Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Algemeen (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=13)
-   -   Voor iedereen die een vroeg-1987'er heeft (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=64197)

Oudelut 03-01-2010 19:30

Voor iedereen die een vroeg-1987'er (of een vroeg 1978'er) heeft
 
Voor iedereen die een vroeg-1987'er heeft en baalt van de nieuwe regeling mbt het vrijstellen van belasting:
De belastingdienst gebruikt de datum van eerste tenaamstelling van de auto, bij gebrek aan betere documentatie. Maar bij overtuigende documentatie zijn ze wel bereid (of misschien zelfs verplicht) om die datum aan te passen...

Dat betekent dus dat er voor eigenaren van vroeg-1987'ers nog hoop is, want de auto is nooit gefabriceerd op de dag van de eerste tenaamstelling, maar over het algemeen wel een paar maanden eerder.

Nou weet ik dat je in Wolfsburg volgens mij voor peanuts een geboortecertificaat kunt aanvragen op basis van je chassisnummer. Als je dat geboortebewijs opstuurt naar de Belastingdienst, tesamen met dit formulier, dan wordt de datum alsnog aangepast en kun je dus alsnog belastingvrij rondkarren straks!
Let wel: naar de Belastingdienst sturen, en niet naar de RDW, want dan krijg je simpelweg te horen dat zij niets verkeerd hebben gedaan...

Ook misschien wel erg interessant aangezien niet iedereen dit weet, en er straks dus wellicht veel (en relatief goedkoop) materiaal uit 1987 zal worden aangeboden?!

Gertjan 03-01-2010 19:33

Dat is inderdaad handige informatie.
Vooral ook omdat de '86ers tegenwoordig van goud zijn gemaakt en de '87ers geen flikker meer waard zijn.

chris 03-01-2010 19:43

Ergens moet de grens getrokken worden...in theorie is een vrijstelling van betalen van de wegenbelasting in het leven gebracht,voor auto's waar 25 jaar wegenbelasting voor is betaald.Pas vanaf datum 1e tenaamstelling is er betaald...lijkt mij waterdicht.

Ik vind het al heel wat dat import auto's van 25 jaar al die tijd onder dezelfde regeling vallen...voor die auto's is er nooit 1€ (of gulden) in Nederland wegenbelasting betaald..

evilnyntje 03-01-2010 19:44

Quote:
Originally Posted by chris
Ergens moet de grens getrokken worden...in theorie is een vrijstelling van betalen van de wegenbelasting in het leven gebracht,voor auto's waar 25 jaar wegenbelasting voor is betaald.Pas vanaf datum 1e tenaamstelling is er betaald...lijkt mij waterdicht.

Ik vind het al heel wat dat import auto's van 25 jaar al die tijd onder dezelfde regeling vallen...voor die auto's is er nooit 1€ (of gulden) in Nederland wegenbelasting betaald..

Ik hoop dat ze idd niet gaan kijken naar imports, dan ben ik ook het bokje, de mijne is pas sinds 94 in NL.

Oudelut 03-01-2010 20:43

Nope, dat hoop ik ook niet, en dat gebeurt ook (nog) niet. Wel voel ik aankomen dat importeren in de toekomst gaat veranderen (vwb vrijstelling van belasting), maar vooralsnog is dat niet zo.
Ik snap de redenering van Chris wel, en ik ga ook een eind met hem mee, ik geef enkel de tip omdat het nu wel zo werkt. Deze methode wordt al langer beproefd, en vooral bij voertuigen waarbij je voor een kwartaal wegenbelasting al een leuke VW kunt kopen... :D
Zelf bedacht ik me dat ik zo mooi kan zorgen dat ik officieel gewoon met blauwe platen mag rijden, aangezien mijn Polo is gekentekend op 3-1-1978.

Gertjan 03-01-2010 20:54

Quote:
Originally Posted by Oudelut
Nope, dat hoop ik ook niet, en dat gebeurt ook (nog) niet. Wel voel ik aankomen dat importeren in de toekomst gaat veranderen (vwb vrijstelling van belasting), maar vooralsnog is dat niet zo.
Ik snap de redenering van Chris wel, en ik ga ook een eind met hem mee, ik geef enkel de tip omdat het nu wel zo werkt. Deze methode wordt al langer beproefd, en vooral bij voertuigen waarbij je voor een kwartaal wegenbelasting al een leuke VW kunt kopen... :D
Zelf bedacht ik me dat ik zo mooi kan zorgen dat ik officieel gewoon met blauwe platen mag rijden, aangezien mijn Polo is gekentekend op 3-1-1978.


Wordt je eerste toelating ook veranderd op je kenteken dan?

Der Typ Siebzehn 03-01-2010 21:21

Quote:
Originally Posted by chris
Ik vind het al heel wat dat import auto's van 25 jaar al die tijd onder dezelfde regeling vallen...voor die auto's is er nooit 1€ (of gulden) in Nederland wegenbelasting betaald..


Ik heb voor mijn import Golf 1 (datum eerste toelating 8 november 1982), datum aanvang laatste tenaamstelling 22 augustus 2006, wel degelijk hier in NL nog ruim een jaar wegenbelastingbelasting voor moeten betalen...

En voor twee 83er PiGo's wat ik eerder heb gehad (geimporteerd door mij eind '90er jaren) ook en zelf's dus nog meer...;-)

Voor belastingvrij rijden ben ik overigens nooit met m'n Golf 1 hobby begonnen, maar puur uit liefhebberij. Het is toegegeven mooi meegenomen dat iig. de Golfje's 1 belastingvrij zijn, maar als 't anders was zou ik ook zo'n auto hebben.

Je hebt 't gewoon niet op import auto's, that's it :D

Gemballa 03-01-2010 21:35

allemaal leuk en aardig maar het wegenbelasting vrij maken van auto's van voor 1987 heeft allemaal zijn oorsprong bij de kilometerheffing, ik ben een fanatiek autoweek lezer en hierin stond laatst nog dat het kastje gekraakt was. Dit zal de overheid nooit toelaten. De vraag is echter of de kilometerheffing komt niet wanneer. Moet je eens nagaan wat voor gevolgen het kraken van het kastje heeft. Je hele privacy op straat. Ik denk dat eer de kilometerheffing eindelijk zijn weg gevonden heeft naar de oudere auto's dat we minstens al in 2020 zitten. Tegen die tijd rijdt niemand meer in zijn golfje 2 uit 1991 als dagelijks vervoer middel simpelweg omdat de auto dit niet meer kan volhouden. De golf heeft dan eindelijk bereikt wat hij verdient: een echte liefhebbers auto zonder de petjes mannetjes die hun golfje aftrappen en mishandelen. Die gaan dan over naar de golf 3 en golf 4 enzovoort enzovoort

JurjenV 04-01-2010 13:32

Quote:
Originally Posted by Type 17
Ik heb voor mijn import Golf 1 (datum eerste toelating 8 november 1982), datum aanvang laatste tenaamstelling 22 augustus 2006, wel degelijk hier in NL nog ruim een jaar wegenbelastingbelasting voor moeten betalen...

En voor twee 83er PiGo's wat ik eerder heb gehad (geimporteerd door mij eind '90er jaren) ook en zelf's dus nog meer...;-)

Voor belastingvrij rijden ben ik overigens nooit met m'n Golf 1 hobby begonnen, maar puur uit liefhebberij. Het is toegegeven mooi meegenomen dat iig. de Golfje's 1 belastingvrij zijn, maar als 't anders was zou ik ook zo'n auto hebben.

Je hebt 't gewoon niet op import auto's, that's it :D


Ben je mooi genaaid dunkt mij...

Area51 04-01-2010 13:37

Quote:
Originally Posted by chris
Ergens moet de grens getrokken worden...in theorie is een vrijstelling van betalen van de wegenbelasting in het leven gebracht,voor auto's waar 25 jaar wegenbelasting voor is betaald.Pas vanaf datum 1e tenaamstelling is er betaald...lijkt mij waterdicht.

Daar is de huidige vrijstelling inderdaad op gebaseerd en ik denk ook dat ze dat voor de nieuwe regeling -als die er ooit komt- ook gaan toepassen.
Ik weet ook niet wie dit fabeltje (zie post1) in de wereld heeft gebracht, maar ik geloof er geen hout van !!

Roy 1.6 04-01-2010 14:25

Toch jammer, de mijne is in de 7e maand van 87 tenaamgesteld.

Bas 04-01-2010 14:31

Quote:
Originally Posted by Roy 1.6
Toch jammer, de mijne is in de 7e maand van 87 tenaamgesteld.


De mijne ook, maar toch is ie in oktober 1986 van de band gerold.

Roy 1.6 04-01-2010 14:39

Hoe kan je dat opzoeken dan?

Bas 04-01-2010 14:47

Aan de hand van het chassisnummer.
Op het 86c register stond een overzicht met chassisnummers en bijbehorende productiemaanden voor de polo.
Voor de Golf kun je op doppel-wobber terecht denk ik?

Mocht mijn Polo tegen die tijd nog rijden dan wil ik het wel proberen bij de Belastingdienst.

Westy69 04-01-2010 15:02

Gouden tip in ieder geval :thumbup:

Erwin G60 04-01-2010 17:22

De mijne is van januari 87 dus er is nog hoop!

Gerard Polo MK2 04-01-2010 20:41

Quote:
Originally Posted by Area51
Ik weet ook niet wie dit fabeltje (zie post1) in de wereld heeft gebracht, maar ik geloof er geen hout van !!


Ben het ook ergens anders tegengekomen, ging om Renault Alpine's waar dit ook mee gedaan is.

Iemand voorbeelden op fora oid?

Roy 1.6 04-01-2010 20:43

Quote:
Originally Posted by Bas
Aan de hand van het chassisnummer.
Op het 86c register stond een overzicht met chassisnummers en bijbehorende productiemaanden voor de polo.
Voor de Golf kun je op doppel-wobber terecht denk ik?

Mocht mijn Polo tegen die tijd nog rijden dan wil ik het wel proberen bij de Belastingdienst.


Het enige wat ik vinden kan is het modeljaar. Maar productie datum kan ik niet vinden :confused:

Aha, het staat op het etiket in mn spatbord!

ArjenE 04-01-2010 20:46

Quote:
Originally Posted by Type 17
Ik heb voor mijn import Golf 1 (datum eerste toelating 8 november 1982), datum aanvang laatste tenaamstelling 22 augustus 2006, wel degelijk hier in NL nog ruim een jaar wegenbelastingbelasting voor moeten betalen...


dat is toch logisch? aangezien hij in augustus 2006 pas 24 jaar oud was, en dus nog geen 25 jaar en wegenbelastingvrij? :rolleyes: ;)

Bas 04-01-2010 20:52

Quote:
Originally Posted by Roy 1.6
Het enige wat ik vinden kan is het modeljaar. Maar productie datum kan ik niet vinden :confused:

Aha, het staat op het etiket in mn spatbord!


Had je deze al gezien?

EDIT: ja dus :)

Area51 04-01-2010 20:53

Quote:
Originally Posted by Gerard Polo MK2
Ben het ook ergens anders tegengekomen, ging om Renault Alpine's waar dit ook mee gedaan is.


Nou, stel dat het waar is en ze hard kunnen maken dat bv december 1986 inderdaad het bouwjaar is.
Laten we even een paar dagen teruggaan, naar december 2009 .. dec. 2009 - dec. 1986 = 23 jaar oud = nog gewoon wegenbelasting betalen :tongue:

De waarheid komt dus pas aan het licht in december 2011 .. een auto van december 1986 kán dus nog helemaal niet wegembelastingvrij zijn.

ArjenE 04-01-2010 21:05

inderdaad, het gaat ook pas voor over een paar jaar :D
iedereen weet dat die auto's uit 1986 nu nog niet wegenbelastingvrij zijn, maar het nog wel zeker gaan worden.
voor de auto's van 1987 gaat dat feest dus niet door... tenzij het inderdaad echt lukt zoals aangegeven in de eerste post van dit topic :P

Area51 04-01-2010 21:43

Quote:
Originally Posted by ArjenE
... tenzij het inderdaad echt lukt zoals aangegeven in de eerste post van dit topic :P


Maar daar komen ze -als de kilometerheffing inderdaad in 2012 wordt ingevoerd- pas op 1-01-2012 achter.

Oudelut 04-01-2010 22:49

Geloof het of niet, het is de praktijk... Ik wilde het hier slechts delen.

Ik kom regelmatig specifieke voorbeelden tegen op het LandRover-forum, waarbij het simpelweg interessant is om 5 of 6 maanden wegenbelasting minder te hoeven betalen?!

Overigens, kanttekening: het heeft inderdaad pas zin om aan te vragen bij de Belastingdienst als de auto (bijna) 25 jaar oud is, anders wordt het simpelweg niet in behandeling genomen.

@Gemballa: blij dat je zo overtuigd bent van het 'Bijbel'-gehalte van de Autoweek, ik ben dat bepaald niet.

Der Typ Siebzehn 04-01-2010 22:57

Quote:
Originally Posted by ArjenE
dat is toch logisch? aangezien hij in augustus 2006 pas 24 jaar oud was, en dus nog geen 25 jaar en wegenbelastingvrij? :rolleyes:
;)


dus:

Quote:
Originally Posted by chris
Ik vind het al heel wat dat import auto's van 25 jaar al die tijd onder dezelfde regeling vallen...voor die auto's is er nooit 1€ (of gulden) in Nederland wegenbelasting betaald..


is er hier ook wegenbelasting voor betaald...en niet zoals Chris beweerd: "nooit"

;-)

Edit.: evenals voor de auto van 't kwaadaardig konijntje:

Quote:
Originally Posted by evilnyntje
Ik hoop dat ze idd niet gaan kijken naar imports, dan ben ik ook het bokje, de mijne is pas sinds 94 in NL.


in dat geval dus zelf's nog langer, vanaf '94 dus.

chris 04-01-2010 23:47

Quote:
Originally Posted by Type 17
dus:



is er hier ook wegenbelasting voor betaald...en niet zoals Chris beweerd: "nooit"



Lezen blijft een probleem voor je he?

Ik heb het over IMPORT van 25 jaar....dus auto's die op het moment van import 25 jaar of ouder zijn....

Der Typ Siebzehn 04-01-2010 23:48

Quote:
Originally Posted by chris
Lezen blijft een probleem voor je he?

Ik heb het over IMPORT van 25 jaar....dus auto's die op het moment van import 25 jaar of ouder zijn....


ooowww...

maar je hebt 't niet op import auto's :P

chris 04-01-2010 23:56

Quote:
Originally Posted by Type 17
ooowww...

maar je hebt 't niet op import auto's :P


ja dus?Heeft dat met dit onderwerp te maken?

Ik stel alleen een feit vast.

Der Typ Siebzehn 04-01-2010 23:57

Quote:
Originally Posted by chris
ja dus?Heeft dat met dit onderwerp te maken?

Ik stel alleen een feit vast.


jij laat je jennen he... :D

on topic dan maar weer.

RubenD 05-01-2010 01:45

Ik zie het nog weer anders.

We zitten in de europese unie. Een import auto die altijd in bedrijf is geweest in een ander land heeft daar wegenbelasting (de eigenaar van het voertuig) betaald.

Een gedeelte van dit geld gaat naar het EU potje. Van dit EU potje gaat een gedeelte naar Nederland. Dus via een omweg is er wel gewoon betaald...

Verder zie ik ook wel dat elk land zijn eigen systeem heeft. Wat wel mooi is van de kilometerheffing. Alle heffingen op nieuwe auto's vervallen. Wat dus ook betekend, een importauto kost niks extra's. Want er bestaan geen belastingen/heffingen meer. Dus hoe zou je die kunnen betalen. Je moet immers per gemaakte kilometer gaan betalen.


Ik ben van mening dat je moet betalen voor het aantal kilometers dat je rijd en niet voor het bezit. Maar persoonlijk heb ik uiteraard mijn auto gewoon belasting vrij, dan kost het mij helemaal niks.

Verder vraag ik mij ook af wat het afschaffen van alle heffingen en belastingen op nieuwe auto's voor een effect gaat opleveren in de tweedehandsmarkt. Waar ik bang voor ben is het volgende:

Alle auto's worden minimaal 20% minder waard. Een nieuwe auto zonder heffing is namelijk goedkoper als een 2ehands, die oudere auto krijg je dus niet meer verkocht.


Als we met de kilometerheffing beginnen dan heb je er alleen voordeel bij als je een nieuwe auto kunt betalen. Je 2ehands auto was duurder in aanschaf, doordat de nieuwprijs veel hoger lag, door alle heffingen.

Op het moment dat de kilometerheffing in gaat zal iedereen een gigantische afschrijving op zijn auto moeten maken. Om deze afschrijving te corrigeren vind ik dat iedereen het waarde verschil door de staat vergoed moet krijgen.

Hoe kunnen ze dit betalen? Simpel, stel, waardeverlies is 1500 euro. 1 km kost 7,5 cent. Dan kun je de aankomende 20.000km gratis rijden om het waardeverlies te corrigeren.

Maar als ik die Eurlings zo hoor word er bovenstaande oorzaken en gevolgen absoluut niet nagedacht en zullen we allemaal gigantisch genaaid worden op het moment dat ze dat geweldige plan er door gaan drukken...

breadfan83 05-01-2010 12:18

Ruub, de nieuwe auto's worden echt niks goedkoper hoor. De dealers krijgen ruim de tijd om de prijzen van de auto telkens net zo veel op te schroeven, als ze dalen door de belasting-afschaffing.

De auto's blijven dus (ongeveer) net zo duur, alleen gaat het geld nu de autoindustrie in, en niet meer naar de staat. De staat gaat er echter niks op achteruit, want die krijgt z'n geld wel uit de nieuwe regeltjes en systeempjes.

Tjaap 05-01-2010 12:28

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Ruub, de nieuwe auto's worden echt niks goedkoper hoor. De dealers krijgen ruim de tijd om de prijzen van de auto telkens net zo veel op te schroeven, als ze dalen door de belasting-afschaffing.

De auto's blijven dus (ongeveer) net zo duur, alleen gaat het geld nu de autoindustrie in, en niet meer naar de staat. De staat gaat er echter niks op achteruit, want die krijgt z'n geld wel uit de nieuwe regeltjes en systeempjes.

onzin, want je kan ze dadelijk zonder extra kosten uit het buitenland halen, en een duitse nieuwe auto word niet ineens duurder omdat nederland zijn systeem veranderd.

martiepartie 05-01-2010 12:31

De auto's zouden wel goedkoper moeten worden, het idee van de km-heffing is dat de prijzen in de EU qua nieuwe auto's gelijkgetrokken worden, en je de extra kosten verwerkt in een KM-prijs. Er komt per 2012 een waardedaling van de auto, of dat nou vooraf (in de komende 2 jaar) opgekrikt wordt of niet.

Ik merk het nu al; door alle eco-bonussen, sloop-premies en andere kortingen is mijn auto uit 2006 ineens een stuk minder waard ivm een jaar geleden.

Het beeld dat Ruben schetst zie ik als iets dat zeer zeker zou kunnen gebeuren, de recente occasions zijn ooit duurder geweest dan de nieuwe 'heffingloze' auto's en worden in 1 klap per 2012 een stuk minder waard op de tweedehandsmarkt.

breadfan83 05-01-2010 14:13

Quote:
Originally Posted by Tjaap
onzin, want je kan ze dadelijk zonder extra kosten uit het buitenland halen, en een duitse nieuwe auto word niet ineens duurder omdat nederland zijn systeem veranderd.


Als de buitenlandse concurrentie voor bijvoorbeeld Duitsland wegvalt, wanneer Nederland geen belastingen meer heft op nieuwe auto's, zullen zij net zo goed de prijs op gaan drijven.

Kijk maar naar hoe het met de benzineprijzen in België en Duitsland is gegaan toen hier de prijzen omhoog gingen. Die twee hobbelen telkens een paar dagen / weken achter onze prijzen aan, dus ben d'r bang voor...

Tjaap 05-01-2010 14:19

again.. onzin...
benzineprijzen zijn leuk, maar niemand rijd meer dan 15km om voor lagere prijzen.
Als een liter benzine in Polen de helft kost loont het niet de moeite om om te rijden.
Voor een auto geld dat wel.

martiepartie 05-01-2010 14:25

eenmalige aanschaf tegen grote uitgave vs. regelmatig terugkerende aanschaf tegen kleine uitgave

=

Appel vs. peren


Nederland heeft jarenlang hoge aanschafprijzen van auto's gehad (inclusief heffingen) en daar hebben de Duitsers/Belgen/etc. ook niet op gereageerd door de prijzen in DE/BE te verhogen. Waarom zou een auto in het buitenland duurder worden omdat de nederlanders de belastingstelsels aan het hervormen zijn en de aanschafprijs op willen stuwen??

De marktwerking zal ons wel redden. :D

breadfan83 05-01-2010 14:46

Omdat er al jaren Duitsers en Belgen deze kant uit komen om bij een Nederlandse dealer hun nieuwe auto te kopen. Voor hun vallen die BTW en BPM namelijk weg, en betalen ze geloof ik iets van 16% over de Nederlandse netto-netto prijs aan invoerkosten. Een nette mk5 gti kost zo dus opeens nog maar tussen de 20 en 25k, afgeleverd en compleet.

Als de Duitse en Belgische dealers hun prijzen nog verder zouden opschroeven, kwamen werkelijk ALLE ooster en zuider buren hierheen voor hun nieuwe auto.

Dalijk, door het wegvallen van de BTW en BPM, verdwijnt dat enorme verschil in netto prijs tussen Nederland aan de ene kant, en Duitsland en België aan de andere kant. De Duitse en Belgische dealers kunnen hun nieuwe auto's dus duurder gaan verkopen, zonder angst te moeten hebben dat hun binnenlandse klanten wegblijven. Het belastingvoordeel voor de Duitsers en Belgen om een auto hier in Nederland te halen, is dalijk namelijk weg.

martiepartie 05-01-2010 15:03

Hee, nooit geweten dat de nettoprijs van een NL auto soms veel lager kan zijn in vergelijking met een duitse auto!

Maar nog even op terugkomend;

Toen de euro ingevoerd is werd er ook geroepen dat het prijspeil gelijk zou blijven, terwijl inmiddels wel aangetoond is dat dat niet helemaal zo gegaan is.


Toch zie ik dat nog niet zo snel gebeuren, er bestaan Europese afspraken aanschafkosten per auto per land gelijk te trekken. Porsche/BMW/Mercedes hebben al jaren een gelijke nettoprijs door heel europa. De Duitsers en Belgen hebben al hogere nettoprijzen, bij ons in NL blijft de nettoprijs gelijk (alleen voor de Nederlanders verandert het systeem, voor een Duitser of Belg niet).

Leg mij dan eens uit waarom een Duitse of Belgische auto dan ineens duurder zou moeten worden? Aangezien er voor de buitenlandse klant niets verandert?

bron; http://www.verhuis.de/start/autos.html


ONTOPIC; We dwalen af :D

breadfan83 05-01-2010 15:24

Juist om wat ik net zeg.

Toen ik nog bij de dealer werkte kregen we massa's Duitse klanten, en ook behoorlijk wat Belgen.
Die blijven nu lekker allemaal thuis en halen de auto in eigen land, zelfs als ze daar wat duurder worden dan ze nu zijn. Het voordeel om de grens over te gaan is immers weg.

De auto's in België en Duitsland zijn netto een stuk duurder dan hier netto. Als die belastingen hier wegvallen kun je niet verwachten dat alle omliggende landen de prijzen omlaag zetten, enkel dat Nederland de prijzen omhoog haalt, naar een niveau dat ongeveer gelijk is aan waar het nu bruto ligt.

Voor de Nederlandse consument zal er dus qua bedrag dat voor een nieuwe auto betaalt moet worden niks in positieve zin veranderen. Enkel waar het bedrag naartoe gaat is anders. En als we dan dalijk de volle mep betaald hebben voor die mooie nieuwe auto, moeten we alsnog die km-heffing gaan betalen, en komt alsnog de gemeente de hand ophouden om nog wat centen te vangen, die ze mislopen door het wegvallen van BTW en BPM.

En de netto-prijs kÃ*n niet alleen lager zijn, die IS veel lager in Nederland dan waar dan ook.
Reken je eens uit wat een nieuwe auto kost. Netto, plus btw 21% dacht ik nu? En plus bpm 45,2% of zoiets. Reken je dan eens uit wat een auto voor een buitenlander kost, als die hem hier haalt! Netto plus 'n kleine 16%, that's it!

En dan is die benzine opeens weer niet zo'n raar vergelijk. Want ook op dat vlak heeft Nederland een van de laagste netto prijzen in de omgeving, maar door alles wat naar de staat moet hebben we opeens zo'n beetje de duurste brandstof!

wolfsburg76 20-02-2010 00:20

Quote:
Originally Posted by Bas
Had je deze al gezien?

EDIT: ja dus :)



Ok. Mijn golf is tenaamgesteld op 2-1-1987 (ingevoerd 1994). Nu heb ik de volgende code gevonden 4822534. Dus volgens doppel-wobber betekent dit geproduceerd in week 48, dag 2 (dinsdag), code 2534?

Maar hoe kan de belastingdienst dan weten uit welk jaar de auto komt?


All times are GMT +1. The time now is 14:31.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.