![]() |
Golf 1 '81
Aloha :cool:
Voor mijn dagelijkse school vervoer ga ik volgende week deze Golf bij Stijn ophalen! Alleen jammer dat hij de wielen niet weg wil doen! :wink: Weet iemand nog voor een mooie prijs dit soort dikke wielen liggen? dan hoor ik het graag! Groetjes, Rick |
Misschien dat polog40 (arjen) nog dat setje heeft liggen wat hij een tijdje geleden te koop had staan. Ik zou hem even een pm sturen.
Wielen zijn in elk geval stalen mattig wielen. |
oke thanks ;)
|
Cool bakje! Veel chroom!
|
|
heej gefeliciteerd man!!
leuk ding!! |
haha thanks! 1.5 automaatje vet lachen ;-)
|
heb zelf een 1.6 automaar (of is dat ook een 1.5? ik weet et niet meer)!
rijdt heerlijk en relaxed!! |
mooi man!
Iemand trouwens ervaring met 1.6 diesel uit een golf 2 in een golf 1 ? |
Quote:
Stiijn, die heeft een 2 blok liggen in zijn rode golf 1 td |
Juist, zal toch ff moeten wachten tot die terug is van vakantie...
|
wat wil je met een dieselblok dan? deze is benzine toch? diesel in benzine leggen wordt duur vanwege RDW keuring... anders haal je de APK niet.
erg leuke wagen trouwens! 5-deurs is cool voor niet teveel kun je zelf een setje staal laten verbreden... en voor ook niet veel komen zulke velgjes wel op eBay.de voorbij. |
okeej thanks!
Tja ff kijken misschien bevalt 1.5 automaat ook wel prima ;-) |
Ik heb ook al een aantal type 1 met type 2 D, TD of GTD blokken gemaakt.
Het omkeuren kost inclusief het wegen en nieuwe apk ongeveer 150 euro. Dat is dus niet de hoofdprijs. Wat je moet doen is het vinden van de motorsteun van een type1 diesel aan de distributie zijde. Deze zijn alleen geleverd in de type1 diesels, dus ook de caddy1. Ze zijn schaars aan het worden. Dan er direct een nieuwe rubber inpersen met de trillingen van een dieselblok is dit geen overbodige luxe. Voor de rest zijn de steunen van de oude motor te gebruiken (als je dezelfde versnellingsbak of automaatbak blijft gebruiken) Het enige wat je in je electriciteits circuit moet maken is het gloei relais circuit en als je een toerenteller hebt een dynamo nemen met aansluiting voor de toerenteller. Voor vragen moet je me maar ff mailen. Ik bouw ze ook om naar Plantaardige olie en afgewerkte olie. Daarnaast doe ik aan dieseltuning op hobbybasis. |
dank je Bert! ik ga jou zeker mailen!
|
wees welkom...
|
Quote:
Dan moet je toch een complete herkeur doen, met nieuw kenteken e.d.? En dat is toch rond de 750 euro? Ben ik dan in de war met wat anders? sorry dan voor mijn foute info! :o |
Nee, aleen als je een motor plaatst die nooit eerder in het type voertuig is geleverd. Dan moet je een typegoedkeuring laten doen.
Als je bijvoorbeeld een dieselmotor pakt bij het omkeuren die geleverd is in bijvoorbeeld een golf, jetta, caddy, cabrio. Is er type goedkeuring voor het blok. Dan krijgt de auto een RDW keuring (veredelde APK keuring) Wordt gecontroleerd of je alles netjes hebt gedaan en of je voldoet aan alle eisen. Dan wordt hij gewogen en worden nieuwe papieren gemaakt met je oude kenteken. Alles bij elkaar was je dit jaar ongeveer 150 euro kwijt zal het komend jaar wel weer iets duurder worden. Suc6 |
Ik ga ff mee off-topic over de diesel motor.
Stel ik wil een 110 pk TDI uit een Golf 3 in cabrio type 1. Dan zou de keuring dus 150 euro gaan kosten. Als dat zou is dan ga ik diep nadenken en rekenen. |
Quote:
komt niet goed, niet voor 150 euro.. als je een motorwijziging doet met een motor die in een typegoedkeuring voorkomt met dezelfde auto.. dus bijv golf 1 1.5 benzine naar diesel(met motor welke ook zo in de golf 1 is geleverd) dan wordt er de typegoedkeuring van die diesel gebruikt. in principe moet de rest dan ook overeenkomen, bijv. remmodules.. (bijv golf 3 ombouwen naar vr6, dan moet de reminrichting dus ook van een vr6 zijn, voordat de typegoedkeuring van een vr6 kan worden gebruikt) is het met een motorcode die niet voorkomt in de betreffende typegoedkeuringen voor jouw type, dan moet je naar lelystad voor een geluidstest, en als het vermogen met meer dan 40% toeneemt, volgt er ook een weggedrag test.. lang verhaal ,maar hoop dat het ietwat duidelijk is. grtn hajee |
jeff, je zou er dan eerst een originele 1.6d in moeten lepelen, en als je de typegoedkeuring hebt ombouwen naar golf 3 tdi...
|
Quote:
cabrio is nooit geleverd met een diesel=lelystad dus, dan kun je beter meteen de juiste motor monteren, de tdi dus.. je kunt wel een 1.6 d monteren en later een tdi, voor de apk gaat dit wel goed , zolang het aantal cylinders maar klopt.het kan echter een probleem zijn als je een aanrijding veroorzaakt, dan kan een verzekeringsmaatschappij moeilijk gaan doen als je een motor met een groter vermogen in je auto hebt dan zoals ie bij de verzekering bekent is.. |
Quote:
Lees mijn verhaal nog eens door.... Er staat als de motor die je in gaat bouwen geleverd is in de auto waar je het in wil bouwen. dus bijv. in je cabrio inbouwen. dan mag je zonder typegoedkeuring de motoren inbouwen die geleverd zijn in de golf1, jetta1, caddy1, golf 1 cabrio. Wat MellyVille zegt klopt helemaal zo doe ik het ook. Maar waarom een type 3 110pk motor? Wat een geklooi om die erin te krijgen en alles dan weer aan te sluiten. Die 110 pk en dezelfde koppel of meer heb je voor minder geld ook uit een 1.6 TD met intercooler. |
Quote:
golf cabrio heeft geen type goedkeuring met een dieselmotor.. dus kun je die niet zomaar ff laten omkeuren..kan wel met een normale golf 1 dus.omdat die zowel met een benzine als met een diesel geleverd is.. |
Gaat om de bouwgroep weet ik uit ervaring. Maar een keertje extra informeren kan zekers geen kwaad.
|
Quote:
Dit zinnetje heb ik verkeerd begrepen. Excuus!! Wij rijden nu 14000 km per jaar met de cabrio. Vandaar. |
En ikke 40000 met de VR6 :frown:
Vind dat 1.6 intercooler verhaal wel interessant! |
Quote:
euhmz? VR6 eruit, 1.6 intercooler erin? :wink: :p voor je Golf I denk ik? |
haha staat er idd een beetje vreemd ;-)
Ja die 1.6 idd voor de golf 1 :-D |
Wuuhuuu heb hem net opgehaald, wat relaxed dat rooie apparaat!!
|
Totaal wat anders dan de vr6 maar minstens zo leuk! Nu nog ff wachten op de mattig wieltjes :D |
nette VR6 ook, alleen die spiegels vind ik persoonlijk niks
|
mja zaten er op toen ik hem kocht, eigenlijk best balen want ik kan deze niet elektrisch verstellen...
Helaas zaten de orginele er niet bij! |
wat een verschil zeg, deze wielen of die mattig wielen..
|
Quote:
helemaal mee eens... wielen , achterlichten..alles ok verder... |
Jaah vind toch dat wielen de auto maken!
|
foto's gemaakt bij roombeek of heb ik dat mis?
|
ja helemaal goed!
|
anders laat je die 13 inch die eronder zitten verbreden! chroomkapjes erop.. et voila! ook erg leuk...
Die VR6 is idd ook strak, maar idd., ook ik geen M3-fan...(hoewel die nieuwe types BMW M3 wel vette spiegels hebben!) Maar verder een strakke wagen. |
heej!! je hebt em!! gaaf man!! ik ben vergeten je bij msn toe te voegen..doe`k morgen ff !!
Succes ermee he!! Groeten rene |
All times are GMT +1. The time now is 06:08. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.