Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   jetta mk1 diesel verlagen. (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=66216)

bas. 15-02-2010 21:53

jetta mk1 diesel verlagen.
 
aangezien ik niet zelf van mijn hoogtevrees af kom en een cursus mij te veel geld kost om hier van af te komen, heb ik een schroefsetje gekocht.

Spulletje eronder gezet en voor heb ik 3 cm schroefdraad over gehouden.
dit in combi met 175-50-13 banden ligt alles op een mooie hoogte, wielkasten mooi gevuld auto mooi laag.

draagarmen liggen ook nog voldoende van de grond af, maar de carterpan ligt absurd dicht bij de grond.




is er een carterpan die minder puntig is en plug n play? of makkelijk aanpasbaar.
of ga ik afscheid nemen van de banden,

Gertjan 15-02-2010 23:43

Carter van een Golf 2.

erik_jetta 15-02-2010 23:55

Quote:
Originally Posted by Gertjan
Carter van een Golf 2.


heb zelf een carter van een golf 2 erop! het scheelt wel iets...

maar niet genoeg zodat meneer normaal kan rijden!

bas. 16-02-2010 09:41

maakt het nog uit van welk type?

ben toch bang dat ik minimaal 14 inc moet gaan rijden

ronnie_v 16-02-2010 09:43

Na de 3e carterpan, heb ik een kleine aanpassing gemaakt. Tot nu toe geen lekkende carterpan meer gehad. :thumbup:



erik_jetta 16-02-2010 14:55

Quote:
Originally Posted by bas.
maakt het nog uit van welk type?

ben toch bang dat ik minimaal 14 inc moet gaan rijden


gewoon een carterpan van een big block.

Ik rij zelf ook op 13 inch met 175/50/13 en heb 4 cm schroefdraad over. En daar is wel redelijk goed mee te rijden! en kan veel hoge drempels gewoon nemen!

bas. 16-02-2010 15:08

leek mij ook, heb toen der tijd op mijn 1.5 jb ook gewoon met deze set-up gereden.

moet ik heel eerlijk zeggen dat ik er net achter ben gekomen dat ik geen cm rolmaat had maar een inch rol maat.

ik ga hem vandaag opnieuw afstellen op 4cm schroefdraad (heb ik bij mijn andere auto's ook) en dan een carterpan van een big block golf 2 er op zetten.

ronnie_v 16-02-2010 15:17

als je toch de carterpan er nog niet onder hebt,las er dan gelijk een plaat bij onder! ;)

bas. 16-02-2010 15:22

op dit moment wordt er als het goed is 1tje in elkaar gebakken voor mijn 1.3.

wou met de diesel nog eventjes wachten tot ik zeker weet hoe een golf 2 carterpan er op staat.

wat heb jij btw met je carterpan gedaan

Gertjan 16-02-2010 19:30

Quote:
Originally Posted by bas.
op dit moment wordt er als het goed is 1tje in elkaar gebakken voor mijn 1.3.

wou met de diesel nog eventjes wachten tot ik zeker weet hoe een golf 2 carterpan er op staat.

wat heb jij btw met je carterpan gedaan


Waarom zou je dat doen voor je 1.3, heb je wel gezien dat je die nooit van je leven gaat raken?

bas. 16-02-2010 20:54

@gertjan

normaal gesproken ook niet, heb alleen nogal een iritante drempel voor het huis liggen waar die al een keer op stuk gereden is.


heb net het schroefset omhoog gedraaid, en heb nu 5cm schroefdraad over.
maar nu is dat ding nog steeds te laag de uitlaat demper en carterpan liggen net 5cm boven de grond, dit is denk ik net te link om fatsoenlijk mee te gaan rijden.

Toen dacht ik gooi ik er een andere maat banden op, maar heb alleen maar inch 185-60-14.

Tjeerd 16-02-2010 22:40

Je kan mijn 15 inch pirelli's met 175/55/15 winterbanden wel op komen halen ;)

bas. 16-02-2010 22:46

kom er aan....














voor welke prix?

bas. 16-02-2010 22:58

Goed de jetta is weer uit de schuur.

ik heb nu 6 cm schroefdraad over, ik had 1 dingetje over het hoofd gezien (verkeerd gelezen) mijn bandenmaat is 155-50-13 en de velg is et 35. dus als ik een 175 had was het denk ik al een stuk beter geweest.

ik had nog 14 inch liggen maar dat was et 45 en liep aan bij mijn schokdemper, dus ik moet et 35 aan houden wil ik goed uitkomen.
nu ga ik dus opzoek naar 175-50(55)-13 voorop mijn velgen.

erik_jetta 16-02-2010 23:10

de breedte van de band heeft niets te maken met de hoogte van de auto? ik zou hem op 4 a 5 cm laten staan, golf 2 carterpan eronder en stuk eronder lassen! dan ben je van je probleem af, zak morgen eens kijken hoeveel carter speling ik heb

bas. 16-02-2010 23:15

Ik dacht altijd dat 185-50-13 en 155-50-13 qua hoogte wel verschilt het 2de getal is toch een percentage van de breedte.

carterpan ga ik morgen bestellen :) had gewoon alleen gehoopt dat de wielkasten nu ook mooi gevuld zouden worden, heb nu aan de achterkant weer zo'n kier ertussen zitten

erik_jetta 16-02-2010 23:17

2e getal is de hoogte van de band, 1e getal is de breedte

bas. 16-02-2010 23:19

en dus een percentage van de breedte :p.

als je morgen is wil kijken hoeveel speling jij hebt kan ik het is gaan vergelijken

Gertjan 16-02-2010 23:39

Quote:
Originally Posted by erik_jetta
2e getal is de hoogte van de band, 1e getal is de breedte


Het hoogte getal is een percentage van de breedte inderdaad, dus een 185/50 en 155/80 verschillen wel degelijk in hoogte ;)

bas. 17-02-2010 11:26







resultaat op dit moment, vind de wielkuip aan de voorkant redelijk tot goed gevuld, achter wat minder.
nu komt toch het lucht gekoelde bloed weer omhoog, ik ga achter een iets hoger band plaatsen dan voor.

uitlaat gaat ook opnieuw in de rubbers zodat hij strakker onder de auto ligt.
nu nog carterpan veranderen en hopelijk ben ik dan een heel eind.

ronnie_v 17-02-2010 12:09

Quote:
Originally Posted by bas.
op dit moment wordt er als het goed is 1tje in elkaar gebakken voor mijn 1.3.

wou met de diesel nog eventjes wachten tot ik zeker weet hoe een golf 2 carterpan er op staat.

wat heb jij btw met je carterpan gedaan


Was dit voor mij bedoeld? Ik heb er een stuk 3mm staal bij onder gelast.
Tot nu toe werkt dat super! Bij mij gingen de carterpannen door "schuren " lek. Ik heb zelf een automaat, dus daar hangt wel meer laag bij de grond, maar ook onder de automaatbak zit een plaat :thumbup:

bas. 17-02-2010 12:59

was inderdaad voor jouw.
Heb jij hem er direct opgelast? En hoe heb je dat met je carterplug gedaan?

ronnie_v 17-02-2010 13:08

sorry, kan zo geen duidelijk plaatje vinden. Maar de carterpug is gewoon "vrij". Plaat is er direct opgelast, nogmaals werkt super, en kost niets. :D

bas. 17-02-2010 17:15

hooguit kratje bier voor de maker :p

ronnie_v 18-02-2010 09:53

of de "las-koning" vd werkplaats lief aankijken :D

erik_jetta 18-02-2010 17:25

hier is een foto van hoe laag ik rijd!




En dit is met 4 cm schroefdraad over. En volgens mij heb ik ergens doorheen gereden... :D :D

bas. 18-02-2010 17:31

komen we aardig het zelfde uit, is het btw een golf 2 carterpan?

ik moet wel weer wennen aan het ontwijken van dode dieren op de weg,heb er gister een illegale lifter meegenomen. :)

erik_jetta 18-02-2010 17:32

dit is inderdaad de golf 2 pan..

erik_jetta 18-02-2010 17:38

hier is een foto van de oude carterpan, maar toen lag ik nog iets lager!(zonder hulpveren, en 4 cm schroefdraad) en daar kon ik redelijk veel mee! alleen had ik een drempel over het hoofd gezien en iets te hard erover!



bas. 18-02-2010 17:58

Quote:
Originally Posted by erik_jetta
hier is een foto van de oude carterpan, maar toen lag ik nog iets lager!(zonder hulpveren, en 4 cm schroefdraad) en daar kon ik redelijk veel mee! alleen had ik een drempel over het hoofd gezien en iets te hard erover!





dat is denk ik zo'n beetje de situatie die ik nu heb, het gaat wel ben ook wel wat gewend maar je hoeft maar een seconden niet op te letten en je bent de sjaak.

ik ga eind maart naar de volksworld show in engeland, maar knijp hem wel een beetje voor de boot.
probeer voor die tijd die andere carterpan erop te hebben, en de uitlaat strak in de rubbers.

bas. 08-03-2010 10:36

net eventjes bezig geweest om een golf 2 carterpan erop te zetten.
weet 100% zeker dat ik een golf 2 bigblock cartpan bested heb, maar toch past het niet.

hij komt in aanraking met een onderdeel, het is het onderdeel achter ''de oliepijlstok'''wat is dit eigenijk voor ding komt hier de olie uit.

kan ik dit ding net een stukje inkorten of is dit niet verstandig.




(meest slechte kwaliteit foto ook)

en de carterpan



jelle vda 09-03-2010 20:01

dat is de aanzuig van de oliepomp als ik me niet vergis ,, inkorten lijkt me idd niet echt verstandig maar dit is mijn mening ,,
als er toch beweren dat dit te doen is ga ik het zelf ook doen :D :screwy:

bas. 10-03-2010 17:18

ben er ook wel benieuwd naar, er hoeft maar een paar mm vanaf en dan is het al goed.


All times are GMT +1. The time now is 01:36.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.