![]() |
T2B gekocht: En dus de vraag: hoe krijg ik hem op fatsoenlijke hoogte? (lees: OMLAAG)
Ja ja, ook Michiel is aan de Bus!
Welliswaar is het geen T2a of spijl, maar alle begin is moeilijk he? Uiteraard bekroop mij bij het beklimmen van mijn nieuwe vierwieler meteen een onmiskenbaar gevoel: HOOGTEVREES! :cool: De vraag is: Hoe krijg ik em omlaag, wat gaat het me ongeveer kosten, wat heb ik voor spullen en gereedschap nodig? Het betreft een 77-er ex-brandweer T2B. Ik ben benieuwd! |
setje droppedspindles er onder en de achterkant evt een paar tandjes omlaag.
|
Gefeliciteerd!! Heb je er ook pics van?? altijd benieuwd :)
|
Quote:
Nog niet, bij European Collectables was ie net binnen (stond zelfs nog niet op de site) en dus heb ik er een blik op kunnen werpen in de staat hoe ie was voordat ze hem opgeleukt hadden (toch wel fijn als je bij al je chassisbalken het geluid van metaal hoort als je er op klopt :) goed spul daar in Groenekan!). Zodra ik foto's heb zet ik ze zeker op het forum, het wordt wel een leuke verschijning: creme onder, rood boven, extra richtingaanwijzers bovenop de achterste hoeken (zoals ze bij de ANWB ook hebben) roofrackje achter Hella verstralers voor... |
Je kan de vooras ook uitrusten met een foksy-adjuster, heeft Kruk@b ook op zijn pano. FF zoeken op google. Is wat goeiekoperder dan spindels.
|
ja, maar een adjuster is minder comfortabel.
|
Comfortabel is wel belangrijk. Ik heb al genoeg last gehad van wandelende nieren en mijn oma die haar kunstgebit achterliet in mijn Kever. Wat kosten die dropspindels ongeveer? En hoeveel werk is het om ze eronder te prakken?
|
Quote:
voor een spijlbus ongeveer 210 euro. dus voor een pano hetzelfde denk ik.wel de oude inleveren want het gaat op ruil basis. Slammed panel voor meer info. en kwa werk als alles een beetje gangbaar en nog heel is 1 dag. |
Quote:
Ah... volgens mij heb ik die naam vaker gezien... verlagen die wel eens iets dan? :wink: |
Quote:
Voor een pano € 450,-- !!! Das wel ff een verschil... :) @VWRijder: Die bus in je avatar kan lager :D |
Quote:
Correctie: MOET lager ;) Foksy adjuster kost (dacht ik) iets van 90 Engelse ponden. |
*klimt weer terug op zijn stoel* VIERhonderdvijftig Euri?!?!?! Dan vrees ik dat de avatar voorlopig de actuele stand van mijn bus laat zien... *slik*
|
Het droppen van pano spindles is vrij arbeids intensief en er zit een hoop materiaal kosten aan ,qua nieuw kogels.
|
mits je as goed is, gewoon verzetten....ben je voor max 50 euro klaar..... comfortabel is het niet echt maar wel stoer!
|
Quote:
Nog goedkoper: De bus helemaal volgooien met zware rommel.... ok, nu draaf ik door geloof ik... :rolleyes: helaas is comfort juist een van de redenen waarom ik aan de Bus ben gegaan... dus oncomfortabel verlagen is geen optie. |
Quote:
Nee hoor ,hoe denk je anders dat die bus van Volkswouter zo laag komt. :D |
Haha,het is wel eens zo dat mensen staan kijken of de bus helemaal afgeladen ligt met troep,tevens denken ze dan ook dat hij omhoog komt als alles eruit is en dat is niet het geval..:D
|
Quote:
Oh ik dacht ook dat als hij leeg was hij 15cm hoger stond. :D |
Wat gebeurt er eigenlijk als je hem volgooit met troep... staat ie dan ECHT op de grond of heb je gewoon geen vering?
|
Hij ligt dan op zijn eindrubbers en ik zweer :je druft dan niet harder als 30km/ph,want je stuitert de bus uit..:D
|
... en dan zijn er mensen die durven beweren dat luchtgekoelde vw's geen vorm van drugs zijn.
|
Ik heb 1 keer zo`n 600kg aan stenen in me spijl gehad.Die moest ik zo`n 8km verderop brengen.Eerst bij de pomp de banden opgepompt,want ik brak het stuur zowat af en de bus wiebelt en stuitert bij het leven,vanwege de torsie vering.
Het rijd echt voor geen meter..:D |
Er is geen betere drug dan een aircooled drug.
|
Er is geen betere drug dan een bus verslaving..:D
Kever ben ik van aan het afkicken. |
He wouter is zoveel meer werk aan die pano spindels dan spijlbus spindels.
Ik heb net mijn spindels van de bus verlaagt echt super makelijk. even uit elkaar persen omdraaien stopertje verlassen en in elkaar persen. Easy!!! heb ze van een Pano eigelijk nog nooit gezien. |
Die van een pano moeten uitgefreest worden en daar komen 4 andere fuseekogels in,die duur zijn. Wat ik van Marco begreep gaat er in een pano spindle veel meer tijd zitten dan in een spijlbus spindle.
|
je moet ze omdraaien... dus de draagarmen aan de onderkant zetten zodat je fuseestuk hoger komt te zitten... hier is de moeilijkheid dat je de gaten waar je fuseekogels in moet zetten ook wat moet omfrezen omdat die konisch zijn. Andere fuseekogels erin etc. geen goedkope ingreep...maar 450 euro? tjsa er moet natuurlijk wel wat verdiend worden dat is wel zo!..
|
![]() ![]() Marco zijn bus,Gerkie zijn fotoos.Deze pano ligt dus helemaal op zijn buik.Lager als dit gaat op 15 inch niet. |
Quote:
dat verklaart dus die prijs van 450 euro. :( |
Quote:
Mich,vergeet ook niet dat hij de enige is die ze maakt,er is niemand anders waar je dropped spindles voor een pano kunt krijgen,meen ik. |
Quote:
en zit er dan nog verschil in een T2a en of B? |
Quote:
Mijn spaarvarken zit inmiddels in een blijf-van-mijn-lijf huis. En ik krijg boze mailtjes van de WSPA :wink: Maar omlaag gaat ie... alleen gaat het ff duren voordat et zover is. |
Zie hier ook mijn beidrage aan dit technische topic... :D
![]() ![]() |
nee gelijk heb je! Ik vind ook niet dat ze aso duur zijn hoor, wat ik zeg..er moet wat verdiend worden, je bent de enige (in NL dan) etc. allemaal factoren die die prijs van hun uit wel rechtvaardigen.. Alleen denk ik dat het wel goedkoper kan als je het zelf doet...maarja eerst ff uitvinden hoe is ook al een klus die geld kost natuurlijk...
|
Kwaliteit kost geld en dan maar ff sparen.
Ik was voor de spijl zo`n 2500€ kwijt dat komt neer op meer dan 100€ per cm,maar hij staat nu dan ook wel 23cm lager en alles aan het onderstel voor en achter is nieuw. |
@VWrijder;rij eens een stukkie in mijn (met behulp van een Foksy adjuster) verlaagde bus.
Comfort is er zat,en je kunt zelfs nog met z'n drieën voorin,zonder dat de banden in de wielkasten slaan met rijden. want dat krijg je met dropped spindles,je veerweg blijft even lang ... |
Quote:
Zeker als je zelf de spullen en de kennis er niet voor hebt. En wie laag wil zijn moet pijn lijden. :cool: |
Quote:
Dat durf ik niet te zeggen! Geen verstand van..:D |
Quote:
Owkeee dan... het ziet er wel vet uit... *zucht* 450... tja... :eek: |
Quote:
It's Alive ;) |
All times are GMT +1. The time now is 19:49. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.