![]() |
Distributie riem geknapt, wat nu???!!!
ik heb met mijn golf Gti 1.8 8v iets te hard gereden. :shake:
Toen ik bijna volgas reed, viel hij ineens uit. ik heb de kap eraf gehaald en de riem is geknapt |
geen klap gehoord? bij starten ook geen bijgeluiden?
|
Quote:
nee, geen klap gehoord ploft ook niet meer bij starten, lijkt wel of ie heel soepel draait nu. |
kap vd distibutie riem er al eens afgehaald, ter controle? Of, als je de
olie vuldop eraf haalt, draait de nokkenas dan bij het starten? |
Is je distributieriem niet gewoon geknapt?
|
Compressie meten...
|
Quote:
Draait de komplete motor dan niet in soep wanneer de distributie riem knap. kleppen krom of weet ik veel wat..... |
Bij de 1.8 loopt wel het een en ander aan als je pech hebt, maar kan net zo goed zijn dat je mazzel hebt gehad.
Enige manier om het zeker te weten is even zelf gaan kijken hè. ;) |
Een beetje een pechjaar, Dr.Golf? :(
Hi! Het is idd de distributie; we hebben de Golf vanmiddag naar huis gesleept en daar even een 'quick look' genomen. De vezels leken wat op dor gras en staken uit de distributiekap, dus de kap er maar af gehaald en idd....! (...en de snaar was ook wel errug droog, dus waarschijnlijk net zo oud als de auto... :screwy:) Er staat me iets van bij, dat bij de PF-motor (GTI 1.8 8V) de zuigers en de kleppen elkaar niet kunnen raken; weet iemand dat toevallig zeker? ![]() |
Ziet er niet zo gezond uit :eek: suc6 met de reparatie en ik hoop dat je geluk hebt :)
|
oké, wie kan me raad geven.
hoe ga ik de auto "op tijd zetten" en de riem erop doen. Ben wel van plan om het zelf te proberen, lijkt me niet al te moeilijk als ie maar goed staat. ps. vlak hierna knapte de riem youtube.com/watch?v=XAP5MrFagBk |
Lol ik wist niet dat er een G60 in lag :D
;) |
Je hebt een 16v teller d'r in zitten. 260kmh en 8k rpm. Denk dat er dan ook het een en ander aan de afgelezen gegevens niet klopt. ;)
Distributie op tijd zetten kun je zelf doen, maar als je niet zeker weet hoe het moet zou ik de hulp van een forummer oid in de buurt inroepen. Langs de dealer brengen is in ieder geval gekkenwerk... Om er zeker van te zijn dat de kleppen en / of zuigers niet kapot zijn, kun je toch gewoon eventjes de kop er af halen? Zet je er gelijk een nieuwe koppakking in. De riem ligt er nu toch af, dus dat is een uurtje werk extra, en misschien 50 euro aan materiaal (koppakkingsetje). Hoop voor je dat de boel nog te redden is. :thumbup: Goeie muziek trouwens. ;) http://www.youtube.com/watch?v=XAP5MrFagBk |
had je die riem wel of niet vervangen tijdens de grote verbouwing?
wat Chris al zegt, kop eraf en je weet genoeg. :) |
Quote:
tis geen g60 of 16v maar een gewone 1.8 8v |
Quote:
Waaronder het metertje van de koelvloeistof . . . . ;) Quote:
Dan heb je vast en zeker per ongeluk een tikfoutje gemaakt met het uploaden bij joutjoep . . . |
Quote:
Zeg ik ook niet, ik zeg alleen dat je de teller van een 16v d'r in hebt. 8v Gaat tot 7k rpm. |
teller zal inderdaad wel een beetje afwijken.
Dit was mijn eerste ritje in de Gti, zit namelijk in het gips ivm enkel breuk en enkelbanden kapot. :( Kheb de Gti 2 weken geleden gekocht en mijn vrouw moest de proefrit/ terugreis(110km) rijden. Dus dacht vandaag maar eens ff mijn nieuwe aanwinst te testen en een paar hippe foto's te maken en een leuk filmpje. Eerst ff lekker warm laten draaien, schoonspuiten bij de wasplaats en ff de A9 op. Was lekker op dreef en heb bijna 60km (volgas :screwy: ) gereden. Voelde me weer ff 18 again tot ik ongeveer 3 km van huis stil kwam te staan. :eek: Rond 5 uur hebben we hem opgehaald (tnx vento vice) en de schade bekeken. oliepijl nog in orde, koelvloeistofpijl nog in orde en een gebroken riem,tja ;) Nu heb ik het idee dat het allemaal wel meevalt en zie ik het een stuk positiever in. Morgen gaat dit gips eraf en krijg voor nog eens 3 weken nieuw gips, tegen de tijd dat dat eraf mag en ik dus eigenlijk pas weer officieel auto mag rijden zal ik de riem wel vervangen hebben. ![]() |
Quote:
ooooooooooooooohhhh hehe i knew :thumbup: |
Waar in nederland kan je 60 kilometer achter elkaar vol gas rijden? en wat versta je onder vol gas?
verder wel warmgereden en alles? ;) en als je toch aan je auto aan 't schroeven bent, kun je er makkelijk gelijk een ander interieurtje inzetten;) |
heeft iemand een schema of afbeelding waarop ik kan zien hoe ik de poelies moet zetten voor ik de distributieriem erop zet???????
|
Quote:
Van de velsertunnel tot ring alkmaar en terug 30km heen 30 km terug. :tongue: volgas is als je pendaal op de bodem zit en je auto niet meer harder gaat :screwy: tegen de tijd dat ik me interieur ga wisselen omdat me distributie riem gebroken is denk ik niet dat ie voor december weer rijd :wow: verder alles goed???? |
Quote:
moet ik alleen deze tekens gelijk zetten, weet iemand dat? zo een schema als dit zoek ik , liefst nog iets duidelijker. ![]() |
Staat hier echt al zoveel van op t forum...gebruik de search eens.
|
Quote:
En je bent nu 19 ?? :D Quote:
Dat is geen 60 km achter elkaar . . . :screwy: Ik had gegokt op een rollerbank . . . Ring Alkmaar is overigens wel een leuk stukje weg . . . lekker gezeelig druk. ;) |
Quote:
Ik heb hiervoor trouwens nog een Grillespoilertje liggen . . . bij interesse kan je maatje hem gratis komen afhalen, ik mik hem anders toch binnenkort weg ;) |
http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=64707
Kijk eens aan :D heb ik deze hele uitleg getyped hoe ik het bij mijn PF heb gedaan :thumbup: |
vol goede moed begonnen.riem en spanrol gekocht, 2 uur buiten op straat gelegen.
Kreeg het niet voor mekaar om de inbusjes van de krukaspoelie los te krijgen. 1 losgekregen, 1 dol gedraaid en de andere 2 wilde ik niet verder draaien ivm risico voor kapot draaien. heb wel een komplete how to op papier erbij gekregen, maarja hele boel weer ingepakt en naar een monteur gebracht . maandag wordt hij gerepareerd en kan ik hem weer ophalen. |
Zijn je kleppen krom dan?
Heb laatst nog hetzelfde meegemaakt op t werk, op tijd zetten, nieuwe riem en spanrol erop en starten = lopen :thumbup: |
Alles proberen op tijd te zetten via de merktekens, draai met behulp van een ratel+dop de krukas rond.
Gaat het op een gegeven moment zwaar dan is er een klep krom. Zou gewoon de kop er af trekken want er zit toch geen distributieriem meer op ;) |
warm of koud,volgas of stationair,een distributieriem die op is,is op;)
riempje eromheenleggen is een eitje,alleen weet ik niet zeker te zeggen of de pf ook bij de "los draaibare" blokken hoort.als ie nou echt heel licht rondgaat zonder ook maar een zucht te geven vrees ik het ergste. trouwens voor de mensen die denken dat je nergens in NL 60km achter elkaar volgas kunt rijden,het lukt mij nog redelijk vaak:D:D |
Of je hebt een auto die niet harder als 120 wil :tongue: of je hebt daar op urk eo ook van die leuke stille weggetjes zoals hier ;)
Quote:
|
Quote:
met mij alles prima, met jou? interieur is maar voor de grap, komt puur omdat ik het interieur van een F&I in een bordeel vind horen met dat rare paarse kleurtje.. maar ieder zijn smaak. :thumbup: |
![]() :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: :eek: Wanneer je standaard 1.8 8v ongeveer deze stand aangeeft rij je bijna volgas. :screwy: wilde graag zelf de riem wisselen gisteren, lijkt me ook niet al te moeilijk, maar het was min 1 en ik lag op straat, heb geprobeerd de boutjes van de poelie van het vliegwiel los te halen. 1 ging los 1 heb ik gesloopt de andere 2 gingen niet los en was bang om die ook te slopen. daarom heb ik hem nu weggebracht naar een monteur. had zelf al de spanrol en de riem gekocht en ga er van uit dat er verder niks beschadigd is. |
Quote:
Quote:
Het gaat hier toch om een en dezelfde auto ?? :confused: Je post een filmpje met een veel hogere snelheid en zegt dat ie daarna kapot draaide . . . en je bovenstaande foto is de topsnelheid van een standaard 8v ?! Ergens klopt er iets niet . . . Als je in het vervolg nogmaals zo'n boutje kapot draait . . . neem na het inbus dopje een "veeltands" dopje. Zet deze erin, paar tikken met een hamer, zodat ie goed vast zit en draai hem dan los . . . als je dan een luchttol erop zet, moet ie loskomen . . . |
deze foto is van mij vorige Gti
|
Quote:
Is idd een andere auto, maar met hetzelfde bouwjaar en hetzelfde PF-motorblok ;) De 'Docter' heeft nu eenmaal de onbedwingbare dwang om van z'n auto's minstens één keer de werkelijke top te testen... :screwy: (...en nee, hij is geen 18 of 19 meer...) |
de meeste 1.8 8v draaien vrij dus je kunt geluk hebben er is net een nieuw topic over de riem http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=64707 hier staat ook een verwijzing in naar een goede manual
zo zie je maar weer altijd direct een nieuwe riem erop als je een andere auto koopt is ook het eerste wat ik altijd doe succes ermee |
![]() Voor de zeurpieten onder ons :screwy: dit was ook bijna volgas :thumbup: teller van F&i (eigenlijk een 16v teller) :D |
220km/u en maar 5000 rpm . klopt al niks van dus.
Schaalverdeling van 8V en 16V is anders. Je rijdt hier gewoon 200 volgens je 8V teller. Bij de 8V staat 120 boven in midden en bij 16V 140. Scheelt dus 20km/u. 220km/u ga je echt niet redden. En dan moet de afwijking er nog af. Ik denk dat je volgens tom-tom maar een 185 a 190km[u rijdt. |
All times are GMT +1. The time now is 19:56. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.