Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Derby, Polo MK 1,2 en 3 (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=22)
-   -   Kent iemand deze Polo coupé Genesis G40 HL-NT-64? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=64145)

Vento Vice 02-01-2010 20:06

Kent iemand deze Polo coupé Genesis G40 HL-NT-64?
 
Hallo!
Een kameraad is voornemens een Polo coupé G40 Genesis te kopen, welke momenteel te koop is op MP
(oftewel via deze link: KLIK HIERO!)

Het gaat om een VW Polo Genesis coupé uit 1994, 1.3 81 kW/113 Pk, origineel Nederlander met kenteken HL-NT-64
Weet iemand meer van deze G40, die pas sinds september op naam van de huidige eigenaar staat, maar wel weer een APK heeft tot oktober 2010?

De foto van de motorruimte met de opvallende sticker 'INTERCOOLER' kwam mij zelf nogal bekend voor; mss toch ergens op VF gezien?
Ik kan 'm niet meer terug vinden iig... :(

Alle linkjes en info zijn welkom! Laat maar horen!
(Met name natuurlijk de technische staat van het apparaat.... ;))

Dennis@polo86c.nl 02-01-2010 20:14

Die "intercooler"-sticker hebben ze allemaal hoor :D

Ik ken de auto verder niet, maar hij is nog vrijwel helemaal origineel. Dat is positief voor wat betreft de eerste indruk.

Dennis@polo86c.nl 02-01-2010 20:21

Toch wel bekend: http://www.volksforum.com/forum/sho...ght=genesis+g40

Vento Vice 02-01-2010 20:21

oh! :redface: dÃ*t van die sticker wist ik niet; ik ben niet zo op de hoogte van G40-jes...
Ik vond het zo'n overdreven grote en aanwezige sticker; zo on-VW eigenlijk! :D

Ja, hij is qua uitrusting enzo mooi origineel; dat wel...

Der Ghopmeister 02-01-2010 20:51

volgens de advertentie 150pk :confused:

Domi 02-01-2010 21:30

Mijn ex G40. 150pk is gewoon dikke lul verhaal.

Verder el een nette auto op die ene dikke kras na op de linkerzijkant. Verder heb ik hem in originele staat terug gebracht. Motor liep super mooi en de G-lader deed heel goed zijn werk.
Hij is ook van forumlid WILLUS geweest. daar heb ik hem van. En WILLUS heeft hem van forumlid WAPPE.
Dus ik weet 4 eigenaren.

Willus,
http://www.volksforum.com/forum/sho...ighlight=willus

Wappe,
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=34130
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=28907
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=38377

Ik heb trouwens ook een ca 50 foto,s ervan.

Dub-Detail 02-01-2010 23:27

Haha, met mijn originele grill erin.

Ralph 03-01-2010 09:05

Quote:
Originally Posted by Domi
Mijn ex G40. 150pk is gewoon dikke lul verhaal.

Verder el een nette auto op die ene dikke kras na op de linkerzijkant. Verder heb ik hem in originele staat terug gebracht. Motor liep super mooi en de G-lader deed heel goed zijn werk.
Hij is ook van forumlid WILLUS geweest. daar heb ik hem van. En WILLUS heeft hem van forumlid WAPPE.
Dus ik weet 4 eigenaren.

Willus,
http://www.volksforum.com/forum/sho...ighlight=willus

Wappe,
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=34130
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=28907
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=38377

Ik heb trouwens ook een ca 50 foto,s ervan.



Hele leuke Polo, maar wat de PK's betreft is idd een beetje veel. Maar het zou toch kunnen dat de huidige eigenaar de lader heeft laten bewerken en een ander chipie heeft geplaatst ?
Zeker de moeite waard om te gaan kijken lijkt me...



.

Dr.Golf 03-01-2010 09:13

Hoi, ik wordt (mss) de nieuwe eigenaar.
waar moet ik op letten en hoe weet ik of de G-lader stuk is?
kheb alle soorten en maten golf gehad en wilde altijd al eens een polo g40 proberen,
dus we gaan zeker even kijken.
huidige eigenaar zegt dat de g-lader gefikst is en de kleine poellie erop zit met chip
dus hier moeten ook de 150 pk's vandaan komen.
benbenieuwd wat me te wachten staat.

dr.golf

Domi 03-01-2010 09:23

Kleine poulie en chip en wat bewerken dan kom je nog niet op 150 pk. Van 113PK naar 150PK is een heel eind hoor.
Er hangt ook nog een volledig origineel uitlaat systeem onder met een nieuwe einddemper. Die heb ik toen nog gekocht.

Problemen die ik had..............

Wat deze polo wel heeft is dat hij met gas geven heel erg naar recht trekt en met remmen naar links. Dit komt omdat de stabilisator rubbers vervangen moeten worden. Is een bekende kwaal bij de polo. En het is niet echt fijn om te rijden als je steeds moet remmen en gas geven. Hou je stuur maar vast.
Onder de accu-bak zit roest en het lekt daar een beetje in de auto.

Let daar dus even op.!!!!
Maar het kan ook zijn dat de huidige eigenaar dat "gefikst" ;)

Dr.Golf 03-01-2010 11:15

hoe weet ik of de g-lader goed is?
ik heb wel eens een rondje gereden met een corrado g60
en dan merk je meeten wat de g-lader doet.
kan het zo zijn dat ie bij de proefrit goed "voelt" en pas na langere tijd
merken dat de lader niet goed is of is gewoon meteen dood?

martiepartie 03-01-2010 11:32

lader checken = openmaken (helaas)... Of er moeten garantie/reparatiebonnen bij zitten.

richard-polo 03-01-2010 13:43

beetje spelen met de retourklep en met je hand de ic slang inknijpen, zo kun je voelen of de lader goed druk geeft..
beter is natuurlijk een geschiedenis of een revisie!

en met een chip en poelie kom je niet aan die 150pk ;)

Dennis@polo86c.nl 03-01-2010 22:38

Lader kun je het beste uit elkaar halen voor controle, druk zegt niet alles.
Kun je meteen zien of er fatsoenlijke onderdelen gebruikt zijn bij de revisie.

Domi 06-01-2010 20:09

Quote:
Originally Posted by Dr.Golf
Hoi, ik wordt (mss) de nieuwe eigenaar.
waar moet ik op letten en hoe weet ik of de G-lader stuk is?
kheb alle soorten en maten golf gehad en wilde altijd al eens een polo g40 proberen,
dus we gaan zeker even kijken.
huidige eigenaar zegt dat de g-lader gefikst is en de kleine poellie erop zit met chip
dus hier moeten ook de 150 pk's vandaan komen.
benbenieuwd wat me te wachten staat.

dr.golf



En al wezen kijken???

Vento Vice 06-01-2010 20:56

...zeer binnenkort gaan dr.Golf en ik ff 'kieken' ;)

en ff over het vermogen:
150PK is wel wat overdreven, ja...
Maar laat-ie met een kleine poelie en een ander 'chippie' nu mss een 130PK hebben...?! ...is tòch leuk bij een leeg-gewicht van 770 KG! :tongue:

(Ik kan me nog goed herrinneren dat 130PK in een CRX-je van 930KG al errug leuk was :D )

Jan-Jelle 06-01-2010 21:16

150 PK met een polo G40 is niet zo makkelijk nee,
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58782
kijk maar naar zijn upgrades, hij heeft nu zo'n 150 pk.

Dr.Golf 06-01-2010 23:40

zaterdagochtend is het de bedoeling dat we ff naar Leeuwarden rijden om te kijken of het wat is. Wanneer de auto gewoon goed rijd en geen knikkerbak is zullen we wel tot een deal komen.
Tot nu toe ga ik even op de woorden van de huidige eigenaar af. Volgens hem rijd de auto als een kogel en mankeerd er op wat schoonheids foutjes na niet veel aan.
of er nou werkelijk 150pk's uitkomen intresseerd me niet veel.
standaard waren het er ooit 113pk's geloof ik, meer dan zat.

jullie horen het nog van me....

richard-polo 07-01-2010 09:58

een g40 rijdt altijd als een kanon, als die helemaal goed is ;)

150pk in een polootje van 840kilo rijdt als een straaljager ;)
en 230pk in een polootje is een ervaring om nooit meer te vergeten!

goed opletten tijdens het rijden of die trekt naar links of rechts.

Domi 07-01-2010 17:00

Quote:
Originally Posted by richard-polo
een g40 rijdt altijd als een kanon, als die helemaal goed is ;)

150pk in een polootje van 840kilo rijdt als een straaljager ;)
en 230pk in een polootje is een ervaring om nooit meer te vergeten!

goed opletten tijdens het rijden of die trekt naar links of rechts.



Dat deed hij bij mij wel heel erg. Ik weet niet of dat inmiddels is verholpen.

Vento Vice 07-01-2010 18:16

...dat had toch te maken met de rubbers waar de stabilisatorstangen mee bevestigd zitten?

Domi 07-01-2010 18:38

Dat klopt. Die moeten vervangen worden. Draagarm rubbers moeten ook.
Het is best irritant en soms ook een beetje gevaarlijk.
De jongen die hem nu heeft is een oud collega van me. Hij sprak zeker geen NL ;)
Ik heb zijn mob nummer ook nog.

richard-polo 07-01-2010 20:44

zelfs de fusee,s{kogelgewrichten} van de draagarmen kan speling inzitten!! ik heb foto,s daarvan op het 86c forum staan..
setje draagarmen kost niet veel op ebay of g-laderseite.

Een polo g40 heeft ook geen subframe dus het is allemaal nogal een beetje slap zeg maar!

Domi 07-01-2010 21:28

Het beste is gewoon de voorkant qua rubbers en kogelgewrichten ervangen. Dan ben je gelijk van alles af

willus 08-01-2010 19:12

Mijn oude polotje !!
Miss hem soms nog wel :(

Domi 09-01-2010 15:03

en?????????

gekocht??

Vento Vice 10-01-2010 07:59

Door 'omstandigheden' zijn we gisteren toch maar niet gegaan;
mss. dat dr.golf nog post waarom...

Dr.Golf 15-01-2010 19:35

Helaas, het is niks geworden.
De dag dat ik naar Sneek zou rijden, was de zaterdag van de sneeuwstorm.
s'Morgens half negen de deur uit, reed ik tegen een paal.
bumper, voorscherm, koplamp en (helaas) intercooler kapot.
De deal ging niet door......

Domi 15-01-2010 20:21

Polo staat in Sneek??? Bij zijn werk dan zeker.
Ga je hem nu helemaal niet meer kopen????

Dr.Golf 16-01-2010 20:39

ja beetje duister allemaal.
geloof dat de polo niet meer dagelijks gebruikt wordt
werd terug gebeld door een nederlands sprekende collega van de huidige eigenaar.
die vond het makkelijker als ik naar het werk kwam want daar had "hij" meer aan.
terwijl ik dacht dat ik zaken aan het doen was met een ander dan met deze meneer.
vervolgens na een paar dagen werd ik nogmaals gebeld en werd het een geld kwestie.
ik was nog wel bereid iets bij te betalen maar dat was uiteraard niet genoeg vond hij.
dan houd ik liever mijn eigen golfje.
wie weet komt er nog eens wat anders leuks voorbij.

Domi 16-01-2010 20:42

Mmm idd vreemd. Mooi laten staan en op zoek naar een andere :)

Dr.Golf 07-02-2010 09:11





tis een mkII Gti 8v fire and ice geworden.
oude liefde roest niet, deze golf helaas wel een beetje
maar valt nog best wat leuks van te maken.
:thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Domi 03-10-2010 16:08

Vandaag de Polo G40 met kenteken HL-NT-64 gespot in Haskerhorne (nabij joure) Qua uiterlijk is ie er niet beter op geworden. :(


All times are GMT +1. The time now is 00:43.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.