,..dan carillo of pauter, andere zuigers, turbo etc.. Tja het is het 1 of het andere..

VWAirlines 16-07-2008 21:24

Ik zit op dit moment nog even te kijken met een verplichte omkeuring van de auto :mad: dus betreft financiering gaat het iets langer duren.. :shake:

Wilde eind dit jaar gaan kijken voor een grotere turbo etc.. zat te denken aan een gt28rs, andere injectoren, drijfstangen en zuigers, etc..

Wil over de 300pk zitten, hoeft geen 400 te zijn maar wel zeker 400Nm..

uitlaat en inlaat enzo is allemaal al ruim geschikt voor dat vermogen..

open uitlaat systeem 2.5" van voor naar achteren, wel 2 dempers maar is puur voor het geluid netjes te houden.

En de inlaat met intercooler spreekt voor zich denk :



Vincent-Mk1 17-07-2008 12:45

Geduld is een schone zaak... ;)

Rallye20vtrs 17-07-2008 19:40

Hoezo wil je omkeuren ?

En geduld is een schone zaak ook ik wil meer pk maar moet weer eerst sparen ;) en onze andere auto afmaken.

VWAirlines 17-07-2008 20:54

Quote:
Originally Posted by Rallye20vtrs
Hoezo wil je omkeuren ?

En geduld is een schone zaak ook ik wil meer pk maar moet weer eerst sparen ;) en onze andere auto afmaken.


Nou heeft niet echt met willen te maken..

Ben in oostenrijk mijn papieren kwijt geraakt aan de vrienden met de pet :(
En moet nou de auto om laten keuren anders krijg ik m'n papieren niet terug..

Dus de auto is nu flink standaard geworden, zat met de geluidsmeting te kijken.. wil die in 1 keer goed hebben want dat zijn geen geintjes 366 euro's per keer :eek: hij moet er nu zeker wel doorheen komen..

rijgedragtest zit helemaal in orde! haha..

Maar geduld heb ik zat.. ben al wat jaartjes aan de auto bezig.. maar dat houdt het ook leuk.. naja dit niet maar goed.. even slikken en weer verder..

Rallye20vtrs 19-07-2008 17:35

Okee nou succes met je papieren terug krijgen :)

VWAirlines 23-07-2008 22:57

Bedankt...

Volgende week woensdag is de keuringin lelystad.. ben benieuwd..

Daarna kan de verbouwing weer beginnen! heb er nu al zin in..

Bedankt luitjes voor jullie reacties!

Gr..
Emile..

bolku 23-07-2008 23:38

Aha...was jij dat, hoorde het van Micha....
Leuke streken hebben die gestapo's daar tijdens de worthersee tour.....

Marcski 24-07-2008 08:39

waarom waren ze precies ingenomen?
te weinig vermogen op kenteken?

VWAirlines 25-07-2008 00:19

Quote:
Originally Posted by bolku
Aha...was jij dat, hoorde het van Micha....
Leuke streken hebben die gestapo's daar tijdens de worthersee tour.....


Waren echt homo's ja.. blijven zoeken, blijven zoeken.. en dan op het eind vragen, ja hoeveel geld heb je bij.. :mad: gaat echt niet om veiligheid of wat dan ook.. puur om de €€€'s

@Marcski
In de binnenstad een keer op het gas gegaan.. als je rustig rijdt en dan op het gas gaat dat ie gaat spinnen en in de begrenzer hangt.. dat lukt niet met 60pk op kenteken ;)

Omdat ik geen papieren had dat ik kon aantonen dat de motor ombouw goed gekeurd was, kreeg ik een technische inspectie.. Daar kijken ze dus echt naar alles.. Gaat nergens meer over..

M'n vering was niet origineel, m'n velgen ware niet uit de golf 3 serie dus niet goed, banden (rubber) was niet goed, geen einddemper, niet originele intercooler, open lucht filter, ramen folie zonder papieren, deurgrepen achter weg, idem voor de achterklep en niet te vergeten andere motor..

Heb daar echt me eigen een uur lang helemaal op staan te vreten hoe die honden je werk afkraken en het voor een gevaar op de weg uitmaken..

Gun zoiets niemand.. geloof me..

Marcski 25-07-2008 07:56

maar het is een nederlandse auto, dan moet je toch aan de nederlandse wetgeving voldoen, niet aan de oostenrijkse?
om een simpel voorbeeld te noemen, de nederlandse wetgeving registreert je bandenmaat niet. VW doet een aanbeveling, maar je bent je niet verplicht je aan die maten te houden.

VWAirlines 25-07-2008 10:44

Quote:
Originally Posted by Marcski
maar het is een nederlandse auto, dan moet je toch aan de nederlandse wetgeving voldoen, niet aan de oostenrijkse?
om een simpel voorbeeld te noemen, de nederlandse wetgeving registreert je bandenmaat niet. VW doet een aanbeveling, maar je bent je niet verplicht je aan die maten te houden.



Dat leek mij ook, ik heb het RDW gebeld, rechtsbijstand en de politie.. En allemaal konden ze niks voor me betekenen..

Begin deze maand de motoromkeuring gehad bij het RDW in Rijen, meteen wederom weer gevraagd hoe dat mogelijk is.. Maar wat al te verwachten was, stom antwoord natuurlijk.. Ik dacht dat sinds we een europeese unie zijn dat de regelgeving ook gelijk zou zijn, mooi niet denk.. Zoals die monteur me daar ook al zei kunnen ze je in oostenrijk naaien wat ze willen.
Duitsers met hun TUV keuring hebben alles netjes in de papieren staan, dus die kunnen ze niks maken. Maar in Nederland hebben ze dat niet en doen ze ook niet..

Kortom gedraag je gewoon netjes in Oostenrijk want als ze je willen naaien kunnen ze dat zonder moeite en dat gaat je veel geld kosten :(

VWAirlines 30-07-2008 21:08

Vandaag naar Lelystad geweest en de auto is goed gekeurd!
Rijgedrag test stelde niks voor, was allemaal dik in orde, maar de geluidstest maar net gehaald..

Dat gaat echt helemaal nergens over, mag niet meer dan 80db maken..
De ISO test ( deze wordt gebruikt voor wagens na 1 oktober 1996 ) had hij net niet gehaald, scheelde iets meer dan 1 db :screwy:
Maar de test voor oudere wagens waar de mijne gelukkig onder viel was net in orde..

Dus nu kan de wagen weer in normale staat worden gebracht!

Voor ieder die naar lelystad gaat, of moet, zorg maar dat je wagen flink stil is want die test is echt absurd.. :screwy:

Marcski 31-07-2008 08:12

Fijn om te horen!

krijg je nu nieuwe kentekenpapieren of moet je de oude ook nog eens terughalen?
O ja, en voor de volledigheid, wat hebben alle keuringen bij elkaar je gekost?

VWAirlines 31-07-2008 16:48

Het hele verhaaltje dan..

Eerst krijg je de keuring : motorvoertuig licht wijziging motor (€42,00)
Hier kijken ze of de motor thuis hoort in de serie..

Aangezien mijn motor uit een golf 4 gti kwam moest ik dus naar lelystad

En ze wegen de auto opnieuw (€17,50)
Zorg dat je met een bijna lege tank staat, alle rommel van reservewiel, gereedschap, muziek, weet ik het wat er allemaal nog uit kan uit is..


Voor een geluidsmeting (€366,00) en een rijgedragtest (€290,00).

rijgedragtest doen ze een aantal malen een remtest, een acceleratietest,
ze rijden een bepaalde snelheid en gooien dan je stuur 90 graden om. allebei de kanten.

En bij de geluidsmeting rijden ze een afstand van geloof 30 meter.
Ze kijken naar het toerental waar jij max vermogen hebt en rijden dan op 75% van dat toerental.
en dan in de 2e en 3e versnelling van 2000 toeren en 3000 toeren.

Voordat ze met deze beide keuringen beginnen, tekenen ze eerst je uitlaatsysteem over, schrijven alle nr's van je dempers op (welk merk, etc)
ook de typenr's van je luchtfilterbak en je luchtfilter zelf noteren ze.

En dan krijg je de kosten nog van nieuwe papieren erbij en nieuwe platen, mits deze zijn afgenomen van je ;)

Ik krijg mijn oude kenteken terug, ze passen alleen de type omschrijving aan.
Of er een 1'tje op komt, wat ik mag hopen van niet :eek: , dat weet ik nog niet. kan ik over 10 werkdagen zoiets wel vertellen..

Is al met al allemaal flink kut geweest, 2 maanden zonder kenteken, maar als ik nu wordt aangehouden ofzo is het allemaal in orde en kunnen ze niet meer zeiken.. En als je een ongeluk krijgt dan zit je goed met de verzekering, anders kun je nog een hoop gezeik krijgen..

Marcski 31-07-2008 16:57

thanks voor de uitvoerige info!
Ik vroeg erom omdat de vraag namelijk vaak gesteld wordt, en ik er nu een aparte sticky van gemaakt heb:
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=44831

ik vroeg niet of je een nieuw kenteken kreeg, maar of je de oude platen op moet halen / vragen in oostenrijk, (om zo een 1tje te voorkomen)

VWAirlines 31-07-2008 17:55

Nee moet echt nieuwe platen halen.. Toen ik de ambassade op had gebeld in Wenen vroeg ik of ze m'n platen en papieren opgestuurd hadden.. Platen worden nooit verstuurd, die worden altijd vernietigd :S zeiden ze..

Dus duimen dat er geen 1tje op staat...

Blue Rallye 02-08-2008 10:48

Je krijgt je kenteken weer terug met een extra aantekening bij bijzonderheden. Daar komt TGK te staan met een nummer. Dat betekent dat je voldoet aan de typegoedkeuring die voor je auto is afgegeven, tenminste dat hebben ze gekeurd en goed bevonden. Gezien je platen met duplicaatcode 00 vernietigd zijn, zul je wel een duplicaatcode 01 op je nieuwe kenteken krijgen. Maar met een beetje geluk hoef je niet met een 1 op je platen te rijden, ze gaan die regelgeving wijzigen. Even afwachten dus...

Dat je nu denk van al het gelazer af te zijn is maar de vraag, dat hangt van jezelf af!
Als je nu weer iets uithaalt hier in NL wat de heren politie niet aanstaat pakken ze je de rommel meteen weer af. Immers je hebt een TGK nr. in je kenteken staan, dan gaan ze er meteen vanuit dat je er weer aan gerommeld hebt en wordt de auto meteen aan een technische keuring aangeboden. Als je ze pissed off maakt met een grote bek (zoals ik natuurlijk deed) vinden ze ALTIJD iets om je kenteken te confiskeren. De regelgeving is zo dat jij als burger altijd achter het net vist. Mijn verhaal is ook vrij lang met de heren politie en dateert uit 1996 met een omgebouwde Golf 1 GTI, het moraal van het verhaal is dat ik mijn kenteken en ombouw netjes op kenteken had, maar dat de politie hierzo gewoon niet op de hoogte was van de RDW regelgeving de combinatie met mij op mijn strepen staan stond die heren niet aan en dan beginnen de pesterijen van de egotrippers die helaas ook onder onze politiemacht zitten. Uiteindelijk is mijn kenteken vernietigd.

VWAirlines 04-08-2008 12:18

Op kenteken heb ik 110KW/150pk staan nu. aangezien ik m'n druk weer terug zet naar 1 bar zit ik zo iets over de 200pk, 150pk + 40% kom je uit op 210pk.. daar verwacht ik geen problemen mee want dat mag wettelijk. enigste waar ze bij mij over kunnen zeiken is dat ik m'n einddemper weer eronderuit heb gehaald..

Heb hier in de 2 jaar dat ik er al mee rond rij nog nooit problemen met de politie mee gehad :D
En wat ik wel geleerd heb met de vriendjes met de pet is gewoon netjes blijven als je een keer wordt aangehouden.. scheelt je vaak een hoop ellende en ook geld.. En soms heb je wel eens ff een keer pech.. Dan is het gewoon slikken en weer doorgaan ;)


All times are GMT +1. The time now is 14:43.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.