![]() |
Corrado G60 Kopen?!?! Help!
Hallo,
Ik ben al een tijdje opzoek naar een Volkswagen Corrado! Nu heb ik een leuke Corrado G60 gezien. Ik probeer allemaal informatie bij elkaar te zoeken over een Corrado G60. heb ook met iemand gesproken over de auto en die was niet bepaald te spreken over een G-lader, omdat het vaak voorkomt dat deze niet goed functioneren en kosten van een nieuwe of revisie erg duur is. Wie kan mij wat informatie over de g-lader geven kosten etc. wil er graag een Corrado maar hij zei dat ik het maar beter niet kon doen. |
Als je graag een Corrado wilt, maar liever niet met G-lader, kun je toch ook voor een VR gaan. Of goedkoper, een 16v?
Kosten voor een revisie of gereviseerde lader lopen snel op tot een kleine duizend euro. €750 euro moet je in ieder geval op rekenen. |
Een glader is lang niet zo onbetrouwbaar als men beweert.
Ik heb zelf ook een corrado g60 gehad. Als je de wagen goed onderhoudt (dus elke 15000 km nieuwe olie + filter en nieuwe riempjes op de glader) en de wagen goed warm rijd alvorens te gaan trappen zal jouw lader het goed uithouden. Revisie van een lader is meestal nodig na een kilometer of 50000 a 60000 afhankelijk van de poellie, het onderhoud en de rijstijl :thumbup: @breadfan: Volledige revisie met originele onderdelen kost bij Bar Tek een 500 euro en bij SLS 445 excl. in en uitbouw van de lader :thumbup: |
bedankt voor de reactie!
Dus een G-lader is niet helemaal af te raden? maar het is opzig wel een duur grapje als je de G-lader moet reviseren! Ik heb een mooie Corrado gezien alleen dat is dan een G60 en ik weet niet hoe die er mee omgegaan is. dat is dan weer de gok! Lader is 20dk geleden gereviseerd. |
Quote:
Ik vond het heerlijk rijden zelfs, vooral het geluid is super :D Na revisie kun je er weer wat jaartjes tegen aan, dus zo duur is dat opzich niet. Heb je een link of foto's van die G60 die te koop staat? Vraag in ieder geval naar de rekening van de revisie, dat hij gereviseerd is is namelijk een bekend verkooppraatje :thumbup: Je kunt na aankoop ook de lader even laten nakijken door een vakkundig iemand en de druk laten meten die de lader produceerd. Met een originele poelie moet een G60 lader rond de 0,8 bar geven |
Met een G-lader is op zich niks mis, ze zijn alleen wat gevoeliger voor mishandeling zeg maar. ;)
Je moet je motor heel goed warm rijden, en heel goed weer af laten koelen (dus niet scheuren, scheuren, scheuren, contact uit). In de tijd daartussen kun je de auto goed op zijn staart trappen. Probleem is echter dat je geen nieuwe auto koopt, en je niet weet of de vorige eigenaren zich hier keurig aan hebben gehouden. En het probleem is ook dat als jij 's morgens laat bent voor je werk, je niet effe snel naar de zaak kunt jakkeren. Je moet constant aan die lader denken. Als een motorblok van een gewone mk2 kapot loopt, heb je voor 500 euro alweer een vervanger. Een VR6 van een Corrado kost ook de wereld niet meer. Maar voor een G-lader zonder motor ben je toch echt die 750 euro kwijt. Laat dus eerst nameten of ie wel genoeg druk levert voor je er over denkt hem te kopen. Mooie praatjes van de verkoper heb je niet veel aan. ;) Als alles in orde is, rijdt en klinkt zo'n ding heerlijk! Als dat niet het geval is, is 't alleen maar duur. |
@Chris: ga jij maar eens zoeken naar een 2.9 ABV met dis ontsteking van een Corrado, dan weet je wat ze waard zijn :)
Een 2.8 AAA bijvoorbeeld kost niet veel ( maar dat hoort niet in een corrado vr6) En even voor de duidelijkheid, je hoeft een glader niet na te laten lopen. Nadat je goed hebt doorgereden moet je de laatste kilometer ofzo gewoon rustig met de wagen rijden. Daarna kun je hem direct uitzetten. |
Quote:
Ik weet dat het een ander blok is, maar je behoudt dan tenminste de VR6 zonder kapitalen uit te moeten geven. Ik zou het zelf ook niet willen, en zou daarom het liefst een 20 16v halen, of een 1.8 uit bijvoorbeeld België. Dan zit je niet met de G-lader èn niet met de ketting van de VR. Quote:
Dat zeg ik toch... niet jakkeren tot aan de deur en hem meteen uitzetten. Heb zelf geen Corrado gehad, maar wel al in genoeg gereden, en genoeg eigenaren ervan gesproken. En ik heb genoeg mishandelde Golfjes gehad, en zelf ook een aantal Golfjes die ik voor een appel, zelfs zonder ei, heb gekocht, mishandeld, en ze kunnen het hebben. Een G60 had ik in die tijd hoogstwaarschijnlijk al kapot gereden. |
Ik rij nu al bijna drie jaar met een corrado g60 als dagelijkse auto en ja en het is GEEN goedkope auto, onderdelen zijn duur en je moet opletten met onderdeel nummers, dus neem altijd het kapotte onderdeel mee naar de onderdelen boer of vw dealer en wees ontiegelijk eigenwijs want ik heb al meerdere malen verkeerde onderdelen gehad.
Daarbij kun je gerust stampen met een g60 met koude moter, hij word er alleen niet beter van. Maar het is niet direct zo dat die lader uitelkaar spat. Ik laat hem soms nalopen maar meestal is hij al netjes op temperatuur voordat ik thuis ben. Hiervor had ik een EV en die had net zoveel onderhoud als de corrado die ik nu heb. Als je een corrado koopt voor bijvoorbeeld 2000 euro houd er rekening mee dat je nog 1000 euro onkosten aan kunt hebben. Ben jezelf niet handig dan kan dat zelfs nog hoger oplopen. Het is geen verstandige aankoop maar wel ontiegelijk leuk. |
Precies, een corrado rijdt heerlijk (daarom heb ik nu al mijn 3de :tongue: )
@chris: ik weet dat je dat niet bedoelde. Maar soms beweren mensen dat je een glader net als een turbo moet laten nalopen :screwy: En wat pedaalemmer zegt, corrado rijden is gewoon duurder omdat de onderdelen meer kosten dan dat van een golf. En dat is niet vreemd... |
Allemaal bedankt voor de info!!
kijk een auto zie ik niet als een race object. ik rijd altijd netjes een auto warm etc en niet aftrappen! maar hier heb ik de link van de Corrado BTW staat ook op het forum. http://www.marktplaats.nl/index.php...-cd.html?xref=1 |
Quote:
Ziet er opzich netjes uit. Ik zou de wagen wel even goed inspecteren op een eventuele voorschade. Want hier zit namelijk een vr6 kap op. Het kan natuurlijk ook zijn omdat de eigenaar dit mooier vind staan, maar toch moet je voorzichtig zijn :thumbup: |
Lader gereviseerd bij 120 DK. en nu op de teller 152 DK
dus die hoeft nog niet gereviseerd te worden of? kijk dat de airco blabla het niet doet is niet zo erg. jullie hebben net iets meer verstand van een Corrado dan dat ik dat heb. |
Quote:
Zoals ik al zei is dat zeer afhankelijk van hoe er mee om is gegaan. Ik zou na aankoop sowiezo de lader even laten controleren, dat scheelt je in ieder geval een kapotte glader :thumbup: Ruud kan jouw lader nakijken en eventueel reviseren, die is heel bekend bij corrado g60 eigenaren: http://www.ruud16v-g60.nl/ |
De auto ziet er zo afgaande op de advertentie iig wel netjes uit.
De bolle kap vind ik zelf mooier dan de originele G60 kap. Het lijkt in ieder geval een leuke onverprutste basis waar je nog makkelijk je eigen draai aan kunt geven. |
Precies hij ziet er wel netjes uit.
maar zou hem dan naar aankoop even moeten laten controleren etc. opzig wel leuk om nog wat van te maken! |
Punt van aandacht bij een dergelijke corrado zijn de elektrische opties, ABS en de lader. Laat je deze drie dingen controleren dan voorkom je al een hoop ellende.
Enne, een auto verkopen zonder nieuwe apk vind ik altijd raar. Als de auto goed is kan er voor dat beetje geld wat een keuring kost apk op. |
Quote:
Dat was eigenlijk een andere haha. dit topic ging eigenlijk over deze Corrado! http://link.marktplaats.nl/310580956 |
Ziet er ook leuk uit, maar er is al wel het een en ander aan gedaan. Sommige dingen (indien waar) ten goede van de auto, andere dingen zijn niet zo optimaal opgelost.
|
Quote:
ik was eigenlijk op die auto gevallen! maar wat bedoel je met dat sommige dingen niet optimaal zijn opgelost? |
Die airco is kapot. In plaats van een paar euro uit te geven om het ding te (laten) repareren, wordt ie er gewoon voor een deel uitgebouwd.
Als ie er uit moest, had ie gelijk alles kunnen uitbouwen, maar dat was ook te veel werk blijkbaar. Kosten noch moeite zijn hiervoor gespaard. Wie weet geldt dat voor meer zaken op de auto... Beetje zwart-wit zoals ik het bekijk, maar het moet genoeg kosten, dan kun je beter wat te kritisch kijken dan te gemakkelijk. Geen idee waarom die bak er onder zit, daarvoor weet ik te weinig van Corrado's af. Revisie hier en nieuwe onderdelen daar zou ik wel even nakijken. Beter vóór de koop dan na de koop. En als alles in orde is, zou ie ook met een druk-test van de lader akkoord moeten gaan vóór je de auto op je naam zet. De kosten hiervoor zullen waarschijnlijk wel voor eigen rekening zijn. ;) Neemt niet weg dat de auto er heel goed uitziet. Zo aan de buitenkant kan ik niet echt iets ontdekken dat me stoort. |
Jammer van deze corrado is dat het een amerikaanse versie is maar zonder amerikaanse voorbumper. Hier hoort namelijk een voorbumper op met sidemarkers en zonder kentekenuitsparing :redface:
Het vinden van zo'n bumper is heel moeilijk vanwege schaarste en daarom ontzettend duur (ongeveer 300 euro voor een gebruikte). Maar verder ziet de wagen er netjes uit, alleen stoort die pookzak en het stuurtje nogal. Maar voor de rest een leuke basis :thumbup: Owja en de kmstand kan best wel eens niet kloppen. Origineel zit hier een tellerbak in met mph aanduiding en dus ook de kmstand is dan in miles. De kans is groot dat hier voor de invoering naar NL een europese tellerbak is ingekomen met een hogere of lagere kmstand :rolleyes: En wat mij ook opviel is dat er staat dat het spoilertje met 80 km/h omhoog gaat. Dit is pas bij 120 kmp/h, dus dat zal wel 80 mph zijn :thumbup: |
En dat weet je dus als je al drie Corrado's hebt gehad. :D
|
Quote:
Wat weet ik dan? :D |
Kijk dit is teminste een beetje handig. zo weet ik ook ongeveer waar ik op moet letten bij een Corrado!
Precies het zijn wel dingen die een beetje apart zijn! bedankt voor de info! en ik kijk soieso nog verder! maar als iemand nog een Corrado heeft staan ben ik wel geintresseerd ! |
Quote:
Dat de bumper niet origineel is, en de echte schaars en duur zijn. En dat de tellerbak in mph hoort te zijn. Logisch eigenlijk voor een Amerikaan, maar ik had er niet eens aan gedacht... en dat daardoor de km-stand misschien voor geen meter klopt. 60mph is 100kmh. Dus 80mph is zo'n 132kmh zo uit 't hoofd (4x33), dus dat kan wel kloppen wat je zei. |
Raar toch ? wat hij zegt dat die een KM bak erin heeft zitten!
hoe kan die dan zeggen dat de spoiler bij 80km/h omhoog gaat? dan zou het betekenen dat die nog een mp/h tellerbak erin heeft zitten en als dat zo is heeft die 152.000 miles gelopen ! |
Quote:
Bij de vr6 gaat hij ook pas omhoog bij ongeveer 125 km/h dus dat klopt idd wat je zegt. @RR: Ik weet niet wat de corrado mag kosten, maar als je een goede wilt hebben zou ik kijken voor een volledig originele corrado. Metname in Duitsland :thumbup: Het valt mij gewoon teveel op dat er maar winig onverprutste corrado's in dit kikkerlandje rondrijden :( |
Quote:
Precies, dus al een dikke 2 ton gedraait :redface: En de lader heeft dan al 20000 mijl gelopen sinds revisie. |
Ter vergelijking:
http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=lgroeiuvkxig Een originele US G60 met alle onderdelen er nog op. Kijk gelijk ook even naar het prijsverschil... |
Bij orgineel nederlandse corrado's gaat de spoiler bij 80 km/uur omhoog.
meer info over corrado's hier |
|
Quote:
Ik weet niet waar je die info vandaan hebt. Maar wat moet je in godsnaam met een spoiler bij 80 km/h :confused: Volgens www.vwcorrado.de : Der Heckspoiler aller Corrado-Modelle wird automatisch aus- und eingefahren, kann aber auch mittels Schalter gesteuert werden. Zwei Stellmotoren sorgen in Verbindung mit einer geschwindigkeitsabhängigen elektronischen Steuerung dafür, dass bei Geschwindigkeiten von über 120 km/h der Auftrieb an der Hinterachse um bis zu 64% reduziert wird. Damit wird auch das Seitenführungsvermögen verbessert und in Folge der Geradeauslauf stabilisiert. Der Corrado hat damit auch bei hohem Tempo ein hervorragendes Fahrverhalten. Fällt die Geschwindigkeit unter ca. 20 km/h, wird der Spoiler wieder automatisch eingefahren. 120 km/h dus, bij welke snelheid gaat de jouwe dan omhoog? |
Met een andere weerstand gaat de spoiler toch eerder omhoog?
Dus dat kan je zo veranderen |
Quote:
Je kunt ook gewoon de regelunits verwisselen (hij moet trouwens later omhoog) |
Quote:
En de beschadigde stoelen en een scheur in de deurpanelen bij de handgreep. Zijn toch vrij zeldzame en prijzige onderdelen... |
Ik zal me maar eens gaan mengen in dit gesprek, aangezien het toch over mijn auto gaat.
Het is een amerikaanse uitvoering, er staat geen 18.2 in me kenteken dus is het volgens mij geen originele amerikaan. alleen de opties. Over de airco. Heb je ooit zelf zo'n ding eruit moeten halen? hier was ik alleen een paar dagen mee bezig. Heb er toen voor gestaan om een nieuwe koppeling te halen want die was vast gelopen. Koppeling is 400 euro bij de dealer en een complete pomp is 900 piek. Pomp, snaren en poulies zijn er allemaal gewoon bij dus kan zo weer terug gebouwd worden. Er zat een nap papier bij toen ik zelf die auto kocht maar die ben ik toen vergeten. Vorige eigenaar zou hem opsturen maar heeft dat nooit gedaan en ben toen zijn nummer kwijt geraakt. Hij heeft het zelf toen oplaten vragen bij een garage en die heeft dat toen voor hem uitgeprint. Ben zelf ook opzoek geweest voor een origineel stuur en nieuwe pookzak, maar kon geen knappe originele vinden. Spoiler is gereviseerd en met een andere weerstand gaan ze met 80 omhoog, bij iedereen die ik ken die dat hebben laten doen gaat hij ook met deze snelheid omhoog. Door de vorige eigenaren is er niet op deze auto bezuinigt, kan dit helaas niet bevestigen door papieren maar de onderdelen zijn wel niet oud en dat kan je goed zien. Lader is ook door geforce gereviseerd en dat is ook geen goedkope/slechte winkel En als dit geen amerikaan is, is het gewoon een leuke corrado die een hoop leuke opties heeft |
Airco is inderdaad een dure grap als je hier iets aan kapot hebt. Het komt wel vaker voor dat men dit niet repareert.
En aangezien de wagen in 1998 is ingevoerd is het maar de vraag of de kilometerstand klopt. Dat een auto NAP heeft betekend niet altijd dat de kmstand klopt. Verder is het niet onze bedoeling om jouw auto af te kraken oid maar ik geef gewoon mijn mening omdat hier om gevraagd wordt. Gforce is een vrij bekend bedrijf op het gebied van gladers reviseren. Heb je daar ook de factuur bij? Ik denk dat 9 op de 10 geïnteresserde ernaar zal vragen :thumbup: Verder succes met de verkoop! |
Nee, bon is er niet bij.
Staat wel ingekrast dat gforce het gedaan heb, zal binnenkort die gasten eens bellen of hun nog een bon hebben ofzo |
Tom (mot)
Het is echt niet de bedoeling geweest dat we de auto afkraken. maar het is ook meer Corrado G60 in het algemeen. Ik als niks wetende van een Corrado wou even wat tips waar ik op moet letten en of de verhalen waar zijn van zo'n G-lader etc. Want je Corrado ziet er verder leuk uit en is niks mis mee. Ik wil graag een betrouwbare Corrado en wat is dan het beste wat ik kan nemen, een 1.8 G60 of 2.0 16V ? daarom heb ik dit topic gestart ;) |
All times are GMT +1. The time now is 13:01. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.