Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   golf 2 td turns into tdi (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=71463)

wobster 13-06-2010 23:22

golf 2 td turns into tdi
 
hallo mede forumers

ik ga ook weer eens een nieuw project starten gaat wrs ook redelijk lang duren.heb nu de tijd en de mogelijkheid om in eigen garage te werken dus moet het nu perfect en geen half werk

de basis is er al een golf 2 td(i) in redelijke staat

plannen zijn :
-full body resto
-110 pk tdi
-volledig interieur aanpakken
-zoveel mogelijk van onderdelen vernieuwen of verbeteren ;)

dus dat gaat mijn doel zijn dit jaar :screwy: de komende weken alles demonteren en stockeren wat niet nodig is verkoop in.Dan de golf de spit op en dan zien we wel hoe verder gaat.


foto van het slachtoffer



Jel Golf 2 GTI 13-06-2010 23:27

Veel succes en keep up posting :thumbup:

joostvw 13-06-2010 23:55

je zei laatst al dat je een soortgelijk project als het mijne ging beginnen, tof dat je er een topic over aanmaakt :thumbup:

maar paar dingetjes:
-waarom een 110pk?
ze zijn veel schaarser, dus moeilijk te vinden en word veel te hoge prijs voor gevraagd.
je kan (is mij verteld) net zo goed een 90 pk pakken en daar wat aan kietelen. met een leuke chip en andere verstuivers zou die ook al rond de 115/120 PK kunnen zitten, en heb verhalen gehoord van tegen of zelfs over de 200pk uit een blok dat 90pk was.

-woon je in de buurt? want dan wil ik wel eens komen kijken/helpen.

-hoop dat je je plannen niet op die volgorde doet.
als je eerst een full resto gaat doen en je moet daarna nog gaten gaan zagen voor de tdi conversie ofzo dan zou je weer helemaal overnieuw kunnen gaan spuiten.
ik zou hem (als ik hem helemaal over zou spuiten) op de o.c.c. manier bouwen.
eerst alles passen/aanpassen en in elkaar zetten en eventueel lopend krijgen,
dan blokje er weer uit (zijn maar paar bouten) en dan pas gaan spuiten.
of in ieder geval je pedalen en rembekrachtiging al een keer gepast hebben.

-wat voor intercooler ga je plaatsen en waar ga je die plaatsen?

-ben er sinds deze week trouwens achter dat je passat 35i pedalen moet gebruiken omdat die zo in de golf passen zonder aanpassingen. dus daar kun je alvast naar opzoek.


mocht je trouwens vragen hebben dan hoor ik het wel he?

gr Joost

ronaroot 14-06-2010 12:36

En weer een tdi ombouw :thumbup:

Ik ga deze volgen.

VWRickGTI 14-06-2010 16:58

lijkt me een mooi project te worden. Vanwaar kom je ergens? Had laatst bij iemand wat gekocht en die ging ook een tdi project beginnen met een donkere mk2

wobster 14-06-2010 18:34

@ joost

ik ben van hechtel belgie dus al een redelijk afstandje maar mag altijd komen :thumbup:

waarom een 110 pk?heb als het verder goed gaat een golf 3 110pk met ongevalschade achter en zijkant gevonden dus dan nemen we die maar.

plannen met de motor zijn klein revisie en andere verstuivers en chip verder zien we wel laten we eerst dit maar doen :)

intercooler gaat er een worden die voor de radiator komt wrs aftermarket vind orginele van golf 2 veels te druk overkomen daarom gaat die ook de bingo in

ook ga ik de volledige kabelboom gebruiken van de golf 3 en het volledige dashbord mss met de klima als ik het dan nog niet beu ben.Rest van de kabeboom ga ik aanpassen door de orginele golf 2 fichen der aan te maken.


vandaag toch al heel werk gehad heel het motorruim is kaal kan er morgen mss subframe en achteras der onder uit.spit nog verder aflassen en kan die spit op om heel de wagen kaal te maken.Vanaf dan zal het wat minder vlot gaan afbreken was ik al vroeg goed in volgens mijn ouders :giggle:

foto's volgen later deze avond

wobster 14-06-2010 20:26

en zo heb ik hem vandaag achter gelaten




en na wat poetsen



EelcoB 14-06-2010 20:38

Zowzow. Daar zit aardig tempo in! :thumbup:

T!m 14-06-2010 22:42

Wat poetsen al wel niet kan doen.
Netjes hoor !

wobster 15-06-2010 22:28

vandaag nog even verder gedaan met demonteren









wobster 15-06-2010 22:37

ook nog wat roest tegen gekomen niet echt de moeite maar roest is roest en willen we nooit meer terug zien :thumbup:








En toen kwam schoonbroer met zijn golf 2 19 td om de bak te wisselen want die had de geest gegeven.

geen foto's van de wissel gemaakt enkel van het begin :D





nu is het weer even gedaan vrijdag begin ik er weer aan en tegen zondag zou die kaal op het spit moeten staan

wobster 25-06-2010 09:31

nog is wat updaten

projecct gaat iets sneller af zijn :thumbup: Er was na nader onderzoek geen resto nodig omdat de bodem kei maar dan keihard was .Dus ga ik enkel de beschadigde stukken herstellen :D


dus heb de afgelopen niet stil gezeten en is al heel wat gebeurd

-demontage
-cleanen van pinkers antennegat
-nrplaatuitsparing verkleinen
-logo's weg achteraan
-auto waar blank geschuurt in de epoxy

komende weken de auto strakzetten met wat plamuur en grondlak erover en dan spuiten.


hier zijn dan wat foto's































greetz kevin

breadfan83 25-06-2010 09:41

Netjes hoe je 't zover al hebt aangepakt.

Is toch altijd gaaf, een TDI in zo'n lichte auto. :D

ronaroot 25-06-2010 11:53

Volgens mij gaat dit wel een hele dikke golf worden.

Maar ik begrijp alleen niet waarom je de wielranden laat zitten en meespuit ??

wobster 25-06-2010 12:05

Quote:
Originally Posted by ronaroot
Volgens mij gaat dit wel een hele dikke golf worden.

Maar ik begrijp alleen niet waarom je de wielranden laat zitten en meespuit ??




wielranden komen nieuwe op,die op hun beurt glad gemaakt worden en terug zwart worden gespoten.

maar worden nog voor de grondlak verwijdert wat er naar uit ziet dat er die vandaag nog op zou kunnen komen als alles mee zit :thumbup:

joostvw 25-06-2010 14:20

zo jij gaat snel :thumbup:
word goed aangepakt zo te zien.
heb je nou ook de kentekenuitsparing smaller gemaakt in je klep?
wil daar wel een foto van zien hoe dat er in zn geheel uitziet.

ronaroot 25-06-2010 16:13

Quote:
Originally Posted by wobster
wielranden komen nieuwe op,die op hun beurt glad gemaakt worden en terug zwart worden gespoten.


:thumbup:

wobster 25-06-2010 17:04

heb wat tijd op overschot dus gaat het allemaal wat sneller vooruit.

Het is idd een verkleinde nrplaatuitsparing omdat belgie nog niet gehoord heeft van europese platen :screwy: ben nog volop aan het schuren dus foto's volgen nog wel van het geheel


auto staat nu buitenkant volledig in epoxy,De grondlak wou niet lukken.Had mijn spuitpistool voor filler-grondlak uitgeleend gehad ,en blijkbaar waren hun het vergeten zuiver te maken :mad:
En deze lak heeft een 2.0 kop nodig voor spuiten dus dat word voor morgen mss .Eerst proberen mijn spuitpistool te redden :eek:

nu foto's :thumbup:









De Pul 25-06-2010 20:16

sodeju,hier zit flink gang achter:thumbup:
mooi project!

maniacmark 25-06-2010 20:36

dit gaat echt in een rap tempo. Waarschijnlijk net zo snel als dalijk de TDI in deze Golf 2 rijdt:P
Succes!!!

wobster 25-06-2010 23:08

tempo blijft niet zo hoog zit wat in onderdelen nood :mad:Waardoor ik niet echt verder kan.

Had via ebay pu bussen besteld voor het hele onderstel,en speciaal gevraagt voor zwart en krijg rood :screwy: Dus vandaag retour gestuurd en hopenlijk volgende week zwarte in de bus die **ck keuring hier ook in belgie.

ook ben ik nog op zwarte lak aan het wachten om onderstel een 2de leven te geven,en de plastic delen rond de auto wat op te waarderen :D De lak voor de auto te spuiten is er dan weer wel.

motrisch dan

de donor auto is ook gearriveerd vandaag een golf 3 tdi met een 90 pk sterke 1z motor,met een paar leuke opties zoals clima en cruiscontrol zien hoe we dat er in gaan krijgen. een passat pedalenkit is onderweg


dit was zo dan voor vandaag ga het bed maar eens opzoeken :cool:

wobster 26-06-2010 19:51

vandaag nog wat in de koele schaduw zitten knutselen terwijl ik de kleine de gaten hield die aan het zwemmen was.

dus ideale moment voor wat rustig clean werk :D



men neemt bumper en soldeerbout en smelten maar heerlijk die verbrande plastic geur :screwy:




nog wat verder




nog wat verder afschuren




dan neemt men een voorbumper en doet men zelfde met de pinkergaten




2 pinkers




en 1 kant klaar



Turbo-Variant 27-06-2010 10:04

Quote:
Originally Posted by joostvw

maar paar dingetjes:
-waarom een 110pk?
ze zijn veel schaarser, dus moeilijk te vinden en word veel te hoge prijs voor gevraagd.
je kan (is mij verteld) net zo goed een 90 pk pakken en daar wat aan kietelen. met een leuke chip en andere verstuivers zou die ook al rond de 115/120 PK kunnen zitten, en heb verhalen gehoord van tegen of zelfs over de 200pk uit een blok dat 90pk was.



Al eens met een 110pk gereden? Dan weet je direct waarom je beter voor een 110pk kan gaan. ;)

Vermogen/koppel zegt niet alles in dit geval, wel de opbouw hiervan. Verschil hierin wordt gemaakt door de variabele turbo, dat is een stuk sneller bij de les en heeft dus geen turbogat.

wobster 27-06-2010 23:22

zal mijn dagelijkse update is doen niet zoveel eigenlijk maar toch redelijk wat tijd ingekropen.

foto's

radiator




ruitewisser mechanisme



joostvw 27-06-2010 23:33

Quote:
Originally Posted by Turbo-Variant
Al eens met een 110pk gereden? Dan weet je direct waarom je beter voor een 110pk kan gaan. ;)

Vermogen/koppel zegt niet alles in dit geval, wel de opbouw hiervan. Verschil hierin wordt gemaakt door de variabele turbo, dat is een stuk sneller bij de les en heeft dus geen turbogat.


zoals ik al zei: is mij ook maar verteld, dus nee heb ik nog niet mee gereden, wel met een 130 pk in een golf 4, maar is wel wat anders natuurlijk.

ik bedoel meer: je kan op die 90 pk net zo goed een andere (variabele) turbo hangen.



gaat weer netjes wobster!

wobster 27-06-2010 23:51

voor mij is de 110pk ook niet doorgegaan jammer maar helaas.Maar het is de 90pk geworden maar ben hier ook niet minder blij mee :D

bedoeling is toch de variable turbo er op en race verstuivers met aangepaste chip,dit zou samen met klein revisie en nazicht een betrouwbaar en pittige combo moeten worden. :thumbup:

Turbo-Variant 28-06-2010 06:46

Quote:
Originally Posted by joostvw
zoals ik al zei: is mij ook maar verteld, dus nee heb ik nog niet mee gereden, wel met een 130 pk in een golf 4, maar is wel wat anders natuurlijk.

ik bedoel meer: je kan op die 90 pk net zo goed een andere (variabele) turbo hangen.


Dat kan, inclusief nieuwe computer, motorkabelboom, N75, downpipe enzovoort.
Wellicht loont het zich dan toch om meteen een 110pk te nemen. ;)

Vorderingen zien er weer goed uit. :thumbup:

bjuriaan 28-06-2010 13:18

Fijn he je spullen uitlenen en dan zo terug krijgen. Daarom leen ik nooit meer iets uit, ja of ik ben er zelf bij.

Mooi project. En dit mag gewoon allemaal in Belgie? Dacht dat ze daar al moeilijk doen om een schroefsetje?

wobster 28-06-2010 15:45

ja belgie via omwegen gaat alles :tongue:

maar is idd te absurd, net zo als de pu rubbers voor de ophanging als je met rode of andere kleur afkomt keuren ze je af.Steek je de zwarte variant dan zien ze het niet en ben je goedgekeurd :screwy:

wobster 08-07-2010 16:23

en de auto staat in de grondlak en motorruimte gespoten

foto's





















ronaroot 08-07-2010 16:45

Jij hebt niet stil gezeten :thumbup:

joostvw 08-07-2010 23:58

nice!

ben toch wel benieuwd hoe jou omweg dan is. hoor vaker over die absurde regels in België. dat je zelfs geen dikkere remmen mag monteren :screwy:

breadfan83 09-07-2010 00:05

Quote:
Originally Posted by joostvw
nice!

ben toch wel benieuwd hoe jou omweg dan is. hoor vaker over die absurde regels in België. dat je zelfs geen dikkere remmen mag monteren :screwy:


't Zelfde hoe het hier vroeger ook ging. ;)

Uitvoeren, keuren, invoeren, klaar.
Beetje kort door de bocht, maar het zou moeten werken. ;)

joostvw 09-07-2010 00:07

nou ja, als je hem terug ingevoerd krijgt is het goed he :)

Thomas 09-07-2010 00:13

Quote:
Originally Posted by breadfan83
't Zelfde hoe het hier vroeger ook ging. ;)

Uitvoeren, keuren, invoeren, klaar.
Beetje kort door de bocht, maar het zou moeten werken. ;)


Is inderdaad al vaker gedaan en lijkt mij ook de beste oplossing.
Ik ben zelf van België en ken een hoop verhalen van niet gekeurd/wel gekeurd en om de meest onozele redenen...

Ik zou eens graag willen weten wat je met "omwegen" bedoeld?!

Want kweet dat wanneer ze één keer doorhebben dat de motor er totaal niet in thuis hoort,
ze de wagen ondersteboven halen en dat hij dan haast compleet is afgeschreven voor de Belgische keuring.
Moesten ze het zien dan is de enige manier om hem nog te laten keuren met een volledig origineel blok...

Klote Keuring!

Thomas 09-07-2010 00:17

Dat is waar ook, khad het er van de week nog over met Bert van hier op het forum.
We waren het er over eens dat wanneer je een benzine wagen wilt laten omkeuren naar een diesel het heel wat eenvoudiger is via holland dan via de procedure in België.

Nu terug bij het project: Gaaf ding, doe zo voort!

toth75 09-07-2010 12:12

goed bezig, deze ga ik zeker volgen.

wobster 09-07-2010 16:54

ja het uitvoeren en terug invoeren is ook moeilijk tegenwoordig vooral als het gaat om een vreemd blok vr6 in golf 2 enz. dit is wat ik gehoord heb van verscheidene mensen.En dan nog zit je met dat aanpassingen zoals remmen niet mogen. :screwy:

de omwegen zijn niet echt katholiek maar tot nu toe geen problemen mee gehad hoewel ze steeds strenger worden.je moet eigenlijk voornamelijk het uiterlijk van blok zelfde houden en motorcode "aanpassen" :rolleyes: natuurlijk geen garanties op succes.

maarja een 1.9 tdi of een 1.6 td ziet er juist zelfde uit als je alle plastic kappen achterwege laat.

wobster 09-07-2010 17:06

maarja updates dat willen we zien :thumbup: De kas is volledig af op paar kleine dingen na.

Dus nu wachten tot de 15de dat de golf die verkocht is zijn komen ophalen,dan kan de golf 3 naar hier en kan ik beginnen met demontage van de golf 3.

ook al paar onderdelen binnen gekregen voorste subframe deel van een passat tdi,pedalenbox passat tdi en kabbelschakeling van corrado.

en de lijst word steeds korter :D
-lak machinaal op polieren
-nieuwe koperen remleidingen trekken
-rvs remslangen steken
-gegroefde schijven steken voor
-golf 3 demonteren
-clima in de golf bouwen inc dash
-kabelboom aanpassen
-enz

en foto's















ErikvanBilsen 09-07-2010 17:21

Ziet er goed uit,
Zelf gespoten zo te zien.
Waarom is eigelijk het dak nog zwart?
Ohja mijn brandstofpomp is onderweg.

Erik.


All times are GMT +1. The time now is 05:13.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.