Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Remmerij voorzijde golf mk1 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=47658)

Ronin 24-10-2008 08:33

Remmerij voorzijde golf mk1
 
Ik wil mijn standaard remmen aan de voorzijde vervangen door "betere"

Hierover heb ik niet echt een topic kunnen vinden vandaar deze ;)

Heb al verscheidene mensen gezien met g60 remmen en 16V rocco remmen

Zijn er nog andere opties misschien?

Welke optie zo voor mij het beste zijn?
Het is de bedoeling dat de golf goed presteert met remmen, vermogen van de golf zal rond de 100 pk komen.

Wie o wie heeft suggesties :confused:

Rallye-VR6t 24-10-2008 21:37

Waar een wil is is een weg.

Met 16inch velgen.




Mijn oude opzet met 305x28 en de Ibiza remklauwen.





De nieuwe opzet met 280x22 en Wilwood remklauwen.

René 25-10-2008 10:26

Zijn de Wilwoods zo op de originele remtang te monteren?
En hoe zit het met je hoofdremcilinder?
En ben je nu ook "verplicht" om 16" te rijden? Of wil dit nu ook met 15" wielen?

Rallye-VR6t 25-10-2008 10:58

Quote:
Originally Posted by René
Zijn de Wilwoods zo op de originele remtang te monteren?
En hoe zit het met je hoofdremcilinder?
En ben je nu ook "verplicht" om 16" te rijden? Of wil dit nu ook met 15" wielen?


Deze Wilwoods passen niet op de originele remtang, je moet brackets hebben.
Deze kun je bij de set kopen of zelf maken.
Waarschuwing, het past meestal niet in 1x je moet ook de brackets nabewerken! Kun je dat niet, laat het dan monteren.
Ik moest behoorlijk aan de gang, en stond in twijfel om ze maar zelf opnieuw te frezen.
Reden is dat VW de fuseestukken gewoon laat gieten en nabewerken.
En dan zijn ze niet allemaal gelijk !
Heeft dus niks met de kwaliteit van de remset te maken.

Scirocco 16V of laat type carbio hoofdrem is een must.
Maar hoeft niet, moet je alleen iets dieper trappen.

De bedoeling is dat ik weer naar 15inch ga.
Dus als iemand nog 16inch OZ racing superleggra wil kopen, met 4 zegmaar kale banden. Velgen zijn super lichtgewicht, er is geen lichtere velg te vinden in deze maat.
Velgen zijn zgan. 1 velg 1 cm krasje. :D

Ronin 25-10-2008 12:26

hieruit maak ik op dat je Ibiza brembo's en wilwood's remklauwen aleen passen bij 16" of groter? dan is dat voor mij geen optie want ik wil met 15" gaan rijden.
dus ik moet in ieder geval op zoek naar een hoofdremcilinder van een rocco of laat type cabrio?

Rallye-VR6t 25-10-2008 16:58

Wilwood past in 15inch, makelijk. Maar een diep bed bv de ATS CUP past niet.

Ronin 25-10-2008 21:25

Komplete set Wilwood's kost ongeveer een € 950,- vind ik toch een beetje veel
Komplete set G60's inclusief adapters is ongeveer de helft goedkoper

Graag zou ik een opsomming zien van originele remklauwen tot die van bv wilwood's met hun kosten en prestaties. Denk dat meer mensen hier daar belang bij hebben.

Rallye-VR6t 25-10-2008 21:35

Quote:
Originally Posted by Ronin
Komplete set Wilwood's kost ongeveer een € 950,- vind ik toch een beetje veel
Komplete set G60's inclusief adapters is ongeveer de helft goedkoper

Graag zou ik een opsomming zien van originele remklauwen tot die van bv wilwood's met hun kosten en prestaties. Denk dat meer mensen hier daar belang bij hebben.


Je kunt ook Audi S2 remmen nemen, die hebben 2 remzuigers aan 1 kant.
Zijn iets dikker dan de standaard G60 remklauw.
Echter, vind ze maar eens.

G60 remklauwen, maken niet een wereld van verschil met je huidige remklauw.
Je hebt vooral voordeel van de grotere remschijf van 280mm.
Tov de 239 of 256.

Nadeel met de "oude" rommel die je veel veel geld moet kopen, is dat het met regelmaat al aan revisie toe is.
Dan wordt de keuze om iets nieuws te kopen niet moeilijk.

En als je een paar rondjes stevig doorgast heb je echt remmen nodig, en geen vermoeide oude rommel.
;)

golf mkII 16v 25-10-2008 22:04

Misschien een rare opmerking,maar iedereen wil z'n remmen upgraden maar met remmen van een 1300 kan ik remmen met slippende banden en met die van wilwood en brembo ook
Dus wat is het verschil???????

Ronin 25-10-2008 23:24

Ik zie door de bomen het bos niet meer :confused:

scirocco 16V
G60
Audi S2
Wilwood

en weet ik het nog meer wel niet.
hoe kan ik nu het beste beoordelen wat ik nodig heb?

Rallye-VR6t 26-10-2008 08:18

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Misschien een rare opmerking,maar iedereen wil z'n remmen upgraden maar met remmen van een 1300 kan ik remmen met slippende banden en met die van wilwood en brembo ook
Dus wat is het verschil???????


Het verschil zit erin dat als je vanaf 120km/h naar 50 wil. Je met je 1300 remmen geen remvertraging meer hebt, als je dit een 2e keer direct weer gaat proberen. Fading.
Met grotere remmen lukt dit je wel.
Dat is heel simpel gezegd waar het om gaat.

En blokkerende wielen is juist niet wat je wilt. Dan ben je over je max remvertraging heen, en is de auto niet meer te controleren.

Rallye-VR6t 26-10-2008 08:21

Quote:
Originally Posted by Ronin
Ik zie door de bomen het bos niet meer :confused:

scirocco 16V
G60
Audi S2
Wilwood

en weet ik het nog meer wel niet.
hoe kan ik nu het beste beoordelen wat ik nodig heb?


Het ging jouw erom wat ging passen.
Dit zijn een beetje de keuzes die je hebt.
Oja die van de oude Opel Monza kun je ook te pas maken. :D

Dus de keuze is aan jouw.
Wij weten niet hoe handig jij bent, hoeveel je te besteden hebt enz.
Maar zoals altijd zijn wij (het forum) wel nieuwsgierig wat je gaat doen :thumbup:

Ronin 26-10-2008 22:41

Het zal eerder een kwestie van geld zijn, dan handigheid.

begrijp ik het goed als ik zeg dat scirocco 16V en G60 remklauwen ongeveer gelijkwaardig zijn en iets beter dan de standaard remklauwen.
en Audi S2 en Wilwood ook gelijkwaardig zijn? en weer een slag beter zijn dan scirocco en G60 remklauwen?

Rallye-VR6t 27-10-2008 08:53

De G60 klauwen, de S2 klauwen welke iets beter zijn.
Maar er gaat niks boven echte, nieuwe, remklauwen.
Daar kun je de Wilwood set plaatsen.
Of de Brembo set.

Ronin 27-10-2008 17:32

De Brembo's zijn toch voor 16" en groter?
dat is dan geen optie voor mij, want ik wil maximaal 15" rijden.
kun je mij vertellen welk type Wilwood's ik moet gebruiken, dab kan ik her en der informeren wat dat mag kosten.
Zal ik dan overwegen of er Audi S2 remklauwen onder zullen komen of de Wilwood's welke duidelijk jou voorkeur hebben.

Rallye-VR6t 27-10-2008 18:19

http://www.momentummotorparts.com/store/braking.asp

Canada, dus ook de CAN $$.

Sjoes 85 27-10-2008 19:00

Ik heb Golf 2 G60 remmerij onder mn GTI, daar kun je niets kleiner dan 15 inch op monteren,das echt t minimum. Bij het balanceren hebben ze één velg moeten voorzien van loodpapier ipv blokjes omdat het anders de remklauw raakte.
Maar t remt wel perfect, je staat zo stil in vergelijking met originele golf 1 remmerij.
Dus als jij maximaal 15 inch wil rijden, is 15 inch je enige optie:) , uitgaande van golf 2 G60 remmen.

Ronin 27-10-2008 19:02

MMP 11" Wilwood Kit Minus rotors

Golf 1/Rabbit/Cabriolet/Jetta/Scirocco All $675.00

zoals ik er op uit maak heb ik hier genoeg aan moet alleen nog remschijven kopen?
dat is omgerekend € 425,- ex verzending, dan is de keuze niet zo moelijk;)

AD racing 27-10-2008 22:30

Ik heb de S2 klauwen klaar liggen om te monteren op mijn Golf 1 G60... :-)

Ronin 27-10-2008 22:59

Quote:
Originally Posted by AD racing
Ik heb de S2 klauwen klaar liggen om te monteren op mijn Golf 1 G60... :-)


Lijkt mij ook een erg goede keuze ;)
Gezien het feit dat ik nog een set moet aanschaven en een gebruikte set gereviseerd dient te worden maakt het qua kosten al niet gek veel meer uit,
dus zal ik zeer waarschijnlijk voor de Wilwood's gaan, tenzij ik zeer geschikt S2 remklauwen kan bemachtigen.

Melvin 27-10-2008 23:08

14":
- Scirocco 16 klauwen zoeken, die passen meteen... heb je dus 256mm schijven

15":
- Wilwood
- G60 (heb nog een set liggen)
- Allerlei opties eigenlijk...

De meest voorkomende en betaalbare opties zijn toch wel de scirocco 16 klauwen en remtangen... Die passen met geluk in bepaalde 14ers... sowieso in 15inch..

En dan heb je dus nog de G60 remklauwen, waarvoor je een kleine adapter nodig hebt welke je op alle forums kunt kopen (kost je een 100 euro voor een setje).

J-9A-N 27-10-2008 23:08

Ga maar voor de Wilwood remmen,dan ben je er in 1 keer vanaf.
Kost een paar centen maar bevalt zeer goed. :D




:thumbup:

Ronin 27-10-2008 23:17

Zullen zeer waarschijnlijk dan wel Wilwood's worden ;)

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60


MMP 11" Wilwood Kit Minus rotors

Golf 1/Rabbit/Cabriolet/Jetta/Scirocco All $675.00

zoals ik er op uit maak heb ik hier genoeg aan moet alleen nog remschijven kopen?

Dan de vraag welke remschijven raden jullie aan??

J-9A-N 27-10-2008 23:36

Volgens mij kun je bij het canadese set gewoon de 280mm schijven van de G60 gebruiken.
Vraag dit voor de zekerheid even aan gti1-g60.
Ik heb nml destijds adapters op maat laten maken voor mijn 2 delige schijven.
Groeten Jan.

D-ion 28-10-2008 00:01

Quote:
Originally Posted by Ronin
Ik wil mijn standaard remmen aan de voorzijde vervangen door "betere"

Hierover heb ik niet echt een topic kunnen vinden vandaar deze ;)

Heb al verscheidene mensen gezien met g60 remmen en 16V rocco remmen

Zijn er nog andere opties misschien?

Welke optie zo voor mij het beste zijn?
Het is de bedoeling dat de golf goed presteert met remmen, vermogen van de golf zal rond de 100 pk komen.

Wie o wie heeft suggesties :confused:



Idd G60 is een goede keuze , heb ik ook. wat had je zelf in gedachten

D-ion 28-10-2008 00:05

zitten ver zelf gemaakte adapters op.. maar dat moet geen probleem zijn als je beetje handig bent.. gebruik wel goed staal en geen troep

Rallye-VR6t 28-10-2008 19:06

Quote:
Originally Posted by J-9A-N
Volgens mij kun je bij het canadese set gewoon de 280mm schijven van de G60 gebruiken.
Vraag dit voor de zekerheid even aan gti1-g60.
Ik heb nml destijds adapters op maat laten maken voor mijn 2 delige schijven.
Groeten Jan.


Klopt.
En met de bijgeleverde adapters ook niet groter.

René 28-10-2008 19:32

Quote:
Golf 2 (please note you will require steering knuckles off of a golf 3 2.0/Corrado g60/passat 16v )

Golf 3 2.0L/Cabriolet >94/Corrado G60/Passat 16V

Golf 3 VR6/Corrado VR6/Passat VR6 B3/B4


Kan iemand mij vertellen waar het verschil in zit hier? Aangezien de fusees volgens Etka gelijk zijn. Of zit het hem in de remtang?

EDIT: dat kan dus ook niet...aangezien er brackets gebruikt worden. Was ik vergeten.

EDIT2: Het zit hem zeker in de afmeting van de bracket? Omdat de auto`s verschillende remschijfdiameters hebben?

Rallye-VR6t 28-10-2008 19:44

Quote:
Originally Posted by René
Kan iemand mij vertellen waar het verschil in zit hier? Aangezien de fusees volgens Etka gelijk zijn. Of zit het hem in de remtang?

EDIT: dat kan dus ook niet...aangezien er brackets gebruikt worden. Was ik vergeten.

EDIT2: Het zit hem zeker in de afmeting van de bracket? Omdat de auto`s verschillende remschijfdiameters hebben?


Dit gaat over een golf 2!

Golf 1 past, golf 2 heeft verschil in stuurstangkoppen.

René 28-10-2008 19:57

Okee....ff offtopic als het mag....

Wat heeft de stuurstangkop met de klauw/bracket te maken? Aangezien deze aan de achterkant van het fusee zit.

Rallye-VR6t 28-10-2008 20:03

Quote:
Originally Posted by René
Okee....ff offtopic als het mag....

Wat heeft de stuurstangkop met de klauw/bracket te maken? Aangezien deze aan de achterkant van het fusee zit.


Stuurkop komt dan tegen de bracket aan.

René 28-10-2008 20:11

Hoe zit dat dan als ik vragen mag? Aangezien de bracket&klauw aan de voorkant zitten. En de stuurstangkop aan de achterkant.

René 28-10-2008 20:12



J-9A-N 28-10-2008 20:16

Golf 2 (please note you will require steering knuckles off of a golf 3 2.0/Corrado g60/passat 16v )

Golf 3 2.0L/Cabriolet >94/Corrado G60/Passat 16V

Golf 3 VR6/Corrado VR6/Passat VR6 B3/B4


De brackets zijn op maat gemaakt voor deze fuseestukken.
En er zit weldegelijk verschil tussen de fuseestukken van de eerste golfjes 2
en de latere types inc de golf 3.
Wijsneus :D

René 28-10-2008 20:22

Ik een wijsneus? Etka zal je bedoelen :tongue:

Maar hoe zit het dan? aangezien al die fusees de nummers *** 407 255C en *** 407 256C hebben?

J-9A-N 28-10-2008 20:49

Je hebt de : 191 407 255c/191 407 256c
Maar ook de : 357 407 255c/357 407 256c
Tussen deze 2 zit dus verschil qua maatvoering/schijfdiameter

Gr Jan.

René 28-10-2008 20:53

ah.. ik dacht dat de eerste 3 cijfers alleen maar de type aanduiding was voor welke auto het onderdeel was.

Weer wat geleerd. :) Thanks Jan.

Nu nog antwoord op mn andere vraag...hoe een bracket de stuurkop kan raken:)

René 28-10-2008 20:57

En.......stel je hebt een fusee met het nr 6N0 407 255C
Welk type bracket zou je dan moeten nemen?

Rallye-VR6t 28-10-2008 21:18

Even een foutje van mij, heeft niks met de bracket te maken, maar met de schijf.
Deze komt dan tegen de kogel.
Er moet dus meer knik in zitten.

golf mkII 16v 29-10-2008 21:38

1e golf 2 GTI heb de remblokhouder aan de fusee en de Latere GTI heeft die los net als de golf3
Is dat niet het verschil??


All times are GMT +1. The time now is 21:53.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.