![]() |
Porsche remmen op een spijlbus.
Vele van jullie zullen spuggen op dit topic. maar andere zullen het intressant vinden.
Ik kocht vorige week een set 944NA remmen om onder de spijlbus te maken. nu is mijn vraag wat moet je er allemaal voor doen. Ik las ergens dat de lagers in totaal 10mm moest verplaatsen naar buiten toe. Maar waar plaats je die 10mm dan.of is het 2x5mm?? Ik heb ze al gepast en ze kunnen er direct overheen maar overal lees je over 2x5mm veplaatsen. iemand iets meer info hierover!! |
Ik heb geen idee in hoeverre het overeen komt maar op www.vwbuggy.nl staat nog informatie over de ombouw op een kever...niet gelijk maar misschien handig?
|
http://www.oldspeed.com/parts.htm
Hier verkopen ze de komplete kit ... http://www.vdubcustoms.com/Wedo/brakes.htm en hier de adapterplaten voor als je zelf al 944NA delen hebt liggen !! |
Quote:
Heb je die prijzen gezien?? 219 euro voor 2 brackets en 4 spacers. Ik heb geen geldboom in mijn tuin. :wink: Dat maken we zelf wel. ik zit alleen met die 2 spacer van elk 5mm waar ik ze moet plaatsen.ga vanavond nog maar eens meten met de trommel erbij. en even wat foto's plaatsen. Heb in ieder geval wel een Belg gevonden met een Samba die het zelf heeft gedaan. |
Quote:
Scumbag heeft nu een setje in Canada voor zijn T2a uit '67 besteld. hij heeft mij toegezegd dat ik .... ehhh Mac Gyver ... het ook ff vast mag houden zodra hij het binnen heeft !! |
Quote:
Ja maar een T2 is weer anders dan een T1 Krukje dat hoef ik jou toch niet uit te leggen. Dus je melding is weer eens off topic :biggrin: Hopen dat die belg wat weet.anders zoeken we het zelf wel weer uit.Toch?? |
Quote:
Linkie is voor een Hurbie 1303. |
Quote:
*zucht* Scumbag's T2a is van 1967,en ze geven één type aan,nl 1964 - 1970 Nou jij weer :D |
Quote:
Ok dan maar jij je zin. :rolleyes: |
Lijkt me ook wel een beetje logisch... Trommels hebben ze beide nog voor.
|
Dan weet ik het ook niet meer hoor.
maar ik dacht dat de spindels anders waren,blijkbaar volgens kruk niet. ik weet het niet heb nog nooit de spindels gezien van een T2a. dan wachten we maar af en hopen dat Mcgyver ze na wil maken voor me anders doen we het zelf. |
De spindels zijn idd achters... maar waarschijnlijk is de toko waarop de trommel ed gebout zit allemaal hetzelfde (astap ofzo?) Daar gaat het toch om, je moet een adapter hebben voor je klauwbevestiging en je zult die remschijven op z'n plek willen houden..
|
Spindels zijn anders (king pin voor de spijl,fusseekogels voor de T2a),maar de
ankerplaten zijn dan bijvoorbeeld wel weer gelijk. Ik had eerst onder mijn westy (1967) ook remmen van een T2a uit 1970 zitten, en die heeft Wout toen kompleet overgezet. Daaruit maak ik op dat de bevestiging van een remklauwadapter voor '64 - '70 dus gelijk is. |
Even een Update.
Via Alain kwam ik bij een Belgische jongen die op de Samba een paar foto's had staan van 944NA remmen op zijn Samba. Ik heb die jongen gemailt en kreeg gisteren al antwoord. Hey erwin, Je zal er inderdaad weinig info van vinden, buiten het feit dat het bestaat. Ik heb alle stukken liggen die je nodg hebt om 944 klauwen te monteren op de spindles van een splitbus 64 to 67 en een vroege bay window spindle. Dit zijn stukken die speciaal presisie gelaserd zijn en gemaakt zodat je zonder problemen alles kan monteren. Voor het moment heb ik al een bus of 4 rondrijden die deze kit zitten heeft en ze heeft dus al zijn werking bewezen. De kit kost 150 euro en komt met de montage platen, stofplaten en spacers. Laat maar horen als je interesse hebt, Peter Tevens een hele leuke website met diverse ombouws die hij verkoop.Zo ook 944 draagarmen onder zijn bus dus dat is ook weer intressant http://www.vwsamba.tk |
Quote:
Das niet echt veel geld !! Quote:
Eerste type 944 draagarmen zijn gelijk aan 1303 !! (dat model -de 1303- staat van alle kevers technisch het dichtst bij een Porsche 944 ;) ) Daarom heb ik ze ook onder de westy gemonteerd ... als ik straks acht wil upgraden naar schijven, kan ik zo de komplete achterremmerij van een 944 type1 monteren :D |
Quote:
Allen dien je dan toch rekening te houden met de breedte van de draagarmen?? Omdat de schijven breder zijn dan de trommels. |
Quote:
Draagarmen zijn identiek,het verschil zit in de naven !! Ik wilde ook de 7x16 et23 Fuchsen eronder hebben (er past nu zelfs een 8x16 et23 Fuchs onder), maar als ik achter 944 schijven ga monteren past er hooguit een 6J Fuchs onder :( (of een 8x17 et70 cup2 velg) Quote:
Daarom "moet" ik onder de crewcab ook met velgen met een hoge et gaan rijden. Das weer een nadeel als je een beetje wegligging en dikke remmen wilt hebben :D |
Quote:
Hmmm 6J fusch laat ik die nu toevallig hebben liggen(met 135 bandjes erbij :D ) die 8x17 cup2 dat zijn zeker weer die exclusieve velgies. 17" porsche cup velgen hebbie daar nog een setje van liggen voor weinûg?? |
Quote:
Meetlint heeft nog een setje 7 & 8x17,resp. et55 & et70 ... dat past dadelijk onder je spijl ;) |
Vet Gosah !!!!
Vraag eens aan die zuiderbuur of hij ook setjes verkoopt voor een T2b por favor my sweet BKZ tje ;) Zou weer een spacer schelen auf der Kampf |
Quote:
I will ask him tonight!! my dear friend. |
Quote:
Hebbie jij daar geen foto van?? |
pssst,Gertmans .... die adapterplaten zijn voor T2a spindels ... jij hebt een T2b !!
Wat je kan doen is op zoek gaan naar een setje T2a spindels,van vóór 1970,die hebben de 4 bouts bevestiging voor de ankerplaat,daarop past rechtstreeks de remklauwadapter voor de 944NA klauwen. Volgens mij heb ik nog ergens een setje T2a spindels "slingeren" @area-51. Quote:
Ik niet in ieder geval,mail Meetlint maar ff ... hij wilde ze eerst onder z'n Golf3 gaan monteren. |
Over begrijpend lezen gesproken :
Vraag eens aan die zuiderbuur of hij ook setjes verkoopt voor een T2b por favor :biggrin: :cool: :D :wink: :D :p :D |
QUOTE=kruk@b]Meetlint heeft nog een setje 7 & 8x17,resp. et55 & et70 ... dat past dadelijk onder je spijl ;)[/QUOTE] Nog vetter goahser Doe maar mailtje als het nodig is??? |
Quote:
Ik begreep je heel goed,maar een T2b heeft deze 944 schijven helemaal niet nodig, maar als jij nu per sé Porsche remmen wilt,zul je dus op zoek moeten naar T2a spindel om dat op je T2b te monteren .... :p |
Ik wil geen H und R spacers .. ik will dikke vette wielen monteren
Heb nog 10 x 15 liggen |
Twee dikke,vette achterwielen hebbie al ... nu de voorzijde nog ;)
|
Quote:
foto via telefoon ????? jij denkt echt dat ik geld heb Bkztje meel me maar stuur ik wel vanavond een ander fototje |
Quote:
Ja ok .. die 3 delige magnesium BBS'en van 10 x 17 gaan passen met de door Mc Gyver gefabriceerde achteras met Mc Pherson poten ( mits ik ruimte overhou voor de 2,7 sixpack natuurlijk ) Daarom wil ik kleinere in diameter velgen voor hebben .. die 10 x 15 magnesium BBS'en zijn daar uitermate geschikt voor Beetje voorover met de airride zodat alles van mijn dakrek pleurt ... Dus BKZ > vraag maar of hij ook dingen verkoopt voor een 74 er :D |
Ik snapie wel hoor Gert.
Jij wilt gewoon porsche remmen monteren op een T2b zonder de spindels en alles aan te passen. maar waarom zou je 944 remmen monteren als ze er ook van een 996 op passen?? zou ik zeker doen als er 2,7 in gaat. Edit 996 passen niet in een 15". past alleen 944NA in 944S ook niet eens zonder spacer van een CM @kruk. een plaat maken waar klauw aankomt is dan 6mm staal dik zat?? |
996 klauwen passen niet rechtstreeks op T2b fusseestukken,vanwege de radiale bevestiging.
944 (& 964) klauwen zijn wel axiaal gemonteerd ... Meetlint heeft ze onder z'n pick up zitten. Je moet alleen de gaten opboren van 14 naar 16mm,that's it !! Alleen zijn die klauwen alleen weer geschikt voor geventileerde schijven ... het gaat wel,maar dan moet je wel nieuwe (lees;dikke) remblokken monteren,anders komen de remzuigertjes uit de klauwen zetten :eek: Wat er wel schijnt te passen,zijn geventileerde schijven van een T3 Caravelle of synchro, maar dat heb ik zelf nog niet geprobeerd. @bkz,6mm is genoeg ... de klauw wordt toch redelijk dicht bij het fusseestuk gemonteerd |
Wat een moeite zeg, die spindels ombouten is een kwestie van.........brupscheet.....
Dus 966 gaat passen bij 16" .....leuk.....:D:D |
Quote:
gaten hoef jij niet te boren in je 16" barndoorvelgen voor remschijf koeling. 996 klauwen hoeven bij jouw niet echt aan het werk :rolleyes: |
denk jij! 2332cc dude! :cool: :rolleyes: :D
In de vellegies zitten geen gaten kruk...waarom gaat dat goedkomen? omdat het gebeuren niet heet gaat worden door remmen bedoel je? Is die remklauw bevestiging van een 944 hetzelfde als bijvoorbeeld die 993/996 spul...kan me herinneren van die losse klauwen bij jou op zolder dat die bouten op de bovenkant zitten ipv zijkant zoals bij t2's/t3's ... Als dat hetzelfde zou zijn kun je al een heel eind komen...of zit je altijd met die adapters zoals MCGyver gebakken heeft voor jouw westy? |
Quote:
zozo ... ja,je kan natuurlijk niet meer achterblijven nou hé !! Quote:
ja,je gaat die ouwe 52'tiger van je toch geen "pijn" meer doen door die bus ineens wegligging en remmen te geven,of wel soms ?? :eek: Quote:
Nee,944 & 964 hebben (net als een oude 911 en T2 & T3's) axiale bevestiging. Pas bij de 993,986 (Boxster) & 996 (en nu dus de 997) zijn ze overgegaan op radiale bevestiging, omdat de klauwen (het zijn "maar" gewoon Brembo's) ook voor andere merken gemaakt worden, en zo kan ieder merk z'n eigen schijfdiameters toepassen. Leuk foto'tje; ![]() van links naar rechts,Porsche 944 S2 (axiaal),996 Carrera2 (radiaal,zit nu onder de westy)en 993 turbo (ook radiaal,gaat onder de pano) Nog eentje; ![]() de rode is een 996 turbo achterklauw (zit nu voor op User-x z'n type3)en de gele is een 6-zuiger 996 GT2 klauw. (deze was helaas te groot om in een 17" wiel te monteren,dus die heb ik weer verkocht ... ze zitten nu onder een Ultima kitcar,met een 685pk sterke BMW V12 :D) Quote:
Ja,eigenlijk wel,maar die "adapters" zijn eigenlijk niets meer dan wat hoeklijn, wat even zuiver haaks is gevlakt,en daar zijn de gaten voor de bevestiging aan het T2b fusseestuk ingeboord, en er is schroefdraad in getapt om de 996 klauwen te monteren. |
Quote:
Jij hebt em door ;)... maar dat 'zieke' idee heb ik al zolang ik em heb.Type1 powerrrrr .alleen door jullie gezanik komt er steeds meer een waanbeeld om porsche parts te gebruiken, indien betaalbaar hé! :frown: :D Wegligging, zolang je niet weet wat je mist mis je het ook niet, ding gaat niet weten wat hij mee maakt.... Hij gaat gewoon vreugde beleven aan het feit dat hij zo lang stand heeft gehouden, het is niet allemaal voor niets geweest! :D Quote:
Aha... dan is dus inderdaad zoals jij/jullie dat hebt opgelost met die adapter op de naaf en een remklauwadapter een relatief simpel te realiseren iets. Probleem is dat je wel even moet uitzoeken wat en hoe tussen je wielen past... Mooie materie dit... Alleen nu rijst de vraag...gaat m'n AO bakje (straightaxle al dit moois verdragen, misschien praat hij tzt wel eens met een westy of krukab of Doubleslider panel en wil hij ineens ook ge-ie-er-est worden ;) |
2332cc. :eek: AUW zei het bussie.en ik wil IRS
kunnen we niks doen met 944 spindels op een T2b voor Gert. ik heb helemaal geen maten van zo'n as. toch maar eens 1 aanschaffen. @Alain busjes om de lager op te hogen kunnen die gewoon van Aluminium gemaakt worden of moet dat speciaal Alu zijn of is staal beterder. |
Quote:
Ding kan wel meer willen... zo'n blok is al duur genoeg..moet hij niet nog eens komen met irs en dat soort onzin.. :D Spindels zijn volgens mij bijna identiek aan die van...jawel....1303.... dus als je het mij vraagt lastig pas te maken, maar wat niet kan is natuurlijk nog niet uitgevonden. Misschien eens een optie om gewoon een 1303! spindel te pakken en deze ff te passen en meten? |
Hey dit is een mooi topic. Zat afgelopen tijd ook nog wat te denken aan porsche remklauwen voor op mijn T3 (1980), vergelijkbaar met T2 in princiepe... Aangezien ik Porsche 16" C2's onder m'n bus heb zou het ook wel mooi zijn dat er een porsche remklauw achter zit. Die van Meetlint had ik ook al eens gezien, maar weet niet precies wat voor type klauw dat is, een 964 klauw voor met 4 zuigers? M'n schijven zijn geloof ik 282mm standaard, heeft dat nog wat te maken met de grootte van de remklauwen die ik er op kan zetten? Past bv zo'n 996 Carrera 2 klauw? Het gaat in eerste instantie om uiterlijk vertoon achter de velgen, dus dat porsche logo moet goed leesbaar zijn!
Hier nog ff een foto van een T3 spindel: |
All times are GMT +1. The time now is 03:00. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.