![]() |
Golf 1 tdi project
Hallo allemaal :D
mijn naam is Peter, 19 jaar. Ik ben student autotechniek maar in mijn vrije tijd werk ik dus aan mijn golf 1 tdi project. Op mijn 16e heb ik een golf I 1.6d van 1983 gekocht in Duitsland en ingevoerd. Nadat hij een nederlands kenteken heeft gekregen, heb ik hem volledig gestript. Vervolgens heb ik een golf 4 150pk tdi motor op de kop kunnen tikken. Dit leek mij wel een goede combinatie. Hier twee foto's van de auto toen ik hem kocht: ![]() ![]() In de drie jaar dat ik hem heb, heb ik de auto volledig gerestaureerd met daarbij talloze aanpassingen waaronder een andere motor, een volledig aangepast remsysteem, zelgemaakte stabilisators gemonteerd, enzovoorts, enzovoorts. Eigenlijk zijn er teveel aanpassingen gedaan om allemaal op te noemen, maar deze zullen van eigen aan bod komen. Na drie jaar was het plaatwerk achter de rug. Hij is vorige week termisch ontlakt, geloogd, gebeitst en heeft een KTL-behandeling gehad. Door deze behandeling hoop ik dat de auto weer 25 jaar mee gaat. Aangezien ik al een hele tijd meelees op t forum, leek het mij een mooi moment om ook mijn project te laten zien. :cool: Om te beginnen heb ik een paar foto's van hoe de auto er op dit moment (dus na de behandeling) uitziet. Foto's zijn genomen toen de auto alweer in zijn kantelbok stond (zodat ik de bodem kan behandelen). ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Het golf4 tdi motorblok150pk en 320 Nm'tjes :) Zal in principe, op een compleet nieuw in- en uitlaat traject na, origineel ingebwoud worden. Naderhand zal ie nog een keer onderhanden worden genomen. ![]() ![]() ![]() ![]() Nou dit was het voor nu even :tongue: Hopelijk vinden jullie het net zo gaaf als ik.. :thumbup: Zodra dr vorderingen zijn, laat ik het weten! Groeten Peter ! |
Ziet er veel belovend uit. Doen er niet veel je na al op je 16e een mooie golfie te kopen. Mooie start
|
ziet erg goed uit! Meer foto's?
EDIT: Zie dat je die net hebt toegevoegd voor ik op Enter drukte :) Ziet er nu nog beter uit... |
mooi project gaat wel goed komen als ik dit zo zie. Blijf dit wel een beetje volgen dit project!
Groeten wim |
gaaf dit:thumbup: blijf um zeker volgen....
|
Ziet er veelbelovend uit, die talloze aanpassingen willen we zeker zien.
tip: post foto's in de toekomst in een wat groter formaat, veel leuker om te kijken ;) |
Zo'n blok in een mk1... :D
Misschien ook al opzoek gaan naar klinkers voor in de koffer :D Vet project man, doe zo verder... Hoe zit dat nu eigenlijk met je keuring?! |
:wow: Ben gewoon jaloers...wat pak jij het goed aan met de body!
Waar heb je dat laten doen,en is het een beetje betaalbaar? |
kijk goed bezig
|
Quote:
Dr hoeft alleen APK op want hij is al ingevoerd en ik verander het aantal cylinders niet en de brandstof ook niet (het is al een 1.6d kenteken) dus dat moet lukken. Het enige waar ie niet aan gaat voldoen is de 30% die je je vermogen mag verhogen, maar dat maakt niet uit voor de APK, dat is bij iedere opgevoerde auto :) |
Quote:
Hij is behandeld in Groningen, bij autobeitserij holland bv (google is your best friend :tongue: ). Hangt helaas wel n flink prijskaartje aan, maar dan heb je ook een body die 25 jaar mee kan (hopen we ;) ) |
mooi project! ik heb voor mijn golf1 ook aant het twijfelen geweest om er een golf4 tdi in te leggen maar uiteindelijk toch maar bij benzine gebleven.
ik heb een dagelijkse golf4 tdi met 150pk en trekt super dus zal heel leuk worden in een golf 1 :thumbup: |
Quote:
Ben je niet bang dat door het thermisch ontlakken ook de fabriekscoating tussen de gepuntlaste (plaatwerk)delen weg is ? Ik heb foto's gezien van een auto die zo'n zelfde behandeling heeft gehad, maar 5jaar later begon het juist te roesten op de delen die gepuntlast zaten. |
Quote:
nee, want de KTL-behandeliing komt gelukkig ook weer tussen de daden en dat spul werkt erg goed:) + de body gaat alsnog in de epoxy en alle naden worden uiteraard weer gekit, dus het zal wel goed zitten met de anti roest behandelingen, beter als orgineel :thumbup:. Ik hoor ook de verhalen waar jij hebt over hebt, maar iemand die het dan zelf echt mee gemaakt heeft is niet te vinden :shake: dit is volgens mij gewoon de beste behandeling die er sowieso in nederland te krijgen valt. groete peter, |
Ziet er zeer profi uit die behandeling, wat kost dat nou?
|
even over de keuring je mag maximaal 40%meer vermogen hebben en geen 30% maar dan ga je het nog niet redden maar hoe doe je dat verzekering technisch? voor het geval je een ongeval krijgt? beetje link lijkt mij maar ja moet je zelf weten vind het alleen jammer je maakt alles heel mooi en netjes en dan ga je niet omkeuren bij de rdw! zo heel veel duurder wordt het er niet van ongeveer € 700,00 (ja is veel geld)
maar op zo'n project valt het toch mee? groeten wim |
Quote:
kijk die 10% maakt nie veel. elke serieuze opgevoerde auto gaat dik over die 40% heen, en over die verzekering maak ik me dus ook niet druk, want dat is het zelfde verhaal: dat heeft iedere opgevoerde auto, en daarbij komt de keuring in lelystad is niet echt leuk voor je auto :screwy: . groete peter, |
Niet om je bang te maken maar als je een ongeluk maakt doet de verzekering er alles aan om te kijken hoe ze zo min mogelijk kunnen betalen/vergoeden.
Officieel ben je niet verzekerd, want je auto heeft op die manier geen typegoedkeuring. Een originele motor die wordt opgevoerd is moeilijk te controleren of die onder de 40% blijft, maar met jouw motor is het wel te controleren... Ik moet wel zeggen dat ik toen mijn verzekeringsmaatschappij heb gebeld en die vond het prima, als de auto maar apk had! Dus, of niks eraan doen en gewoon zo rijden, of andere motorcode erin slaan, of omkeuren... Ik ben zelf met een golf 1 naar de RDW geweest om hem in te voeren (tdi blok lag erin, niks aangesloten en niet lopend turbo wel erop) en toen is de auto gewoon ingevoerd, motorcode konden ze nergens vinden dus werd het gewoon een 1500 diesel. Ergens denk ik dan dat ze dat als ze dat bij de RDW al niet zien.. |
Hallo,
ik heb niet stilgezeten. De meeste delen van het onderstel heb ik in een blauwe coating gespoten. Nu ziet het er weer fris & fruitig uit. Het is nu klaar voor montage :thumbup: Hier een paar foto's: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Rembekrachtiger van een golf2 16v, waar straks nog een audi 200 25,4mm hoofdremcilinder op moet komen, maar die ben ik tot nu toe nog niet tweedehands tegengekomen. Dus als iemand m nog heeft liggen.. ;) ![]() ![]() Stabilisatorstangen van de achteras, voor-draagarmen + zelgemaakte voor-onderstabilisatorstang voor tussen de poten. Met een knik erin om onder het karter door te komen. |
netjes hoor!maaruh blijft dat blauw??
|
Nog een update! :D
Ik heb ondertussen de meeste onderdelen weer gemonteerd. Alles van teflon bussen voorzien voor het strakke stuurwerk. Ook de achteras is voorzien van as-tappen van een golf2, en remklauwen van een golf3. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Bij onderstaande achteras ontbreekt nog 1 onderdeel. Het gaat om de montage bout van de achteras naar de bevestigingssteun die op de bodem wordt gemonteerd. Deze is helaas kwijtgeraakt bij t beitsen :( Dus mocht iemand deze nog hebben (of een oude achteras waar hij nog op zit) stuur even een pm'etje.. want zo kan ik mn achteras niet afmonteren :cry: ![]() ![]() ![]() |
Ziet er goed uit, maar wat gaat de kleur van de auto worden?
|
Quote:
Yep blijft blauw! Ik vind het een mooie kleurtje voor de onderkant, lekker fel (steekt gaaf bij de onderkant) ;) Don't you like it? |
Quote:
Jij vraagt, wij draaien ;) Na lang zoeken uit 100.000 en 1 kleuren, en lang twijfelen, heb ik gekozen voor deze ferrari kleur blauw (met lichte paarse ondertoon). Ik heb een oud scherm gespoten om te kijken hoe de kleur zou zijn. I like it :D ![]() ![]() ![]() |
Quote:
dacht dat het een soort primer was ofzo :D omdat het niet echt gebruikelijk is om je draagarmen e.d. blauw te spuiten ;) |
leuk project, en hele mooie kleur :thumbup:
|
Quote:
Als je dat zwart op wit hebt, dan heb je een krachtig document in handen, telefonisch zou ik er weinig waarde aan hechten. Verder super project, keep up the good work :thumbup: |
waw, ik twijfel of in een gtd motor ingbouwd ga krijgen ipv mijn 1.6D en gij haalt uwe golf tot de laatste vijs uit elkaar en sttekt er nen Tdi in :wow:
:thumbup: |
Hier weer een kleine update. :) Heb de helft van de bodem in de epoxy gespoten, nu kan ik de naden gaan kitten en daarna gaat de hele bodem in de spuitkit.
Hier een paar foto’s: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
up :D
|
nice! ;)
|
Hallo allemaal,
ik heb een vraag aan jullie: ik ben de bout die de achteras aan de montagesteun verbind, die weer aan de carrossorie vast zit, kwijt. Nu is de vraag: is dit een gewone m12 bout of zit er nog opvulbussen tussen? Ik heb hier dus niets meer van dus hopelijk kunnen jullie me helpen! Bij een lange m12 bout (als ik me niet vergis) zit er nog wel speling tussen de bout en de bus in de rubber. Dit lijkt mij niet goed, dus vandaar de vraag. Hopelijk kan iemand de exacte maten van de bout geven of misschien heeft iemand nog een set liggen. Groeten Peter |
![]() (14) 161501537 rear axle bearing / JETTA (14) 161501537 rear axle bearing / for vehicles with air condit. / F 53-D-014 001>>* / "I..": automatic 14 171501537B rear axle bearing / GOLF,SCIR. 15 171501542 washer 12,2X22X4 / 16 171501543 washer 12,3X60 / 17 171501548 concave washer 12,3X52 / 18 N 0401573 hexagonal head bolt M12X1,5X148 / 19 N 0221414 hexagon nut, self-locking VM12X1,5 / 20 211415939 washer / 21 N 10209005 hexagon nut, self-locking M10 / Bron: vagcat.com |
Wow! Tof!
Enne heb je thuis een spuitcabine ofzo ;) |
Onderkant op foto 1 ziet er strak uit! Alleen foto 2 kan ik niks zien:P
|
Had je al ontdekt dat je nu alleen nog maar naar je lokale RDW kantoor hoeft om de auto te laten omkeuren? En dat het ook lang zoveel niet kost als in Lelystad?
|
ziet er weer top uit,dat blauw staat idd niet gek;)
|
hallo,
Als het goed is werken de foto's nu allemaal goed. Groeten, |
Quote:
Ja klopt! En een super project :thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 01:20. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.