![]() |
k-jettronic turbo
hoi ik ben nieuw hier, ik zit al een tijdje op het vwforum maar daar is het ook niet altijd even gezellig, dus daarom ben ik nu hier,,
de topic naam zegt het al heeft er iemand meer informatie over een k-jetronic turbo / en aanpassingen?? gaat het werken op een KR-16v?? lijkt me wel met de k-jettronic, ik heb al veel topics hierover gelezen maar ik ben er niet echt veel wijzer van geworden. groeten Patrick |
Porsche 924 Turbo... Volvo 240 Turbo meen ik ook.
|
inderdaad, Volvo 240 turbo K-jetronic schijnt te werken. Geen ervaring mee.
Ga gewoon voor Digifant, ok..iets moeilijker wat betreft electronica (valt ook wel mee), maar wel zo te vinden (en turbo K-jet zoek je naar tot je 40e). |
dus een k-jetronic turbo is moeilijk te krijgen, jammer. want ik heb namelijk 2 complete KR blokken, dus daarom wil ik het met een k-jetronic turbo proberen, hoef ik er ook geen digifant op te zetten,
zijn er mensen die met een k-jetronic turbo rijden en daar foto's o.i.d van hebben? ik ben weer een aardig wat internet site's verder, maar nog niet veel tegengekomen, wat heb ik zoal nog meer nodig behalve turbo? spruitstuk alvast bedankt weer |
Intelcooler, en hoop buizen klemmen enz.....
Maar leg eens uit waarom geen digifant? Kom je uit Zeeland? |
je kunt je K-Jetronic zelf upgraden naar turbo-spec
Je moet zorgen dat je een luchtweger te pakken krijgt Porsche 924 turbo, volvo B21FT motoren, saab 900T (probeer wel iets met ongeveer gelijke cilinderinhoud te charteren) en daarnaast kun je de koudestartsproeier + regelunit van een audi 5 cilinder turbo gebruiken voor de extra verrijking van je mengsel Andere optie is het Saab APC systeem overbouwen, maar daar komt wat meer bij kijken. Andere optie is natuurlijk ombouwen naar digifant 1 of een stand-alone injectiesysteem pakken maar dan wordt je portomonee een flink stuk dunner |
|
dit is tog wat je bedoelde??
|
hier zit ook zo'n ghetto olieterugloopvinding op :D
|
Hehehe ik had ook een fles als olievanger op m'n ontluchting :)
Dat is inderdaad een turbo op K-jetronic |
Quote:
De IC en buizen en klemmen wist ik ja, en ik kom inderdaad uit zeeland!! jij ook volgens mij kom ik regelmatig bij jou in de straat langs gereden kan dat kloppen en ik neem geen diogifant omdat ik dan weer op zoek moet naar een digifant injectie systeem + draadboom, en ik heb hier 2 blokjes ligggen met k-jetronic, en een k-jettronic turbo zie je niet veel, :) de rest allemaal bedankt voor de reactie's p.s. de reacties zijn wel serieuzer als vwforum toppie! :) |
Quote:
juist jan dat is precies wat ik bedoelde!!!! is het jou blokkie? of van een bekende?? dit zou hem moeten worden jah :):) |
Je kan eens op http://www.onderdelenlijn.nl kijken of een sloperij in Nederland deze spullen voor je heeft liggen.
|
http://ffp-motorsport.com/other/jyns02/index.php
dit is het hele verhaal van de 16vT met nog meer foto's :) en ik zal eens proberen of ik zpullen bij elkaar kan krijgen :) |
nee het is geen bekende van mij helaas want dan had ik het er al op gehad....
maar ben ook aant zoeken voor specs. want dan gaan we van de winter ff een beetjuh meer power in dat ouwe pakhuis gooien :):):):):) dus mochten jullie wat intressants vinden laat het ff weten |
Quote:
is goed ik hou je op de hoogte, ik wil ook meer vermogen uit mijn 16v gelijk cilinderkop laten bewerken en andere nokstok erin, daar gaan we in essen voor kijken :) als jij weer meer weet hoor ik het ook wel :) mzzls |
Ford Escort Turbo.
|
Als je geen geld in een digifant comp/kabelboom wil steken. begin dan ook niet meet een 16vt project.
Zorg eerst eens dat die auto van je goed loopt ;) |
Quote:
ik wil wel geld in een digifant kabelboom steken zo is het niet!! en auto loopt goed nu!!!! geen problemen meer! en de turbo is niet voor het blok dat nu in de auto hangt! maar voor een ander blok!!! en voorlopig begin ik er ook nog niet aan, want ik zoek eerst ook nog een leuke mk1, ik ben alleen alvast wat info aan het verzamelen |
gelukkig geen ge-ouwe hoer meer voor je, :)
|
Quote:
gelukkig niet werd eens tijd ook :) p.s toffe foto's op je site :) |
Quote:
De oldskool K-Jet turbo ombouwers gebruikten ook geen Turbo brandstofverdelers, alleen de 5e injector werd extra aangestuurd. TurboTechnics meen ik bouwde een 200 en een beetje PK versie 1.8 16V met iets lagere compressie en een Garrett T25 geloof ik. Probleem is dan alleen nog minder onstekingsvervroeging, hoe ze dit oplosten weet ik niet (verdeler gewoon stuk terugdraaien?). |
http://www.xpower.de/kjetronic/kjetronic.htm
Ik ben van mening dat het ook niet te moeilijk moet zijn 't is een redelijk simpel systeem, vraag eens rond op het saab forum hoe die dat hebben! Zelf staat er ook nog steeds een 2.0l type 4 k-Jetronic op m'n programma, maar gebrek aan tijd he... |
ik zal eens rondvragen op het saab forum idd,
lijkt mij ook niet echt een moeilijk systeem om erop te zetten, binnenkort ga ik ook naar de porsche sloop, kan ik daar ook kijken hoe het origineel bij de porsche zit, bedankt voor de link. voorlopig heb ik ook weinig tijd jammer genoeg, |
Even een tip: De originele 16v nokkenas leent zich uitstekend voor drukvulling. Een snelle nokkenas voor een atmosferische motor heeft teveel klepoverlap waardoor een groot gedeelte van je laadlucht direct de uitlaat ingeslingerd wordt.
Andere nokkenstok is dus geen probleem, maar zoek er dan wel 1 geschikt voor een turbo-applicatie |
zeg hans.... heb jij toevallig nog een setje 45 webers ? voor een goede vriend :wink:
|
toevallig niet peter
helaas |
lol
|
misschien een G60 onderblok, als ik me niet vergis hebben die ivm drukvulling van de g lader een lagere compressie? Stimmt das? Of een dikkere koppakking oid voor de afgevlakte koppen.
|
G60 onderblok + 16V kop = erg (te) weinig compressie. De 16V kop heeft een erg ruime verbrandingskamer.
|
tsja jij kunt het weten met je ex boostbus...
|
All times are GMT +1. The time now is 13:18. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.