Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   T2B gekocht: En dus de vraag: hoe krijg ik hem op fatsoenlijke hoogte? (lees: OMLAAG) (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=5216)

VWrijder 05-10-2004 07:41

T2B gekocht: En dus de vraag: hoe krijg ik hem op fatsoenlijke hoogte? (lees: OMLAAG)
 
Ja ja, ook Michiel is aan de Bus!

Welliswaar is het geen T2a of spijl, maar alle begin is moeilijk he? Uiteraard bekroop mij bij het beklimmen van mijn nieuwe vierwieler meteen een onmiskenbaar gevoel:

HOOGTEVREES! :cool:

De vraag is: Hoe krijg ik em omlaag, wat gaat het me ongeveer kosten, wat heb ik voor spullen en gereedschap nodig?

Het betreft een 77-er ex-brandweer T2B.

Ik ben benieuwd!

ploon 05-10-2004 08:04

setje droppedspindles er onder en de achterkant evt een paar tandjes omlaag.

Beetlefreak 05-10-2004 08:10

Gefeliciteerd!! Heb je er ook pics van?? altijd benieuwd :)

VWrijder 05-10-2004 08:16

Quote:
Originally Posted by Beetlefreak
Gefeliciteerd!! Heb je er ook pics van?? altijd benieuwd :)


Nog niet, bij European Collectables was ie net binnen (stond zelfs nog niet op de site) en dus heb ik er een blik op kunnen werpen in de staat hoe ie was voordat ze hem opgeleukt hadden (toch wel fijn als je bij al je chassisbalken het geluid van metaal hoort als je er op klopt :) goed spul daar in Groenekan!). Zodra ik foto's heb zet ik ze zeker op het forum, het wordt wel een leuke verschijning: creme onder, rood boven, extra richtingaanwijzers bovenop de achterste hoeken (zoals ze bij de ANWB ook hebben) roofrackje achter Hella verstralers voor...

Airtime 05-10-2004 08:44

Je kan de vooras ook uitrusten met een foksy-adjuster, heeft Kruk@b ook op zijn pano. FF zoeken op google. Is wat goeiekoperder dan spindels.

ploon 05-10-2004 10:00

ja, maar een adjuster is minder comfortabel.

VWrijder 05-10-2004 11:00

Comfortabel is wel belangrijk. Ik heb al genoeg last gehad van wandelende nieren en mijn oma die haar kunstgebit achterliet in mijn Kever. Wat kosten die dropspindels ongeveer? En hoeveel werk is het om ze eronder te prakken?

Bussie komt zo 05-10-2004 11:28

Quote:
Originally Posted by VWrijder
Comfortabel is wel belangrijk. Ik heb al genoeg last gehad van wandelende nieren en mijn oma die haar kunstgebit achterliet in mijn Kever. Wat kosten die dropspindels ongeveer? En hoeveel werk is het om ze eronder te prakken?


voor een spijlbus ongeveer 210 euro. dus voor een pano hetzelfde denk ik.wel de oude inleveren want het gaat op ruil basis.

Slammed panel voor meer info.

en kwa werk als alles een beetje gangbaar en nog heel is 1 dag.

VWrijder 05-10-2004 11:45

Quote:
Originally Posted by Bussie komt zo
voor een spijlbus ongeveer 210 euro. dus voor een pano hetzelfde denk ik.wel de oude inleveren want het gaat op ruil basis.

Slammed panel voor meer info.

en kwa werk als alles een beetje gangbaar en nog heel is 1 dag.


Ah... volgens mij heb ik die naam vaker gezien... verlagen die wel eens iets dan? :wink:

Beetlefreak 05-10-2004 11:46

Quote:
Originally Posted by Bussie komt zo
voor een spijlbus ongeveer 210 euro. dus voor een pano hetzelfde denk ik.wel de oude inleveren want het gaat op ruil basis.

Slammed panel voor meer info.

en kwa werk als alles een beetje gangbaar en nog heel is 1 dag.

Voor een pano € 450,-- !!! Das wel ff een verschil... :)

@VWRijder: Die bus in je avatar kan lager :D

Airtime 05-10-2004 11:56

Quote:
Originally Posted by Beetlefreak
Voor een pano € 450,-- !!! Das wel ff een verschil... :)

@VWRijder: Die bus in je avatar kan lager :D


Correctie: MOET lager ;)

Foksy adjuster kost (dacht ik) iets van 90 Engelse ponden.

VWrijder 05-10-2004 12:02

*klimt weer terug op zijn stoel* VIERhonderdvijftig Euri?!?!?! Dan vrees ik dat de avatar voorlopig de actuele stand van mijn bus laat zien... *slik*

Volkswouter 05-10-2004 12:04

Het droppen van pano spindles is vrij arbeids intensief en er zit een hoop materiaal kosten aan ,qua nieuw kogels.

Split52 05-10-2004 12:08

mits je as goed is, gewoon verzetten....ben je voor max 50 euro klaar..... comfortabel is het niet echt maar wel stoer!

VWrijder 05-10-2004 12:21

Quote:
Originally Posted by Split52
mits je as goed is, gewoon verzetten....ben je voor max 50 euro klaar..... comfortabel is het niet echt maar wel stoer!


Nog goedkoper: De bus helemaal volgooien met zware rommel.... ok, nu draaf ik door geloof ik... :rolleyes:

helaas is comfort juist een van de redenen waarom ik aan de Bus ben gegaan... dus oncomfortabel verlagen is geen optie.

Bussie komt zo 05-10-2004 12:30

Quote:
Originally Posted by VWrijder
Nog goedkoper: De bus helemaal volgooien met zware rommel.... ok, nu draaf ik door geloof ik... :rolleyes:


Nee hoor ,hoe denk je anders dat die bus van Volkswouter zo laag komt. :D

Volkswouter 05-10-2004 12:36

Haha,het is wel eens zo dat mensen staan kijken of de bus helemaal afgeladen ligt met troep,tevens denken ze dan ook dat hij omhoog komt als alles eruit is en dat is niet het geval..:D

Bussie komt zo 05-10-2004 12:37

Quote:
Originally Posted by VolksWoute®
Haha,het is wel eens zo dat mensen staan kijken of de bus helemaal afgeladen ligt met troep,tevens denken ze dan ook dat hij omhoog komt als alles eruit is en dat is niet het geval..:D


Oh ik dacht ook dat als hij leeg was hij 15cm hoger stond. :D

VWrijder 05-10-2004 12:39

Wat gebeurt er eigenlijk als je hem volgooit met troep... staat ie dan ECHT op de grond of heb je gewoon geen vering?

Volkswouter 05-10-2004 12:40

Hij ligt dan op zijn eindrubbers en ik zweer :je druft dan niet harder als 30km/ph,want je stuitert de bus uit..:D

VWrijder 05-10-2004 12:43

... en dan zijn er mensen die durven beweren dat luchtgekoelde vw's geen vorm van drugs zijn.

Volkswouter 05-10-2004 12:46

Ik heb 1 keer zo`n 600kg aan stenen in me spijl gehad.Die moest ik zo`n 8km verderop brengen.Eerst bij de pomp de banden opgepompt,want ik brak het stuur zowat af en de bus wiebelt en stuitert bij het leven,vanwege de torsie vering.

Het rijd echt voor geen meter..:D

Bussie komt zo 05-10-2004 12:46

Er is geen betere drug dan een aircooled drug.

Volkswouter 05-10-2004 12:47

Er is geen betere drug dan een bus verslaving..:D

Kever ben ik van aan het afkicken.

Bussie komt zo 05-10-2004 12:48

He wouter is zoveel meer werk aan die pano spindels dan spijlbus spindels.

Ik heb net mijn spindels van de bus verlaagt echt super makelijk. even uit elkaar persen omdraaien stopertje verlassen en in elkaar persen. Easy!!!

heb ze van een Pano eigelijk nog nooit gezien.

Volkswouter 05-10-2004 12:50

Die van een pano moeten uitgefreest worden en daar komen 4 andere fuseekogels in,die duur zijn. Wat ik van Marco begreep gaat er in een pano spindle veel meer tijd zitten dan in een spijlbus spindle.

Split52 05-10-2004 12:52

je moet ze omdraaien... dus de draagarmen aan de onderkant zetten zodat je fuseestuk hoger komt te zitten... hier is de moeilijkheid dat je de gaten waar je fuseekogels in moet zetten ook wat moet omfrezen omdat die konisch zijn. Andere fuseekogels erin etc. geen goedkope ingreep...maar 450 euro? tjsa er moet natuurlijk wel wat verdiend worden dat is wel zo!..

Volkswouter 05-10-2004 12:53






Marco zijn bus,Gerkie zijn fotoos.Deze pano ligt dus helemaal op zijn buik.Lager als dit gaat op 15 inch niet.

Bussie komt zo 05-10-2004 12:53

Quote:
Originally Posted by VolksWoute®
Die van een pano moeten uitgefreest worden en daar komen 4 andere fuseekogels in,die duur zijn. Wat ik van Marco begreep gaat er in een pano spindle veel meer tijd zitten dan in een spijlbus spindle.


dat verklaart dus die prijs van 450 euro. :(

Volkswouter 05-10-2004 12:54

Quote:
Originally Posted by Split52
je moet ze omdraaien... dus de draagarmen aan de onderkant zetten zodat je fuseestuk hoger komt te zitten... hier is de moeilijkheid dat je de gaten waar je fuseekogels in moet zetten ook wat moet omfrezen omdat die konisch zijn. Andere fuseekogels erin etc. geen goedkope ingreep...maar 450 euro? tjsa er moet natuurlijk wel wat verdiend worden dat is wel zo!..



Mich,vergeet ook niet dat hij de enige is die ze maakt,er is niemand anders waar je dropped spindles voor een pano kunt krijgen,meen ik.

Bussie komt zo 05-10-2004 12:55

Quote:
Originally Posted by Split52
je moet ze omdraaien... dus de draagarmen aan de onderkant zetten zodat je fuseestuk hoger komt te zitten... hier is de moeilijkheid dat je de gaten waar je fuseekogels in moet zetten ook wat moet omfrezen omdat die konisch zijn. Andere fuseekogels erin etc. geen goedkope ingreep...maar 450 euro? tjsa er moet natuurlijk wel wat verdiend worden dat is wel zo!..


en zit er dan nog verschil in een T2a en of B?

VWrijder 05-10-2004 12:55

Quote:
Originally Posted by Split52
je moet ze omdraaien... dus de draagarmen aan de onderkant zetten zodat je fuseestuk hoger komt te zitten... hier is de moeilijkheid dat je de gaten waar je fuseekogels in moet zetten ook wat moet omfrezen omdat die konisch zijn. Andere fuseekogels erin etc. geen goedkope ingreep...maar 450 euro? tjsa er moet natuurlijk wel wat verdiend worden dat is wel zo!..


Mijn spaarvarken zit inmiddels in een blijf-van-mijn-lijf huis. En ik krijg boze mailtjes van de WSPA :wink:
Maar omlaag gaat ie... alleen gaat het ff duren voordat et zover is.

Niels - AirMighty.com 05-10-2004 12:56

Zie hier ook mijn beidrage aan dit technische topic... :D




Split52 05-10-2004 12:56

nee gelijk heb je! Ik vind ook niet dat ze aso duur zijn hoor, wat ik zeg..er moet wat verdiend worden, je bent de enige (in NL dan) etc. allemaal factoren die die prijs van hun uit wel rechtvaardigen.. Alleen denk ik dat het wel goedkoper kan als je het zelf doet...maarja eerst ff uitvinden hoe is ook al een klus die geld kost natuurlijk...

Volkswouter 05-10-2004 12:56

Kwaliteit kost geld en dan maar ff sparen.

Ik was voor de spijl zo`n 2500€ kwijt dat komt neer op meer dan 100€ per cm,maar hij staat nu dan ook wel 23cm lager en alles aan het onderstel voor en achter is nieuw.

krukab 05-10-2004 12:57

@VWrijder;rij eens een stukkie in mijn (met behulp van een Foksy adjuster) verlaagde bus.
Comfort is er zat,en je kunt zelfs nog met z'n drieën voorin,zonder dat de banden in de wielkasten slaan met rijden.
want dat krijg je met dropped spindles,je veerweg blijft even lang ...

Bussie komt zo 05-10-2004 12:57

Quote:
Originally Posted by Split52
nee gelijk heb je! Ik vind ook niet dat ze aso duur zijn hoor, wat ik zeg..er moet wat verdiend worden, je bent de enige (in NL dan) etc. allemaal factoren die die prijs van hun uit wel rechtvaardigen.. Alleen denk ik dat het wel goedkoper kan als je het zelf doet...maarja eerst ff uitvinden hoe is ook al een klus die geld kost natuurlijk...


Zeker als je zelf de spullen en de kennis er niet voor hebt.

En wie laag wil zijn moet pijn lijden. :cool:

Volkswouter 05-10-2004 12:57

Quote:
Originally Posted by Bussie komt zo
en zit er dan nog verschil in een T2a en of B?


Dat durf ik niet te zeggen! Geen verstand van..:D

VWrijder 05-10-2004 12:58

Quote:
Originally Posted by Split52
nee gelijk heb je! Ik vind ook niet dat ze aso duur zijn hoor, wat ik zeg..er moet wat verdiend worden, je bent de enige (in NL dan) etc. allemaal factoren die die prijs van hun uit wel rechtvaardigen.. Alleen denk ik dat het wel goedkoper kan als je het zelf doet...maarja eerst ff uitvinden hoe is ook al een klus die geld kost natuurlijk...


Owkeee dan... het ziet er wel vet uit... *zucht* 450... tja... :eek:

Bussie komt zo 05-10-2004 12:58

Quote:
Originally Posted by kruk@b
@VWrijder;rij eens een stukkie in mijn (met behulp van een Foksy adjuster) verlaagde bus.
Comfort is er zat,en je kunt zelfs nog met z'n drieën voorin,zonder dat de banden in de wielkasten slaan met rijden.
want dat krijg je met dropped spindles,je veerweg blijft even lang ...


It's Alive ;)


All times are GMT +1. The time now is 19:49.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.