Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   golf mk2 racing project (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=48099)

golf2 2.016v 05-11-2008 22:37

golf mk2 racing project

hoi mannen hier dan een paar foto's van m,n golf project, ziet er niet uit maar erg leuk op circuit ga ook van de winter een nieuwe bouwen vandaar m,n advertentie's voor een subframe en een sper en een nieuwe.koets deze heeft z,n beste tijd gehad.heb er 9a met 2 uitlaat nokkers in en een licht vliegwiel en een 4/1 spruitstuk verder standaard. rolkooi race stoel en m,n versnelling pook naar achter en om hoog gebracht.schokkers gele koni's en voor corrando remmen.dan heb ik een set slicks, intermediets,en regenslicks, heb nu twee x spa en 3x zandvoort en 1x zolder gereden. een echte aanrader is niet echt duur en als je het zelf niet doet blijft je auto ook heel. heb hem vorig jaar spa wel in de vangrail gebenkt. geheel door eigen schuld,iets te overmoedig.

remcotje 06-11-2008 02:01

leuk voor op de baan:D

Tipjjj volgende keer iets kleinere foto's?!

golf2 2.016v 06-11-2008 13:12

ja had het in de gaten maar ja toen stonden ze er al.

evilnyntje 06-11-2008 13:33

Foto's aangepast naar links, upload ze anders in het album, dit rukt heel het forum uit verband.

golf2 2.016v 06-11-2008 16:03

Quote:
Originally Posted by evilnyntje
Foto's aangepast naar links, upload ze anders in het album, dit rukt heel het forum uit verband.

nu krijg ik er geen foto meer op :rolleyes: !??

Tjaap 06-11-2008 21:23

ze zijn nu op de goede grootte..

vwmk2driver 07-11-2008 17:48

leuk project, heb zelf ook een dergelijk race project.

aan een sper en inbouwen kan ik je misschien wel helpen.

golf2 2.016v 07-11-2008 19:54

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
leuk project, heb zelf ook een dergelijk race project.

aan een sper en inbouwen kan ik je misschien wel helpen.

ok toppie laat me het maar weten als je het zeker weet.
ben trouwens vandaag weer op zandvoort geweest,hij loopt echt als een beest! maar heb echt een sper en andere schokkers nodig,die koni's hebben echt een veels te lange veer uitslag!
maar wel weer giganties genoten!! :thumbup:

vwmk2driver 08-11-2008 07:31

Quote:
Originally Posted by golf2 2.016v
ben trouwens vandaag weer op zandvoort geweest,hij loopt echt als een beest! maar heb echt een sper en andere schokkers nodig,die koni's hebben echt een veels te lange veer uitslag!

in het verkoop gedeelte staat een heel topic van mij.
ik weet wel zeker dat ik een sper nieuw kan leveren en inbouwen,maar doelde meer om dat het van jouw kant "misschien" was. :thumbup:

vering is een heel belangrijkpunt hier zul je nog wel even mee bezig zijn ook.
ik heb zelf voor volgend jaar een kw variant 3 schroefset besteld.
deze komt over 2 maanden.

golf2 2.016v 08-11-2008 16:39

Quote:
in het verkoop gedeelte staat een heel topic van mij.
ik weet wel zeker dat ik een sper nieuw kan leveren en inbouwen,maar doelde meer om dat het van jouw kant "misschien" was. :thumbup:

vering is een heel belangrijkpunt hier zul je nog wel even mee bezig zijn ook.
ik heb zelf voor volgend jaar een kw variant 3 schroefset besteld.
deze komt over 2 maanden.

ja ok ,nou ik moet een sper maar hoopte eigelijk een 2de hands te schoren ergens nieuw is inderdaad geen probleem ergens tussen 800 900 euro heb ik er een maar ik hollander probeer het een beetje low budset tehouden .
en waar heb je die schroefset beslt als ik zo vrij mag zijn ?? :drive:

vwmk2driver 08-11-2008 18:23

Quote:
ja ok ,nou ik moet een sper maar hoopte eigelijk een 2de hands te schoren ergens nieuw is inderdaad geen probleem ergens tussen 800 900 euro heb ik er een maar ik hollander probeer het een beetje low budset tehouden .
en waar heb je die schroefset beslt als ik zo vrij mag zijn ?? :drive:

via weer een kennis die is dealer van dit merk hij besteld ze weer bij
www.gkb-import.nl

golf2 2.016v 09-11-2008 14:54

Quote:
via weer een kennis die is dealer van dit merk hij besteld ze weer bij
www.gkb-import.nl

super ga morgen eens bellen kijken wat hij voor mij kan betekenen :thumbup:

vwmk2driver 10-11-2008 15:58

Quote:
super ga morgen eens bellen kijken wat hij voor mij kan betekenen :thumbup:

ik zal is vragen hoe het zit ik kon ze via die kennis met 20% korting krijgen.

dus eigenlijk de ex btw prijs gewoon.

golf2 2.016v 11-11-2008 22:47

Quote:
ik zal is vragen hoe het zit ik kon ze via die kennis met 20% korting krijgen.

dus eigenlijk de ex btw prijs gewoon.

ok laat me het weten zou je zeer dankbaar zijn als het kan. :thumbup:

vwmk2driver 11-11-2008 23:20

Quote:
ok laat me het weten zou je zeer dankbaar zijn als het kan. :thumbup:

als het goed is, weet ik ook nog wat gebruikte platen sperren te liggen welke je zelf kan instellen zoals je wilt (meer voorspanningen op de platen).
denk voor rond de 600, nieuwe kost deze bij hem 1300,-

golf2 2.016v 12-11-2008 17:33

Quote:
als het goed is, weet ik ook nog wat gebruikte platen sperren te liggen welke je zelf kan instellen zoals je wilt (meer voorspanningen op de platen).
denk voor rond de 600, nieuwe kost deze bij hem 1300,-

als jij er zo een voor me kan regelen graag voor dat geld maar hoe weet ik dat deze goed is??

vwmk2driver 12-11-2008 17:41

Quote:
als jij er zo een voor me kan regelen graag voor dat geld maar hoe weet ik dat deze goed is??

de jongen die ze verkoopt verkoopt ook nieuwe, maar ruilt ook nog wel eens gebruikte in, het enigste wat je dan kan doen is het op zijn word geloven,
sowieso blijft gebruikt altijd een risico,
punt is wel dat je zon sper gewoon open kunt maken en inspecteeren.

golf2 2.016v 13-11-2008 16:54

Quote:
de jongen die ze verkoopt verkoopt ook nieuwe, maar ruilt ook nog wel eens gebruikte in, het enigste wat je dan kan doen is het op zijn word geloven,
sowieso blijft gebruikt altijd een risico,
punt is wel dat je zon sper gewoon open kunt maken en inspecteeren.

ja ok kunjij er een voor me regelen of moet ik dan zelf contact met hem op nemen doe dan maar ff een pbtje .groet rob

vwmk2driver 14-11-2008 07:24

Quote:
ja ok kunjij er een voor me regelen of moet ik dan zelf contact met hem op nemen doe dan maar ff een pbtje .groet rob

ik zal tussen de middag is even een belletje geven, en dan gelijk ook even naar die man vande kw set's

golf2 2.016v 14-11-2008 09:30

Quote:
ik zal tussen de middag is even een belletje geven, en dan gelijk ook even naar die man vande kw set's

ok dan hoor ik het wel van je alvast bedankt. :thumbup:

vwmk2driver 14-11-2008 22:55

heb gevraagd.

de schroefset kon eigenlijk niet maar omdat ik het was kon hij er nog wel wat mee doen, maar hij zei ook het is niet voor iedereen dus helaas gaat een 2de me niet lukken.

voor de sper heb ik nog even geen tijd meer gehad, zal van het weekens even bellen.

ga je in december ook nog vrij rijden? meen de 13de ofzo?
ik wel mits het droog is

golf2 2.016v 15-11-2008 07:27

Quote:
heb gevraagd.

ik wel mits het droog is

ok jammer van die schroefset en ik wacht het ff af voor die sper dan .
de 13de weet ik nog niet moet ik ff kijken misschien wel wel hangt een beetje van de drukte af.

golf2 2.016v 17-11-2008 13:58

Quote:
heb gevraagd.

de schroefset kon eigenlijk niet maar omdat ik het was kon hij er nog wel wat mee doen, maar hij zei ook het is niet voor iedereen dus helaas gaat een 2de me niet lukken.

voor de sper heb ik nog even geen tijd meer gehad, zal van het weekens even bellen.

ik wel mits het droog is

waar is dat de 13de ?op zandvoort?

vwmk2driver 17-11-2008 17:28

Quote:
waar is dat de 13de ?op zandvoort?

ja,

ik heb gehoort voor die sper,hij had geen gebruikte meer liggen,

hij had nieuwe platensperren liggen deze kosten 1600,- ik kan ze jouw aanbieden voor 1400,-

Boefke 17-11-2008 17:59

Quote:

Ik zou eerst is een paar goede slicks monteren.... in plaats van koni naar kw tegaan!

golf2 2.016v 17-11-2008 18:02

Quote:
ja,

ik heb gehoort voor die sper,hij had geen gebruikte meer liggen,

hij had nieuwe platensperren liggen deze kosten 1600,- ik kan ze jouw aanbieden voor 1400,-

blijf deze aanbieding nog ff staan vind het best duur eigelijk meen iets gehoort tehebben dat ze ook geleverd worden nieuw voor 850 maar weet dus niet wat dat voor sper is. heb wel zin om te gaan de 13de kunnen we ff bij kletsen.kijk ff of ik tijd kan maken en laat het je weten.
bedankt voor de info zover. groet rob :thumbup:

vwmk2driver 17-11-2008 18:17

Quote:
blijf deze aanbieding nog ff staan vind het best duur eigelijk meen iets gehoort tehebben dat ze ook geleverd worden nieuw voor 850 maar weet dus niet wat dat voor sper is. heb wel zin om te gaan de 13de kunnen we ff bij kletsen.kijk ff of ik tijd kan maken en laat het je weten.
bedankt voor de info zover. groet rob :thumbup:

850 is gegarandeerd een worm sper, als dit al een platen sper is dan zal het wel een chinees ding zijn wat zo versleten is.

voor het werk wat jij er mee doet zou ik gewoon een paar 100 euro meer uitgeven en dan een platen sper kopen,
is op circuit veel bedrijfszekerder en het heeft geen reactie tijd.wat een worm sper wel heeft.

www.bildon.com heeft ook platen sper voor minder, maar deze jongen zit bij mij om de hoek en dan vind ik dat makkelijker ook als ik een keer wat heb of iets.

de 1400 was overigens incl boutenset om het kroonwiel weer vast te bouten.

ik ga de 13de heen mits het droog is, vind wat te gevaarlijk met regen, niet alleen met me zelf maar vooral met andere,als er 20 meter voor je 1tje overdwars gaat en jij kom aan met 130 kun je dat nooit meer beremmen of besturen...

golf2 2.016v 17-11-2008 18:31

Quote:
Originally Posted by Boefke
Ik zou eerst is een paar goede slicks monteren.... in plaats van koni naar kw tegaan!

dat heb ik allemaal al voor elkaar slicks regen en intermidiets banden gaat ook gewoon op drie wiel door bijna alle bochten.maar wat die koni's betreft misschien kan ik ook met zwaardere veren toe. en die sper heb ik echt nodig om sneller de bocht uit tekomen heb dan altijd meer grip op een wiel die die trekt dan niet :screwy:

golf2 2.016v 17-11-2008 18:41

Quote:
850 is gegarandeerd een worm sper, als dit al een platen sper is dan zal het wel een chinees ding zijn wat zo versleten is.

voor het werk wat jij er mee doet zou ik gewoon een paar 100 euro meer uitgeven en dan een platen sper kopen,
is op circuit veel bedrijfszekerder en het heeft geen reactie tijd.wat een worm sper wel heeft.

www.bildon.com heeft ook platen sper voor minder, maar deze jongen zit bij mij om de hoek en dan vind ik dat makkelijker ook als ik een keer wat heb of iets.

ik ga de 13de heen mits het droog is, vind wat te gevaarlijk met regen, niet alleen met me zelf maar vooral met andere,als er 20 meter voor je 1tje overdwars gaat en jij kom aan met 130 kun je dat nooit meer beremmen of besturen...

heb ik een mooie foto van van de laatste keer zandvoort kon er nog net omheen[IMG]
[/IMG]

golf2 2.016v 17-11-2008 18:43

Quote:

ja je heb gelijk en ja bildon ken ik ook ben al met iemand bezig die af en toe een container uit america laat komen ,mocht dat zeer binnen kort zijn wil ik al het een ander laten mee komen scheeld een hoop geld!!

Boefke 17-11-2008 20:59

Wat voor bak heb je?missien heb ik nog wat liggen...
Je moet wel een plaaten sper hebben,geen wormsper!
anders hans weijs is proberen!
zag op de foto je banden daar komt het niet goed mee...maar dat zullen wel andere zijn dan.
Heb voor een golf nog wel proflex 3weg schokbrekers met race setting liggen!!!

Boefke 17-11-2008 21:27

Heb trouwens ook nog een snelle ABF 2,0-16v liggen!
bewerkte kop 290gr nokkenassen met verstelbare tandwielen
groote injectors en KMS programeerbare computer
alles gebalanceert en uitgewogen!dis onsteking enz....
200pk misschien intresse....

MelG60 17-11-2008 22:00

Ik heb nog een Drenth 5 bak rechtvertand/klauwgeschakeld/dikke flensen/speciale assen liggen met platensper 4500 euro en een Gemini/Ricardo 6bak met platensper ook rechtvertand/klauwgeschakeld/dikke flensen/speciale assen voor 6500.

golf2 2.016v 18-11-2008 13:20

Quote:
Originally Posted by Boefke
Heb trouwens ook nog een snelle ABF 2,0-16v liggen!
bewerkte kop 290gr nokkenassen met verstelbare tandwielen
groote injectors en KMS programeerbare computer
alles gebalanceert en uitgewogen!dis onsteking enz....
200pk misschien intresse....

ik heb een 02a bak van een corado 2.0 16v

mocht je wat voor kunnen betekenen graag ps wat moet je voor die motor hebben en wie heeft hem gebouwd ???
en wat houd dat in die profex race set wat voor veren zitten er bij ?en hoe land is de slag van deze dempers? en als het wat voor me is wat moet het kosten stuur me andersa ff pbtje met de prijzen>

golf2 2.016v 18-11-2008 13:30

Quote:
Originally Posted by MelG60
Ik heb nog een Drenth 5 bak rechtvertand/klauwgeschakeld/dikke flensen/speciale assen liggen met platensper 4500 euro en een Gemini/Ricardo 6bak met platensper ook rechtvertand/klauwgeschakeld/dikke flensen/speciale assen voor 6500.

heel intersant die drent bak weet je ook de verhoudingen is het een race of cross bak???

vwmk2driver 18-11-2008 18:13

Quote:
heel intersant die drent bak weet je ook de verhoudingen is het een race of cross bak???

de prijs is idd niet gek een nieuwe platensper met bijbehorende bevestigings matrialen en de bijbehorende speciale aandrijfas flensen zitten al op 2000,-

probleem is waarschijnlijk alleen dat je niet weet hoe de staat is,en je dus ook niet weet hoe de klauwen etc er al aan toe zijn.

overigens die proflex kit is zeer zeker een goede set als je deze kan bemachtigen en deze is goede staat is, ik geloof dat je voor een dergelijke set met compressie en rebound regeling je al 1250 per poot betaald.

de veren zijn meestal ook niet universeel en zijn naar de auto en het geen wat er mee gedaan is gemaakt, plus dat ze alle 4 als set zijn gepaard.

golf2 2.016v 18-11-2008 18:24

Quote:
de prijs is idd niet gek een nieuwe platensper met bijbehorende bevestigings matrialen en de bijbehorende speciale aandrijfas flensen zitten al op 2000,-

probleem is waarschijnlijk alleen dat je niet weet hoe de staat is,en je dus ook niet weet hoe de klauwen etc er al aan toe zijn.

overigens die proflex kit is zeer zeker een goede set als je deze kan bemachtigen en deze is goede staat is, ik geloof dat je voor een dergelijke set met compressie en rebound regeling je al 1250 per poot betaald.

de veren zijn meestal ook niet universeel en zijn naar de auto en het geen wat er mee gedaan is gemaakt, plus dat ze alle 4 als set zijn gepaard.

ja je hebt helemaal gelijk.
ps weet je het zeker van zandvoort valt namelijk op een zaterdag.

MelG60 18-11-2008 19:10

Als je zo'n bak koopt dan maak je hem natuurlijk open om te bekijken! Bak is voor cross bedoelt, ik zal even lijstje van verhoudingen opzoeken.

golf2 2.016v 18-11-2008 19:23

Quote:
Originally Posted by MelG60
Als je zo'n bak koopt dan maak je hem natuurlijk open om te bekijken! Bak is voor cross bedoelt, ik zal even lijstje van verhoudingen opzoeken.

ok alvast bedankt toppie groet rob :D

Boefke 18-11-2008 20:04

Quote:

Veren zijn wel universeel,en zelfs nog per stuk, lengte en kg te krijgen

All times are GMT +1. The time now is 20:41.