Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Teaz"s vw mk2 83' (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=60876)

teaz 16-10-2009 13:37

Teaz"s vw mk2 83'
 
Hey mannen

Ik wil hier eventjes mijn projectje voorstellen

Het is een vw golf 2 van 83 1.3benzinne met 84.000km op in goeie staat

dus nergens rot , hier en daar qua lak wel een minpuntje










Nu had ik hiervoor een golf 3 vr6 , deze hebben ze spijtig genoeg plat gereden , omdat de motor zo goed was en niet overdreven km's had vond ik het enorm zonde om deze weg te doen ...

Dus heb ik de kas afgebroken en de motor gehouden

Plannen

De vr6 motor komt in deze mooie basis

Qua look blijft hij in zijn retro look , het enige dan verlaging en mooie velgen

Velgen zal in de stijl van bbs rs komen in 16 duim

Er zit Sinds gisteren al een schroefkit van weitec onder

Zal vanavond nog wat meer pics posten

grtz

teaz 16-10-2009 13:45

Hier een fotoke van het nieuwe hart :thumbup:



erik_jetta 16-10-2009 14:51

Nu kom je toch niet meer door de keuring in belgie?

evilnyntje 16-10-2009 15:04

Quote:
Originally Posted by erik_jetta
Nu kom je toch niet meer door de keuring in belgie?

Valt deze auto niet meer onder de oldtimer regels van Belgie? Want dan is de keuring anders.

stn1 16-10-2009 15:46

wel lekker zeg... vr6 in zo'n oudje. Blijft mij ook steeds trekken

mk1diesel 16-10-2009 15:53

welkom hier

golfje ziet er nog mooi strak uit
plannen klinken goed, ondanks dat het toch wel jammer is van zo'n mooie strakke originele auto

teaz 16-10-2009 17:28

Hey

de auto staat op O-platen dus oldtimer platen dus moet niet meer via de technische keuring paseren dus heb ik vrij spel ivm de motor

De auto staat nog heel strak in de lak , maar word wel gans herlakt gewoon het feit hier en daar zijn blutskes + kleine krasjes en ik wil echt niets van kleurverschil

wil hem gewoon mooi verlaagd op BBS'jes hebben waarschijnlijk RS en dan gewoon een dikke blok er in + golf 2 vr6 kom je hier in belgie niet zoveel tegen dus is het weer wat specialer dan een G60 ofzo

grtz

teaz 16-10-2009 17:44

Heb gisteren de weitec geplaatst , maar heb hem wat laag gedraait om met de vr6 blok rond te rijden dus binnekort zal hij wel omhoog moeten :shake:









Misha 16-10-2009 17:44

Dik project Lars :)

teaz 16-10-2009 18:02

Thx man!

grtz

teaz 29-11-2009 22:47

Update van de werken

1.3 is er uit + alles van kabelboom Etc ...

Dit weekend ligt de blok er in en kan het leuke gedeelte van aanpassen begingen







grtz

Walter&Jolanda 30-11-2009 18:35

Dat zal wel weer een dik golfje worden.
Succes ermee!

Roy 1.6 30-11-2009 20:00

Prachtige basis, 5deurs en het oude type. Het verbaasd mij hoe strak die is :D

Wees er maar zuinig op, er zijn niet veel van dit type meer :(

teaz 18-01-2010 11:48

Word percies tijd dat ik hier wat stof afblaas was deze topic uit het oog verloren

Fotoke van de opgekuiste motorruimte




Vervolgens hebben we het blok open gehaalt + boite er af




Nieuwe stukken ;)




Alles om een kettingrevisie te doen , nieuwe waterpompen , thermostaat enz ...

Blok terug in elkaar




De km teller ook aangepast let wel hij is enorm lichtgrijs door de flits int echt is het beter




Blok er in




Benzine tank van de mk3 er onder






teaz 18-01-2010 11:52

Nog wat nieuwe onderdelen

Paar nieuwe steunen , nieuwe benzineleidingen enz...







Achteras van de mk3 er onder + voor







Dan alles nieuw om de blok groot onderhoud te geven

Nieuwe Bougies
Nieuwe Bougiekabels
Olie+lucht+benzine filter
Olie
Rem olie
Boite olie
Nieuwe remmen Brembo max voor + achter
Nieuwe Handremkabels










dan een tripje naar nederland gemaakt om deze velgen op te halen , deze worden helemaal hersteld in de originele staat + herboord













Zo dit is het voorlopig , deze week gaan we verder werken om de blok te laten draaien meer updates dan !

grtz

smeerpeer 18-01-2010 11:52

Leuk, leuk!

Wolf in...etc

Renegade 18-01-2010 12:00

Ziet er heel netjes uit ! :thumbup:

Word allemaal heel grondig aangepakt zo te zien :D verbaasd me dat er nog geen afkeurend gezeur is gepost omdat het een 83'er is :tongue:

teaz 18-01-2010 12:11

Ochja heb op sommige forum's al kritiek gekregen dat het een 83 is , maar hier in belgie zit iedereen op een 83 of 84 te wachten om een motorswap te mogen doen ivm de oldtimer keuring


En buiten de motor word hij helemaal terug 100% origineel zoals hij uit de fabriek is gekomen , alle blutsjes eruit en een nieuwe laklaag er over ;)

grtz

cloontje 18-01-2010 12:53

wat maakt het uit wat voor een bouwjaar het is. Zolang het toch een nette en goede wagen is boeit het niet.

Leuk project en post maar veel foto's.

Gr

Benji-GT 18-01-2010 15:01

Leuk project, ziet er allemaal veel belovend uit ! 5 deurs is ook gaaf idd

CleanedCordoba 18-01-2010 15:22

mooi project en wielen zijn ook nice! :thumbup:

De Pul 18-01-2010 19:18

vet project hoor:thumbup:
netjes allemaal!

brabomk1g60 18-01-2010 20:07

Wordt een kick autooke :thumbup:

vdWal. 18-01-2010 20:18

Gaaf ding! een wolf in schaapsklere :thumbup:

vw roadwarrior 19-01-2010 06:18

vr6 is altijd goed!

stn1 19-01-2010 09:14

mooi toch een 83er dan hoef je straks niet meer zo'n zware keuring te ondergaan toch? Maar alleen rond je woonplaats mogen rijden lijkt mij niks ;)

teaz 19-01-2010 11:21

Quote:
Originally Posted by stn1
mooi toch een 83er dan hoef je straks niet meer zo'n zware keuring te ondergaan toch? Maar alleen rond je woonplaats mogen rijden lijkt mij niks ;)


Hij moet nooit meer naar de keuring is reeds oldtimer gekeurd en staat op O-platen

Goh in principe moet je er 25km van je thuis mee blijven maar mijn verzekeringsagent zegt ook hier is een mouw aan te passen

je mag steeds proefritten maken moet je gewoon wat werkgerief in je wagen leggen

En je mag steeds naar een meeting rijden ongeacht waar het is als je het maar kan aantonen

Zoals in Mei rijd ik er naar het gti treffen in oostenrijk mee

grtz

breadfan83 19-01-2010 11:53

Mooi hoor! Die velgen gaan super staan bij het oude uiterlijk van de auto, en dat blok is sowieso gaaf!

Shon 19-01-2010 17:34

Dit word zeker knap als hij klaar is!
Proper project !
Goed dat we in belgie nog de oldtimer regeling hebben waar we zo goed als vrij spel bij hebben.

Ikzelf heb al wel last gehad met ritten door de week met o platen, maar zolang je het bij weekend ritjes houd ga je weinig problemen hebben ;)

Succes ermee

GJ007 19-01-2010 18:55

vet project, gaat hard, ben benieuwd

teaz 28-01-2010 22:10

Zo

Gisteren eens alle electriciteit aangesloten zowel aan de motor en binnenin en jawel hoor alles werkt , deze kabelboom is aangepast aan die van golf 3 dus elk draadje doorgegaan en terug gesoldeert aan een ander :)

Hopelijk volgende week eens kunnen starten

Gelijk ook nog wat nieuwe vijsjes , rubbertjes , klemmetjes enz ... opgehaalt en alsook nieuwe centerkaps voor men velgen






dieselken 29-01-2010 07:57

Quote:
Originally Posted by teaz
Hij moet nooit meer naar de keuring is reeds oldtimer gekeurd en staat op O-platen

Goh in principe moet je er 25km van je thuis mee blijven maar mijn verzekeringsagent zegt ook hier is een mouw aan te passen

je mag steeds proefritten maken moet je gewoon wat werkgerief in je wagen leggen

En je mag steeds naar een meeting rijden ongeacht waar het is als je het maar kan aantonen

Zoals in Mei rijd ik er naar het gti treffen in oostenrijk mee

grtz


Om uw oude auto als oldtimer te kunnen inschrijven (met een O-nummerplaat) moet hij wettelijk aan één voorwaarde voldoen: hij moet al 25 jaar of langer ingeschreven zijn. Dat betekent dat u enkel bij de technische controle moet langsgaan op het moment dat u hem wilt inschrijven en dat hij daarbij slechts oppervlakkig wordt nagekeken (op vijf punten). Een nadeel is dat uw auto slechts uitzonderlijk de openbare weg op mag: in een straal van 25 kilometer rond uw woning of verder om deel te nemen aan oldtimermanifestaties, maar altijd tussen zonsopgang en zonsondergang.

Indien u uw oldtimer om het even waar en wanneer wilt kunnen gebruiken, moet u hem als een gewone auto inschrijven en dus de standaard technische keuring laten ondergaan. Welke vorm van inschrijven u ook kiest, u betaalt sowieso minder belastingen. Een auto die als oldtimer is ingeschreven, geniet bovendien gunstiger verzekeringstarieven. Meer details over de oldtimerkeuring vindt u op de website van GOCA.

De internationale oldtimerfederatie FIVA heeft in oktober 2008 besloten om haar definitie van ?oldtimer? aan te passen. Volgens de nieuwe regels van de FIVA zal een auto vanaf 1 januari 2010 minstens 30 in plaats van 25 jaar oud moeten zijn om te kunnen toetreden tot de categorie van de ?oldtimers?. Vooralsnog verandert deze stellingname niets aan de wetgeving ter zake, maar ze dient wel als hefboom om bij de politieke overheden te lobbyen voor gebruiksbeperkingen op Europese schaal.

Meer info: AG731.


Voor ge naar buitenland gaat vraag je best even je verzekering na... Ken gevallen die opweg naar worthersee hun autotje kwijtgeraakt zijn, hierdoor. In overtreding met je verzekering = contract breuk = geen geldige keuring op moment van controle = inbeslagname = met de trein verder... dank u polizei :eek:

Ikzelf heb al 2 boetes gekregen omdat mijn auto geparkeerd stond op de dijk. O plaat is gelijk aan Z plaat. je kan er enkel mee testrijden en van en naar meeting. testrijden wil wettelijk zeggen ge vertrekt thuis voor controle rit en zonder stoppen keer je terug naar huis zonder uit de straal van 25km te komen. de combinatie testrit/lunch/testrit werd op de rechtbank niet aanvaard, met of zonder gereedschap in de koffer.

Wettelijk is het oldtimer rijden zo blachelijk beperkt dat het niet leuk is om er mee te rijden... Zo lang je niet tegen de lamp loopt heb je geluk. Zo simpel is het eigenlijk... Motorswap is technisch ook niet wettelijk. 't is niet omdat het een oldtimer is dat hem niet meer moet voldoen aan het pvg nummer... Bij ongeval keert de verzekering zich tegen u. zelf gehad met een golf 1 1.8T was in mijn recht, maar kon toch elders een verzekering zoeken.. Ook hier geld, zo lang het duurt, profiteert er van...

verder leuke combinatie kas/motor/velgen... komt goed hier...

teaz 29-01-2010 13:06

Quote:
Originally Posted by dieselken
Om uw oude auto als oldtimer te kunnen inschrijven (met een O-nummerplaat) moet hij wettelijk aan één voorwaarde voldoen: hij moet al 25 jaar of langer ingeschreven zijn. Dat betekent dat u enkel bij de technische controle moet langsgaan op het moment dat u hem wilt inschrijven en dat hij daarbij slechts oppervlakkig wordt nagekeken (op vijf punten). Een nadeel is dat uw auto slechts uitzonderlijk de openbare weg op mag: in een straal van 25 kilometer rond uw woning of verder om deel te nemen aan oldtimermanifestaties, maar altijd tussen zonsopgang en zonsondergang.

Indien u uw oldtimer om het even waar en wanneer wilt kunnen gebruiken, moet u hem als een gewone auto inschrijven en dus de standaard technische keuring laten ondergaan. Welke vorm van inschrijven u ook kiest, u betaalt sowieso minder belastingen. Een auto die als oldtimer is ingeschreven, geniet bovendien gunstiger verzekeringstarieven. Meer details over de oldtimerkeuring vindt u op de website van GOCA.

De internationale oldtimerfederatie FIVA heeft in oktober 2008 besloten om haar definitie van ?oldtimer? aan te passen. Volgens de nieuwe regels van de FIVA zal een auto vanaf 1 januari 2010 minstens 30 in plaats van 25 jaar oud moeten zijn om te kunnen toetreden tot de categorie van de ?oldtimers?. Vooralsnog verandert deze stellingname niets aan de wetgeving ter zake, maar ze dient wel als hefboom om bij de politieke overheden te lobbyen voor gebruiksbeperkingen op Europese schaal.

Meer info: AG731.


Voor ge naar buitenland gaat vraag je best even je verzekering na... Ken gevallen die opweg naar worthersee hun autotje kwijtgeraakt zijn, hierdoor. In overtreding met je verzekering = contract breuk = geen geldige keuring op moment van controle = inbeslagname = met de trein verder... dank u polizei :eek:

Ikzelf heb al 2 boetes gekregen omdat mijn auto geparkeerd stond op de dijk. O plaat is gelijk aan Z plaat. je kan er enkel mee testrijden en van en naar meeting. testrijden wil wettelijk zeggen ge vertrekt thuis voor controle rit en zonder stoppen keer je terug naar huis zonder uit de straal van 25km te komen. de combinatie testrit/lunch/testrit werd op de rechtbank niet aanvaard, met of zonder gereedschap in de koffer.

Wettelijk is het oldtimer rijden zo blachelijk beperkt dat het niet leuk is om er mee te rijden... Zo lang je niet tegen de lamp loopt heb je geluk. Zo simpel is het eigenlijk... Motorswap is technisch ook niet wettelijk. 't is niet omdat het een oldtimer is dat hem niet meer moet voldoen aan het pvg nummer... Bij ongeval keert de verzekering zich tegen u. zelf gehad met een golf 1 1.8T was in mijn recht, maar kon toch elders een verzekering zoeken.. Ook hier geld, zo lang het duurt, profiteert er van...

verder leuke combinatie kas/motor/velgen... komt goed hier...


Auto plat op de grond met veel te grote velgen onder en een dikke chip in de motor is ook niet wettelijk want hij word ook niet zo aangeboden op de keuring , iedereen doet percies of bij een motorswap doe je een groot risico

Mijn verzekeringsagent is op de hoogte van de motorswap ik ken hem namelijk heel goed

Als jij een ongeval doet met je auto met een schroefkit opt platste en velgen onder ben je in principe ook niet gedekt want de auto is zo niet aangeboden geweest op de technische keuring

En zo kunnen we uren doorgaan ...

dieselken 29-01-2010 13:56

schroefkit op 't platste en velgen staan wel op tunings attest, bij mij toch... Dit is tot nader order niet mogelijk op een oldtimer.

Groot risico, is maar hoe je het bekijkt. zo lang er niets gebeurd is het klein. de dag dat er wat gebeurd is het maar te zien hoeveel het gaat kosten. Dan kan je de omvang van het risico besluiten. :)

Heb zelf ook 1.8t in mk1 gehad, 1.9tdi pd in mk2, toen overgestapt naar de omslachtigere legale weg. (inschrijven in Duitsland en importeren) corrado, mk3, mk4 met motorswap. golf 2 ten tijde van voor het tuningsattest getunede G60 met 272pk (aangegeven) en legaal met schroefset rolkooi, sparco's en 4punts gordels, enz... Aangezien ze dit nu heel erg moeilijk gemaakt hebben, zoek ik me ook weer een oldtimer om een project te verwezenlijken.

Zo lang het duurt profiteren we er allemaal van...

In 2014 moeten we met onze oldtimerkes toch terug elk jaar naar de keuring voor de vereenvoudigde keuring, ook om onze uitstoot op te meten, deze zal dan weer bepalend zijn hoeveel ecotax we er zullen op betalen. Maar tegen die tijd zijn we allemaal bezig met DC motoren en battery packs aan het inbouwen.... ;-)

Back on topic...
blijft het blok origineel? of ga je deze ook aanpakken?

Larsv5 29-01-2010 14:01

I Love It.....!!!!!

teaz 29-01-2010 16:16

Schroefset en velgen staan er mischien op , maar dan wel op legale hoogte dat vergeten er soms veel :)

dit jaar blijft de blok standaard omdat er in de wagen al genoeg geld is gekropen en zeker in de blok om deze perfect te hebben

maar in het achterhoofd hou ik toch wel ergens een turbokitje voor volgend jaar ;)

grtz

GJ007 29-01-2010 16:35

wel lastige regeling in belgie...

zou het niet uit kunnen hem in nederland in te voeren, de boel op kenteken laten zetten (incl schroefset hoogte etc) en dan weer terug invoeren naar belgie?

dieselken 30-01-2010 07:16

Quote:
Originally Posted by GJ007
wel lastige regeling in belgie...

zou het niet uit kunnen hem in nederland in te voeren, de boel op kenteken laten zetten (incl schroefset hoogte etc) en dan weer terug invoeren naar belgie?


Zo simpel is het helaas niet meer. Heb dit vele malen gedaan via duitsland omdat hun 'vermelding' veel gedetailleerder is dan nl. en invoer uit belgische wagen veel duurder is in nederland dan in duitsland.

verder kan het niet meer op een voertuig dat reeds in belgië is ingeschreven geweest.

enz...

Djinn_4fun 30-01-2010 08:47

Mooie kleur.

teaz 20-02-2010 14:48

Van de week de eerste x leven er ingeblazen

starte vrijwel direct maar maakte int beging toch wel redelijk wat lawaai tot er overal olie was en oliedruk was opgebouwd achja blok is open geweest zal wel normaal zijn zeker , nu draait hij ondertussen al lekker zoals hij nieuw is :)




Sinds gisteren avond zit de koeling er in na wat aanpaswerk en laswerk , hij is dus 5cm meer naar voren gekomen en past nu perfect!







De motorruimte , plaats genoeg voor een turbo he :P










Moet hem wel wat omhoog zetten is iets dieper gezakt dan verwacht met de blok er in ...

grtz


All times are GMT +1. The time now is 15:37.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.