![]() |
Temperatuur te laag
Sinds deze (koude) weer valt me het volgende op:
Na een tijdje rijden wordt de auto netjes 90'C binnen de bebouwdekom. Maar daar buiten blijft het schommelen tussen de 60/70'C ook als het warmer is geweest. Denk zelf aan de thermostaat, iemand meer ervaring met dit probleem? |
Het ligt natuurlijk een beetje aan de auto die je hebt, maar volgens mij is dit geen vreemd gedrag. Misschien dat anderen er een andere mening over hebben?
|
Quote:
Gaat om een 1.8T Net ff de laptop aan de auto gehangen, daar krijg ik deze melding: PHP Code:
Na de foutmelding te hebben gedelete komt hij na een stukje rijden wederom terug. Ook heb ik via measure blocks gezien dat de uitgelezen temperatuur 60'C is. Sensor fout??? |
Sensor 62 opzoeken en stekkertje eens bekijken, eventueel vervangen (zal een paar euro zijn).
|
Quote:
Alles klar :thumbup: gaat ik ff doen. Volgens mij hoorde ik jou laatst op 118.275 !! |
Mijn olie en koelwatertemp. is met dit weer ook lager dan normaal.
Meestal is mijn koelwater ook 90 graden maar met deze kou zit die rond de 75 graden. Olietemp. is meestal rond de 84 graden en nu rond de 74 graden. Als hij stationair loopt word ie wel warmer maar met rijden heb ik deze waarde. p.s. betreft een golf 3 gti uit '97. ;) |
Quote:
Ok! thx! ga zo weer testen. |
Quote:
Isdazo? Zeg dan wat :) |
Al gevonden?
Watertemp. sensor schijnt een probleem te zijn bij MkIV modellen. Bij mijn Bora schommelt de temp. vaak tussen 0 en 90! Sensors liggen op voorraad bij de dealert :) |
Quote:
Gister vervangen... blijft nog steeds koud!! Als de auto ff stil staat loopt de temperatuur wel op naar 90 en blijft daar netjes maar bij iets rijwind dan daaltie alweer vlot richting de 60 / 70 graden c. Toch thermostaat?! |
ff update:
Sensor vervangen, vandaag auto uitgelezen en foutcode's gedelete. Foutcode blijft weg maar auto blijf vrij koud, zo'n 70'c in de stad.... ??? |
thermostaat vervangen.
doen wij standaard, bij dit soort klachten gewoon thermostaat vervangen en wij vervangen dan meteen ook de temperatuur sensor. 9 van de 10 keer probleem opgelost. |
wordt het wel net zo warm in de auto als voor de klacht? ik had van de week ook problemen met mijn meter. thermostaat laten vervangen, steeds zelfde klacht. bleek achteraf ook de zwarte temp sensor te zijn die liep te rommelen.
als de thermostaat steeds open blijft staan merk je dat ook aan de kachel (minder warm), bij mij bleef de kachel wel normale warme lucht geven, terwijl de meter op 60 a 70 graden stond. grtz. |
Quote:
Wel wat minder warm in de auto inderdaad! vooral met -6 of meer was het afzien. Krijg het nu ook niet meer 'heet' zoals voorheen. Raar, sensor en thermostaat samen stuk? |
Ik kom ook alleen aan de 90 graden als deze stationair draait.
Verder komt de meter ook maar tot 60 a 70 graden. Ging er vanuit dat 't standaard was... Zal morgen is even langs de VW garage gaan. |
Quote:
ik denk dat ik ook wel wat last heb van dat probleem. maar zou het niet gewoon komen door het koudere weer? btw wat zei de garage? grtjs |
De jongens van de VW garage waren voor zichzelf bezig...
Morgen kunnen ze mij verder helpen. |
Viel mij ook al op de laatste dagen met mn TT (1.8T APX)
Watertemp blijft steken rond de 70 graden,normaal staat ie altijd mooi op 90 graden als die warm is. |
ik denk dat ik ook wel degelijk met dat probleem zit, gisteren vertrok ik voor een ritje tot bij mijn vriendin, zoals altijd rijd ik hem altijd eerst mooi warm dan ga ik niet over de 2400 toeren (golf IV tdi 90 pk, weet niet of ik hem zo goed warm rij) dat doe ik dan normaal tot als hij op 80 90° staat, maar gisteren na 10 km stond hij nog maar op 70° en daarna koelde hij terug af. na zo een 30 km gereden te hebben stond hij op 60° - 65° en soms staat hij al mooi warm na 4 km op 80°.dus dat lijkt me niet egt normaal, één van dezer dagen is binnen steken in de garage, of zou dat normaal zijn?
grtjs |
Heb het zelde ,op snelweg komt koelwater temp. niet boven 70 graden , olie temp. rond de 78graden. Ik ga de thermostaat vervangen , zit er al 3 jaar in. Combinatie van olie en koelwatertemp. wijst op thermostaat , als het alleen koelwatertemp. is zou de sensor verdacht zijn.
Normaal worden de temperaturen nauwelijks beinvloed door de buiten temperatuur. |
ben net langs de garage geweest, vonden het ook niet egt normaal,
gaat woensdag effe aan de computer hangen. zien wel wat er van komt. grtjs |
Quote:
Ok top, hou me op de hoogte! Ik ga, zoals Boss zei, morgen ff de thermostaat vervangen.... |
ik ben vandaag naar de VW garage geweest.
Daar werd mij gezegd dat ik de auto met koude motor moest starten en wachten tot de 90 graden. De thermostaat moet dan open gaan zodat alles gekoeld kan worden. (kun je voelen aan de slangen) Na een tijd moet de thermostaat dicht gaan omdat de temperatuur al laag genoeg is. Als dat niet gebeurt (dus de thermostaat staat continue open) dan blijft deze rond de 60 a 70 graden hangen. Kortom: thermostaat kapot, waterpomp niet want motor is "koud" Moest het dus mechanisch zoeken.... Achter de pc hangen was dus geen optie volgens hen. Kan hem altijd vervangen natuurlijk, kun je dat zelf of is dat veel werk? |
zou dat veel kosten omdat te laten herstellen in een garage?
grtjs |
|
om vijf uur mag ik eens langs gaan is zien of hij het gevonden heeft.
hoop van wel grtjs hou jullie op de hoogte |
hallo
ben net terug,ze hebben hem uitgelezen, niets op te merken.hij zij iets van een contactje of zoiets,aan de thermostaat was volgens hem niets. moet volgende week binnen om te herstellen.hij zij dat er niets ernstig was, dat niets kwaad kon, dus ja ik terug gerust. verder wel de bekende kwaal met mijn bestuurders slot. grtjs en ik zie volgende week wel hoe het verder verloopt, laat zeker iets weten. |
Klein beetje off topic, maar hoelang duurt het bij jullie voordat het koelwater op temperatuur is?
Bij mijn bora 2.0 uit 2001 ongeveer 5 km / 5 minuten bij snelheden van max 90 km/h en 3000 tpm bij een temperatuur van rond het vriespunt. Heb het idee dat de thermostaat misschien "minder" wordt want voor mijn idee was hij vorige week sneller op temperatuur. Of gaat zo'n ding gelijk helemaal stuk? Hij wordt wel keurig 90c. |
kan ik je moeilijk bij helpen
1 ik heb een tdi (90 pk) 2 mijn schommelt 3 ik heb mijn golfje nog nooit op 90° zien staan lol zal vrijdag wss voor het eerst gebeuren gaat donderdag aan gewerkt worden groetjes |
Quote:
Met deze koudere temperaturen is het logisch dat het wat langer als normaal duurt voor de auto goed op temperatuur is. En als hij verder gewoon mooi 90 graden word en dat keurig blijft is er opsich niets op aan te merken. hoelang duurt het gemiddeld voor hij op 90 graden is ? (bij deze koude temperaturen) |
Heb je gelijk in, alleen een paar weken geleden was het hier in de buurt op plaatsen -14c en zelfs toen kwam ie naar mijn idee sneller op temperatuur.
Vandaag was hij met 3 km en bijbehorende 3 a 4 minuten "warm", zal wel tussen de oren zitten.. :rolleyes: Mijn autogebruik is opzich al niet goed voor een auto, iedere dag in totaal +/- 30 km woon/werk/privé verkeer, meer meestal niet. Heb ook s'winters bijna altijd white sludge onder de olievuldop. Poosje geleden 600km op 1 dag gereden en dan is het weer even weg. |
Quote:
nix mis mee ;) |
ik hoop dat morgen mijn problemen opgelost zijn
btw nog extratje wel off topic srry heb het probleem met het slot in bestuurders deur laten maken duur grapje groetjes |
nieuw slot zeker ?
Heb ik zelf ook gehad, is idd duur grapje. Gr. |
en voilla hier zijn we mijn autotje stond na vier vijf min mooi op de 87-90 graden, wow eerste keer dat ik dat zie.
ja slot vervangen inderdaad duur slot alleen koste me 138,14€ ben super blij met de reparaties alleen jammer nieuw probleem silentboks versleten kheb ook altijd pech, en dat voor een wagen die ik een maand geleden van men moeder em overgenomen, jah moeders en ouders;) grtz owja mijn temperatuurvoeler ofzo was kapot |
Quote:
hmm ok? die sensor? wat staat er op je rekening? |
Ben idd ook wel benieuwd wat het nu was waarom de temp. niet goed was.
En quanta costa natuurlijk, we blijven Nederlander :D |
ok ik heb hier de rekening bij de hand is wel niet bij een dealgarage geweest.
dusja mijn portierslot is vervange. dat was 138.14 € dan temperatuurvoeler 30.81€ O ring(weet niet wat dat is)0.95€ voilla dat is het en owja is niet enkel bij nederlanders hoor ik heb ook graag lekker goedkoop maar moet wel goed zijn. |
Temperatuurvoeler is volgens mijn gewoon je temperatuur sensor.
en o ring is een aluminium ringetje, zit waarschijnlijk tussen de sensor en het blok in. Gr. |
mijn gplf4 sdi had met de een keer dat de temperatuur van 85c daalde naar 60c. dit gebeurd toen ik in de file terecht kwam na een koude start en 5km rijden,buiten temp was -10 graden. dit nog nooit gezien. toen thermostaat vervangen voor de zekerheid, maar geen verschil. zelf denk ik dat door de extreme kou de motoren langzamer warmer worden omdat je in je interieur veel warmte onttrekt aan je koelmiddel voordat de thermostaat opent.
|
All times are GMT +1. The time now is 11:31. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.