![]() |
mk2 racer,vr6 of 1.6turbo?
ik ben in principe het 1.6turbo blok al aan het bouwen,maar na eeen ritje in een racelook-mk3 vr6 weet ik het niet zo zeker meer :redface:
het 6cilinder-geluid is gewoon ziek,zonder isolatie e.d. en de acceleratie onbeschrijflijk,wat zouden jullie doen? ook even waarom je die keus zou maken. thanx alvast :thumbup: |
Hoor ik mk2, vr6 en turbo in één topic? :D
|
misschien later nog een haardroger erop;)
|
't word iig iets met een 6
|
Quote:
Ik denk dat dat inderdaad een mooie compromie is :D |
Quote:
Of je nou een 4 wil of een 6, het is alletwee weer mooi te combineren, ook met mijn bovenstaande post. VR6 turbo 4-motion. |
haha,wie komt de centjes brengen...
ook even je mening graag,overtuig me;) |
Quote:
Dat ding is idd ziek.. op zo'n project loop je financieel compleet leeg. :thumbup: @ Gerben; Wat wil je zelf? Hoeveel heb je al liggen om de 1600T op te bouwen, en hoeveel geld kost het nog? Naar alle waarschijnlijkheid kun je niks van je 1600T project gebruiken voor een VR6T project, en zul je alles (met eventueel verlies) van de hand moeten doen.. :) Btw; 1600T of VR6, beide is dik! Alleen 1600T is unieker :) |
ik ben in principe bezig met het blok,het meeste heb ik al....(nieuwe zuigers,lagers,pakkingen,bouten,turbo,kms,kabelboo m,versnellingsbak,vliegwiel,koppeling,Ic+buizen,et c,etc)
van de andere kant,vr6 is niet zo duur en redelijk plug&play. moet dan idd wel weer alles verkopen want daar heb ik niks aan,kan alleen de kms gebruiken als ik er ooit een turbo op wil zetten. qua pk's zal het niet veel uitmaken,atmosf. 6cil of 4cil turbo. 1.6T is wel unieker,ik weet het ook niet meer:redface: |
5 pitter of v8
|
kzou heerlijk bij de 1.6T blijven lijkt mij veel leuker
|
Quote:
Welja, breng die jongen even helemaal van z'n stuk ;) Goede ideeën Richard! :D |
van richard ben ik dat wel gewend:lmao:
:thumbup: |
zou voor een 1.6 turbo gaan als je bijna alles alhebt.
en zie je ook nooit. |
|
Ik zou voor een 1.6T gaan.
VR6 in golf 2 zie je vaak zat. 1.6 met Turbo nog niet gezien, wel een 1.3 |
Quote:
geef mijn adres maar door voor de levering en die van jou voor de rekening;) dik blok:rock: |
1.6T
Ik ben bang dat de VR6 een beetje "noseheavy" word voor het cicuit. (En zo snel zijn ze nu ook weer niet!) :-) |
Quote:
dat had ie idd wel,omdat alles leeg is lijkt ie wel voorover te willen vallen,zit er zoveel verschil in gewicht? de acceleratiebeleving was anders snel zat:D |
Quote:
maar denk dat je ook wel wat vermogen uit een 1.6 turbo kan halen. |
De beleving van de VR6 is idd geweldig,maar de blokken zijn aardig zwaarder dan de 4 cilinders.
|
wat dus betekent dat je met 4cil. een veel wendbaardere auto hebt met een veel betere gewichtsverdeling:thumbup:
|
idd.
Ik denk dat je hier op het circuit meer plezier aan beleefd. Wat moet de 1600 gaan doen aan pk's?? |
Ik hoor dat nou elke keer... maar wat is nou precies het verschil in gewicht van een VR en bijvoorbeeld een KR?
Heeft iemand concrete getallen? |
ik zou beide combineren, vr6 turbo blijft toch wel eens van de dikste motoren en geluiden...moeten wij je overtuigen?
ik zou zeggen, kom over een week maar een aantal dagen bij de shell in velden (au) staan en je bent verkocht !!! by the way: als over twee weken het fesst echt begint, zijn ze weer weg... |
5 cilinder turbo ook goed??
Wir sind dabei :D |
ik rij nu net een tijdje in men golf 2 vr6 maar ik vind het elke keer een geweldige ervaring, heerlijk het geluid het koppel in elke versn en elk toerengebied.
dan maar een beetje zwaarder voorin maar rijden doet het perfect. |
Quote:
tussen 150 en 200, exact weet ik het nog niet ;) dat een vr6turbo ruig klinkt weet ik ook wel,maar als dat een optie was had ie ook in de poll gestaan :rolleyes: ik denk dat ik maar lekker doorga met het 1600-je :thumbup: |
Quote:
jij rijd met een complete auto,geloof me dat als je hem helemaal kaalmaakt je de auto niet terugkent;) |
Vervelend als telkens het topic bovenaan komt te staan door die poll, en niemand iets zegt... :tongue:
|
goede 16v maakt gehakt van een vr6.. in een 1 een 2 en in een golf 3.
8 pitter maakt gehakt van de 16v 5 pitter turbo maakt half gas nog gehakt van alles. |
1.6 turbo voor de gewichtsverdeling idd, en die kunnen ook erg geil klinken, die bergrenners klinken onwijs bruut met die 1.6jes, en daar zit niet eens n turbo op.
vr6 is veel meer n cruise blok, beetje loom en trekkracht. Wel een hele geile sound idd. |
Wat een twijvelaars topic :screwy:
Vervelend als telkens het topic bovenaan komt te staan door die poll, en niemand iets zegt... is ook behoorlijk nutteloos ! |
Quote:
hoe zou jij je eigen post omschrijven? :confused: ;) @ De Pul, gewoon de 1.6 afmaken. Ben je toch al mee bezig. Dit weekend een G40 gehaald bij een maatje van je (Jan) in Biddinghuizen, we hebben 't nog even over je gehad :D |
1600
Gewoon doen. |
leichtbau 1.6T, zeker weten
en voor de roffel een 5cil in de audi plempen |
Gerben, gewoon lekker die 1.6t erin man :)
|
alleen voor rechtdoor: vr6
als er ook maar een beetje gestuurd moet worden: 1.6T dus....topic sluiten, 1.6T afbouwen, en filmpjes posten :D |
een 1600t is een stuk beeter rijden op circuit maar een vr6 op de openbare weg (snelweg) rijd het heerlijk je hoeft zoon motor niet constant op de ziel te trappen
|
denk zo'n 1.6t ook niet hoor :D
|
All times are GMT +1. The time now is 16:10. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.