![]() |
Na uren googelen het volgende gevonden, is dus mogelijk op alle golf 2 en 3 modellen welke voorwiel aangedreven zijn 256er geventileerde schijven te verbouwen.
Teile zum umbau auf 256x22 Bremse hinten 6E0 501 465 A Adapterplaat Links Lupo Gti 6E0 501 466 A Adapterplaat Rechts Lupo Gti 6X0 501 117 Astap Links Polo 6N2 trommelremmen 6X0 501 118 Astap Rechts Polo 6N2 trommelremmen 357 615 609 Afdekplaat remschijf Links Passat 35i b4 357 615 610 Afdekplaat remschijf Rechts Passat 35i b4 N 908 863 01 Zeskantschroef M10x40 10.9 Lupo Gti 6Q0 598 611 Wielnaaf met lager 5x100 Polo 9N 8N0 615 601 B Remschijf 256x22 5x100 Bora 1,8t 180ps Golf 4 jubi Audi S3 Golf 4 R32 1J0 615 425 D Houder remklauw Links Bora 1,8t 180ps Golf 4 jubi geen S3/4WD/R32 1J0 615 426 D Houder remklauw Rechts Bora 1,8t 180ps Golf 4 jubi geen S3/4WD/R32 N 907 403 01 Schroef 10x1,25x30 voor montage houder remklauw 1J0 698 451 K Remblokken Bora 1,8t 180ps Golf 4 jubi Audi S3 Golf 4 R32 8N0 615 423 C Remklauw Links Bora 1,8t 180ps Golf 4 jubi Audi S3 Golf 4 R32 8N0 615 424 C Remklauw Rechts Bora 1,8t 180ps Golf 4 jubi Audi S3 Golf 4 R32 8E0 611 775 J Remslang Passat 4B Bj 99 Als je ABS op de auto hebt zal er nog een huls gemaakt moeten worden om de ABS ring op de wielnaaf te kunnen bevestigen. |
Kan deze verplaatst worden naar de 'how to' afdeling en kan dit topic dan gelijk opgeschoond worden behalve het stuk met de benodigde onderdelen?
Tevens topicnaam wijzigen naar : '256*22mm R32/S3 remsysteem op achteras Golf 2/3' Ik heb vandaag alle delen besteld, ik moet alleen nog de remklauwen en de astappen hebben dan zal ik een verslag/fotoreportage maken en het topic mooi uitbreiden. |
Quote:
en dat mag kosten :eek: als je alles zo besteld ? |
Quote:
Tja, dat kost een hoop geld. Omdat ik zelf bij VW werk heb ik gelukkig wel wat voordeel, maar er goedkoop is het niet. 2e hands/gebruikt is er natuurlijk ook een hoop te vinden hoor. |
256mm, is 14" dan het kleinste wat er op gaat passen?
En wat is de zuigerdiameter van die klauwen aan de achterzijde? |
Geen idee wat zuigerdiameter is, wil het best nameten maar op dit moment heb ik alle delen binnen, behalve de remklauwen :(
Minimale velgdiameter zou ik ook niet weten, aangezien ik toch 17 inch ga rijden. |
ga je die huls ook nog maken voor de abs?
|
Nee, ik heb mijn ABS systeem verwijderd
|
das jammer wil nog wel graag weten hoe dit in zn werk gaat ivm mijn ombouw juist naar abs/eds
|
Dit is ERG interessant om te gaan volgen, Blackdevil!!
|
Ik zit nog steeds te wachten op mijn achteras. Als deze binnen is kan ik het Eea in elkaar schroeven en uiteraard wat foto's plaatsen. Hopelijk aankomende week...
|
Dus buiten die onderdelen in de eerste post heb je helemaal niks anders nodig om de dingen werkend te krijgen, buiten een kale achteras?
Of moeten er nog delen worden aangepast, of op maat gemaakte delen worden geocht? |
Ombouw is dus voor auto's met steek 5*100. Voor auto's met ABS zal er een 'bus' gedraaid moeten worden volgens een duitse website om zo de ABS ring op zijn plek te houden. Ik heb geen ABS meer dus kan dit niet 'laten zien'.
Met deze delen zou het voor elkaar moeten kunnen komen, zoals gezegd zal ik dmv foto's laten zien hoe het gebouwd moet worden. Je kunt iedere Golf 2/3 as helemaal kaal maken en opbouwen met bovenstaande delen uit het VW gamma. |
Beste Black Devil,
Ik volg je project met zeer veel interesse, ben namelijk zelf bezig om de achteras van een Vw Lupo voor te bereiden op schijfremmen. Zie hier de link die ik gebruik. http://lupoclub.info/wbb2/thread.php?threadid=390 Maar hoe zit het met de hoeveelheid remkracht? Ik heb ergens gelezen dat er een apparaat op de achteras geplaats moet worden die de druk verdeeld tussen voor en achter? Hoe ga jij dat oplossen? Anders kun je dwars komen te staan op de weg. Ben benieuwd naar de foto's :thumbup: Gr Ron |
Gisteren achteras opgehaald, ik hoop dat ik deze week de schijfremmen binnen krijg zodat ik zondag aan de gang kan, dan kan ik een fotoverslag maken.
Het is inderdaad van groot belang dat de verdeling van de remkracht op orde te hebben. Bij mij zit er een remkrachtverdeler op de achteras, ik ga proberen dmv deze af te stellen op een goede verdeling te komen, maar totdat mijn auto gaat rijden kan nog wel drie jaar duren denk ik. |
Vanavond kun je al wel beginnen met de rest er alvast op te zetten, en daar een paar shots van te maken! :D
|
Zojuist bij de zaak van mijn pa langs geweest en de remschijven waren binnen! Morgen en zondag ga ik eraan werken en komen de foto's dus nog even geduld. :)
|
En? En? En? En?
|
pics,pics,pics,pics, geduld is een schone zaak maar dat hebben we niet. :D
|
Vandaag 1 zijde gemonteerd en het is gelukt. morgen zal ik een aantal foto's plaatsen. Alleen de remklauwen heb ik niet helaas. Het is wel van belang om te weten dat de spoorbreedte wel veranderd omdat er een montageplaat wordt gemonteerd om de remankers op te bevestigen.
Dus nog even geduld, morgen uitgebreid verslag |
We beginnen met een kale achteras.
![]() Dan monteer je de Lupo adapterplaat samen met de 6N2 astap voor trommels, ik heb geen afdekplaat gemonteerd voor de remschijf, als je dat wel doet moet je die meemonteren met dit geheel. Je ziet dat er ook een ABS sensor gemonteerd kan worden. Ik ga niet verder in op het ABS verhaal omdat ik zelf zonder ABS ga rijden, je kunt wel onderstaande duitse link hiervoor raadplegen. Ook staat er ergens in welke delen nodig zijn voor een 4*100 onderstel. http://www.wolfsburg-edition.info/w...-3/index13.html ![]() Wielnaaf met lager (is een geheel) monteren van 9N, steek is 5*100. ![]() Schijf en remklauwhouder erop. ![]() Dat is het voorlopig, remklauwen heb ik nog niet. Aub niet vergeten dat de spoorbreedte een stuk breder wordt, ongeveer 10mm per zijde. |
Eventueel toepasbaar op andere achterassen Polo of Golf 1 oid heb ik de hart tot hart afstanden gemeten vd boutgaten in de achteras.
-Afstand tussen de bovenste gaten 5cm -Afstand tussen onderste gaten 3cm -Afstand tussen bovenste en onderste gaten 5cm (niet kruislings gemeten) |
Zeer mooi gevonden van die duitser... Ik was zelf al op 75%, maar zat nog met een mk4 astap, die niet lekker paste... Nu weet ik dus dat de polo wel past, kan ook ik weer verder!! :)
|
Past inderdaad allemaal heel erg strak, en de remklauwhouder zit ook goed gecentreerd op de schijf.
|
Lekker bezig Erdem, ziet er goed uit :thumbup:
|
dat is idd wel errrug netjes zo...
|
Dat ziet er gelikt uit. Ik ben benieuwd naar de zuigerdiameter. Of deze dan ook groter is als bij een normale Mk4 Golf...
|
dat ziet er netjes uit, doe je er geen stofkap achter?
|
Zo, gisteren remklauwen op de kop getikt. Komen met 2 weken binnen, dan zal ik zuigerdiameter opmeten en kijken/laten zien hoe de remslangen moeten lopen.
|
Die zitten met zo'n banjobout bevestigd of niet? Die remleidingen.
|
Ja
|
Erdem, heb jij, of iemand anders, een idee wat er veranderd moet worden om de steek op 4x100 te houden?
|
Quote:
check ff deze duitse site die in deze topic staat daar staat ook op hoe het moet met die 4x100 http://www.wolfsburg-edition.info/w...-3/index13.html |
En, alles al gemonteerd?
|
Quote:
De ibiza 6K2 (99-2002) heeft zelfde lager en naaf in 4x 100 op de achteras... De kans is groot dat die kan gebruikt worden... |
Quote:
nee ik moet afwachten tot de remklauwen binnen zijn. Aankomende week ga ik alle nieuwe klemmen en borgjes regelen en golf 4 handremkabels. |
goed bezig heb me ook al af zitten vragen hoe dit het makelijkste zou zijn :thumbup: scheelt weer hoofdpijn
|
Aankomende week komen eindelijk de S3 remklauwen binnen en kan ik weer verder, vlogens mij komen de handremkabels ook heel goed uit.
Tja waarom het wiel opnieuw uitvinden :) |
En en en????
|
Héél erg netjes Erdem!! :thumbup:
Dit ga ik ook nog eens doen met de Mk3. |
All times are GMT +1. The time now is 05:42. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.