![]() |
G-lader blok aankoop tips...?
Hey hallo,
Ben tegen een G40 blok(incl. polo) aangelopen, en wil er wel serieus om gaan kijken. Nu weet ik inmiddels een paar dingen waar ik op moet letten: Intercooler aanwezig, Rekeningen van onderhoudt en revisie lader, olie op het blok e.d. zoals elke auto. rare geluiden bij de lader.. ratelen en rammelen, olie bij de slangen naar de lader... Iemand nog wat toe te voegen...? |
Als het een los blok is effe G-lader uit elkaar nemen.
|
Blok is niet los... ik denk dat het zo meenemen is of niet...
Heb nog gevraagd, geen papieren/rekeningen/certificaten of iets dergelijks bij, en de polo is van '87.... Is de gok te nemen? of is het echt erg oppassen, het moet me bij elkaar 650 euro gaan kosten... wel veel geld, maar een G40 zou ik graag hebben! ik wil zien of ik nog wat aan de prijs kan veranderen, omdat er geen papieren e.d. bij zitten! iemand nog extra dingen om op te letten? |
Als de G-lader rot is heb je 500 euro weggegooid.... Is een groot risico wat je neemt! Als ik iets koop moet de G-lader open zo niet dan zal er wel wat aan de hand mee zijn, er is geen enkel excuus om die Lader niet even te openen.
|
zei ik je ook al thom,controleren laten dat ding ;)
|
hmmm... en die polo staat dus niet in de buurt.. :(
|
Stel ik ga kijken en hoor de motor draaien... geen rare geluiden bij de lader... en alles ziet er netjes uit... Is er dan nog zo veel kans dat de lader kapot kan zijn?? Is het dan niet mn of meer uit te sluiten?? Revisie kan ik op zich nog wel er bij betalen mocht het nodig zijn...
de lader heeft 30.000 gedraaid zegt de eigenaar... Tis niet min of meer uit te sluiten of de lader niet meer te helpen is door hem in werking te zien en horen?? |
Tja blijft koffiedik kijken als hij niet open mag, zijn een hoop boeven daar buiten die zo mensen lopen te neppen. Ik zou als ik jou was iemand meenemen die er verstand van heeft of keiharde afspraken maken over de G-lader met de verkoper (bv dat je geld terugkrijgt als de Lader kapot is)
|
Quote:
Tsja.. ik heb niet gevraagd of ie open mag... maar lijkt me ergens wel logisch dat ie em niet open wil hebben... toch? Ik zou het zelf ook niet willen... Den ook niet dat ie zegt neem de lader maar even mee om te laten testen.... tis een gewone particulier... en afspraken maken heeft dus geen zin. Iemand met verstand ervan... ik zou et niet weten, zin om te kijken? :D Kortom het komt er op neer... ik ben geen technicus.. dus kan ik er maar beter niet aan beginnen? Ik was in eerste instantie vol goede moed, maar heb het idee dat ondanks de na mijn idee lage prijs ik er maar beter helemaal niet aan kan beginnen? een 2e hands lader zou eventueel moelijk te bemachtigen zijn? wat mij betreft mag er nog 'een paar honderd' euro bijkomen als ik maar weet dat ik wel een 'goeie' lader en blok heb, en er gewoon mee uit de voeten kan en een jaartje of 2 er mee kan rijden zonder iets in de soep te draaien of zonder alles te moeten vernieuwen opeens... begrijp best dat de lader gereviseerd moet eens... maar dan heb ik zoiets of ik dat dan nu gelijk doe over over een jaar... dan mag het wat mij betreft nu wel... moet toch eens... of denk ik nu te makkelijk? Niet aan beginnen dus?? Ik zou erg graag een G40 blok willen in mijn Jetta... maar jah. whelp.. |
Effe voor de duidelijkheid: ik wil je niet er vanaf lullen ik wil je alleen waarschuwen dat een kapotte lader geld kost! Het is voor mij een beetje uit de buurt misschien dat een andere Fries je er bij wilt helpen?
|
polo staat in Gelderland....
Maar kun je me een idee geven van hoevel geld dan ongeveer? misschien is het me dan de gok wel waard.... |
Als je G40 kapot is zal een goede 2dehands tussen de 500 en de 800 kosten, revisieset is 300 Euro incl montage 400 Euro.
|
op de laatste bedragen had ik gerekend... maar aan de lader is toch wel te zien of revisie voldoende is, of dat er een nieuwe op moet?? of moet ie dan echt eerst percé open??
|
als duidelijk is dat hij met revisie weer goed is dan ga ik er wel voor namelijk!!
|
Quote:
Hmmz hoe wil je dan dit hele blok "ffies" over gaan zetten, laat je het doen of ga je het zelf doen :?: :? |
Quote:
haha.. naja zo erg is het ook weer niet.. wat ik wou zeggen is dat ik geen verstand heb van laders.. geen idee waar ik op moet letten... snap de techniek ervan wel op zich.. naja... iig. het ombouwen en het blokplaatsen gaat zeker lukken. Maar ik kan niet beoordelen of een G40 blok goed is of niet... helaas |
en misschien ook een zinvolle bijdrage?? want wat jij vraagt had ik mezelf ook wel gesteld hoor... ;) Heb er wel over nagedacht...
|
Misschien handig om te vragen wat de Glader druk is, want je kunt aan de buitenkant niet altijd zien en horen of de verdringer kapot is(bv een stukje afgebroken). Alleen helaas weet ik niet wat de standaard laadruk moet zijn van een G40. En proberen erachter te komen hoe de eigenaar ermee omgegaan is mbt warmrijden/ afkoelen of onderhoud. Want 650 euries is wel goekoop voor Glader en blok. Is altijd een risico om een G lader te kopen die 30.000 gelopen heeft en zeker voor die prijs waar geen papieren bij zitten.
|
vragen naar de druk is niet zo betrouwbaar natuurlijk... zou ik zelf moeten ondervinden, laten meten. Een kapotte verdringer wil niet zeggen dat er geen revisie meer mogelijk is trouwens?? (op alles voorbereid zijn)
|
Wat betreft de druk uiteraard met je eigen ogen zien , als dat niet mogelijk is zou ik de gok niet nemen. Risico is dan te groot dat je een oor aangenaaid wordt zeker na 30.000 km en zonder papieren. En verdringer kapot dan ook niet meer aan beginnen. Want ten eerste een ander verdringer vinden die kans is vrijwel nihil en bovendien stel dat de verdringer kapot is dan gaan de kosten ver boven de 400 euro lopen, omdat afhankelijk van hoe de verdringer kapot is revisie zelfs niet meer mogelijk is. Mijn persoonlijke mening is dan spaar door en zoek verder naar een goed blok waar de historie en papieren wel van aanwezig zijn.
|
Just my 2 cents : papieren zeggen erg weinig .
Ten eerste kan ik als ik wil ook ergens revisie paieren vandaan toveren die nooit gedaan is en ten tweede : hoe heeft de vorige eigenaar er mee gereden ? Binnen 100 km na de revisie of desnoods een nieuwe ( ja die zijn nog steeds te vinden zowel in G 40 als in G 60 uitvoering ) trap ik m naar de schroothoop . G laders zijn leuk maar veels te delicaat . Helaas zijn ze ook zo weer kapot als je er verkeerd mee omgaat :( |
gotta point there...
|
maar als ik dit zo lees heb je dus voor 650 een complete polo g-40 ?
en je had ook al rekening gehouden dat er nog wat kosten bijkomen.... dan kun je toch beter goed erop letten dat het blok het nog goed doet ? en dat er geen rare geluiden uit de lader, bak en blok komen ? het is natuurlijk wel knap balen als de lader achteraf kapot gaat maar dan moet je toch precies weten wanneer die gereviceerd is en hoe er daarna mee omgegaan is. en staat er geen nummer ofzo van het bedrijf waar die gereviceerd is ? dan kun je iedergeval achterhalen wanneer het gebeurt is en ook misschien nog bij hoeveel km. en als je naar de auto toe gaat neem dan een druk meter met een paar meter slang mee en een T stuk, die sluit je dan eerst ff aan en dan ga je een proefrit maken.... weet je iedergeval een beetje hoe de lader is. |
Dat is ook wel dat je papieren overal vandaan kan toveren, maar beter iets dan niets,toch. En dat je een G lader zo naar de schroot kan trappen dat kan iedereen. Daarom zei ik al probeer uit te vissen hoe de eigenaar met de auto is omgegaan. En meten is weten. Haalt de lader zijn druk niet dan is het risico te groot dat de verdringer kapot is.
Mocht je het blok rijdend kunnen zien. Is een goede tip vraag of je een druk meter mag aansluiten omdat je de druk wilt meten. En laat vervolgens de eigenaar(met jouw ernaast) zelf rijden. En let dan heel goed op zijn rijstijl (bv of hij al gas geeft onder de 80/ 90 graden, ). Maar inhoudelijk natuurlijk niet tegen de eigenaar zeggen waarom hij zelf moet rijden, want anders heb je natuurlijk kans dat hij zijn rijstijl aanpast. |
Voor 650 euro zou ik de complete polo hebben, zit geen APK meer op dus mag niet op de weg. De reden dat ik hem wil hebben is om de motor in mijn Jetta te leggen. De reden dat ik de complete Polo wil is omdat ik hem dan zelf uit en in kan bouwen, en ik dan niet er achter ga komen dat ik nog wat dingen mis.
De Polo kan dus niet de weg op voor een proefrit. Heb inmiddels foto's van onder de kap gehad, en ik schrok wel even.... |
Zien die foto's!!!
|
is onderweg
|
![]() Heb zelf geen webspace... ;) |
Tja als ik voor de keuze zou staan zou ik toch vriendelijk bedankt zeggen en, verder zoeken naar een andere, als ik dit zo zie zou ik toch mijn bedenkingen hebben over of er goed met het blok is omgegaan. En volgens mij is dit niet het orginele blok wat bij de auto hoort. Maar uiteindelijk is het natuurlijk jouw beslissing.
|
Quote:
Zolang het blok goed loopt, en alles is er bij om het te laten lopen, dan is het interessant... 't kan me niet zoveel schelen of het er origineel in hoorde... gaat me om het blok.... :rolleyes: |
Zijn er geen andere opties? Of een andere blok nemen en een turbo plaatsen? Zal wel meer kosten, maar dit gaat ook een hoop geld kosten maar dat ben je dan wel kwijt zoals ik het nu lees!
|
't aanzicht van dit blok is een beetje 'dubbel'
zoals ie er zo uit ziet: Niet kopen maar zoals ie er zo uit ziet: Wel kopen. Voor jou tommy, zou ik zeggen: lekker zoeken naar een andere. Voor een Polo fanaat is het echter duidelijk.. wel kopen (maar niet voor de sloop. meen me nog een gesprek te herinneren over wel dan wel niet zeldzame auto's.. .. |
een gesprek met wie?
*en dat jij em graag wilt hebben is wel duidelijk ;) * |
Quote:
andere optie is carb's... heb ze gister binnengekregen. al met al ben ik hiermee goedkoper uit, ten minste.. als de lader redelijk is.. en de rest natuurlijk ook oke is. waarom liever G40: zown G40 blok is vrij 'simpel' er in te hangen. tis bijzonder. tis een standaard blok, dus kwa onderdelen, onderhoudt en het is op de pk's gebouwd.... je snapt em wel... liever een standaard blok. kan er nu goedkoop aan komen. mijn motor heeft ook al 200.000 gelopen, dus die opvoeren is misschien ietwat verspilt/onvoordelig. Dus daarom heb ik zoiets.. de G40 gaat me vast kosten, maar mijn eigen opvoeren ook, en misschien wel meer... |
de lader zelfs is trouwens niet origineel
De originele polo 2 lader heeft maar 1 ingang, en dus een t stuk in de rubberen slangen zitten. deze is duidelijk afkomstig uit een polo 2f. de luchtmassameter (blauw) verraad echter dat het een originele GT-G40 is (de auto). maar de lader is in iedergeval nieuwer!! zie hier dis een 2f lader |
Zowiezo kopen dus, al is het voor het casco..
|
Ik snap er geen hout meer van... Wat is nu wat jampot?
die rooie is niet origineel zoals ie daar staat? |
btw, de rooie polo is inderdaad eenm polo 2.. dus dan klopt het?
|
Het blok zou orgineel zijn voor een Polo 2. Alleen de laders daarvan zijn bijna niet meer te vinden. Daarom worden daarop vaak het nieuwe type G40 lader geschroeft (2 slangaansluitingen ipv 1). Zo op de foto zou ik zeggen nieuw kleppendekselpakkingkje want die zweet. Zie je wel vaker bij G40's.
Arjan |
*edit*
lang verhaal.. maar oke. |
All times are GMT +1. The time now is 16:53. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.