Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   scirocco achteras (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=64626)

mk2 12-01-2010 18:44

scirocco achteras
 
hallo ik heb een scirocco achteras op mijn golf1 gti gemonteerd.
weet iemand wat ik nog meer moet vervangen om de rem systeem optimaal te gebruiken?

ik heb gehoord dat ik rem begrenzers moet monteren maar weet niet waar ik ze kan kopen?

de as is van een 16v scirocco.

moet ik dan ook een 16v scirocco hoofdremcilinder monteren?

graag hoor wat de ervaring is van mensen die dit al eerder hebben gedaan ,

heb al nieuwe remklauwen schijven en blokken handermkabels en leidingen,

alvast bedankt :thumbup:

golf mkII 16v 12-01-2010 22:27

WELKOM
Wat is de basis,is het een orginele GTI

EelcoB 13-01-2010 09:45

Als je trommels naar remschijven achter ombouwd, moet je de remdrukbegrenzer (cilindertjes) die op je hoofremcilinder vervangen door die van 16v.

Anders rem je achter te hard, en ga je achterstevoren bij hard remmen.

Alleen het vinden van die remdrukbegrenzers is als een walrus in het universum. En áls je ze vind moet je ze nog betalen..

Ik zit namelijk met hetzelfde probleem, maar ga binnekort knutselen met een remdrukbegrenzer van een golf 2 GTI. En dan gewoon op de achteras.

Pewi Vwteam 13-01-2010 09:51

je kan ook gewoon een hoofdrem cilinder van een cabriolet pakken, daar zitten de remdrukbgrenzers gelijk op de hoofdrem cilinder geschroeft [2 kleine potjes] zo heb ik al enkele mk1tjes omgebouwd naar schijf achter en allemaal remmen ze perfect.

EelcoB 13-01-2010 10:02

Dus die van een Cabrio zijn gelijk aan die van een Scirocco 16V?

Of iig goed genoeg? Dat zou een hoop schelen. Kan je dan ook alleen de potjes overschroeven, of is de hoofdremcilinder ook anders?

Als dat zo is.. :)

sciroccoGTII 13-01-2010 12:40

Nee die hebben een andere verdeling dan die van de scirocco 16v. Cabrio is immers ook met trommels. Ik vindt dit soort oplossing levensgevaarlijk. Die van een scirocco zijn idd bijna onvindbaar. Ik zou er gewoon een regelbare remdrukregelaar tussen monteren kosten de wereld ook niet. Heb je het gelijk goed. Scirocco 16V is 3/15 en die van een cabrio etc. iedergeval met trommels zijn anders verdeeld.

golfcabriolet 13-01-2010 13:28

Een Scirocco 16v Achter-As is anders,heeht andere bestel nummer.
De remdrukregelaar is druk afhankelijk van een Schirocco 16v.
dat zijn de 2 Potjes bij de hooftremcilinder.
(Scirocco 16v is 3/15 met schijfremman achter.)

Maar je kan ook een Lastafhankelijke remdrukregelaar nemen.
Zit standaard onder Golf 1 GTI achter.
Heb ik ook en werkt 100% goed.

mk2 13-01-2010 13:42

remmen
 
ik denk dat toch dat ik een scirocco hoofdremcilinder bestel en een regelbare remdrukbeschermer die kosten 100e heb ik gezien :D

EelcoB 13-01-2010 15:46

Waarom dan niet alleen instelbare remdrukregelaar? Of heb je geen hoofdremcilinder?

Heeft er toevallig iemand een foto/tekening van een gemonteerde lastafhankelijke remdrukregelaar? Ik ben wel benieuwd hoe die dan zit. :)

Gerrit G60 13-01-2010 15:49

Je kunt het beste een lastafhankelijke op je achteras zetten!
Dan zit je altijd veilig!

Groet, Gerrit

EelcoB 13-01-2010 15:51

Ja, dat was mijn plan al;)! Ik wil het niet op mijn geweten hebben, mijn eigen project in de vangrail te parkeren. :thumbup:

golfcabriolet 13-01-2010 16:31

Dit is een Lastafhankelijke remdrukregelaar op achter as.
dat met een Hooftremcilinder van GTI 20 MM dat werkt goed.
Er zijn ook Scirocco's 16v orgineel geleverd met een 20mm HRZ.
En er waren ook Scirocco's 16v met 22mm HRZ.
(Dat was in zommige landen zo 20mm)



golfcabriolet 13-01-2010 16:37

Quote:
Originally Posted by mk2
ik denk dat toch dat ik een scirocco hoofdremcilinder bestel en een regelbare remdrukbeschermer die kosten 100e heb ik gezien :D


pak dan een 24 mm van een T4 VW bus.




Deze heb ik een 20mm origineel vw

EelcoB 13-01-2010 17:01

Quote:
Originally Posted by golfcabriolet



Is dit een orriginele dan? En heeft hij dan 3 aansluitingen? Hoe zit dat dan?

En wat moet je dan met de hoofdremcilinder van een T4?

mk2 13-01-2010 17:39

remmen
 
wat is nou beter dan een heefdremcilinder vann een scirocco 16v of een van een gti zoals orgineel? :confused:

sciroccoGTII 13-01-2010 18:09

Even kijken welke er op de gti zit, zal denk ik ook al een 22mm zijn..zelfde dan dus als de scirocco. Kun je ook zo via ebay of zoiets bestellen hoor die HRC..

Zollie 13-01-2010 18:14

Heb in een doosje ook nog een nieuwe hoofdremcilinder zitten, hoe zie ik welke maat dit is?

de remmen gaan van oude 1982 remmen (voor onbekend, achter 180mm) naar VW MKII klauwen en 200mm trommels. dit lijkt me geen kwestie voor noodzakelijke remkrachtverdelers enzo, toch??

en is een rembekrachtiger makkelijk te vervangen voor een grotere?

golfcabriolet 13-01-2010 18:18

Quote:
Originally Posted by mk2
wat is nou beter dan een heefdremcilinder vann een scirocco 16v of een van een gti zoals orgineel? :confused:


Er zijn ook Scirocco's 16v met 20mm hoofdremcilinder geweest.
(dus de zelfde hoofdremcilinder als bij een Gewoone Golf 1 GTI 20 mm)
maar dat was volgens mij in bepaalde landen zo.
In NL model Scirocco's was met een 22mm hoofdremcilinder uitgevoord.

Als je die er op zet (22mm) dan moet je de 2 potjes Druk afhankelijke rembekrachteging 3/15 er wel tussen.
en achter niks.

Ik zelf heb een GTI 20mm hoofdremcilinder en dat vind ik goed.
nergens last van,met een lastafhankelijke rembekrachtiger achter (GTI Origineel).
Auto gaat niet om zijn eigen as als ik hard rem,al getest.
en op remetestbank alles 100% OK.

golfcabriolet 13-01-2010 18:19

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Even kijken welke er op de gti zit, zal denk ik ook al een 22mm zijn..zelfde dan dus als de scirocco. Kun je ook zo via ebay of zoiets bestellen hoor die HRC..


GTI is 20mm

Hight 13-01-2010 18:30

De 3/15 remdruk verminders zijn gewoon nieuw te krijgen, niks riskeren nieuw monteren.

Bremskraftregler
Bremskraftregler für Scirocco II 16V zur Montage
am Hauptbremszylinder.
Artikel 533 612 151 A
Pro Stück 101,15 € (incl. MwSt. zuzüglich Versandkosten).
www.volkswagen-classic-parts.de

mvg Mike

golfcabriolet 13-01-2010 18:36

Quote:
Originally Posted by Hight
De 3/15 remdruk verminders zijn gewoon nieuw te krijgen, niks riskeren nieuw monteren.

Bremskraftregler
Bremskraftregler für Scirocco II 16V zur Montage
am Hauptbremszylinder.
Artikel 533 612 151 A
Pro Stück 101,15 € (incl. MwSt. zuzüglich Versandkosten).
www.volkswagen-classic-parts.de

mvg Mike


zijn niet Origineel VW meer maar op nieuwe her geproduzeerd.

Jeff 13-01-2010 18:39

3/20 bar drukbegrenzers van opel zijn ook bruikbaar.

golfcabriolet 13-01-2010 18:46

Van Scirocco 16v



jobo1983 13-01-2010 19:28

3 / 35 bar drukbegrenzers zijn van een cabrio zeker?
die kwam ik nog tegen in de onderdelen bak.

nummers doe erop staan zijn 1H0612151A
en er staat oook nog 131GS in gegraveerd

kan iemand mij dat vertellen?

Pewi Vwteam 13-01-2010 21:13

een noodstop van 150 naar nul had ik nog geen probleem. met een cabrio hoofdrem cilinder met die 2 potjes [remdrukverdeel potjes] en achter g60 remmerij. en voor uiteraard ook g60 schijven en klauwen.
maar zoals ik hier lees zijn de meningen verdeelt, over de veiligheid.

golfcabriolet 14-01-2010 08:19

Quote:
Originally Posted by jobo1983
3 / 35 bar drukbegrenzers zijn van een cabrio zeker?
die kwam ik nog tegen in de onderdelen bak.

nummers doe erop staan zijn 1H0612151A
en er staat oook nog 131GS in gegraveerd

kan iemand mij dat vertellen?


de drukbegrenzers met nummer :1H0612151A
Zitten op een vw Caddy van BJ 1996 tot 2007
En verder niet op andere vw modelen.

golf mkII 16v 14-01-2010 22:36

Orginele remmen voor en de schijven van een GTI 2
Dit alles op een orginele golf 1 GTI
Nergens problemen me gehad[wel met de hevel van de parkeerrem] maar niet met een noodstop

ids 14-01-2010 23:13

De foto van golcabriolet zit zo'n remdrukbegrenser op de hoofdremcilinder, bedoelen jullie die??
daar heb ik er nog wel 10 van liggen....

oettinger_18 14-01-2010 23:15

Bij een normale gti zit bij de achteras ook een remdruk regelaar(golf 1 gti) als ik de 3/15 remdruk verminders koop via duitsland moet dan de remdrukregelaar bij de achteras weg of laten zitten?. Dus inprenciepe die 2 potjes [remdrukverdeel potjes) op mijn hoofdremcilinder monteren klaar ben ik?

golfcabriolet 15-01-2010 10:47

Quote:
Originally Posted by oettinger_18
Bij een normale gti zit bij de achteras ook een remdruk regelaar(golf 1 gti) als ik de 3/15 remdruk verminders koop via duitsland moet dan de remdrukregelaar bij de achteras weg of laten zitten?. Dus inprenciepe die 2 potjes [remdrukverdeel potjes) op mijn hoofdremcilinder monteren klaar ben ik?



De remdrukregelaar bij de achteras moet weg als je voor de 2 potjes wild monteren.

oettinger_18 15-01-2010 13:47

Is de remdruk regelaar bij een golf 1 gti(bij de achteras) veel verschillend met die 2 potjes van een scirocco?

golfcabriolet 15-01-2010 14:16

De eene is lastafhankelijk (GOLF 1 GTI) achter onder.
de 2 potjes is druk afhankelijk.

jobo1983 15-01-2010 17:50

Quote:
Originally Posted by golfcabriolet
de drukbegrenzers met nummer :1H0612151A
Zitten op een vw Caddy van BJ 1996 tot 2007
En verder niet op andere vw modelen.


ok dan weet ik dat, heb ik niet veel aan voor schijven achter.
of zou dat wel kunnen?...

oettinger_18 17-01-2010 21:26

Nou wordt op Ebay hoofdremcilinders aangeboden van een scirocco 16v en staat er in de advertentie van als je golf 1 wilt ombouwen naar schijfremmen achter heb je deze remcilinder nodig maar op die remcilinder zit niet van die 2 potjes?

sciroccoGTII 17-01-2010 23:40

Nee maar die zitten ook los tussen de leiding geschroefd..dus op de hoofdremcilinder en tussen de remleiding in ;)

oettinger_18 17-01-2010 23:57

Jah maar als ik die 2 potjes op de hoofdremcilinder doe is tog genoeg? Of bedoel jij van 2 potjes op de hoofdremcilinder en wat op ebay staat moet tussen de leidingen geplaats worden nog? Dus inprenciepe heb ik 2 potjes en dat speeltje van ebay nodig en dat is het?

golfcabriolet 18-01-2010 08:24

Quote:
Originally Posted by oettinger_18
Jah maar als ik die 2 potjes op de hoofdremcilinder doe is tog genoeg? Of bedoel jij van 2 potjes op de hoofdremcilinder en wat op ebay staat moet tussen de leidingen geplaats worden nog? Dus inprenciepe heb ik 2 potjes en dat speeltje van ebay nodig en dat is het?


dan wel de 2 potjes van scirocco 16v 3/15 dan is dat genoeg.

Ron mk1 18-01-2010 08:41

Meteen deze thread maar even spammen , gaat over hetzelfde onderwerp.

Wie weet of de astuppen van een golf mk3 gti hetzelfde zijn als die van een mk2 gti?

Ikb edoel , kan ik deze astuppen en klauwen gebruiken om een mk1 achteras om te bouwen naar remschijfen?
Dan wel met de mk2 schijfen vanwege 4 gaats ophanging?

EelcoB 18-01-2010 13:40

Quote:
Originally Posted by golfcabriolet
dan wel de 2 potjes van scirocco 16v 3/15 dan is dat genoeg.


Om even samen te vatten;

- Standaard hoofdremcilinder + potjes, dan moet je lastafhankelijke remdrukregelaar monteren.
- Standaard hoofdremcilinder + Rocco 3/15 potjes zonder lastafhankelijke remdrukregelaar.

- Of je moet zelf wat knutselen met een universele instelbare remdrukregelaar van Wilwood ofzo, maar dan moet je 1 leiding naar achteren hebben - remdrukregelaar - en dan opsplitsen naar de remschijven.

Heb ik nog 1 vraag. Een lastafhankelijke remdrukregelaar van een golf 1 gti is met 3 aansluitingen (toch?). Gaat er dan maar 1 leiding naar achteren - lastafhankelijke regelaar - en dan opsplitsen naar de schijven? Het zelfde als een universele?

Want ik wil er eingelijk een lastafhankelijke regelaar van een golf 2 gti onderbouwen, die heeft 4 aansluitingen, dus dat zou veel makkelijker zijn. ;)

oettinger_18 18-01-2010 14:04

Quote:
Originally Posted by EelcoB
Om even samen te vatten;

- Standaard hoofdremcilinder + potjes, dan moet je lastafhankelijke remdrukregelaar monteren.
- Standaard hoofdremcilinder + Rocco 3/15 potjes zonder lastafhankelijke remdrukregelaar.

- Of je moet zelf wat knutselen met een universele instelbare remdrukregelaar van Wilwood ofzo, maar dan moet je 1 leiding naar achteren hebben - remdrukregelaar - en dan opsplitsen naar de remschijven.

Heb ik nog 1 vraag. Een lastafhankelijke remdrukregelaar van een golf 1 gti is met 3 aansluitingen (toch?). Gaat er dan maar 1 leiding naar achteren - lastafhankelijke regelaar - en dan opsplitsen naar de schijven? Het zelfde als een universele?

Want ik wil er eingelijk een lastafhankelijke regelaar van een golf 2 gti onderbouwen, die heeft 4 aansluitingen, dus dat zou veel makkelijker zijn. ;)



Als ik nouw de potjes van een cabrio neem en een lastafhankelijke remdrukregelaar onder de achteras van een golf 1 gti is ook niet goed? Of wel?

Nou heb je wel 2 potjes via classic parts van 16v scirocoo maar jah daar betaal je 200 euro voor.

En nog een vraag de achterremleidingen moeten die op de potjes aangesloten worden? Of maakt dat niet uit


All times are GMT +1. The time now is 07:41.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.