![]() |
Steek van de velgen.
Aan de binnenkant van mijn velg staat Lk 5x100-112.
Wil dit zeggen dat deze velg past op auto's met steek 5x100 en steek 5x112? Alleen heb ik maar 5 boutgaten, en niet 10. Kan iemand mij hierover wat meer info geven. |
sorry... even twee minuten op de grond gelegen van het lachen..( niet lullig bedoelt :thumbup: )
maar je hebt multisteek velgen.. zijn dus 5x100 en steek 5x112 dus 10 gaten deze passen op auto's met 5x112 steek( bv audi/golf 5) en 5x100( bv golf 4) |
Quote:
Dat is nou net het punt ik heb maar 5 boutgaten. Daarom snap ik het niet. Het gaat hierom imi RS6 wielen. ![]() |
owk... rare immitatie gebeuren ook altijd
|
Ik gok 5x100 maar het is een kwestie van meten hoeveel ruimte er tussen de boutgaten zit.
|
nou heb ik net op MP gekeken en er worden meerdere velgen op deze manier aangeboden.
Ik heb dus ook net een verkoper een mailtje gestuurd met de vraag hoe dat kan. Dus nu maar afwachten of ik er ook antwoord op krijg. |
Quote:
+1 |
Quote:
Ik neem aan meten van hart naar hart. Ze passen op 5x100 want ik heb ze onder mijn VR6 gehad. |
Dan lijkt het me duidelijk
|
Quote:
Daarom wil ik ook weten waarom er staat LK 100-112. :screwy: |
Peet, zal wel niks met een maat of wat te maken hebben :thumbup:
Beetje schik met de paddestoel? :D |
als het goed is dan staat er ook op de binnenkant de ET waarde.
als er ET35 staat is het 5X100 als het ET45 is dan 5X112 Succes |
Tellen ze misschien de gaten tussen de spaken ook mee? Dan kom je wel op 10. :D
|
het is sowieso de steekaanduiding,lk staat voor "lochkreis" oid,wat mofs is voor steekmaat...
|
Quote:
:rolleyes: :shake: |
Quote:
en als er een gat inzit voor een ventiel is het een speciaal racewiel. succes. |
Quote:
Ohw, de steek is afhankelijk van de ET waarde...! :wow: :redface: |
Quote:
Ja zeker! Heb er lekker veel bekijks mee zo. ;) |
Quote:
De velgen hebben ET35 en zijn idd 5x100. Maar waarom staat er dan ook de steek 112 erbij ingeslagen? |
Quote:
:D :D :D |
Quote:
9 van 10 keer wel. |
Quote:
Weet niks van deze velgen af, maar kan toch zijn dat ze voor een auto zijn gemaakt met 5x100, en ET35 nodig heeft. En dat daarnaast hetzelfde model velg is gemaakt voor een andere auto, die steek 5x112 heeft, en een ET waarde van 45mm nodig heeft. |
Ik merk al dat niemand hier enig idee heeft waarom beide steken op de velgen vermeld zijn.
Dan kan dit topic wel op slot. Ik bel of mail wel een keer met de fabrikant van deze velg, misschien dat ik dan iets wijzer wordt :) :lock: |
Quote:
Wij maken naast O.Z. , MSW , Breyton en Sparco velgen ook alle replica en originele velgen voor o.a. VAG, Merc, etc. wij gebruiken daar een standaard LK codering voor en passen de wielen aan naar ET - Steek. Dus wat ik zeg is echt niet zo :screwy: volgens mij. |
Dan laat je 't topic lekker open, en post de info zodra je hem hebt.
Dan werkt dat ook een beetje twee kanten uit, snappie? ;) |
Quote:
kom op kerel deze reps zijn ook gewoon in 5x112 et35 te krijgen.. heb net een setje weggedrukt. de 5x112 en 5100 staan op de velg omdat deze zo gegoten worden en dit vaak ( wanneer dit niet gestansd staat) in de mal meegenomen word.. de velgen worden daarna geboord in de steek. |
Quote:
Maar 5X100 nooit in ET45. wij doen dat absoluut niet. ik geloof niet helemaal dat wij elkaar allemaal begrijpen. 5X112 wordt standaard al op ET35 gedraaid (voor de oudere modellen vag en mercedes)en naar wens cq bestellingen van de klant (per 40 ft container) afgedraaid naar ET45 nieuwere type's Vag. dat is wat ik wilde zeggen. Groeten. |
je zegt et 35 altijd 5x100
et 45 altijd 5x112 5x100 et45 is bijvoorbeeld toyota |
Quote:
Wat je zegt klopt wel maar we hebben het hier over een VAG velg. of het moet een andere velg zijn dan op de foto van pagina 1. Ik denk trouwens dat een Toyota rijder hier niet uit de kast duft te komen :D groeten |
Quote:
in je tuinhuisje? als je echt iets weet,breng het dan ook duidelijk,ik zou nou nog niet weten wat je bedoelt..... |
Quote:
Je geeft zelf het anwoord al wat bedoel je met "tuinhuisje"?? Maar ik heb eerder het idee dat je het express niet wil begrijpen! |
Quote:
We hebben het hier over een imitatie-velg, dat is juist het probleem. Daar kan je juist helemaal niets aan aannemen |
Quote:
tlijkt wel een forum. |
Pik. :D
|
Laatst zo'n imitatievelg gezien voor een Fox, 5x100, alleen de steek was excentrisch geboord... :screwy: :D
Kwamen we achter nadat we een aantal keren geprobeerd hadden om de velg vast te zetten en de boutgaten niet overeen kwamen met de gaten in de naaf :D :rolleyes: 1 bout kon je vastzetten, daarna ging het niet meer :cool: De steekmaat aanduiding in de gietmal betekend inderdaad dat de velg geboord kan worden op 5x110 of 5x112. Als deze velgen ook geleverd werden in 4x98 en 4x100 heb je daar ws. een andere mal voor ivm het pasvlak (achterkant v/h hart) van de velg. |
Quote:
Kijk met dit antwoord kan ik iets mee! Heeft wel ff geduurt, maar dat wordt jullie wel vergeven :D Bedankt voor de uitleg. |
All times are GMT +1. The time now is 08:35. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.