Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Wielen en banden (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=32)
-   -   Nog niet overtuigd dat chinese banden niet goed zijn? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=59029)

cabby tdi 29-08-2009 20:09

Nog niet overtuigd dat chinese banden niet goed zijn?

Even hier kijken...

Alberto 29-08-2009 20:28

had je anders verwacht van het Dunlop test center :D

Jazzblue 29-08-2009 20:35

Inderdaad, goede reclame voor Dunlop.

Kan dit niet een keer gedaan worden door een onafhankelijk testcentrum:D?

cabby tdi 29-08-2009 20:43

Quote:
Originally Posted by Alberto
had je anders verwacht van het Dunlop test center :D

De test is niet uitgevoerd door dunlop. Alleen ligt er niet om elke hoek een banden test circuit... Dit is toch net even anders dan een parking met waterbad voor de slipschool...

Onafhankelijke test door auto motor und sport chinees bandje (LingLong) op zijn max toegelaten snelheid 220km/h. Het resultaat na 8min op bovenstaande foto...

Alberto 29-08-2009 22:39

ach rij lekker op mijn nangkang bandjes ...voor mijn vrachtauto heb ik liever Michelin
maar die moeten ook 2 ton per jaar draaien :D

breadfan83 30-08-2009 04:24

Mijn Golfje 2 rijdt op Nankangs...

Dat hok is het laatste modeljaar van zijn serie. Andere Golfjes 2 zijn dus nog wat ouder. Als ik nu de keuze had tussen zo'n NanKang Ping Pong Tsjen Tsjingelingelingeling of een band van uit de tijd dat die Golfjes 2 nieuw waren, ging ik toch voor die "Chinese troep".

En om het even reëel te houden... Top Gear is een ontzettend vermakelijk programma, maar ik denk nou niet dat het publiek zit te wachten op een circuit-test van de nieuwe Suzuki Alto 900cc. Dat is gewoon niet relevant. Want bij 8 minuten op topsnelheid vliegen je alle drie die piepkleine zuigertjes om je oren.
En Nederland zit niet te wachten op een bandentest van 8 minuten op 220 km/h! Ik ben blij als ik 8 minuten lang op de snelweg, midden in de nacht, 120 kan rijden...

classicline 30-08-2009 06:25

Quote:
Originally Posted by breadfan83

En Nederland zit niet te wachten op een bandentest van 8 minuten op 220 km/h! Ik ben blij als ik 8 minuten lang op de snelweg, midden in de nacht, 120 kan rijden...

Nou vorig jaar naar oostenrijk heb ik toch zeker wel meer als 8 min achter elkaar boven de 200 gereden;) (denk het langste achter elkaar ong 35 min)

Voor mij iig geen China shit dat was voor dit filmje al en als ik zoiets als dit zie dan denk ik alleen verbieden die shit!

Alberto 30-08-2009 06:43

ben al blij dat mijn auto's de 180 KM/H halen :D
en de 1,3 staat op Continental :rolleyes:

Domi 30-08-2009 08:12

Quote:
Originally Posted by Alberto
ben al blij dat mijn auto's de 180 KM/H halen :D
en de 1,3 staat op Continental :rolleyes:

:D :D
1300 powaaahhhh :thumbup:

Er hangen in ieder geval genoeg adapters aan de muur bij de testgarage :D

cabby tdi 30-08-2009 08:19

Het gaat hem ook niet over die 220. Het gaat hem er over dat Je band moet voldoen aan de norm waarin hij is gemaakt. of het nu T V H W of ZR band is.
Maar er is goede hoop. Europa wil een nieuw keurmerk voor banden gaan uitzoeken, dat zowel kwalitiet, snelheid en draagracht zal omvatten. Dan is deze rotzooi meteen van de baan...

De gebruikers zullen allesinds steeds weer een excuus vinden...

En als je 2 ton per jaar in de vrachtwagen zit. dan zou je juist van overtuigd moeten zijn van het belang van goede banden, lijkt me.

egon 30-08-2009 09:32

let wel even goed op met chinese banden dat die wel een E+S kenmerk hebben
dat wil nog wel eens ontbreken bij chinese banden en dan zijn die niet toe gelaten op de europese wegen
en neem ook dan ook een band met een iets hogere speed en load index dan is er niks aan de hand.
gr,egon

GJH 30-08-2009 09:45

Het is natuurlijk wel apart dat mensen veel, heel veel geld uitgeven aan hun geliefde auto's maar niet meer dan een paar tientjes over hebben voor de banden waar hun lieveling zich op verplaatst. Nog even daar gelaten dan dat Nankang een aantal maten produceert doe andere merken niet leveren.

gti-pirelli 30-08-2009 11:17

Banden zijn echt super belnagrijk, ik koop nooit geen goedkope merken. via internet koop je goede banden waar de bandenboer een fortuin voor vraagt. Daar ligt mijn winst, en niet in een goedkopere soort.

Wat een mooie collectie spoorverbreding/adapters hingen er aan het bord :)

T.C.Z.L 30-08-2009 11:25

Quote:
Originally Posted by GJH
Het is natuurlijk wel apart dat mensen veel, heel veel geld uitgeven aan hun geliefde auto's maar niet meer dan een paar tientjes over hebben voor de banden waar hun lieveling zich op verplaatst. Nog even daar gelaten dan dat Nankang een aantal maten produceert doe andere merken niet leveren.

:goodpost:
Als je ziet hoeveel duizenden euro's mensen uitgeven aan hun auto, maar dan besparen ze weer op de veiligheid door goedkope banden te kopen.

breadfan83 30-08-2009 12:23

Quote:
Originally Posted by T.C.Z.L
:goodpost:
Als je ziet hoeveel duizenden euro's mensen uitgeven aan hun auto, maar dan besparen ze weer op de veiligheid door goedkope banden te kopen.

't Gaat er vooral om dat de meeste andere merken veel maten gewoon niet produceren. Bij mij althans.

Als ik op die bandenmarkt site een maat ingeef, en alleen Nankang komt tevoorschijn, rest me niet veel keus.

Dat een band zijn beloofde waardes niet haalt is los van alles slecht.

ScareMercy 30-08-2009 12:30

Hmmz, voor de test hadden ze het erover dat Nankang ook werd meegenomen in de test. Maar ik zie er nergens resultaten over terug? Zou nankang te goed zijn en mischien concurentie vormen voor dunlop? :D

Jurgen Santana 30-08-2009 13:06

Quote:
Originally Posted by ScareMercy
Hmmz, voor de test hadden ze het erover dat Nankang ook werd meegenomen in de test. Maar ik zie er nergens resultaten over terug? Zou nankang te goed zijn en mischien concurentie vormen voor dunlop? :D

De testbaan was te kort om de remweg van een NanKang te kunnen meten.

egon 30-08-2009 14:59

wat een vergelijking is het eigenlijk
het is het zelfde als een ezel op een renbaan laten rennen
en een renpaard, bepakt op een bospad de berg op laten lopen...

De Limburger 30-08-2009 16:25

En toch heb ik net weer 4 nieuwe Nangkang AS-1 banden gekocht in de maten 165-45-15.
Lekker Puhhh!!
Hahahaha.
Gr Ronnie

Gijs 30-08-2009 18:19

Ach, als hobby auto boeit het mij niet veel. Als ik daar 2000km per jaar mee rij is het veel, en boven de 120km/h kom ik dan toch niet ;) Op m'n dagelijkse auto boeit het me meer, daar ligt Dunlop en Falken op. :)

Alberto 30-08-2009 18:38

Quote:
Originally Posted by cabby tdi

En als je 2 ton per jaar in de vrachtwagen zit. dan zou je juist van overtuigd moeten zijn van het belang van goede banden, lijkt me.

die paar km die ik in die auto rijd .... die over leef ik wel
die in de vracht auto , is meer op zuinig rijden gericht
en zo veel mogelijk kilometers mee te gaan
dat is niet te vergelijken met een paar bandjes om een auto

en daarbij ik vind de Nangkang helemaal niet slecht :D

ben zine 30-08-2009 19:12

200.000 km per jaar is veel, heel veel. Heb jij dat afgelopen jaar gereden of is het visserslatijn? Met 150.000 per jaar hoef je je al niet te vervelen.

René 30-08-2009 20:16

Wat ik niet snap is de reacties van: "ik rij toch niet zoveel km.. " en "ik hou er gewoon een beetje rekening mee..."

Denken die mensen dat je van tevoren weet als je bijvoorbeeld een uitwijkactie moet maken? of alleen maar zoiets meemaakt wanneer je 60,000km per jaar maakt? Zoiets komt totaal onverwacht...en als jij dan net 120km/h rijdt met je nankangs of ander chinees kontmerk in de regen... nou, veel succes dan.

Bezuinigen op banden.....of een kontmerk kopen omdat de band dan nét nog iets strakker staat dan de smalste maat van een kwaliteitband..

En als het zulke goeie banden zijn (volgens de meeste mensen die erop rijden en dat stug volhouden.....) ; waarom kom je die goedkope chineze bandenmerken niet tegen in de autosport?

Tjaap 30-08-2009 20:25

wat is die autosport redenatie een enorme drogreden. Ik kan je zo 5 a-merk banden noemen die helemaal niks met autosport doen. Het is maar net waar je kernactiviteiten liggen.

Alberto 30-08-2009 20:32

Quote:
Originally Posted by ben zine
200.000 km per jaar is veel, heel veel. Heb jij dat afgelopen jaar gereden of is het visserslatijn? Met 150.000 per jaar hoef je je al niet te vervelen.

150.000 km doen we met gemak .. ;)

Herm Schreurs 30-08-2009 20:36

Quote:
Originally Posted by Tjaap
wat is die autosport redenatie een enorme drogreden. Ik kan je zo 5 a-merk banden noemen die helemaal niks met autosport doen. Het is maar net waar je kernactiviteiten liggen.

Motorsportredenatie is 1 van de redenen in zijn post. Ben het in ieder geval met de andere twee zeker eens!
Ok van en naar een meeting kunnen er regendruppels vallen en kan er onverwacht een kind oversteken of wat van een auto vallen. Wil niet zeggen dat je dan met een Dunlop of een Bridgestone goed vanaf komt maar je hebt wel meer kans!

Jan de Tuinman 30-08-2009 20:36

Iedereen geeft zijn geld op zijn eigen manier uit maar ik vind dat je ook zeker naar de kwaliteiten van de band op zichzelf moet kijken. Liever een iets minder mooi getrokken band om mijn velg met goede rijeigenschapen als dat het super netjes staat en de kwaliteit te wensen over laat. Maarja ieder zijn eigen mening. Een ongeluk zit in een klein regenbuitje!!

egon 30-08-2009 20:47

en yokohama is ook een chinees kontmerk maar wel in de auto sport om het maar even te noemen
en ik rij liever een nangkang band met een dot van 2009 dan een michelin met een dot van 2001
en zo zijn er zijn meer factoren die mee kunnen spelen dan alleen een merk.

gti-pirelli 30-08-2009 21:39

kontmerk banden in de rally :D

http://www.liveleak.com/view?i=1e0_1251619971

stond bij de filmpjes :)

René 30-08-2009 21:50

Achja... we kunnen er lang en kort over discussiëren...ik hou het bij de korte versie.

Het is een beetje hetzelfde als de discussie over de extreem getrokken banden....degene die erop rijdt, die zweert erbij en claimd dat ie vreselijk veel grip heeft en snoeihard de hoek om kan... terwijl de ander het levensgevaarlijk vindt rijden..

En inderdaad... degene die erop rijdt, zal altijd wel weer een argument vinden om juist wel om die chinese kontmerken te kopen.

We zullen het nooit eens worden....maakt me ook niet uit...

Ik hou het mooi bij m`n Dunlops :thumbup:

De Limburger 30-08-2009 21:56

Ik heb de Yokohama`s A539 gehad echt een superband, maar dadelijk als ik mijn velgen klaar heb dan ga ik echt niet meer raggen en hoeken met mijn wagen, puur voor de looks en toch ook zeg ik, dat ik niet vind dat een Nangkang een slechte band is.
Kwa slijtage en ook kwa grip het is maar net wat je er zelf van vindt.
Gr Ronnie

breadfan83 30-08-2009 23:07

Quote:
Originally Posted by René
Achja... we kunnen er lang en kort over discussiëren...ik hou het bij de korte versie.

Het is een beetje hetzelfde als de discussie over de extreem getrokken banden....degene die erop rijdt, die zweert erbij en claimd dat ie vreselijk veel grip heeft en snoeihard de hoek om kan... terwijl de ander het levensgevaarlijk vindt rijden..

En inderdaad... degene die erop rijdt, zal altijd wel weer een argument vinden om juist wel om die chinese kontmerken te kopen.

We zullen het nooit eens worden....maakt me ook niet uit...

Ik hou het mooi bij m`n Dunlops :thumbup:

Vervelende is alleen dat je zo'n vals gevoel van veiligheid krijgt hè. ;)

Ik weet dat de Nankangs lekker plakken op droog wegdek, en een drama zijn bij nat wegdek, als je eens flink wil doorrijden. Wat doen we dan? Gassen als het droog en warm is, en kalm aan als het nat is.

Maar heb je ESP, ABS, ASR, C&A en een setje peperdure banden, dan kun je ongeacht het weer en de verkeersdrukte, volle kanne gas geven, want je stopt toch wel waar en wanneer je wilt.

Die dure merkbandjes zijn niet zo vreselijk veel beter dan die goedkopere banden. Waar inderdaad bij komt dat de Nankangs niet in de reseultaten terug komen. Het is uiteindelijk toch de bestuurder die beslist wat het stuur en de pedalen doen, en daar zit toch vrijwel altijd de fout. ;)

Neemt wederom niet weg dat het gewoon ronduit slecht is dat een onderdeel aan de auto, dat zo belangrijk is, niet waar kan maken wat het belooft.

Wat ik trouwens weet van Nankang, is dat er vreselijk gespaard wordt op het gebied van geluidsproductie... en dat interesseert me werkelijk geen kloten.

martiepartie 31-08-2009 08:19

Quote:
Het is uiteindelijk toch de bestuurder die beslist wat het stuur en de pedalen doen, en daar zit toch vrijwel altijd de fout.

wat een POEPverhaal. Als je in de regen rijdt, er een kind oversteekt waar het niet hoort over te steken, dan heb je als bestuurder weinig te pedalen of te sturen, dan zijn de banden de bepalende factor.

Verder is het vergelijken van Dunlops/Michelins met Nankangs/Toyo's of Yokodrama's niet zo heel erg zwart/wit. Er wordt nooit over profieldieptes gesproken, terwijl dat ook een flink verschil maakt.
Degene die zo heel heilig roepen dat er met een Nankang band in de regen niet te rijden is, vervangen hun dunlopjes zeker ook als er nog maar 5mm profiel op zit ?? :D

Het is (zoals Rene aangeeft) een nutteloze/eindeloze discussie, de mensen zijn toch altijd het meest tevreden over hun eigen spul.

Steilheck 31-08-2009 09:35

Gewoon eens oefenen bij een slipschool. Neem, met een vriend, voor de gein eens twee setjes banden mee, verschillende merken maar vergelijkbaar in maten, en kijk eens wat het beste voor jou werkt.

Richard 31-08-2009 09:47

feit is dat ik op de dailly's allebeide dunlop heb sp9000 en sportmaxx.

gaan we naar het circuit om te driften, nangkang op stalen velg. en die krijgen het zwaar voor hun kloten, maar houden het goed uit.. beter dan de sp9000 te veel grip ;)

kwa rijeigenschappen is een dunlop eerlijk gezegt beter, voor de ring pak ik liever een setje avons, maar een nangkang knapt echt niet.. ook een powerslide( dwars op snelheid) boven de 200 doet de nangkang niks

Jetta MaNiA 31-08-2009 13:48

Quote:
Originally Posted by egon
en yokohama is ook een chinees kontmerk maar wel in de auto sport om het maar even te noemen
en ik rij liever een nangkang band met een dot van 2009 dan een michelin met een dot van 2001
en zo zijn er zijn meer factoren die mee kunnen spelen dan alleen een merk.

Sinds wanneer zit er een houdbaarheidsdatum op banden?
Doe mij die 10 jaar oude michelins dan maar die je liet liggen voor die nankangs! :thumbup:

Jurgen Santana 31-08-2009 13:57

Quote:
Originally Posted by Jetta MaNiA

In ieder geval al zolang ik me kan herinneren.

Zeker winterbanden verliezen hun eigenschappen na een jaar of 4-5. In Dld is het zelfs afkeur bij de tuv als de banden te oud zijn.

breadfan83 31-08-2009 14:03

Quote:
Originally Posted by Jetta MaNiA
Doe mij die 10 jaar oude michelins dan maar die je liet liggen voor die nankangs! :thumbup:

Wel eens in Duitsland banden gaan shoppen? Ben benieuwd of je daar dat oud-rubber ook tegenkomt. ;)

Rubber wordt poreus en droog na verloop van tijd. Heb het op mijn eerste auto gehad. Die stond een paar jaar stil, op spikje splinter nieuwe bandjes. In de eerste twee weken dat ik de auto had waren de banden compleet kaal, en grip heb ik in die twee weken eigenlijk nooit gehad. Oud rubber is net zo link als slecht rubber of profielloos rubber.

Komt bij dat oude banden vaak ook minder ontwikkelingen hebben meegemaakt dan banden die afgelopen jaar pas op de markt zijn gekomen.

@Marioparty: Als je een kind overhoop rijdt dat ergens uit is komen rennen waar je niet van verwacht dat daar kinderen vandaan kunnen komen rennen, had je dus langzamer moeten rijden. Als je de situatie niet goed genoeg kunt overzien om zeker te zijn dat het veilig is om hard te rijden, rij je dus gewoon niet hard. Beetje Koos Spee geklets, want ik hou me er zelf ook niet altijd even braaf aan, maar IK bedien dan dat gaspedaal, en IK rij dat kind overhoop.

En die ouders gaan dan echt niet klagen over dat lelijke remspoor op hun kind, en waarom je niet een dure band met een mooi profiel had kunnen kiezen om hun kind mee overhoop te rijden.

Pedaalemmer 31-08-2009 14:22

Ik gooi er continetal onder of pirelli's toevallig nu een st maxis achetrop liggen en die doen het eerlijk gezegd best goed maar dat is meer omdat er voorop continetal op ligt (zijn overigens niet kapot te krijgen)

Tiki Madness 31-08-2009 15:14

Deze video slaat helemaal nergens op want waar wordt er gezegd dat de remvertraging van de dunlopband de norm is?
Als nou al die chinese banden binnen de vastgestelde norm vallen dan is er toch niks aan de hand.Lekker boeien dat je met dunlops sneller stilstaat.

Als het er op aankomt in een noodsituatie dan zijn de meeste mensen toch al te laat met remmen.

Michael

All times are GMT +1. The time now is 15:12.