![]() |
scirocco achteras
hallo ik heb een scirocco achteras op mijn golf1 gti gemonteerd.
weet iemand wat ik nog meer moet vervangen om de rem systeem optimaal te gebruiken? ik heb gehoord dat ik rem begrenzers moet monteren maar weet niet waar ik ze kan kopen? de as is van een 16v scirocco. moet ik dan ook een 16v scirocco hoofdremcilinder monteren? graag hoor wat de ervaring is van mensen die dit al eerder hebben gedaan , heb al nieuwe remklauwen schijven en blokken handermkabels en leidingen, alvast bedankt :thumbup: |
WELKOM
Wat is de basis,is het een orginele GTI |
Als je trommels naar remschijven achter ombouwd, moet je de remdrukbegrenzer (cilindertjes) die op je hoofremcilinder vervangen door die van 16v.
Anders rem je achter te hard, en ga je achterstevoren bij hard remmen. Alleen het vinden van die remdrukbegrenzers is als een walrus in het universum. En áls je ze vind moet je ze nog betalen.. Ik zit namelijk met hetzelfde probleem, maar ga binnekort knutselen met een remdrukbegrenzer van een golf 2 GTI. En dan gewoon op de achteras. |
je kan ook gewoon een hoofdrem cilinder van een cabriolet pakken, daar zitten de remdrukbgrenzers gelijk op de hoofdrem cilinder geschroeft [2 kleine potjes] zo heb ik al enkele mk1tjes omgebouwd naar schijf achter en allemaal remmen ze perfect.
|
Dus die van een Cabrio zijn gelijk aan die van een Scirocco 16V?
Of iig goed genoeg? Dat zou een hoop schelen. Kan je dan ook alleen de potjes overschroeven, of is de hoofdremcilinder ook anders? Als dat zo is.. :) |
Nee die hebben een andere verdeling dan die van de scirocco 16v. Cabrio is immers ook met trommels. Ik vindt dit soort oplossing levensgevaarlijk. Die van een scirocco zijn idd bijna onvindbaar. Ik zou er gewoon een regelbare remdrukregelaar tussen monteren kosten de wereld ook niet. Heb je het gelijk goed. Scirocco 16V is 3/15 en die van een cabrio etc. iedergeval met trommels zijn anders verdeeld.
|
Een Scirocco 16v Achter-As is anders,heeht andere bestel nummer.
De remdrukregelaar is druk afhankelijk van een Schirocco 16v. dat zijn de 2 Potjes bij de hooftremcilinder. (Scirocco 16v is 3/15 met schijfremman achter.) Maar je kan ook een Lastafhankelijke remdrukregelaar nemen. Zit standaard onder Golf 1 GTI achter. Heb ik ook en werkt 100% goed. |
remmen
ik denk dat toch dat ik een scirocco hoofdremcilinder bestel en een regelbare remdrukbeschermer die kosten 100e heb ik gezien :D
|
Waarom dan niet alleen instelbare remdrukregelaar? Of heb je geen hoofdremcilinder?
Heeft er toevallig iemand een foto/tekening van een gemonteerde lastafhankelijke remdrukregelaar? Ik ben wel benieuwd hoe die dan zit. :) |
Je kunt het beste een lastafhankelijke op je achteras zetten!
Dan zit je altijd veilig! Groet, Gerrit |
Ja, dat was mijn plan al;)! Ik wil het niet op mijn geweten hebben, mijn eigen project in de vangrail te parkeren. :thumbup:
|
|
|
|
remmen
wat is nou beter dan een heefdremcilinder vann een scirocco 16v of een van een gti zoals orgineel? :confused:
|
Even kijken welke er op de gti zit, zal denk ik ook al een 22mm zijn..zelfde dan dus als de scirocco. Kun je ook zo via ebay of zoiets bestellen hoor die HRC..
|
Heb in een doosje ook nog een nieuwe hoofdremcilinder zitten, hoe zie ik welke maat dit is?
de remmen gaan van oude 1982 remmen (voor onbekend, achter 180mm) naar VW MKII klauwen en 200mm trommels. dit lijkt me geen kwestie voor noodzakelijke remkrachtverdelers enzo, toch?? en is een rembekrachtiger makkelijk te vervangen voor een grotere? |
Quote:
Er zijn ook Scirocco's 16v met 20mm hoofdremcilinder geweest. (dus de zelfde hoofdremcilinder als bij een Gewoone Golf 1 GTI 20 mm) maar dat was volgens mij in bepaalde landen zo. In NL model Scirocco's was met een 22mm hoofdremcilinder uitgevoord. Als je die er op zet (22mm) dan moet je de 2 potjes Druk afhankelijke rembekrachteging 3/15 er wel tussen. en achter niks. Ik zelf heb een GTI 20mm hoofdremcilinder en dat vind ik goed. nergens last van,met een lastafhankelijke rembekrachtiger achter (GTI Origineel). Auto gaat niet om zijn eigen as als ik hard rem,al getest. en op remetestbank alles 100% OK. |
Quote:
GTI is 20mm |
De 3/15 remdruk verminders zijn gewoon nieuw te krijgen, niks riskeren nieuw monteren.
Bremskraftregler Bremskraftregler für Scirocco II 16V zur Montage am Hauptbremszylinder. Artikel 533 612 151 A Pro Stück 101,15 € (incl. MwSt. zuzüglich Versandkosten). www.volkswagen-classic-parts.de mvg Mike |
Quote:
zijn niet Origineel VW meer maar op nieuwe her geproduzeerd. |
3/20 bar drukbegrenzers van opel zijn ook bruikbaar.
|
|
3 / 35 bar drukbegrenzers zijn van een cabrio zeker?
die kwam ik nog tegen in de onderdelen bak. nummers doe erop staan zijn 1H0612151A en er staat oook nog 131GS in gegraveerd kan iemand mij dat vertellen? |
een noodstop van 150 naar nul had ik nog geen probleem. met een cabrio hoofdrem cilinder met die 2 potjes [remdrukverdeel potjes] en achter g60 remmerij. en voor uiteraard ook g60 schijven en klauwen.
maar zoals ik hier lees zijn de meningen verdeelt, over de veiligheid. |
Quote:
de drukbegrenzers met nummer :1H0612151A Zitten op een vw Caddy van BJ 1996 tot 2007 En verder niet op andere vw modelen. |
Orginele remmen voor en de schijven van een GTI 2
Dit alles op een orginele golf 1 GTI Nergens problemen me gehad[wel met de hevel van de parkeerrem] maar niet met een noodstop |
De foto van golcabriolet zit zo'n remdrukbegrenser op de hoofdremcilinder, bedoelen jullie die??
daar heb ik er nog wel 10 van liggen.... |
Bij een normale gti zit bij de achteras ook een remdruk regelaar(golf 1 gti) als ik de 3/15 remdruk verminders koop via duitsland moet dan de remdrukregelaar bij de achteras weg of laten zitten?. Dus inprenciepe die 2 potjes [remdrukverdeel potjes) op mijn hoofdremcilinder monteren klaar ben ik?
|
Quote:
De remdrukregelaar bij de achteras moet weg als je voor de 2 potjes wild monteren. |
Is de remdruk regelaar bij een golf 1 gti(bij de achteras) veel verschillend met die 2 potjes van een scirocco?
|
De eene is lastafhankelijk (GOLF 1 GTI) achter onder.
de 2 potjes is druk afhankelijk. |
Quote:
ok dan weet ik dat, heb ik niet veel aan voor schijven achter. of zou dat wel kunnen?... |
Nou wordt op Ebay hoofdremcilinders aangeboden van een scirocco 16v en staat er in de advertentie van als je golf 1 wilt ombouwen naar schijfremmen achter heb je deze remcilinder nodig maar op die remcilinder zit niet van die 2 potjes?
|
Nee maar die zitten ook los tussen de leiding geschroefd..dus op de hoofdremcilinder en tussen de remleiding in ;)
|
Jah maar als ik die 2 potjes op de hoofdremcilinder doe is tog genoeg? Of bedoel jij van 2 potjes op de hoofdremcilinder en wat op ebay staat moet tussen de leidingen geplaats worden nog? Dus inprenciepe heb ik 2 potjes en dat speeltje van ebay nodig en dat is het?
|
Quote:
dan wel de 2 potjes van scirocco 16v 3/15 dan is dat genoeg. |
Meteen deze thread maar even spammen , gaat over hetzelfde onderwerp.
Wie weet of de astuppen van een golf mk3 gti hetzelfde zijn als die van een mk2 gti? Ikb edoel , kan ik deze astuppen en klauwen gebruiken om een mk1 achteras om te bouwen naar remschijfen? Dan wel met de mk2 schijfen vanwege 4 gaats ophanging? |
Quote:
Om even samen te vatten; - Standaard hoofdremcilinder + potjes, dan moet je lastafhankelijke remdrukregelaar monteren. - Standaard hoofdremcilinder + Rocco 3/15 potjes zonder lastafhankelijke remdrukregelaar. - Of je moet zelf wat knutselen met een universele instelbare remdrukregelaar van Wilwood ofzo, maar dan moet je 1 leiding naar achteren hebben - remdrukregelaar - en dan opsplitsen naar de remschijven. Heb ik nog 1 vraag. Een lastafhankelijke remdrukregelaar van een golf 1 gti is met 3 aansluitingen (toch?). Gaat er dan maar 1 leiding naar achteren - lastafhankelijke regelaar - en dan opsplitsen naar de schijven? Het zelfde als een universele? Want ik wil er eingelijk een lastafhankelijke regelaar van een golf 2 gti onderbouwen, die heeft 4 aansluitingen, dus dat zou veel makkelijker zijn. ;) |
Quote:
Als ik nouw de potjes van een cabrio neem en een lastafhankelijke remdrukregelaar onder de achteras van een golf 1 gti is ook niet goed? Of wel? Nou heb je wel 2 potjes via classic parts van 16v scirocoo maar jah daar betaal je 200 euro voor. En nog een vraag de achterremleidingen moeten die op de potjes aangesloten worden? Of maakt dat niet uit |
All times are GMT +1. The time now is 07:41. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.