![]() |
Schweinhund's Jetta I
Toch maar een apart topic aangemaakt. Voorlopig niks spannends, maar we zijn begonnen :rolleyes:
Samen met mijn sleutelmaatje (hij sleutelt, ik loop in de weg ;)) eerst maar eens de distributieriem aangepakt. De Jetta was sinds 2006 stilgezet, en heeft dus een aantal jaartjes niet gelopen, daarbij zat hij ook aan de kilometers (100285) dus dit stond hoog op het prioriteiten lijstje. De riem is er nu af, maar bij de nieuwe kit zat een ander type spanrol, waarvoor we eerst een passend sleuteltje moeten regelen.... morgen dus weer verder ermee. Eerste foto's: ![]() Links is Danny (die zijn dopsleutel nakijkt :D ) Rechts ondergetekende ![]() ![]() ![]() Wordt vervolgd, Jan :) |
De riem ligt erop, morgen even de wielen wisselen.
Jan :) |
wow, vette Jetta man! post eens wat meer foto's:)
|
Vandaag een mooi spucknapf stuur mogen ontvangen van Peter :D
![]() De Jetta heeft nu (tijdelijk) een setje Seat/Polo 14 inch staal eronder gekregen. Niet mooi, maar op de originele wielen lagen winterbanden.... niet echt fijn met dit weer. Binnenkort maar eens kijken of we 'm wat lager gaan leggen, en wat knappere wielen eronder als het budget het toelaat. ![]() ![]() Jan :) |
Het stuur maar meteen even gemaakt... Draadje van de claxon weer vast gesoldeerd.
Hij zit al in de Jetta :D ![]() ![]() Jan :) Ps @ mods; wellicht hoort deze bij watergekoelde projecten thuis? Verplaats 'm dan maar aub. Ik ben iig nog het een en ander van plan. |
verplaatst
staal ziet er eerder uit als 13 inch trouwens ;) |
Bedankt!
Tja, ballonbanden hè? :rolleyes: Jan :) |
Misschien een tip, doe even je wielkasten zwart maken of in de tektiel zetten ziet en een stuk mooier uit en is goed tegen de roest.
Mooie wagen hoor. Gr Ronnie |
@ Ronnie, Als hij straks toch op de brug staat voor het monteren van de schroefset ga ik meteen met de bodenschutz aan de gang ;)
Er zit voortgang in, nadat mijn vrouw er een keer in (mee)gereden heeft, is er meteen een schroefset besteld. Quote:
Het is (uit budgetaire overwegingen) deze set geworden: ![]() Ook onderweg: ![]() en: ![]() Nu alleen nog een paar lagere banden erop, ben er nog steeds niet uit welke maat ik erop ga leggen.... ik sta open voor suggesties ;) Jan :) |
De Tec set is binnen :)
Kwaliteit valt me alleszins mee, zeker voor deze prijs. Ik heb de doos zolang in de kofferbak gelegd, en de achterkant is nu in ieder geval een stukje lager :D Jan :) |
Quote:
LOL maar zo weet ik nog wel een betere butgetaire oplossing ![]() maareh mooie jetta! |
mooie jetta ! gaat wel nice worden
|
Bedankt, komt allemaal wel goed :)
Bandjes gaan waarschijnlijk de 175 50 14 's van Pirelli worden. Dat is iets voor volgende maand of zo.... eerst maar eens de wielen van de Seat opnieuw balanceren. Ik denk dat er een loodje vanaf is, heb veel trilling op het stuur bij de 100. Aangezien mijn vrouw er bijna dagelijks mee onderweg is heeft dat wel voorrang ;) Daarna is de Jetta aan de beurt! Jan :) |
Vandaag de Seat én de Jetta onder handen genomen :D
Bij de Seat moest er 30 gram lood op het rechter voorwiel geplakt worden.... de trilling is nu nagenoeg weg. Helemaal gaat niet lukken, de conti's die erop liggen zijn niet vlak, valt me echt tegen van zo'n dure band :( Zat nog te twijfelen of ik niet de 195 40 14 van continental op de Jetta zou leggen, maar dat gaat niet gebeuren.... ik ga nu toch voor een 195 45 band, waarschijnlijk een uniroyal of een bridgestone. De Jetta is nu verlaagd, hij ligt nu, gemeten aan de spatbordrand, een centimeter of 10 lager, en als de nieuwe banden erop komen gaat hij nog een paar cm naar beneden.... het rijdt echt super!! Ik zal morgen een paar foto's schieten. Jan :) |
HE!!!! lokatie Arnhem zie ik!
Zoals je al bij mij poste, ik heb jouw ook nog nooit zien rijden. knappe jetta heb je staan! ben erg benieuwd naar de moondisk en de verlaging. Zien we je nog op de 3rd Arnhem DUB-INN? (10 mei Terlet) |
bekend verhaal van die conti's, beter een ander merk nemen
|
Hoi A, Het is wel de bedoeling om even te komen kijken de 10e ;)
Moondiscs zijn nog onderweg, maar de auto is al wat lager: Voor: ![]() Na: ![]() ![]() ![]() ![]() Meteen maar een chromen eindstukje op de uitlaat gezet: ![]() De banden worden nog vervangen.... 185 60 loopt af en toe aan. Het worden waarschijnlijk nu toch Nankangs in 165 55 14. Daarna kan de schroefkit nog wat naar beneden gedraaid worden, en de auto uitgelijnd. Jan :) |
Goed bezig, Arnhem wordt weer een stukje mooier! :thumbup:
|
Vandaag de moondiscs en andere Moon goodies ontvangen :D
Helaas (alweer) bij de douane eruit gepikt, en een naheffing BTW mogen betalen aan de postbode :mad: De Moondiscs zitten er in ieder geval onder: ![]() ![]() ![]() ![]() Staat super vet, maar toch moet ik er even aan wennen.... De banden lijken zo in ieder geval een stukje kleiner :thumbup: Andere goodies uit het pretpakket: Mijn 8-ball pookknop.... stond al jaren op mijn verlanglijstje! ![]() ![]() Luchtverfrisser in ijzeren kruis formaat ![]() Jan :) |
Vet!
|
Hoog tijd voor een update! :redface:
Er is het een en ander veranderd de laatste tijd, en er komt nog meer aan :D Ten eerste zijn er nieuwe kenteken houders gemonteerd: ![]() Wind/ regen schermpjes voor en achter: ![]() ![]() Knikhondje op de hoedenplank :rock: ![]() Nieuwe tapijtjes, ook in de kofferbak: ![]() ![]() ![]() ![]() Tevens nog een paar pics van mijn spucknapf en 8 ball :D Nieuwe velgen/ banden (7x15 met 185 45 pangpangs) ![]() ![]() ![]() Velgen moeten nog steeds gebalanceerd worden, tot die tijd staat hij op winterstaal :) ![]() De spacers zijn ook binnen, maar ik heb waarschijnlijk toch langere bouten nodig :confused: ![]() ![]() Volgend plan: RS remschijven (zijn al binnen) ![]() En chrome spiegels (zijn onderweg) ![]() Het was even wachten, maar dan heb je ook een update :D Jan :) |
ps kan een moderator'deze thread weer terug plaatsen naar het Golf/ Jetta MKI forum?
Hij valt een beetje uit de toon tussen al het ombouwgeweld in de watergekoelde projecten ;) Bedankt, Jan :) |
nette vooruitgang jan!
vooral die tapijtjes staan erg netjes! en de knik hond; had dan scooby doo genomen hahaha :D ga zo door! |
Thanks Frank :)
Ik zag een poos terug een knikvarken(!) op een hoedenplank staan.... vin'k nog leuker als een scooby ;) Jan :) |
Chrome spiegels van Retro-rabbit zijn ook binnen, en zijn al gemonteerd.
Ze zijn erg mooi, duur, maar van een goede kwaliteit. ![]() ![]() ![]() In de winter gooi ik de zwarte er weer op, lijkt me beter om de spiegels net in de pekel te gebruiken. Jan :) |
hmzz als ik dit zo zie heb ik zin om mn oude jetta terug te kopen. Precies etzelfde maar dan 2 deurs. Deze ziet er wel erg netjes uit..mooie bak.
Nieuwe wielen zijn ook dik. Kan ie ook mooi laag op. Dat 14 inch staal heb ik toen ook gehad. Precies 2 km gereden tot mn banden lek waren:P. Liepen tegen stelschroef aan van mn schroefset.. |
spiegels zien er erg mooi uit. begint een mooie jetta te worden!
alleen snap ik de schijven niet helemaal. Je velgen zijn te 'dicht' om ze te zien, en de power heb je toch ook niet? maar goed, zijn wel mooie schijven ;) |
Die schijven ga je straks met de nieuwe wielen wel zien ;)
Ik vond de Jetta niet best remmen, mijn oude kever remde beter, en aangezien we ooit ook nog de motor een keer willen gaan kietelen leek me een upgrade niet verkeerd. Jan :) |
Ga je ook nog andere bumpers monteren met de chromen biesen .
|
Heel misschien, als ik er een keer tegenaan loop?
Stalen golf I bumpers lijkt me ook wel mooi, niet in chroom maar in polarweiss.... Ik weet alleen niet of een achterbumper even breed is als een voorbumper, ivm de knipperlichten die er in de bumper zitten. Zou je een achterbumper aan de voorkant kunnen zetten??? Jan :) |
Kleine update:
Omdat de bouten te kort zijn, en ik de goede maat nergens kan krijgen gaat Chris (SKG) voor mij nieuwe spacers bestellen. Deze worden op de naaf vast gezet, waarna de wielen gewoon met de bijgeleverde bouten gemonteerd kunnen worden. Het kost wat meer moeite, maar dan heb je ook wat :D Jan :) |
hoe dik? en pas op met spacers zonder centreer ring. Deze leggen heel veel druk op je verlengde bouten.
|
trouwens, welke maat bout heb je nodig? Biesheuvel heeft er erg veel (ook op de site)
|
Ik heb spacers met centrering, 15mm voor, 20mm achter, zonder centrering leek me ook niks ;)
Ik kan nu de originele bouten gebruiken, bovendien is dit systeem wel goed voor de APK (toch?) Jan :) |
gaan wel dik staan denk ik die wieltjes! heb ze zelf ook..alleen dan rood en onder een champagne kleur jetta 2 met 165-50 nankang
![]() zou alleen niet zulke dikke spacers doen..achter 15mm en voor zo houden |
Weet ik toch Wouter..... ik heb ze nog geprobeerd van je over te nemen!
Ik kan ze niet eronder krijgen zonder spacers... dan lopen ze aan tegen mijn veerpoten :( Jan :) |
heey hallo,
heb je de velgen er al onder zitten..?? foto`s..?? ik wil zelf ook 15 en 20 mm spoorverbreders gaan gebruiken.. maar weet eigelijk niet wat nu het beste is.. jij gaat de spoorverbreders(FK) gebruiken die op foto staan in combinatie met langere wielbouten? Ik hou je topic wel in de gaten voor updates.. Succes verder.. |
Nee, de velgen zitten er nog niet onder. Ik heb andere spacers besteld, FK systeem B. Op die manier kan ik de gewone bouten gebruiken, voor eventueel iets ingekort. De andere spacers gaan terug, ik kon nergens torxbouten krijgen in de goede lengte :(
Jan :) |
Hey,
En mag ik dan vragen wat je voor deze spacers betaald heb? ik ben namelijk nog opzoek naar 20 mm spacer.. Misschien kan ik ze van je overnemen..? Hopelijk snel foto`s met de velgen er onder..!! Word nu wel nieuwschierig :thumbup: Groeten |
De spacers waren rond de 50 euro per set. De nieuwe zijn een stuk duurder, maar daar zitten ook bouten bij. De 'oude' spacers gaan terug naar SKG, ze worden omgeruild voor de systeem B spacers, met bijbetaling.
Als je 20 mm spacers zoekt, neem dan even contact op met Chris van SKG, hij heeft ze binnenkort op voorraad :D Jan :) |
All times are GMT +1. The time now is 04:36. |