![]() |
Hoe zijn jullie door het VW virus besmet geraakt?
Wel leuk om te weten denk ik?
(als er niet al zo'n topic bestaat) Ikzelf weet het niet precies,misschien heeft het te maken dat ik in de auto ben geboren(groene Golf MK1 97-FJ-16) M'n ouders dachten de rit zelf nog wel te kunnen maken naar het ziekenhuis ;) Na die Golf hadden we 2x Passat gehad, een zilvergrijze 24-VL-00 en een groene FJ-90-DL, en de laatste was een witte Passat jan.1989 XB-39-HV En nu m'n eigen Golfjes natuurlijk! :thumbup: M'n ouders rijden nu een antraciet Vectra 1.6 '96 maar probeer ze weer een VW aan te praten hoor :D |
Door m'n ouders idd :D
Toen ik net m'n rijbewijs gehaald had kon ik in een witte Golf 2 uit '85 rijden, die we door een erfenis in ons bezit hadden gekregen. |
Heb rijlessen gehad in een Vento maar die heeft mij niet besmet.
Toen ik mijn rijbewijs had ging ik veel met een neef van mij om en die reed een Peug 205 GTI. Dus ja heb toen eerst een tijdje ook een 205 gehad. Tot ik vrienden kreeg met een Golf GTI en Polo G40. 1x meegeweest naar een meeting en toen ben ik gelijk besmet geraakt. Zal ook nooit meer over gaan vrees ik :D Kom sinds begin 1997 op meetings in binnen en buitenland. |
Ik weet het niet meer precies.......... Ik heb de MK2 Jetta generatie altijd al mooi gevonden, ze hebben nét dat beetje meer dan een MK2 Golfje.
Ik kocht ook altijd de VW Golf&Co Scene en VW Scene, en sindsdien droomde ik er al van om ooit eens een mooie Jetta te bezitten..... Ik heb rijlessen gehad in een Golf 4 SDi Mijn eerste autootje was de Golf Diesel (puur omdat ie goedkoop was :D ) En nu zijn mijn stoutste dromen waarheid geworden en bezit ik een -voor mezelf- prachtige Jetta GT16V, meer heb ik tot nu toe nog niet te wensen!!! :D |
Quote:
Grappig...ik heb ook nog een Peugeot 205 gehad, een antraciet 1.6 CTI 1986 :) Best pittig bakkie,maar wel wat krap als je Golf gewend bent. :) Ik heb m'n rijbewijs in een zilvergrijze Toyota Avensis gehaald. |
Door een kennis van mij Otto Elzinga dat was de eerste hier bij ons met een supernette golf,en die kwam met beelden thuis van de eerste VW meets in Denemarken en Baarlo toen was ik meteen verslaafd.
|
Door een goedkope golf 2 als eerste auto, dit was de goedkoopste auto op mp plaats met een apk van nog een half jaar. Daarna nog wel een paar keer een uitstapje gemaakt naar andere merken: Bmw, Fiat(NOOIT DOEN), Peugeot en, nog 2 merken wat ik niet echt een uitstapje kan noemen en zo weer zou doen, Audi en Porsche.
Tot de conclusie gekomen dat vw's en audi mij toch het best bevallen. |
door de polo te kopen die ik nu alweer 3 jaar heb :D haha nee gekheid vanaf mijn 12e al smoorverliefd op die T1 bussies!!! Maar helaas het geld er niet voor :shake:
|
Heb rijlessen gehad in een Bora TDI maar was toen niet nog niet heel erg VW minded.
Hoewel vaders 3 Kevers heeft gehad waaronder een 1303 LS (?) Had in ieder geval een 1600 motor met dubbele carb. in en zoop als een ketter! Die had ie gekocht nadat ie een maand zijn rijbewijs had, en reed hem 's winters al slippend tegen een lantaarnpaal aan puin..... Daarna over gegaan op Citroen 2CV vanwege 4 deuren.... Ikzelf had als 1e auto een groene Golf 2 1.6 GL 4 deurs uit 1984 met een bruin interieur. Vond ik toen super lelijk. Nu stiekem wel erg mooi! Maar mijn echte ommekeer kwam toen ik een zwarte Golf 2 GTI kocht (ook 4 deurs) en daar een tijdje in heb gereden. Superbak!! Toen een BX diesel gekocht vanwege de goedkope km's. En na veel, heel veel Citroens weer een Audi 80, daarna Audi 90 20V. Nu na de emigratie naar Duitsland rijden we met heel veel plezier in een Golf 3 GTD Special en denk dat de volgende weer een VW wordt of een Audi. Hoewel oude Citroens ook hoog op mijn lijstje staan! Maar een Kever voor erbij lijkt me ook helemaal geweldig! Leuk topic! |
Ja,'t is leuk om ieders verhaal te lezen :)
Vroeger kende ik bijna elke auto uit de buurt wel, tegenwoordig alleen de VW's :D 't geheugen wordt toch minder... als je weer een jaartje ouder bent :tongue: |
Quote:
Denemarken das lang geleden :D daar komt het logo van VAG FRYSLAN ook vandaan ;) Bij mij kwam het ook wel door Otto volgens mij hij was de 1e die een Golf had in de WESTREEN op BBS look ACT wielen ( later van hem gekocht ) De rest ( ik ook ) reed in een opel D kadett veel GTE toen wel erg dikke auto's trouwens ik schrijf nu over het jaar 1993 ongeveer |
Ik wilde vroeguh altijd een Opel GSI 2.0 16v in de mooie blauwe kleur. :redface:
Helaas kreeg ik deze niet in de verzekering dus heb ik toen voor een Golf 3 GT gekozen. Dus het uiterlijk van een GTI maar met een langzamer blok erin. Deze kreeg ik wel in de verzekering. Deze golf is mij zo goed bevallen dat ik echt helemaal besmet raakte met het VW virus? Zo gek, dat mijn (ex)vriendin er chagrijnig van werd. Was meer met de golf bezig als met haar. :wow: Daarna heb ik mij een golf 1 LX uit 1983 gekocht wie ik nog heb. Daarna nog een golf 1 LS uit 1974 gekocht. Ook deze heb ik nog. Daarna nog een kever De Luxe uit 1958 gekocht. Ook van deze kon ik geen afscheid nemen. Ook mijn eerste golf 3 GT uit 1992 heb ik nog. :thumbup: Tussendoor nog verschillende golfjes 2 gehad. Waaronder een zeer strakke groene 16v. Nog steeds spijt dat ik deze weg gedaan heb. :( Ook heb ik nog een Jetta gehad. Maar dit was niet helemaal mijn wagen dus deze ook weer verkocht. Moest ook wel want had 5 auto's voor de deur staan waar mijn ouders niet zo heel blij mee waren. De buurt trouwens ook niet. We waren een gezin van 4 en hadden 7 auto's en 2 motoren voor de deur staan. :rolleyes: Toen mijn ouders overgehaald om een VW te kopen. Deze hebben uiteindelijk een VW Polo uit 2004 gekocht. Later mijn zus omgepraat van een Opel Corsa naar een VW Polo uit 1997. Ook heb ik ongeveer 4 vrienden van mij omgepraat naar een Volkswagen. 1 rijd nu in een T4. De ander rijd in een Polo, weer de ander rijd in een Passat en 1 week geleden heeft een vriendin van mij haar eerste VW gekocht. Zij is van een mini naar een Golf 3 cabrio gegaan. :thumbup: Nog een andere maat van mij rijd in een Audi A4 waar sinds kort een 2.1 8V motor in ligt met honda zuigers. :screwy: :thumbup: Zo is het bij mij gegaan. Waarschijnlijk blijf ik mijn hele leven wel in of VW's of in Audi's rijden. Het is niet dat ik andere auto's niet mooi vind of zo. Maar het trekt me gewoon niet. |
Door ruurd (fire and ice vr6) !!
|
Quote:
Geweldig was dat Otto had echt mooie auto's eigenlijk toen al zoals ze nu zijn ;) Ja die beelden van Denemarken deden het voor mij Bertus toen jullie daarheen waren ;) :thumbup: |
Quote:
dat is echt good old days ... :D was mijn 3 treffen of zo denk ik 1 was in Luxenburg op de test baan van goodyear daarna baarlo en toen denemarken denk ik z'n beetje ik had de rode 1,6 advance nog ...SH-69-FN |
Ik had een vriendin die een nicht had wiens vriend (snappen jullie t nog :confused: :D ) een smurvenblauwe golf 1 gti had op 13" mattig,
2 kuipen en een rolkooi erin. Stukje meegereden en was meteen verkocht,ooit zou ik ook een golf 1 gti hebben. Dit zelfde jaar begonnen met meetings te bezoeken, mania nog op t oude terein en natuurlijk de grote gti meetings van de gti-club holland en de regio meetings in den lande toen nog. Vanaf dat moment verkocht aan vw's en het bezoeken van meetings. Jaren lid geweest van de gti club en uiteindelijk opgezegt. Diverse golfjes 1 gti gehad en vele andere vw's |
Quote:
dat zijn er heel veel van ons volgens mij ;) |
Mn broer heeft me besmet met het virus heeft twee jetta1 GLI gehad waar we altijd mee bezig waren ik als kleine jongen mocht hem altijd helpen en sindsdien helemaal vw gek(en een beetje BMW ;)). Heb nog nooit een andere auto gehad dan een vw en heb er in 7 jaar heel wat gehad.
|
Komt door mn oom, die heeft een MK2 GTI gehad en mocht vaak meerijden met hem :D
Heb toen ik mn rijbewijs had ook gelijk een MK2 GTI gekocht. Heb daarna 9 maanden in een CRX V-tec rond gereden, maar dat laten we even buiten beschouwing :screwy: Heb daarna wel weer een MK2 GTI gehad en daarna een G-60. En nu rij ik in een MK2 6 cilinder. |
DOOR SABINE.... :thumbup:
Heb er nu dus 5 voor de deur staan. :screwy: |
Quote:
Geen idee of er nu hele volksstammen moeten weten wie dat is...maar jij bent er blij om merk ik :D Toen ik een jaar of 13 was(alweer 20 jaar geleden) kocht mn vader na vele mk 1's...een 81er GTI...kocht toen nieuwe 15"ATS cup..(toen bestond 16" oid echt nog niet voor een Golf 1)...Had gewoon slapeloze nachten omdat ik nog lang geen 18 was..Mn broers ook aan de Golf 1 GTI...ik ook op mn 17e (bijna 18)..een originele 83er GTI. Daarna veel veranderingen zoals Corrado VR6..Polo G40..GTI 1 G60...Lupo 16V...Transporter T1...meerdere mk 1's...enz enz en nu alweer een tijdje een TT voor de deur en sinds kort weer terug bij mn uiteindelijke grote liefde...een Golf 1 uit 1975 (mn eigen bouwjaar!) |
Jaren geleden kwam ik op mp een Golf tegen van 30 december 1980...
was helaas wat te duur voor mij :( Had leuk geweest...allebei even oud! |
Destijds reden er hier veel kadett gte,s en manta,s rond.
Zeer mooie wagens,maar toen reed ineens hier een groen/blauwe type 1 rond met een sound waar je kippenvel van kreeg. Toen begon de intresse van vw ,heb toen een scirocco gekocht. Achja en zo ben je veel golfjes 1 en scirocco,s,corrado,s passats verder. Heb vant zomer mijn golfje 1 gti verkocht ,want ik had er geen zin meer in . Maarja het Vw hart ,klopt weer harder als voorheen. Heb 3 week terug weer een gti type 2 gekocht in de zeldzame kleur racing grun. Het wordt niet een show kwaliteit auto ,maar dat hoeft voor mij niet meer . Gewoon lekker rijden en het idee dat er weer een gti tje int hok staat ,is momenteel voor mij voldoende |
Quote:
Ook wel bekent als "splitbien" sabinebug'' Deze dame. ![]() |
Hee...die meid heeft nog bij mij thuis een kopje thee gedronken :tongue:
|
Quote:
Dat is wel heel lang geleden. :rolleyes: |
Toen ik 19 was kon ik de Daf van een vriend overnemen. Maar deze had die uitgeleend aan zijn zwager, en die wilde hem niet meer inleveren.
Hij had echter wel een brakke mk1 te koop staan, die hij me wilde aansmeren als gti. Voor 250 gulden heb ik dat hok toen gekocht, en zelf in elkaar mogen zetten. Zo'n beetje de lelijkste auto die ik ooit in m'n leven gezien heb, maar het was mijn eerste auto, en m'n eerste VW. Veel leuke tijden mee beleefd, en met spijt verkocht. De auto is toen naar Chris Wink gegaan, bij oude forummers bekend, en die heeft hem daarna aan Stijn verkocht. Via Chris ben ik ook op het forum gekomen hier, en heb eerst een tijdje meegelezen voor ik me aanmeldde. Na deze Golf kwam er een blauwe, zilveren en grijze mk2 Golf, toen twee Jetta's, een rode en een zwarte, beide mk2. Toen die allemaal een tijdje weg waren is er een witte mk2 gekomen en een Passat 35i, en sinds vandaag is er een gti 16v bij. :D |
door een vriend van me
het was zo in 1985 denk ik hij reed een golf1 16v plat op de grond uiteraard en we gingen regelmatig een stukje toeren daar was ik altijd zo van onder de indruk van geweest dat ik het niet meer los heb kunnen laten het resultaat is dat ik nou ook al meer dan 10 jaar vw rijd en uiteraard blijft mijn voorkeur naar een golfje1 gaan jetta 1 kan ik dan ook zeer waarderen |
Liep toen ik klein was altijd al bij de garage rond en daar kwam altijd een jongen met een voor die tijd een hele dikke mk1 volledig kamei uit gebouwd brandweer rood
Moet nog ergens een foto hebben met hem reed ik altijd mee en dan onder weg een patatje eten of een balletje toen al geroepen van als ik groot ben wil ik ook een VW golf Het heeft alleen ca 25 Dafjes en volvos geduurd voor ik zo ver was maar begon toen met een polotje van 86 van 250 gulden die me dik 3000 gulden aan schades opgeleverd heeft en ook nog voor 1000 gulden verkocht heb:thumbup: Toen kwam er een mk2 1600 automaat daar na een golfje 3 die in middels het 7e jaar hier in gaat als de auto vaan de vrouw toen moest papa iets snels hebben er kwam een vr6 de 99-fr-hs daar na kwam er een station vr6 de 28-pk-tx toen de mk1 er bij die kennen de meeste wel en een mk3 cabrio En heb nu inmiddels een mk4 cabrio er bij |
Quote:
de Golf 1 van Johan wijbenga , ding had een oettinger blok er in liggen erg snel was dat hok , want het zag er niet uit verder |
Toen de golf 2 in 84 werd geintroduceerd vond ik hem meteen al mooi .
En toen ik in 86 in de autoschade kwam , en veel, heel veel , golfjes 2 te hebben gerepareerd , ben ik er verslaaft aan geworden . Ondertussen waren ze na een paar jaar ook iets betaalbaarder voor mij geworden . En toen de G60 eenmaal uitkwam ,wist ik, ik moest er een hebben . Dus na 11 jaar in 97 kon ik mijn droom verwezenlijken . :D En ik heb hem nog steeds , en nog een paar " 2 tjes " erbij :screwy: Ik blijf het gewoon een hele simpele mooie auto vinden . :) |
Quote:
Ja eg wel ding was eerst van Teake geweest wat een einser was dat(toen al bijna een flipflop kleur erop;) ) Hij had hem toen immers ook verlaagd achter door middel van een spikerslag blok in de koffer haha :D |
Quote:
Ja die waarmee je toen de sloot in reed en totaal geen schade of krassen of dergelijks had damn wat een geluk had je toen :D Was een mooie rocco had niet weggemoeten maar ja zo gaat het leven he het ene gaat en het andere komt. |
Quote:
heden ja Teake ...zat die toen niet in Veenhuisen ff op "vakantie" ? Toen johan hem kocht .... Later kwam hij een x bij de van Leien boys ( waar ik veel was ) was de hele voor kant er af gebroken , dikke scheuren onder de a stijl als johan weg reed zag je gewoon de voor kant bewegen , het kon allemaal :D net ff gezocht , Denemarken was in 1994 :wow: |
Besmet door me ouders, met name me pa:
die is opgegroeid tussen de kevers (z'n broers hadden ook kevers) Mijn eigen jeugd vele uurtjes doorgebracht op de achterbank van een gele Scirocco 1 / knalgroene Passat station / manderijngele golf 1, later een golf 2 / Vento en nu een golf 5 van 2007. Bovendien heeft me pa beroepsmatig (rij-instructeur) vele golfjes versleten: 1/2/4/5 en in maart 2009 mag ie in een nieuwe 6 gaan lessen. (golf 3-tijdperk is een zwart gat voor me pa: afzien in Peugeot's) Tsja, als je dan je rijbewijs haalt, wat ga je dan kopen? :rolleyes: Volkswagen, wat anders? :cool: Tis een Polo 2f geworden: sindsdien verslaafd aan die ouwe polo's. |
Sinds mijn 14e ben ik al gek van VW, mijn vader had destijds ook een Golf 2, en zag vaak GTI'tjes rondrijden :D
Toen ik 16 werd ruilde mijn vader de Golf 2 in tegen een Golf 2 Country, dat was natuurlijk helemaal machtig mooi als je vader in zo'n wagentje rond cruised haha. Ik was toen nog compleet in het scooter tijdperk maar weet nog goed dat zodra ik mijn rijbewijs had ik gelijk opzoek ging naar een mooie Golf GTI. Wat plaatjes van de Country en mijn scooter destijds, goed te zien dat ik al gek was van MK2tjes, had er altijd een handje van om even snel een foto te schieten met mijn Scooter ernaast :screwy: ![]() ![]() Afijn, tot de dag er uiteindelijk was dat ik mijn rijbewijs haalde, vol trots cruisen in de Country :cool: Uiteindelijk 1 maandje later zelf een Golf GTI aangeschaft, wat was ik er blij mee...... anderhalve dag toen begon het ding problemen te krijgen, uiteindelijk 2 jaar met een probleemgolf rond gereden, iedere maand was er wel wat met dat ding. Ga ik jullie niet mee vervelen, uiteindelijk is het blok in elkaar gedraaid en heb ik m gesloopt en een GOEDE gti aangeschaft met de kennis die ik dankzij mijn eerste GTI vergaard had. Foto van mijn eerste GTI zoals hij op marktplaats werd aangeboden 4 jaar terug: ![]() En zo ist dus gegaan bij mij..... :eek: :tongue: |
voordat ik me rijbewijs had(11jr geleden) moetst ik niks van vw hebben doordat me vader die altijd afkraakte, dus ben ik japans gaan rijden. me broertje ging toen op een gegeven moment bij vw werken en kocht als eerste auto een mk2 gti, is daarna nog eventjes van mij geweest. daarna kocht hij een corrado vr6 en nadat ik daarmee had gereden was ik helemaal verkocht, ook nog een een mk2 g60 gereden van hem en sinds 2005 rij ik vw, inmiddels heb ik er zo'n 9 gehad sinds 2005 :screwy:
|
Herinner je je dit nog Fabian? ;)
![]() |
Mijn vader rijd al voor zover ik weet vanaf dat ik besta Volkswagen... Dus eigenlijk beetje met de pap lepel ingegoten gekregen:D
|
Dag luitjes,
Vroeger toen ik mss een jaartje of 14 was vond ik altijd een golf 1 cabrio een mooie auto terwijl ik verder toen nog geen interesse in autos had. Toen later toen ik 18 was een ritje achterin de 5 deurs Golf 1 GTI (1982) van mijn zwager gezeten. Nadat hij door een tunneltje ging met het raam een beetje open en vol gas waarbij ik vast achterin de achterbank zat, was ik meteen verkocht. Begonnen met een Golf 1 1.1 Later een Golfje 1 GTI gehad (KB-55-FJ) zoek hem nog steeds. Mss dat iemand hem kent. Daarna een paar 2 tal Golf 2 GTI's 16v (RS-VS-03) iemand van hier??? Toen een Corrado G60 En zelfs nog een Golf 2 GTI Edition Blue tussendoor (bleek later omgekat te zijn :s) Heb nu sinds een paar jaar weer een Golf 1 GLI cabrio uit 1984 als hobbyauto waar ik nog wel topic voor zal maken. Grtz Stefan |
All times are GMT +1. The time now is 05:32. |