![]() |
Vandaag (29-12-09) zijn Barry & Thijs hier geweest.
Hebben we de zijruiten van mijn Golf omgezet naar de zijne, en andersom. Moet eerlijk bekennen dat het bij hem een stuk beter uit ziet als bij mij, vraag me niet waarom.. Ook zijn we misschien tot een ontdekking gekomen. Of, althans.. Het linker zijraam van de deur is anders getint dan de rest. Ook staat daar geen codering op het raam, zoals bij de rest. Dat, gecombineerd met het tochten langs de rand van de deur, flink wat krassen in de slotkant en een deuk en diepe kras rond de Armor Doorplates denken we zelf dat er eens ingebroken is in de auto... Dus even de deur een beetje bijbuigen, en alles beetje netjes maken. Naast die werkzaamheden, heb ik ook nog de originele ruitenwissers gemonteerd. Wat een kut werk zeg, om de originele motor erin te krijgen :eek: |
Leuke kleur!
Plannen klinken ook op ieder front goed! Waar in Sittard heb je die auto ergens gehaald? |
Thanks! Ehm, ik heb eigenlijk geen idee..
De eigenaar heeft 'm verkocht omdat hij een Golf 1 GTI helemaal gerestaureerd had, die was nu klaar. Mark Claessen heet hij. Kleine update tevens: Vandaag mijn splinternieuw GTI grille embleem gekregen! Het was een beetje belachelijke prijs, maar goed, hij is nieuw en zo veel zie je er nu ook weer niet.. Vind de Bonrath grille nu alleen niet meer mooi erbij. Moet een originele in naar mijn gevoel.. Dus, eventjes langs de sloop! Verder nog even bij Kenny geweest deze week, van hem heb ik het volgende meegekregen: - Zwarte hoedenplank zonder gaten - Originele pookknop - Originele koplampen - Originele GTI achterlampen (Zwart-rode) - Hoekje bij de spiegel, dat had een vriend namelijk gesloopt :lol: Dat wordt in de loop van de week ingebouwd. Dan volgen meteen foto's van alles! |
die spoiler misstaat niet echt hoor... en is inmiddels ook aardig zeldzaam aan het worden. leuk ding en mooie kleur
|
Heey chris :D ook weet terug op volksforum met je nieuwe :D post eens foto's van hoe hij nu is !
|
Hey Chris,
Leuke wagen wat je hebt gekocht :thumbup: De vorige eigenaar werkt bij Limpens in Elsloo, daar zag ik deze wagen altijd staan. De plannen klinken goed om hem weer gedeeltelijk te voorzien van originele onderdelen. En de spoiler kan vet zijn, ligt eraan in welke stijl je de wagen gaat bouwen. Engelse stijl icm met 17ers en flinke verlaging past het spoilertje mooi bij :thumbup: Ik neem aan dat je ook naar Echt komt zondag? |
@ Renegade: Zal foto's posten als ik ze heb ;) Heb er geen gemaakt ivm de weersomstandigheden.
@ Vains: Dat klopt inderdaad! Een kennis van me heeft daar ook gewerkt, en kon hem wel. De stijl, nou haha.. Ik wil eigenlijk alles terugbouwen naar origineel, afgezien van de lijsten die in kleur staan, en de Borbet A die eronder komen. En oja, niet te vergeten gaat ie weer lekker plat :) Zondag weet ik nog niet zeker.. Ik ga er van uit dat ik met Parkstad mee kom, maar we zouden waarschijnlijk zondag een excursie van school uit hebben, maar daar krijgen we zaterdag pas de bevestiging van :screwy: |
mooie wagen is van een bekende van mij geweest
mooie wagen heb je gekocht gr mark |
Dankje. Ben er ook zeer content over!
Hier en daar wat problemen, maar dat mag de pret niet drukken! |
mooie auto :thumbup: De oude auto van jou heb ik wel vaker zien rijden :)
|
Dat kan :P
Zit in Heerlen op school, en reed altijd er mee naar school. Nu is ie van een meid uit Kerkrade, dus zul je hem nog wel blijven spotten :P |
Quote:
Ochochoch :P heb net ook in de sneeuw 2uur gesleuteld :D weersomstandigheden zijn prima :D |
Quote:
Dan zal ik haar wel hebben gezien. was namelijk 2x vlak bij kerkrade. Waar zit je op school in heerlen dan? Zit namelijk ook in heerlen op school :) Moet ik eens opletten of ik jou niet spot :thumbup: |
@ Gino: Zat vorig jaar op Bernardinus, nu op HSZuyd. Waar zit jij dan op school?
@ Mark: Ik heb vandaag ook de hele dag in de sneeuw gesleuteld, maar geen foto's gemaakt :P Als ik foto's maak, moet de auto er ook netjes op staan he, anders heeft t geen nut :rolleyes: En voor beiden: Zondag meet&greet? |
Geenid of ik naar de meet&greet kom, moet eerst de auto eens goed inorde krijgen :D VW heeft volgens mij het idee gehad, we maken de simpelste onderdelen het moeilijkst bereikbaar :screwy:
|
Zit nu op Arcus College techniek. Voor 99% ben ik ook aanwezig :thumbup: Kom jij ook dan ? :)
|
knap wagentje,ben geen fan van spoilers maar vind dit zeker niet raar staan:thumbup:
|
Ziet er goed uit hoor Chriskee ook ik ken die wagen al langer, ik heb in stein op het industrie gebied gewerkt, die had toch ook zo'n Rockfort sticker achter op he?
Maar hoop dat je Zondag ook even komt, kunnen we even kennis maken. Gr Ronnie |
Leuke wagen, en met de plannen moet het goed komen :thumbup:
|
@ Gino: Ja waarschijnlijk wel.. Krijg morgen pas de bevestiging of de excursie voor school door gaat zondag, of niet.. Gaat ie door, dan probeer ik wel later te komen :thumbup:
@ De Pul: Krijg inderdaad meer reacties dat de spoiler goed staat.. Vooralsnog blijft ie er ook gewoon op, aangezien ik anders de klep moet dichtlassen en overnieuw spuiten.. @ De Limburger: Klopt, die sticker heeft nu ook nog zijn sporen achter gelaten op de folie haha. Probeer zondag aanwezig te zijn :thumbup: |
Spoiler misstaat idd niet,heb er zelf ook 1 op zitten :thumbup:
|
Die spoiler is echt niet verkeerd lekker laten zitten zeg ik.
Gr Ronnie |
Mij werd gister de vraag gesteld, of ik misschien interesse had om met klasgenoten mee te gaan op hun excursie. Zij gingen naar The Tuning Factory in Landgraaf. De mogelijkheid voor mij was er om mijn auto daar op de testbank te zetten.
Nou, zo'n kans laat je natuurlijk niet lopen! :rock: Dus ik met hen meegegaan op excursie. Na een korte rondleiding en wat praat over hoe en wat, ging ik dan eindelijk de testbank op! :D De run gaf een vermogen van 103,0 pk en een koppel van 150,0 Nm. :D Op kenteken heeft de auto 107,4 pk, ben dus 4,4 pk kwijt, wat mij heel erg meevalt! Voor een auto van bijna 20 jaar oud en met bijna 210.000 km op de teller. Straks even de uitdraai inscannen en het filmpje online gooien! |
4,4Pk en 7Nm laat zich doen ja niet even mij wat laten weten he, dan had die van mij er ook mooi op gekunnen. Hahaha..
Gr Ronnie |
Hahah :tongue:
Misschien wel een idee'tje om eens een keer iets te regelen, misschien is het ook interessant voor dat bedrijf, om eens een testbankdagje te organiseren? |
Idd :D wil de mijne ook wel eens erop hebben :D
|
Het wordt hier nog eens Limburgs GTI 8v testbank treffen :thumbup:
|
Nou, omdat ik gister wéér stil stond met de Golf, ben ik vandaag even naar de plaatselijke onderdelen boer geweest, en heb daar een nieuw set bougiekabels, verdelerkap en rotor gekocht.
Werd er nu wel echt gek van dat ik steeds stil stond als het ff regent.. Die dus net erop gezet, en ben er bijna 100% zeker van dat het probleem was, kijk zelf maar: ![]() |
Aangezien ik zondag op de terugweg van de BK weer stil stond met mijn o zo geweldig mooie auto, heb ik eens een plan de campagne opgesteld.
Seizoen 2010: - Borbet A 7,5J & 9J 16" - Verlaging monteren, zo plat mogelijk - Koppelingskabel vervangen - Grote beurt - Nieuwe voorruit - Roestplek bij ruitenwisser bijwerken Seizoen 2011: - Andere achterklep spuiten - Wielkasten omrollen en lijsten/achterbumper overnieuw laten spuiten (zodat ie nog platter kan) - Spiegels in kleur spuiten Seizoen 2012: - G-lader ombouw ?? En wanneer het geld uitkomt, wil ik nog wat luxe dingen monteren, zoals bijv. stuurbekrachtiging, comfort-module, electrische ramen en dergelijke. |
Netjes :thumbup:
Wel kut dat hij je alweer liet staan :shake: als je trouwens nog een extra setje handen nodig hebt, je hebt mn nummer :tongue: |
Komt goed jong :thumbup:
|
stuurbekrachtiging zou ik niet plaatsen, die gaat meestal toch lekken en als je die plaatst kost het ook weer een gedeelte vermogen van je motor. Ik zelf heb hemm ook eraf gehaald nadat ik er achter kwam dat de leiding die stuk was even 200euro koste.
Maar ja oke verdere planning is wel fraai hoor. Succes Gr Ronnie |
Je hebt veel in de planning, ziet er goed uit. En met die stuurbekrachtiging is inderdaad zo. Die van mij lekt ook als een zeef :( En je komt er niet eens fatsoenlijk bij. Maja dat moet iedereen ook zelf weten :D
|
Ben het met Ronnie en Gino eens wat die stuurbekrachtiging aangaat. Heb hem bij m'n eigen Golf ook weggelaten, terwijl die prima werkte. Ik had echt totaal geen zin dalijk de auto klaar te hebben, en dan wekelijks hydraulic olie bij te moeten vullen bij de bekrachtiging omdat er ergens wat lek is gegaan... zoals bij de Audi van m'n pa.
Beetje dweilen met de kraan open, die oude stuurbekrachtiging, en 't kost inderdaad ook nog een beetje vermogen. Gewoon spierballen kweken. :D |
Dat is inderdaad een bekende auto wat je gekocht hebt, ben hem vaak zat tegengekomen.
Werd altijd 'sportief' in gereden zullen we maar zeggen.... |
Zo is er eigenlijk niets mis met de auto, alleen erg nalatig geweest kwa onderhoud..
Maargoed, daar komt verandering in :thumbup: Weet wel, dat als ik het nog eens zou moeten doen, ik het niet gedaan had. Ook voor die prijs waar ik 'm voor gekocht heb. Stuurbekrachtiging vind ik geen pre, maar wel een hebbeding.. Dus denk toch dat het erin komt :tongue: Ik weet 't, ben eigenwijs Maar goed, net even beetje gespeeld met mijn camera + statief. Heb alleen nog niet alle foto's even goed bewerkt, maar dat komt nog. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ben je nog niet overtuigd van de stuurbekrachtiging nadat ik je heb uitgelegd hoe je bij de thermostaat moet komen, bij de dynamoriem en hoe de zooi uberhaupt gespannen moet worden :tongue: ?
|
stuurbekrachtiging neemt ook nog eens het gevoel weg ook.. en als je op hoge snelheid rijd met een mkII (je wilt g60 in een later stadium) dan word ie nogal licht in het stuur.. (bij 230 ongeveer) niet dat je vaak zo hard rijd, maar als je dat doet wil je toch graag dat ie lekker stevig aanvoelt, plus je rijd toch ook niet hele dagen onder de 10km/h? alleen dan heb je de stuurbekrachtiging nodig.. daarboven helpt het rollen van de wielen met sturen,
met andere woorden onzin dingen die stuurbekrachtiging.. was blij dat het er bij mijn (omgebouwde 16v) g60 niet op zat.... |
Gister het oude schroefsetje van Kenneth onder de Golf gezet, en tevens ook de Steffans van Kenny gemonteerd, ziet er heel dik uit vind ik zelf :thumbup:
Kan nu alleen niet meer rijden, omdat de wielkast nu vast op de band ligt.. Morgen klein beetje hoger schroeven. OZ'jes zijn waarschijnlijk verkocht, dus met een beetje geluk schiet het op met de Borbets :thumbup: Hier wat foto's: ![]() ![]() ![]() |
All times are GMT +1. The time now is 14:27. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.