![]() |
Familiesloep Deluxe
Mag ik jullie voorstellen, onze nieuwe familie-auto, vanmorgen om 10 uur scherp afgehaald in Maastricht:
![]() 2001 VW Passat 3BG Highline Variant Automaat 2.0 115pk, 172Nm, 167.xxx gelopen. Het rijdt heerlijk, automaat icm klima. 21 graden binnen, 34 graden buiten, 120 km/h op de klok en geen kraakje, piepje, rammeltje of iets! Wel iets anders als een Seat Cordoba Variant TDI met 275.000km op de teller. ![]() ![]() Wat een ruimte binnen, als de 2 kids achterin zitten in de maxi cosy en in het kinderzitje, nog voldoende ruimte over voorin zonder met de knieen tegen het dashboard of stuur te zitten. ![]() ![]() ![]() Lekker met de billetjes op de alcantara/lederen zetels. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Vanmiddag de vrouw heeft de vrouw er ook al mee gereden , zij is ook erg tevreden. Kofferbak is gigantisch, past erg veel in! Enige minpunt tot op heden zijn wat krassen van zand tussen de rubbers op de zijruiten achter, en het uitlaatgas-controlelampje wat oplicht na vandaag een paar 100km te hebben gereden, maar daar kon ik voor terugbellen. Verder ben ik niet van plan om er een projectauto van te maken, hier en daar enkele dingen aanpassen/herstellen, en dan vindt ik het welletjes. Het is een complete, mooie auto en dat wil ik zo houden. Misschien een set mooie wielen in 19 inch met aangepaste rijhoogte, carkit aanpassen op de huidige telefoons in ons gezin, kleine ditjes en datjes herstellen. |
Mooie wagen, alleen jammer van dat hout, maar dat heeft met smaak te maken.
Inderdaad een paar dikke wielen eronder en een beetje zakken, heb je een hele dikke Passat. |
Ik vind dit wel lachen, hoeveel mensen er hier zitten die overgaan naar een Passat. En even later zie ik ze ook weer voorstellen op het Passatforum.
Maar een mooie Passat, en de plannen klinken ook goed. Ik rijd zelf ook op 19" onder mijn Passat. |
Toch gelukt zie ik, gefeliciteerd met de 3BG....
Ik heb nog wel mooie wielen in de aanbieding.... :D |
De trekhaak is een origineel VW afneembare, dus die al gedemonteerd, stekkerdoos achter de bumper geklapt, je ziet er niks van, mooi.
Wat een gemak is het om de Passat te wassen. Geen lastige hoekjes en randjes. Afgezeemd en de zaak is weer als nieuw. Ondertussen nog 4 stuks nieuwe emblemen besteld voor de Wellington velgen, een nieuwe kabelthule voor de achterdeur links en eens geinformeerd wat zo een trekhaakhouder voor in het reservewiel kost. Ook nog gezien dat er hulpveren onder de achteras zitten, het was dus een echte caravantrekker....Die ondertussen eruitgehaald. Zo staat hij een stukje minder met zijn kont omhoog. Vanmorgen bij de Vriendelijke geweest om een storingsuitdraai te maken a 28,20 euro, heb daar de volgende storing meegekregen: 004.04-gebeurtenisgeheugen afvragen 1 storing herkend 16555 P0171 035 Cilinderrij 1, brandstofberekeningssysteem Systeem te arm Sporadisch Nu brandt het abgaswarnleuchte lampje op het dashboard alleen met het rijden van langere stukken, of bij een flinke belasting zoals met een aanhanger rijden, dus eigenlijk als de motor goed warm is. Waar zou ik het euvel moeten zoeken? Tevens erachter gekomen dat de bestuurdersspiegel niet mee ontdooid als ik het verwarmingsknopje inschakel. Bijrijderskant wel. Ik kom steeds meer dingetjes tegen die me "storen"... |
Quote:
heb je hem in de diepvries gehad ? :D ziet er goed uit als je begind te "storen " aan het leer doe je maar een gil :D :D mooie auto :thumbup: |
mooie wagen en zeer gave stoelen en bank !!!!!!!
de storing zul je uitsluitend via een VAG-com uit kunnenlezen tijdens het rijden, als ik een gok mag wagen dan zijn het je lambdasondes (ene voor kat en de andere erna) maar bij een log kun je dit zo zien of ze elkaar beinvloeden. Is het een 20 klepper of een 8 klepper? |
knappe passat rene, ben benieuwd wat je er van maakt!
|
Quote:
Dat is de 2de keer dat ik het hoor van die 2 lambdasondes die mekaar beinvloeden. Het is een 8v. |
Quote:
dank dank |
Quote:
hehehe. dankje. |
Quote:
Ik heb het ook gehad met mijn 2.0i 8v op lange afstanden nooit het lampie aan maar eenmaal in de stad aangekomen en net ff te lang stil voor een verkeerslicht en te veel stoppen en optrekken voor dat ik thuis was....... floep daar was het lampie weer........ toen een rijdend log gemaakt ..... daaruit bleek dat de achterste niet meer reageerde op de waardes van de voorste, dus eerst de voorste vervangen dit ging een paar weken goed totdat het lampie weer aanging en een continue signaal van de achterste had terwijl dit pulserend moest zijn.......... dus de achterste ook maar vervangen en nu al meer dan 5000 km probleemloos :thumbup: ff iemand bij jou in de buurt aanschieten die een log voor je kan maken, of stationeer de lambdawaardes kan vergelijken..... voor 350 euri ben je klaar (garantie voor je hopelijk) |
mooie passat.
ik zal morgen eens tussen de onderdelen zoeken of ik nog een goed spiegelglas voor je heb liggen. |
Volgens Gerrit Speek is het dikke kans dat de LMM de boosdoener is. eens eerst deze schoonmaken....
|
Ondertussen valt het me op dat hij steeds vaker 2x gestart moet worden om netjes op het stationair toerental te blijven draaien, de eerste keer zakt hij bijna direct in toeren en valt uit.
Heeft dit te maken met die foutmelding? |
Quote:
ik had ongeveer de zelfde symtomen met de vr6, bij mij was er een vacuum lek. koud loopt ie niet tot bijna niet stationair, en als ie 1 min gelopen had bleef ie lopen... |
Weet niet of je al op het vwpassat.nl forum aangemeld hebt. Zou ik zeker even doen, zitten veel mensen met kennis van zaken. En veel met vagcom die je graag willen helpen...
|
Het probleem heeft zichzelf al duidelijk gemaakt. De afgelopen dagen een gebrom uit de achterkant van de passat, vanmiddag nog geweest boodschappen doen en vanavond nog weg willen gaan...Echter starte de passat niet meer. ANWB gebeld, die heeft geconstateerd dat de brandstofpomp is overleden.
Nu ervoor zien te zorgen dat ik morgen een pomp in bezit krijg, montage is peanuts. Daar komt naar alle waarschijnlijkheid dus ook die foutmelding vandaan, de pomp was bezig met overlijden en kon dus de brandstof niet meer voldoende leveren. |
ja dat kan ook, heeft meneer anwb ook naar dat relais onder je parafan gekeken en gemeten?
|
nou maar un beetje hopen dat het hie bij blijft dan hè....
maar hij wel mooi :D |
Vanmorgen bij de dealer gebeld voor een brandstofpomp, deze hadden ze niet op voorraad en kost inclusief vlotterdeel een goede € 385,- . Daar had ik geen behoefte aan, ik heb nog gemaild naar HS-autoparts, deze had hem niet op voorraad, zou maandag worden.
Daarna nog een automaterialenzaak gebeld, deze had het brandstofpomp gedeelte binnen 2 uurtjes op de plank liggen, tegen een bedrag van € 185,- Het enige verschil met een complete pomp met vlotter is dus 4 schroefjes meer losdraaien en 2 stekkertjes vervangen....en je oude vlotter mee overnemen. Nu dus een Bosch benzinepomp in plaats van een VDO Siemens, maakt verder geen verschil. Al met al een kleine 2 uurtjes werk, de auto startte direkt weer. Nu ga ik ervanuit dat het "abgaswarnleuchte" lampje niet meer gaat branden. |
Quote:
Daar loop ik al een tijdje rond... |
Zo,
eindelijk weer eens een update, en dit keer meteen een stuk minder positief.... ![]() op 17 december lag er een dikke ijslaag op het wegdek. Ik stond voorgesorteerd om af te slaan, vóór me stond een containerauto, achter me reed een koel combinatie. Deze rolde uit , ging remmen en verloor zijn grip. De chauffeur probeerde nog alles wat hij kon, het mocht niet meer baten. Met een lage snelheid drukte hij tegen de achterzijde van de passat, schoof me zo door onder de stootbalk van mijn voorligger. Resultaat: voorbumper beschadigd en ingedrukt, grille compleet afgebroken, linker komplamp afgebroken steunen, slotdrager gescheurd, sierlijst beschadigd... Achterbumper gebroken, achterklep krom, lijsten beschadigd, en nog meer wat niet zichtbaar was. Schadebedrag: 3750,00 We konden nog wel rijden met de passat, de lol was er echter wel af... De expert heeft ons de keuze gelaten om of de auto te behouden en dan een bedrag uit te keren van 2700,00 euro, of afstand te doen van de auto en dan de dagwaarde te ontvangen. Omdat we geen zin hebben om de schade te repareren met half werk, imitatie delen of tweedehands, hebben we besloten om met de dagwaarde akkoord te gaan. Vandaag hebben we hem ingeleverd bij het autoschadebedrijf, hij wordt opgehaald door een bedrijf genaamd Sousa (of zoiets) uit Tilburg. We hebben een half jaar prettig gereden met deze erg goed verzorgde passat, jammer dat we er niet langer mee hebben kunnen rijden. Wordt vervolgd in een nieuw topic......... |
Das jammer om te lezen Rene. :(
Maar zie al dat je een nette vervanger hebt gevonden! Was je tevreden over deze motor? Ik ga as. donderdag kijken naar een zelfde 2.0. |
Ik was er wel tevreden over, echter vrij aan de lichte kant. als je eenmaal rijdt is het best prettig, ik vond wel dat hij in combi met de 4-traps automaat vrij veel toeren nodig had om op gang te komen met bijvoorbeeld inhalen of sneller optrekken.
Voor dagelijks woonwerk verkeer of rustig rijgedrag geen probleem. |
slotje.
|
All times are GMT +1. The time now is 23:39. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.