![]() |
t3 verlagen...NU voor 26 verlaagd en achter 14 cm
Ben een projectje begonnen t word een lowrijder t3 westfalia in twee kleuren,,,26 cm verlaagd ,,,en das laag met porsche alu... :thumbup:
, en wat vinden de mannen dr van??/// |
Beetje zonde om een originele LBX-T3 om te bouwen naar WBX niet? Er zijn genoeg waterkokers die je dan als basis zou kunnen pakken...
Mocht je hem ombouwen naar waterkoker, probeer dan het front dicht te houden, zodat je de 'vintage T3 look' houdt. Punt is altijd de bak: ook een bus met tweeliter motor heeft standaard een behoorlijk korte bak, het waren immers werkpaarden. Daarom moet de motor die je erin hangt een toerenmotor zijn.. of je moet de bak aanpassen natuurlijk. Een VR6 in een T3 doet het vaak wel leuk :-P Kijk ook eens op www.teedrie.nl of zo, daar zitten wat meer T3 gekken. Jens |
Weg met die aircooled rommel, ik zou voor een 2.1 wbx gaan! 5 bak eraan en het komt een beetje vooruit.
|
Luchtkoeler tunen is dure hobby, dan is een waterkoeler beter/goeiekoper..maar om daar nu een luchtkoeler voor te verkrachten.....NEEN
VR6 is leuk.... adapterplaat, (water)koeling, uitlaat etc. ook behoorlijk klusje maar wel erg heftig... nogmaals zou ik zeggen neem een waterkoeler als basis is makkelijker Succes |
Nee man, Paul heeft ook een g60 in zijn t2b gebouwd, dat zie je ook niet, je kunt het best leuk doen, bij een t3 zie je alleen een rooster, en ik persoonlijk vind een t3 watergekoeld niet minder qua looks dan een aircooled met die brrt motoren. Ik heb zelf ook een aircooled t3 gehad en echt lekker is het allemaal niet, te weinig power om mee te komen, net een kever.
|
Quote:
Hier zeg je toch zelf al dat hij net zo goed een waterkoeler als basis kan nemen... minder werk en de looks zijn hetzelfde... |
Quote:
Kan, maar die basis heeft hij niet, waarom zou hij dan nog een watergekoelde moeten nemen? Ik snap niet waarom iemand van een aircooled model geen watercooled model mag maken, alleen omdat aircooled heilig is ofzo? Het is zijn wagen en ik zeg ombouwen naar wat fatsoenlijkere pk's! Just my 2 cents. |
Evilnyntje, wat doe je je naam eer aan zeg! Mag wel ietsjes vriendelijker van toon...
Luchtgekoelde T3's zijn zeldzaam. De eerste jaren rotten erg hard, ze zijn maar een paar jaar als luchtkoeler gebouwd. Het maakt ze een stuk klassieker dan de latere T3's. Als je er een waterkoeler ingooit kan ik best begrijpen, maar doe het dan bruut, en op zo'n manier dat de auto er van buityen nog luchtgekoeld uitziet. Dat toont je respect voor het voertuig..... |
Quote:
Klopt, Hij moet het zelf weten wat hij met z'n auto doet. Dat maakt me ook niet uit. Ik weet niet hoe de basis is maar een luchtgekoelde westfalia is m.i. wat je een beetje in ere moet houden. Ik weet niet hoe de basis is maar goede bussen worden schaarser. Daarbij komt een grote klap werk wat inprincipe onzinnig is omdat er ZAT waterkoelers te vinden zijn...maar ja als je al een VR6 al wilt inbouwen, waar heb je het dan eigenlijk over...dan maakt dat zagen en paar slangen ook geen drol meer uit. |
Quote:
Ach het is maar hoe je het leest en hoe gevoelig het bij jezelf ligt denk ik. En als je gelezen had dan heb je vast gemist dat ik hem tipte om het bv net zoals Paul te doen in zijn T2b, daar zag je het ook niet aan. |
Quote:
Correctie T2a ;) Gewoon lekker water inbouwen, voor diegene die het zonde vinden; op deze manier worden ze nog schaarser en krijgen een hogere waarde :thumbup: Paul. |
Paul's T2A also known as "the slut" :D
Michael |
Ik zou hem lekker lucht gekoeld houden als ik jou was. Ombouwen naar watergekoeld is zonde. Als je toch een watergekoelde wil hebben verkoop dan je luchtgekoelde en koop een waterkokert. Hang er dan een subaru blok in die vindt voor weinig op de sloop en hebben gelijk al standaard iets van minimaal 110PK geloof ik. Dan heb je alleen nog maar een pasplaat en gaan met dat ding!
Maar goed ik zou lekker in de luchtgekoelde blijven rijden. Deze beginnen ook steeds populairder te worden en dus ook redelijk waarde vast. Een collectors item in wording al zeg ik het zelf :thumbup: |
oke het is een cu 51 kw 70 pk en hij ligt dr natuurlijk uit samen met me grote vriend ben,
het kijken dr na duurde langer... 20 min tops,, :) voor het uit bouwen nu zou ik graag grotere cilinders plaatsen ,,en dubbele carburateurs die ik nog heb van een alfa 33 dus zoek ik 2 spruitstukjes ,,,anders moet ik ze zelf maken ...en idd voor het orginele blijft lucht gekoeld mooier en het geluid is van zon boxer toch wel leuk retro hans was er vandaag,,,,klinkt geinig :rolleyes: iemand nog wat in de aanbieding ??? wel ga ik de bodem onder de stoelen 7 cm ophogen zodat hij kan zakken met 17 inch ,naar -11 cm daarvoor moeten dan weer de schokbrekers buiten langs en moet de benzine tank 8 cm verder naar achteren ...anders kan het nooit ,,,, |
Quote:
Wil je met 285R17 gaan rijden ofzo? Hier heb ik nog NOOIT wat over gehoord... De schokbreker loopt door je veer dus moet je de veer ook verplaatsen? |
tis al gebeurd nee ik zet hem buiten de draagarm de onderste bout laat ik dan doorschieten en schoor ik de schokker af op de boven kant van de subframe balk
dan kan ik op de plaats van de schokbreker een eventueel een hydrolische cilinder plaatsen , ,,,een gat in de wielloop en een gat /uitsparing boven de draagarm dat geeft me eventueel de ruimte om het schokdemper punt naar boven te brengen ,en nu kan de draagarm niet meer tegen de bodem slaan bij mijn weten kan je een t3 dus nooit verder dan 7 /8 cm laten zakken want dan slaan de draagarmen tegen de bodem het geeft me nu met 205 45 16 ,,een verlaging van 13 cm voor en das best wel een hoop en een stoer gezicht ,,,fotoos staan op me mobiel ,,,post ik morgen ps dr staan ook nog fotoos in de galerij |
![]() ![]() ![]() |
de nieuwe fotoos staan in de gallerij nu nog lager,,,,,,
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
ik vind hem nu al stoer.. gechannelde T3.. :thumbup:
|
Heel erg drastisch, maar wel mooi laag! Ben benieuwd naar betere foto's met de 16"ers eronder.
|
vandaag even de motor uit elkaar gehaald,,,
dit had niet gehoeven blijkt dr mankeerd niets aan hij is gewoon nieuw van binnen Alleen maar 3 hydro stoters stuk dat zal wel de reden zijn geweest dat ie is komen stil te staan ,,,nu even goed toch nieuwe lagers, zuiger veren, en afdicht set besteld,,is ie weer nieuw straks en kan ie weer van t zomer van avond toch es naar wat hydrolishe cilinders gezocht die had ik nog ergens liggen ,,,en gevonden enkelwerkend dus hij moet op vrije val naar beneden zal; eerst het las werk en de motor gaan doen en dan de hydroliek ,,, |
heb je die ouwe laten wassen !! Kan niet he !! :D
|
porshe adaptors gevonden van een passat
|
Nieuwe versus oude type:
De schuifdeur is hetzelfde kwa afmetingen, alleen het verschil zit hem in de ruitgrootte, het sluitmechanisme én de uitsparing voor de klink (dus de klink ook). Ombouwen naar oud type wordt wel gedaan, dwz...een nieuwe type in een oude bus passend maken. Je zou inderdaad ook de onderkant kunnen vervangen van een nieuwe in jouw oude. |
Mooi dat die gewoon luchtgekoeld blijft :thumbup: dat was ook zeker mijn keuze geweest alleen had er dan wel het blok aangepast voor wat meer vermogen zo ronde 120 PK is leuk zat in zoon bus, wij hebben er zelf ook 1 daar ga ik binnen kort aan beginnen ( lees goed als kever blok en de 1600 TL klaar zijn ) maar dat zal zo rond een cilinder inhoud van een 2.4 worden is zat.
Hoeft geen race moster te zijn maar gewoon leuk mee komen is altijd wel fun.... Maar trouwens wel super laag zo :eek: En wat voor wiellen kom er onder ? Gr jeroen |
vandaag allemaal snoepgoed binnen gekregen adators en een h en r verlagings set -8 cm plus koni schokbrekers daarvan gebruik ik de voorste veren niet,
de achterste veren wel maar zal dan wel de veerschotel hoger op brengen, Tja ,de velgen heb ik onbeziens gekocht het zijn aez iets met dubbele spaak onder een 911 weg ze zijn 18 inch voor 8 j en achter 10 j met banden ik moet ze nog ophalen zodat ik de carrosserie dr op aan kan passen vandaag de kappen op het blok en het aluminium ventilator huis naar de poeder coater gebracht ,,,is dat weer netjes |
Quote:
En je schuifdeurbeugels verlegen, anders komt je deur tegen de band/velg aan achter... bij 10J én een adapter... |
effe vertraging had ik de boel pas en dr bij staan een voer de finishing touch uit met de flex vliegt de 1 mm dikke schijf uit mekaar <klote kwaliteit ik had dr al es overgeklaagd >,,,...en een stuk in me vinger ...die open vanaf de nagel nagenoeg het hele kootje ...los dus naar de ehbo een paar hechtingen dr in en ik kan weer over 10 dagen verder....
|
ai .. beterschap
|
18 inch wielen op gehaald ,,,moest ze passen,8 en 10 j zo dik, dr staan fotoos in de gallery
ook motor ombouw delen terug van poeder coater,strak en zwart , daar kan je niet voor schuren,en spuiten , de motor zit alweer in mekaar dank zij Ben ,,,zon oude vak snuiter vind dat prachtig,,,,alles schoon gemaakt en gespoten en gecoat ,super |
![]() ![]() |
Is dat niet Azev E ?
|
tis wel azev kwam onder de 911 van marc over mars vandaan zei de verkoper :thumbup:
|
dan moet Marc Overmars eens leren parkeren :lmao:
|
@ Tjaap, Hahaha ;)
@ Jarno Carbreaker, Ziet er top uit zo! Straks het leidend voorwerp nog even spuiten! |
naar wat gepas gaat het niet lukken met 18 inch van 8,5 breed ,het kan gewoon niet te breed de fuseekogel raakt de velg als ik verder naar binnen en dat moet ik
zou ik de bus hoger laten, dan wel maar wil ik hem zo laag maken dat de wielen onder de randen vallen dan gaat het niet ,,, dus smallere wielen gezocht en dat zijn voor 17 inch 7 j brede 996 wielen et 55 min 23 mm adaptor is dan et 32 geworden en achter 8,5 j das wel smal maar met een spoorverbreder zal het wel lukken ,,,,,fotoos in de galerij ... enne die 18 inch azev zijn te koop ,,, |
effe een op,,,, date weinig aan de westfalia gebouwd
wel krijgt de motor gestalte de webers zitten dr op en het bedienings mechanisme is klaar uiteraard eigen bouw ook ligt de vloer dr weer in en heb ik de porsche wielen dr onder met 205 50 17 maar deze al gewisseld voor 205 40 17 dat kan erg mooi ... kan iemand de fotooos dr bij zetten ik moest dr meer van posten van jasper jk lemans.. |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Goed bezig! |
Super !!!!!
|
All times are GMT +1. The time now is 14:00. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.