![]() |
Sjeesbeest
........
|
Nice ride's:)
Suc6 ermee.. |
Welkom, als er nog vragen zijn hoor ik het wel :D :tounge:
Je weet dat het kenteken op de GTI niet mag he :D |
welkom .
safety first ,,, levens gevaarlijk zo'n sita . haha |
Quote:
mag best... Stijn heeft nog een Rapido :D |
hahaha, ik heb nog een Ciao bij pa&ma in de schuur staan...
Je hebt al een flink aantal leuke auto's gehad/ in bezit. Vooral de GTI is erg mooi. |
vind die cabrio ook wel wat hebben eigenlijk;)
maar die GTI is inderdaad een plaatje:thumbup: |
Quote:
niet ? ik zie niets verkeerds :tongue: hier nog een footie van het torretje van de gti ![]() hopelijk kan ik begin volgend jaar met projectje orgineel electrisch bedienbare ramen in de variant gaan beginnen. Ik mis nu alleen nog een CCM module voor een 5 deurs golf (liefst variant) met de nummers 1C0 959 799 (Q) of (N)...... dus als iemand die heeft liggen :thumbup: |
Welkom ;)
Heb je nog wat meer foto's van die GTI ?? Dat zijn toch Revo's die eronder zitten ?? Is dat 8Jx15 et20 of zo ?? Groeten, LRR |
Zeer nette auto´s vooral die GTI is een mooi ding :)
|
mogge!
|
Quote:
check Quote:
ist weer vrijdag |
Welkom hier op het forum, je hebt al wat leuke wagens gehad, type 1 is idd wel gaaf...
|
afgelopen weekend maar eens begonnen om mijn Variant te voorzien van een nieuwe
kabelboom voor de, nog te plaatsen, electrische raam en spiegelbediening. Veel uitzoekwerk gehad, maar de kabelboom ligt weer in de wagen (naast de orginele kabelboom) Aankomende week, zal wel weer weekend worden, de CCM aanpassen naar 1C0 959 799 B incl zijn stekkers. Ook nog ff tijd vinden om de deurpanelen, en z'n metalen binnenplaten, te vervangen. Maar eerst weer ff genieten van een weekje werken :confused: |
uch uch uch.......... wat een stof hiero.
Nou de Variant is al een jaar klaar met z'n raampies :) was begonnen met de gti om deze om te bouwen naar motorfiets carbs, en had dus via dit forum een inlaatspruitstuk besteld maar dit werd maar niet geleverd (na bijna 3 maand) en dus netjes mijn geld weer teruggekregen en dus opzoek naar wat anders voor op het KR blokkie. ![]() ![]() ![]() inmiddels al een nieuwe homemade kabelboom aangebracht en een peukedoos ontsteking met vacuumvervroeger gemonteerd (thx to Doridaan) Als iemand hier weet die wel nette inlaatspruitstukkies kan maken voor een 16v met runners voor motorfietscarbs dan hoor ik dat graag. |
welkom hier,
mooi auto's heb je(gehad), vooral de gti ziet er mooi uit. |
ze zitten erop :D
vandaag ff druk geweest om mijn inlaatspruitstuk klaar te krijgen en dat de Yamaha R1 carbs dan ook passen. Ik moet de koeluitgang van de kop en de koppelingen van de oliekoeler nog aanpassen, maar het gaat weer lekker. Heb alles nu zelf getekend en gelast, het enige wat ik uitbesteed heb is de pasplaat..... die is met een waterstraaltje uitgesneden :mrgreen: er was een kereltje op een forum die heb wel ff zou maken........ maar na 3 maand nog niets....... dus zelf maar ff het overalletje aangetrokken. ![]() |
Ziet er goed uit! Wat voor een gasmeganisme ga je gebruiken? Zelfbouw?
|
Quote:
het enige wat ik nodig heb is een langere gaskabel met een metalenbochtje, en ik denk dat ik die wel kan gebruiken van een Puch-brommer carburateur :D Tussen de 3e en 4e carb zit het gasmechanisme, zelfs de chokekabel zit er nog aan. Als ik de choke wil gaan gebruiken dan moet ik die ook naar binnen brengen, maar ik weet niet of ik die ga gebruiken. |
dat ziet er goed uit, ben er ook al een paar keer aan begonnen bij men fords, maar nog nooit afgekregen. ik maak de inlaat dan ook volledig zelf en dat is tijdrovend.
ik gebruik de carbs van een CBR900RR, heb al 2 sets liggen. bij men fiesta was ik al ver gevorderd, en dan rijd ik dat stomme kutblok kapot :D . zit nu een andere in, en die inlaatkanalen staan verder uit elkaar valt het afstellen een beetje mee? want de vraag is altijd, waar ge je heen als het niet werkt. naar een VW garage of naar een motozaak |
Quote:
moet eerst nog een paar dingen afwerken, maar ik ga voor een vrij standaard afstelling en dat wil zeggen: luchtstelschroef 2,5 a 3 slagen open (vanaf volledig dicht) sproeier op 180 (1,8mm) en dan eerst ff met een co meter kijken of ie stationeer en verhoogd stationeer redelijk richting 1,5 gaat. Ik wil nog zo'n lambda geval in mijn uitlaat maken zodat ik onder het rijden het mengsel in de gaten kan houden........ aangezien ik regelmatig in de hoge toeren rij :screwy: :rolleyes: |
ff het koelpijpje aangepast, anders kwam ie tegen de carbs.
![]() |
zo zo ook weer aan de knutsel?? :D
Ziet er echt super uit die motorfiets-carbs. :thumbup: Ben benieuwd hoe dat gaan klinken.. Succes nog ff.. |
Goed bezig,
Altijd leuk z'n carbs. Heb je het spruitstuk toch maar zelf gemaakt? |
Quote:
Yep, ik had de buik ervan vol. Netjes mijn geld weer teruggekregen. Jammer dat het zo moest, maar ik heb het nu sneller klaar dan dat als ik het liet maken :) Oliekoeler connectoren moeten nog haaks worden, en ik wacht op de siliconenslangen van Stroevemotorsport. |
vandaag ff de W8 verlichting in de Variant gezet
het wachten is op de 180 sproeiers en dat ik de nieuwe brandstofpomp aansluit in de mk1 zodat ik m een keer kan starten op de carbs :) |
De mk1 GTI (nu gtC) loopt weer :)
http://www.youtube.com/watch?v=FD5zIYC6A4Y Nu met Yamaha R1 carbs met daarin 182,5 sproeiers, het wachten is nu op de net bestelde MTX-L lambdasonde uitlees meter om ervoor te zorgen dat ie niet stuk gaat lopen door verkeerde brandstoftoevoer. De carbs moeten nog gesychroniseerd worden. De computer zit er niet meer op, heb geen vacuum vervroeging meer. Had er een Peugeot ontsteking opzitten maar deze wekte geen "vonk" op bij de lage startsnelheid. De ontsteking van VW heeft daar geen last van omdat dit een hall-sensor is en die van een peugeot in een spoel. |
Hey Kerel..
Mooi Project maar das oude informatie.... in de zomer een mini tourtocht naar de ring organiseren samen met de E30 M3...?? Dus je hebt geen ruk gehad aan mijn oude peug meuk? |
Quote:
niet zo zwart/wit kijken Daniel :eek: Maar op dit moment is het overbodig, omdat de motor er niet op wil starten. |
Maakt mij niet uit maat... het lag toch stof te happen...
Zwart wit is wel een mooie kleurencombi overigens... We bellen! |
Vandaag ff een Synchrometer opgehaald bij BCCP om de carbs een beetie gelijk te zetten. Tevens kwam er over de post een electrische vacuumpomp voor de rembekrachtiger :) Het wachten is nog op de lambdasonde regeling :(
enne voor wie dit leest ......... wie heeft er een goede startmotor liggen van een Golf 3 TD (voor op mijn 020 bak) ?? |
Goed bezig HarOld :D
|
Quote:
Motorcode AAZ is dat. Misschien makkelijker zoeken. Die heb ik ook op mijn 2Y bak. Heb nog wel een 16v startmotor. Weet niet 100% zeker of die goed is. Maar je mag hem lenen. |
Quote:
Thx ! :) Quote:
Mijn startmotor is nog goed, alleen trekt die het af en toe niet omdat ik geen vacuumvervroeging meer heb en nu dus een vaste voorontsteking heb. Die van een diesel zijn sterker ( staat in een topic hier op het forum ) dus wilde ik dat gaan proberen :D |
Quote:
Daarom heb ik mijn 16v startmotor ook vervangen door één van een diesel. Ik had hetzelfde probleem. |
Ach ja, hij start wel met half choke en volgas :)
**edit** net de innovate MTX-L set (lambda controle) binnen gekregen NICE !! |
Vandaag maar een programmeerbare ontstekings computer gekocht, kan het
gehele vacuum verhaal voor de ontsteking eraf, werkt niet 100% met het korte inlaatspruitstuk. |
Ow goodie :)
Heb de MSD programmeerbare ECU erin zitten, de motor draait nu soepel rond bij het starten en slaat ook direct aan :) Dit alles te danken aan het programeerbare ontstekingstijdstip. Even de gehele kabelboom weer veranderen en alles weer dichtbouwen. |
hey kerel,
dit klinkt allemaal goed zeg ben eens benieuwd hoe die straks dan loopt. die van mij loopt nu ook goed gelukkig. die lambda regeling die je hebt loopt die op de originele lambda of niet. en wat kost die als ik vragen mag. dit wil ik namelijk ook nog kopen voor die van mij. maar ook reageren via pb. Gr Eddy |
@eddyvwone: Ik gebruik de innovate MTX-L met een bosch lambda, ik heb er orgineel geen lambda in zitten (tis een KR)
![]() Vandaag de kabelboom er weer ingehangen, ingetaped en al, en even een rondje gereden. Pakt m nu zeer goed op en trekt m lekker door. Ben ook met de software aan het spelen geweest en is best grappig die "launch-control" die je op een willekeurig toerental kan zetten even als de max toeren. Maar helaas kwam aan al het vreugde een eind......... door dat ik lekker aan het rijden was werd de temperatuur van het inlaatspruitstuk zo heet dat de orginele Yamaha R1 rubbers eraf geschoten zijn, gelukkig bleef alles op zijn plek door de extra steunen die ik eraan gemaakt heb. Net even bij Stroeve een siliconen slang besteld en die moet ik er maar even tussen knutselen, die rubbers kunnen het geweld niet aan :) |
All times are GMT +1. The time now is 07:41. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.