![]() |
Golf mk3 1.6
ik ben hier nieuw, rij golf 3 1.6i met eaton kompressor.... heb nog geen fotos voor jullie maar einde van ut project komt langzaam in zicht dus.....
ben eigenlijk wel benieuwd of ur ook mensen op ut forum zitten die hier ervaringen mee hebben?? ut gaat om un kompressor van un mercedes clk 230 :wow: gr. |
ut....ur?
Welkom....klinkt leuk zo`n compressor. Hoeveel vermogen heb je nu? En eventueel een vermogensuitdraai? |
Welkom, draait het blok al wel met de kompressor? ben wel benieuwd of dat leuk is op dat blok en zodra je kan foto's natuurlijk :thumbup:
|
Welkom
Kom maar op met die foto's !!!!! Groeten, LRR Ps: het is hier geen MSN ;) |
msn, het is waarschijnlijk gewoon urks :D
|
hij loopt al wel maar men kms moet nog goed afgesteld worden.....
daarna de bank op en idd ut en ur is urkers...... gr |
fotos??
ut is misschien wel handig als iemand me vertelt hoe ik men fotos er dan op zet want ik kom er niet uit??!!
gr |
|
DE fotos
![]() ![]() ![]() |
thanks, tjaap
hope you all like it as much as i do.... gr |
Welkom
Ziet ur indrukwekkend uit :thumbup: :D |
Welkom!
Op wat voor vermogen denk je uit te komen? |
origineel is ie 75pk maar als alles meezit hopen we zo toch wel op un 175 pk te komen.... heb trouwens vannacht ut blok uit elkaar getrokken om laagcompressie zuigers te monteren want zon plaat met 2 pakkingen werkt nie.......
binnen 10 km pakking tussen de cilinders weggebrand,too bad.... morgenmiddag poging No. 2!!! gr |
Ziet dr wel leuk uit :D
|
nou hij loopt weer als un zonnetje :) volgende stap is de spuiter....
heb men schermen al strak(zonder knippers en antenne) en de lichtbakken in men voorbumper ook dichtgepolyesterd (jaja doet ut goed bij scrabble) ;) heb un setje van die ouderwetse rh multispaaks op de kop getikt zal ik van de week kaal maken worden zwart......... gr. |
Ziet er heel netjes uit, dat motorruim. Heb je misschien ook nog plaatjes van de rest van de auto?
Succes met de verdere bouw in ieder geval. :thumbup: |
snel wat fotos geschoten met men tel....
[IMG]
[/IMG] [IMG] [/IMG] het ziet er nog niet zo aantrekkelijk uit zo maar daar komt verandering in.... gr. |
erg cool gedaan, zut ur ucht netjus ut :tongue: :tongue:
Leuk concept, een monopoint met compressor! Ben erg benieuwd hoe je de brandstofvoorziening geregeld hebt icm de hogere inlaatdruk. Van 75 naar 175pk is nogal een grote stap namelijk, vooral met een monopisser:):) Ik zie allemaal extraatjes onder de kap, die hebben daar vast mee te maken :D |
monopisser??
ik heb er un kronenburg management opzitten die via un mapsensor un 1000cc injector aanstuurt dus in feite is het un dubbel monopointsysteem......
ik heb voor deze motor gekozen omdat er weinig mee gedaan word als ze harder willen nemen ze un vr6 of gti blok tja ik doe graag eens gek.... gr. |
Helemaal TOP, echt mooi dat je zoiets doet.
Mijn broertje is nu een 1.6 turbo aan het bouwen, precies hetzelfde blok. Komen ook lage compressie zuigers in, maar ipv een compressor een turbo. Ik wijs hem hier zeker even op, dit is echt een mooie cleane motorruimte. |
geblazen 1,6
ik heb ook alles zelf gedaan maar als ik 1 tip mag geven....
als je de originele drijfstanglagers gebruikt kun je hem zoweer lospakken... ik heb lagers van un pompverstuiver-tdi pasgemaakt door het lipje aan te passen werkt prima en ut zijn sputterlagers dus berekend op boost ;) trouwens ik heb men spullen bij vdbworks besteld die is ur echt heel goed in en staat altijd voor je klaar as je ergens niet uitkomt(ook niet duur!!)www.vdbworks.nl gr. |
Passen die lagers ook in een bigblock zoals bijvoorbeeld mijn 1.8 16v KR?
Erg leuk project vind ik! |
Knap werk met dat blok :thumbup: Ik ben eens benieuwd naar de vermogensuitdraai...
|
leuk te zien zo`n project
altijd intressant als iemand aan`t experimenteren is zal er dan ook naar uit kijken om hem te zien als ie helemaal klaar is. |
ik heb zo geen idee kan wel ff uitzoeken of die drijfstangtapmaten overeenkomen tussen kr en aea blok....
laat ik je nog wel ff weten gr. |
un rattig mooi pgojekie :thumbup:
das schiedams |
vorderingen!!
ben de afgelopen tijd flink aan het sleutelen geweest o.a. met velgen ....
was begonnen die 15 inch rh's klaar te maken maar bij nader inzien toch maar mee gestopt om 2 redenen; het hele spul zou veel te laag naar men zin worden aangezien ik al un keer men carter aan mosterd heb gereden geen zin in....... en de wielen zat veel te veel werk in om ze netjes te krijgen wil na 1.5 jaar wel weer eens rijden :) daarom heb ik me un nieuwe set 17 inch dezent parons aangeschaft met 205\40\17 banden en ik moet zeggen het resultaat is top.... [IMG] [/IMG] ook moest ik nog un oplossing zoeken voor men uitlaatgastemp. en boostmeter.....[IMG] [/IMG] nog niet vaak gezien zo ;) al met al begint ut nou lekker op te schieten word genieten van de zomer..... gr. |
Gaaf project man! Ga zo door! :thumbup:
|
handgrepen..
gister weer un leuk detail an men golf toegevoegd :D
handgrepen van un seat ibiza met alleen an de best.zijde un cilinder maaakt um weer net wat dikker :thumbup: [IMG] [/IMG] |
(zeikmodus)
hij zit wel scheef.... :) (zeikmodus uit) Ben erg benieuwd naar de prestaties van dit apparaat, ziet er echt strak uit. |
@martiepartie.... dat was mij ook al opgevallen dus heb ze er nog un x afgehaald en vergeleken met de oude de achterkant is echt exact hetzelfde dus het zal haast zo horen weet het anders ook niet??!! het is echt plug&play werk dus....
gr. |
Heel gaaf project!
Gr. Rutger |
leuk om te lezen van de lagers in het blok, hoeveel km heb je al gedraait met dit blok na de ombouw?
|
heb je dat blok helemaal zelf opgebouwt of zo gekocht en een deels reviesi aan gedaan ?
en waarom een kompressor, der was meer winst te hallen geweets uit een goeie turob ( oke kost meer ) maar deze motoren mogen en moeten er ook wezen mensen die weer is wat anders durven te doen :thumbup: maar dat is wel heel veel van 75 PK naar 175 PK heb je ook een zwaarder koppeling en drukgroep er in zitten ? meestal kom je met een kompressor zo rond de 50 pk hoger uit andere injectors en computer zal je wel zo rond de 150 a 160 PK kunnen komen mist goed afgesteld. maar altijd nog leuk :D |
@toth75... as ik 50 km zeg is ut veel zit nog bezig met de opbouw van de buitenkant dus...
vandaag bij de spuiter geweest as alles meezit volgende week dinsdag alles gespoten terug dan zal ik gelijk weer wat pics posten..... gr. |
@jeroen doli antwoord op al je vragen staat hierboven beschreven vriend......
gr. |
Quote:
niet alle heb het hele topic door gelezen :rolleyes: maar over koppeling en drukgroep staat toch egt niks, de rest wel maar daar ging mijn vraag ook niet over.,.. |
je hebt gelijk mijn fout maar dat is allemaal nog origineel en tot nog toe blijft ut heel dus....
gr. |
Quote:
oke dan mooi dan zit er toch veel ''marge'' in. maar als je hem toch een keer moet vervangen kan ik je een sachs koppeling en drukgroep aanraden :thumbup: Gr jeroen |
vandaag f bij de spuiter langs geweest maar het is iets uitgelopen.... het strak maken van de lichtunits kostte meer moeite dan verwacht omdat ik perse het geultje wat tussen het gespoten en het ongespoten deel zit door wou laten lopen..... bumper stond al wel in spuitplamuur en de koelsleuf boven de kent. plaat was ook uitgezaagd;
[IMG] [/IMG] morgenmiddag beginnen met monteren!! gr. |
All times are GMT +1. The time now is 23:33. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.