Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   mk2 racer,vr6 of 1.6turbo? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=69337)

De Pul 25-04-2010 19:15

mk2 racer,vr6 of 1.6turbo?
 
ik ben in principe het 1.6turbo blok al aan het bouwen,maar na eeen ritje in een racelook-mk3 vr6 weet ik het niet zo zeker meer :redface:
het 6cilinder-geluid is gewoon ziek,zonder isolatie e.d. en de acceleratie onbeschrijflijk,wat zouden jullie doen?

ook even waarom je die keus zou maken.
thanx alvast :thumbup:

breadfan83 25-04-2010 19:18

Hoor ik mk2, vr6 en turbo in één topic? :D

De Pul 25-04-2010 19:19

misschien later nog een haardroger erop;)

Gijs 25-04-2010 19:19

't word iig iets met een 6

Mitta 25-04-2010 19:20

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Hoor ik mk2, vr6 en turbo in één topic? :D


Ik denk dat dat inderdaad een mooie compromie is :D

breadfan83 25-04-2010 19:24

Quote:
Originally Posted by Gijs
't word iig iets met een 6


Of je nou een 4 wil of een 6, het is alletwee weer mooi te combineren, ook met mijn bovenstaande post.

VR6 turbo 4-motion.

De Pul 25-04-2010 19:25

haha,wie komt de centjes brengen...
ook even je mening graag,overtuig me;)

Gijs 25-04-2010 19:32

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Of je nou een 4 wil of een 6, het is alletwee weer mooi te combineren, ook met mijn bovenstaande post.

VR6 turbo 4-motion.

Dat ding is idd ziek.. op zo'n project loop je financieel compleet leeg. :thumbup:

@ Gerben;
Wat wil je zelf? Hoeveel heb je al liggen om de 1600T op te bouwen, en hoeveel geld kost het nog? Naar alle waarschijnlijkheid kun je niks van je 1600T project gebruiken voor een VR6T project, en zul je alles (met eventueel verlies) van de hand moeten doen.. :)

Btw; 1600T of VR6, beide is dik! Alleen 1600T is unieker :)

De Pul 25-04-2010 19:38

ik ben in principe bezig met het blok,het meeste heb ik al....(nieuwe zuigers,lagers,pakkingen,bouten,turbo,kms,kabelboo m,versnellingsbak,vliegwiel,koppeling,Ic+buizen,et c,etc)
van de andere kant,vr6 is niet zo duur en redelijk plug&play.
moet dan idd wel weer alles verkopen want daar heb ik niks aan,kan alleen de kms gebruiken als ik er ooit een turbo op wil zetten.
qua pk's zal het niet veel uitmaken,atmosf. 6cil of 4cil turbo.
1.6T is wel unieker,ik weet het ook niet meer:redface:

Richard 25-04-2010 19:39

5 pitter of v8

vdWal. 25-04-2010 19:43

kzou heerlijk bij de 1.6T blijven lijkt mij veel leuker

Gijs 25-04-2010 19:44

Quote:
Originally Posted by Richard
5 pitter of v8

Welja, breng die jongen even helemaal van z'n stuk ;)

Goede ideeën Richard! :D

De Pul 25-04-2010 19:47

van richard ben ik dat wel gewend:lmao:

:thumbup:

corrado-usa 25-04-2010 19:51

zou voor een 1.6 turbo gaan als je bijna alles alhebt.
en zie je ook nooit.

breadfan83 25-04-2010 20:55

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=69194

RichardMK2 25-04-2010 20:57

Ik zou voor een 1.6T gaan.

VR6 in golf 2 zie je vaak zat.
1.6 met Turbo nog niet gezien, wel een 1.3

De Pul 25-04-2010 20:59

Quote:
Originally Posted by breadfan83

geef mijn adres maar door voor de levering en die van jou voor de rekening;)
dik blok:rock:

J-9A-N 25-04-2010 21:03

1.6T
Ik ben bang dat de VR6 een beetje "noseheavy" word voor het cicuit.
(En zo snel zijn ze nu ook weer niet!) :-)

De Pul 25-04-2010 21:07

Quote:
Originally Posted by J-9A-N
1.6T
Ik ben bang dat de VR6 een beetje "noseheavy" word voor het cicuit.
(En zo snel zijn ze nu ook weer niet!) :-)

dat had ie idd wel,omdat alles leeg is lijkt ie wel voorover te willen vallen,zit er zoveel verschil in gewicht?
de acceleratiebeleving was anders snel zat:D

corrado-usa 25-04-2010 21:08

Quote:
Originally Posted by De Pul
dat had ie idd wel,omdat alles leeg is lijkt ie wel voorover te willen vallen,zit er zoveel verschil in gewicht?
de acceleratiebeleving was anders snel zat:D



maar denk dat je ook wel wat vermogen uit een 1.6 turbo kan halen.

J-9A-N 25-04-2010 21:10

De beleving van de VR6 is idd geweldig,maar de blokken zijn aardig zwaarder dan de 4 cilinders.

De Pul 25-04-2010 21:12

wat dus betekent dat je met 4cil. een veel wendbaardere auto hebt met een veel betere gewichtsverdeling:thumbup:

J-9A-N 25-04-2010 21:29

idd.
Ik denk dat je hier op het circuit meer plezier aan beleefd.
Wat moet de 1600 gaan doen aan pk's??

breadfan83 25-04-2010 21:32

Ik hoor dat nou elke keer... maar wat is nou precies het verschil in gewicht van een VR en bijvoorbeeld een KR?

Heeft iemand concrete getallen?

robveedub 25-04-2010 21:44

ik zou beide combineren, vr6 turbo blijft toch wel eens van de dikste motoren en geluiden...moeten wij je overtuigen?

ik zou zeggen, kom over een week maar een aantal dagen bij de shell in velden (au) staan en je bent verkocht !!!

by the way: als over twee weken het fesst echt begint, zijn ze weer weg...

J-9A-N 25-04-2010 21:51

5 cilinder turbo ook goed??
Wir sind dabei :D

variant110 25-04-2010 22:00

ik rij nu net een tijdje in men golf 2 vr6 maar ik vind het elke keer een geweldige ervaring, heerlijk het geluid het koppel in elke versn en elk toerengebied.

dan maar een beetje zwaarder voorin maar rijden doet het perfect.

De Pul 25-04-2010 22:12

Quote:
Originally Posted by J-9A-N
idd.
Ik denk dat je hier op het circuit meer plezier aan beleefd.
Wat moet de 1600 gaan doen aan pk's??

tussen 150 en 200, exact weet ik het nog niet ;)
dat een vr6turbo ruig klinkt weet ik ook wel,maar als dat een optie was had ie ook in de poll gestaan :rolleyes:

ik denk dat ik maar lekker doorga met het 1600-je :thumbup:

De Pul 25-04-2010 22:13

Quote:
Originally Posted by variant110
ik rij nu net een tijdje in men golf 2 vr6 maar ik vind het elke keer een geweldige ervaring, heerlijk het geluid het koppel in elke versn en elk toerengebied.

dan maar een beetje zwaarder voorin maar rijden doet het perfect.

jij rijd met een complete auto,geloof me dat als je hem helemaal kaalmaakt je de auto niet terugkent;)

breadfan83 25-04-2010 23:47

Vervelend als telkens het topic bovenaan komt te staan door die poll, en niemand iets zegt... :tongue:

Richard 26-04-2010 08:05

goede 16v maakt gehakt van een vr6.. in een 1 een 2 en in een golf 3.

8 pitter maakt gehakt van de 16v

5 pitter turbo maakt half gas nog gehakt van alles.

roog909 26-04-2010 08:57

1.6 turbo voor de gewichtsverdeling idd, en die kunnen ook erg geil klinken, die bergrenners klinken onwijs bruut met die 1.6jes, en daar zit niet eens n turbo op.

vr6 is veel meer n cruise blok, beetje loom en trekkracht. Wel een hele geile sound idd.

richard-polo 26-04-2010 09:14

Wat een twijvelaars topic :screwy:


Vervelend als telkens het topic bovenaan komt te staan door die poll, en niemand iets zegt...

is ook behoorlijk nutteloos !

martiepartie 26-04-2010 10:29

Quote:
Originally Posted by richard-polo
Wat een twijvelaars topic :screwy:


Vervelend als telkens het topic bovenaan komt te staan door die poll, en niemand iets zegt...

is ook behoorlijk nutteloos !


hoe zou jij je eigen post omschrijven? :confused:


;)



@ De Pul,

gewoon de 1.6 afmaken. Ben je toch al mee bezig.

Dit weekend een G40 gehaald bij een maatje van je (Jan) in Biddinghuizen, we hebben 't nog even over je gehad :D

Mtdi 26-04-2010 10:43

1600

Gewoon doen.

Marcski 26-04-2010 12:13

leichtbau 1.6T, zeker weten

en voor de roffel een 5cil in de audi plempen

mverh85 26-04-2010 14:39

Gerben, gewoon lekker die 1.6t erin man :)

loco-vr6 26-04-2010 15:06

alleen voor rechtdoor: vr6
als er ook maar een beetje gestuurd moet worden: 1.6T

dus....topic sluiten, 1.6T afbouwen, en filmpjes posten :D

bivw 16vg60 26-04-2010 15:33

een 1600t is een stuk beeter rijden op circuit maar een vr6 op de openbare weg (snelweg) rijd het heerlijk je hoeft zoon motor niet constant op de ziel te trappen

larsje 26-04-2010 16:28

denk zo'n 1.6t ook niet hoor :D


All times are GMT +1. The time now is 16:10.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.