![]() |
Mijn Polo 86C -> Project G40
Ik heb gezien de plannen besloten om hier maar eens een beetje bij te houden wat er allemaal aan het Polotje gebeurd...
Veel leesplezier en daarna naar bed / weer aan het werk! :shake: ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- ![]() ![]() ![]() ![]() Zo heb ik em "gekregen" van een goede klant/kennis van me, waarmee ik elk jaar naar de DTM ga! Zijn vorige auto een A4 DTM kon hij goed verkopen, en een nieuwe full options Golf VI GTI was daarom ook snel besteld. Precies in die periode overleed zijn Pa (1e eigenaar), daardoor werd de polo een generatie doorgeschoven. Dat kwam stiekem wel goed uit want de DTM was al weg en de GTI nog niet geleverd... Uiteindelijk kwam de GTI binnen... En kreeg ik de Polo! Gelijk een paar 15" wieltjes eronder die ik nog had liggen... Paste maar net met de ET... :screwy: ![]() ![]() Daarna op een vrij dagje: - Rondom Koni geel met H&R 80/60 veren... - Kunststof lijsten rondom weer mooi zwart geföhnt - Koplampen open gemaakt, en zwart gemaakt - knipperlichtunits gecleaned en gesmoked - en de orginele stalen velgjes voor nu even ge-Rim-taped ![]() ![]() Toen een keer sávonds de steenslag hoes gemonteerd en de US Driving Lights ingebouwd: ![]() Wat er nou nog moet gebeuren: - 15 Speedlines monteren - ABU Motorblok strippen, schoonmaken, en langzaam aan weer opbouwen... - Lichtzoemertje monteren (heb al 2 keer met een lege accu gestaan...) - En zoekende naar sportief nokkenasje, verse zuigerveren, lagers, keerringen, pakkingen, enz enz... En dit is zoals de auto er nu bij staat... ![]() |
Mijn Polo 86C -> Project G40
Hieronder 1 HDR foto's gemaak met een HDR-app op de 3GS..
![]() Van het weekend weer wat gehobbied... - Wiellagers achter afgesteld - 10mm spoorverbreders achter gemonteerd - Lichtzoemer ingebouwd - Een keer goed gewassen en gezogen - klein scheutje olie bijgevuld En een begin gemaakt aan de ABU... Alle aanverwante delen gedemonteerd zodat ik staks het blokje op een bok kan monteren en aan de revisie kan beginnen! Doel is de motor helemaal uit elkaar te halen, en alle lagerschalen en keeringen te vervangen! De zuigerveren en zuiger ga ik eerst beoordelen voordat ik die vervang, omdat die gewoon te duur zijn!! en na een krappe 144dkm moet dat denk ik nog wel in orde zijn! ![]() ![]() Ik speelde eigenlijk op dit moment met 3 ideetjes... Nu kan ik de keuze nog maken, en wil even weten wat jullie ervan denken... optie a: "de makkelijke" Motorcarbs en de megajolt ontsteking! optie b: "de stoere" 40mm Webers, gewoon omdat webers webers zijn!! optie 3: "de sterke" G-Lader of Supercharger met Multipoint erop... Nu kan ik nog kiezen... Ik heb nog niets aangeschaft, dus kan nog alle kanten op... Alleen gezien ik de kop moet laten bearbeiten, sta ik voor de keuze, want voor optie a en b "moet" de compressie omhoog... En bij optie c kunnen we dat beter niet doen... (edit: worden toch carbs!! is makkelijker dan de SC) ![]() |
plannen klninken goed,als je het blok gaat 'laden' kun je mooi bij mij afkijken;)
|
optie B. Altijd een gaaf geluid.
succes. Gr |
Het grote gat tussen blok en front vraagt eigenlijk om een lader! :D
Quote:
Ik had al even gekeken ja... :thumbup: Alleen ombouwen naar multipoint! ;) edit: Denk idd dat ik toch voor Webers ga... Bestaan er pasklare inlaatspruitstukken voor de ABU? |
volgens mij kun je een inlaatspruitstuk van de webers
van een 1.1 tot een 1.6 gebruiken! maar daar ga ik maandag achterkomen. heb nu een 1.1 met webers en word maandag een 1.6 abu met webers als alles n beetje mee zit;) maar als je webers hebt kun je toch ook een turbo gebruiken? want daar ben ik naar op zoek. of kan dat niet? |
Quote:
Dat gaat niet "zomaar" werken! Carburateurs werken op het vacuum van de motor, als je ze gaat blazen geloof ik niet dat dat zomaar goed gaat... Of je zou de carb tussen luchtfilter en turbo moeten zetten, maar dat is erg gevaarlijk omdat je mengsel dan door een gloeiend hete turbo moet, dus dat is eigenlijk GEEN optie... Quote:
Dat wil ik ook graag weten! :thumbup: |
ABU en oudere smallblocks hebben niet dezelfde aansluiting qua spruitstuk.
Gaat dus niet zomaar passen. |
Bedankt, dan weten we dat alvast. Voorlopig nog even niet van toepassing...
|
Quote:
heeft ie zn eigen smiley op 86c ? |
is gekopieerd idd! Het wiel hoeft geen 2 keer uitgevonden te worden!
|
Er zijn nog wel spruitstukjes te vinden voor webers op een 1300 via ebay ofzo.
En anders kan ik er een leveren uit eigen productie vanaf €100,- Gr, Pim Bonne |
Lezen.. Die 1300 spruitstukken passen niet op een ABU!
|
daar is een adapter voor nodig :) zo kun je eventueel een abu g40 machen..
![]() ![]() ![]() |
Quote:
Yep! http://www.steilheck.nl/smf/Smileys/86c/getikt.gif = ![]() = gert smiley :D Maar er zijn er wel meer die hun eigen smiley hebben op het 86c register :) |
Quote:
dus dat gaat maandag niks worden? ik heb de webers nu op een 1.1 zitten. past dat dus niet op een 1.6 abu? anders moet ik op zoek naar een spruitstukje. als je nog wat hebt liggen laat het dan even weten. MVG |
Quote:
waar zijn deze adaptors te krijgen? |
via www.polomagazin.de
stummel is de verkoper.. Stummel01@gmx.de dus hopelijk ken je deutsch mailen.. :) http://forum.polomagazin.de/thread....ght=ABU+adapter |
Quote:
nee waarschijnlijk niet ;) |
Weer een update, ff stof afblazen!
16" Porsche C2's gemonteerd! :eek: ERG GAAF! Gelijk het roer omgegooid en van het hele ABU verhaal afgestapt! Het is een G40 PY geworden! 118.274km gelopen, orgineel nederlands geleverd en tot 108.278km dealeronderhouden!!! :eek: :thumbup: Ik heb alle delen om de 1.3 44kW AAV om te bouwen naar een "echte" G40 85kW. Dwz: motor + bak, kabelboom, aanzuigbuizen, regelkast, draagarmen, aandrijfassen, remmen, achteras, opvoerpomp, tellerpaneel, intercooler, radiateur, schakelmechanisme, enz enz enz!! :D Projectje moet binnenkort maar eens van start gaan... Door de wetenschap dat ik alles heb liggen en alleen maar hoef te schroeven, kriebelt het te veel om lang te wachten met inbouw... haha |
't is nog erger, je hebt nu maar 40kW :D Meer dan een verdubbeling in vermogen straks!
|
haha, klopt ja... was in de war met 55pk.... :screwy:
There were so many horses... Got a little confused!! LOL |
hoe pas ik de topic titel aan? (staat nu ABU project, moet G40 worden)
|
1ste post EDIT'ten, kan je de titel ook veranderen.
|
Quote:
nope.... even aan een mod vragen. |
Vandaag op het magazijn alvast riemen, waterpomp, bougies, luchtfilter en oliefiltertje besteld.
Ik wil ook een nieuwe koppeling monteren, motor zit in een krat/pallet dus kan er nu overal good bye! ;-) Zou kut zijn als de koppeling niet goed blijkt te zijn of de riem breekt als de handel er straks in ligt... motor ligt ongeveer een jaartje stil, en de riem is 5 jaar oud, 60.000km sinds laatste vervanging. Quote:
Wie weet wat een goede koppelingset is, orgineel VW vind ik erg duur! Universeel vervangingssetje van Sachs of Luk erin? of een zwaarder sport versie? De bedoeling is om NIET kleiner dan 68mm poelie met chipje te gaan rijden... dwz NOOIT meer dan 140-150pk... houdt een orgineel dat? of zit ik vast aan een sportkoppeling? |
Van het weekend even over een stukje nieuw geasfalteerde dijk gescheurd... Wat mist deze auto toch vermogen..... :D
Gelijk even een leuke foto getrokken! Vanmiddag even een dikke composet ingebouwd en de radio eindelijk eens over het contact aangesloten... orginele speakers kraakten behoorlijk, na uitbouw bleek waarom... zat na 16 jaar nul rubber meer om de conus... ![]() |
ff wat stof afblazen... Vers APKtje erop (glansrijk)
We zijn weer een stapje verder, de G40 gaat er binnenkort in.. Ondertussen ben ik aan het zoeken geweest naar nog wat benodigdheden... Omdat ik met de g40 meer grip wil hebben en trackday's en Nordschleife wil gaan rijden hebben de Porsche C2 wielen plaats gemaakt voor Speedline Corse 15j7,5 racevelgen. 195/45 Toyo erom en ze worden goud gespoten (een al met een spuitbusje geprobeerd voor het idee... 2de foto staat ie even voor het 13"inchje.. ![]() ![]() Om alles een beetje in de gaten te kunnen houden 2 VDO meters (olietemp. en laaddruk) en een polyester houder voor op de plaats van de asbak... ![]() Gelijk zie je op bovenstaande foto de Lotus Elise kuipjes... Deze zitten echt voortreffelijk en houden je onwijs goed vast! Ze lijken erg vlak op de foto, maar ze zijn echt super! Ik heb ze in de Mx5 gehad, maar die staat nu te koop. Ik moet alleen nog even sledes maken, ze kunnen ieg wel lekker diep! Tevens heb ik Scirocco voorremmen gekocht en een G40 achteras met stabi, ook wat onderhoudsdelen w.o. Distributieriem, waterpomp, filters en bougies... Het enige wat er nu moet gebeuren is die tor erin lepelen... to be continued.......... |
Vandaag de auto gewassen en ff snel een keer gepoetst... :thumbup:
![]() |
Quote:
Welke poets gebruik je? Want die wil ik dan ook wel :D |
|
De Elise stoelen hebben het niet gehaald... Het zijn deze schaaltjes geworden, een staat er nu voor alcantara zit- en leuningkussens bij de bekleder! :D
![]() Ik heb weer van alles binnen gehad! :cool: De Scirocco klauwen zijn er eindelijk! Dus ook maar gelijk de Zimmermann's besteld... En ook voor de achteras ;) ![]() ![]() Om de handremkabels van de Polo te kunnen gebruiken, 2 verloophulsjes naar de achterklauwen! ![]() Een setje gordels 1 x 4punts en 1 x 6punts, van Sabelt. :D ![]() Van het weekend ff boos gemaakt op 2 oude stoelen, gevolg was 2 kale frames, die uiteindelijk alsnog onbruikbaar bleken, de stoelen komen te hoog te staan.. Ik moet dus de geleiders die in bodem van de polo glijden, van de frames halen en op een zelfgemaakt frame lassen. Dit frame komt dan vast te staan in de polo, de stoel gaat dan naar voor en achter met universele geleiders. Zo kunnen de stoelen wel laag genoeg! ![]() ![]() |
Uitlaat hangt! :thumbup:
![]() |
mooi pijpje
|
Leuk project en die wielen vind ik écht vet staan!!!
Denk alleen dat als je trackdays gaat rijden en op de nordschleife dat die schijven op de achteras een slechte beslissing is geweest...... |
Quote:
want? |
Quote:
Je bent me voor... :thumbup: Zolang de remdruk niet te hoog is voorzie ik geen problemen... |
Quote:
Geen reactie... :screwy: zo jammer... :D Was stiekem wel nieuwsgierig naar de motivatie achter deze gedachte? |
zolang martyn de remdruk goed afstemt moet dat goedkomen en zal die niet andersom komen te staan..
|
Quote:
Doet die wel vaker :slap: Neem het hem maar niet kwalijk ;) |
All times are GMT +1. The time now is 11:42. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.