![]() |
Heeeeel erg ruig zo'n GTI met kleine lichten, ook erg ruige kleur heb je ;)
Aandrijfassen is ook een gekloot, heb ze bij mij aan een kant los gekregen maar aan de andere kant helaas nog niet. Het beste helpt om een bitje te halen wat de bout past en dan met een luchthamer los zien te krijgen. Wat je ook kunt doen is proberen om eerst links los te krijgen en dan kun je met de rechter aandrijf as nog gemonteerd ook het blok eruit halen. Dan kun je er ook allemaal wat makkelijker bij. En voor de rest takel je de motor er zo uit |
hehe ja die aandrijfassen zitten lekker vast bij t wiel ja. morgen maar een soort van luchthamer meenemen vant werk, daar moet t wel mee lukken heb k het id van.
verder heb ik ze bij de kant van de motor al los zitten. al met al ben ik wel een aantal avondes met de auto bezig geweest, met het vraagbaak van de golf erbij natuurlijk :rolleyes: |
wielkant gewoon goed in de WD40 spuiten paar dagen, dan ratel erop, flinke pijp erover, iemand op de rem zetten en op de buis/ratel gaan staan :)
|
Zou geen ratel pakken, bij mij brak het pinnetje af. Ik zou gaan voor het t-stuk, deze kan net wat meer hebben. Hiermee is het bij mij gelukt.
Verder succes, kleine achterlichten doen het altijd goed. Erik. |
Gaaf een GTI met kleine achterlichten in deze kleur! Succes!:D
|
Nette basis voor een restauratie en zeker de mooie om weer mooi origineel te maken, met een leuk setje velgen eronder.
Slim gedaan met die plakbandjes met codes hoe je alles weer moet aansluiten straks. Zo heb ik het ook gedaan en daar was ik erg blij om toen ik een week of wat geleden alles weer aan elkaar ging knopen. Stelde zodoende niks meer voor. Succes met je project en zorg dat je veel foto's maakt van de voortgang! |
Leuke auto, is zeker het opknappen waard! Wordt de auto geheel in orginele staat teruggebracht, of gewoon naar eigen smaak opgeknapt (verlaagd, dikke wielen etc..)?
|
Ik zeg......laag met dikke wielen ;)
Maar zonder gekheid, een hele mooie basis om iets leuks van te maken. Heerlijk kleurtje ook in combinatie met de kleine achterlichten en zo. |
Lekker zo'n originele gti fijn dat je deze gaat opknappen.
Tipje voor de aandrijfassen. Wiel op de grond laten staan, dikke 30er dop erop met een t-stuk en dan een pijp eroverheen, zo krijg je hem het beste los. Meestal een luchtratel wil niet echt helpen als ie al zolang vastzit. Ik blijf dit topic volgen. Vragen altijd hier neerzetten, hier zitten genoeg mensen op het forum die je kunnen helpen. Succes ermee. Groetjes Ron |
bedankt voor de leuke reacties allemaal!
ik heb nu de luchthamer-sleutel meegenomen van me werk, maar heb r net zon beetje een minuut vol erop gezeten maar geen beweging erin te krijgen! ik zat zelfs nog te twijfelen of k wel de goeie kant op draai :screwy: ik neem aan dat die bout wel "normale" schroefdraad heeft toch? dat k linksom draai dat ie dan wel los hoort te komen? |
Quote:
ja klopt ja, k ga nog een paar grote gaten vinden heb ik het id. ach ja lekker rustig aan eraan werken, en het goed voor mekaar maken. voor minder doe ik het niet! heb daarom ook de tijd ermee :) |
Quote:
hehe dat heb ik ook bij jou gezien en leek me ook wel erg handig;) komt goed, ieder uurtje dat ik tijd heb gaat in de golf zitten:) |
Quote:
de golf word helemaal origineel qua carrosserie, bedoel dan dezelfde kleur enzo. motorisch ben ik er nog niet echt over uit, zit eraan te denken die nog sneller te maken.. voor de rest ist verlagen en dikke velgen eronder.. |
zei ik toch dat dat waarschijnlijk niets word met de lucht-ratel. Gewoon zo doen zoals ik al had beschreven, anders heb je zo de moer helemaal kapot, en ja linksom is los.
Succes. Groetjes ron |
Wordt een mooi project!
Die aandrijfassen zijn inderdaad klote. Ik neem aan dat je ze nog niet rond hebt gedraaid? Weet je zeker dat je de goeie tools hebt? Bij mij zaten ze geloof ik vast met een 12kant ipv de standaard inbus. |
he willem in iedergeval sucses met je project en leuk weer een timmerman erbij ik namelijk ook veel plezier met je project :thumbup:
|
yesss ik heb m los gekregen! en idd zoals caddy ron zei met de hand en a lot of spierkracht.
dit is alles wat ik ervoor nodig heb gehad ex mij en me moeder die even voor mij op de rem trapte:) ![]() verder kon ik niet veel aan de motor doen omdat ik nog geen motor-takel tot mijn beschikking heb dus ben maar een beetje aan mijn dashboard begonnen voor; ![]() en nadat ik alles gelabelt en eruit heb gehaald; ![]() groeten! |
Quote:
het is een 10-tand volgens mij.. heet een veeltands-dop namelijk de M-8, ook daar had ik geluk mee want in de winkel stond ik nog te twijfelen of het nou de M-6 was of de M-8.. maar het ging eigenlijk om de bout die aan de buitenkant zit (aan de wielkant) die zit aardig vast, maar zoals je al kunt lezen is t al opgelost:D grtz |
Zonder takel kan het ook hoor. Gewoon een pallet oid regelen en daar het blok op liggen en de auto optillen. Zo hebben we het ook een keer gedaan.
|
zieter goed uit.is aleen erg mooie mk1 gti.
zal dit topic in de gaten houden. :thumbup: |
Quote:
okej, das idd ook wel een goed id! maar is dat niet zwaar dan om op te tillen..? me assen moeten er wel onder blijven zitten omdat ik de golf niet full time in de garage kan laten staan.. |
Quote:
thnx! altijd leuk om aanmoediging te krijgen:) |
Quote:
Zo hebben we dat dus bij de mijne gedaan, Foto's staan in mijn project topic en dan een pagina terug, in mijn onderschrift staat de link. Wij hebben de auto met de takel omhoog getrokken, want de aandrijfassen gingen bij mij niet los (bijde kanten niet) omdat ik die tool niet had, moet er toch nog us voor gaan kijken. Hoe heet die precies? meerkant M8? Je moet de auto achter gewoon op de wielen laten staan en dan voor omhoog trekken, maar je moet toch een redelijk stukje omhoog dus met de hand word zwaar. Verder succes met het project! Erik. |
Goed man dat het met de assen gelukt is, mooi interieur dat ruitjes motief, super :thumbup:
Groetjes ron |
Quote:
okej, nee ik heb net een takel geregeld bij me oom, die had er 1 opt werk staan.. zaterdag komt de motor eruit.. ja de veeltand-dop ist.. maat M8 ik heb m ook moeten kopen. het is te koop bij brezan en andere automaterialen winkels. k zal anders vanavond wel ff een foto maken.. thnx! met t project komt t wel goed dacht ik zo, ben net nog ff bezig geweest benzine uit de tank te laten lopen.. het kwam er een beetje uit bij de retour slang :rolleyes: grtz |
Mooi project, ik ben dol op kleine achterlichten, die grote kunnen mij gestolen worden :tongue:
Heel veel succes ik hou je project zeker in de gaten. |
hehe ja die met de kleine achterlichten vind ik ook t mooist!
ben net ff met dashboard bezig geweest tot t donker werd. maar das nog best een gezoek om al die boutjes en schroefjes te vinden! heb bijna de verwarming/ventilator eruit, toen werd t donker.. hier de beloofde foto's van de zogehete veeltand-dop:) ![]() ![]() grtz |
Gaaf hoor zo'n org. GTI met kleine achterlichten :thumbup:
Mooi dat deze goed aangepakt gaat worden!! |
Soort tork is dit, een tip voordat je eraan begint, even wat kruipolie in het gatje spuiten, eventueel met lucht schoonmaken en als je de tork erin zet lichtjes met een hamer erop tikken. Vaak worden ze er niet goed ingezet en wordt alles kapotgedraaid.
Succes. Groetjes ron |
Mooi project. Ik heb zelf een 2-77' GTI waar ik binnenkort aan ga beginnen. Ik zou wel eerst het interieur eruit halen voordat je het misschien vies maakt of beschadigd. Succes met je project. :thumbup: :thumbup:
|
Bedankt voor de info en foto's,
Ga morgen even naar een automaterialenzaak. Met takel is inderdaad stukje idealer. Erik. |
Quote:
is al beschadigd en heleboel kleurverschil is er ook al te zien.. check de foto's;) die worden denk ik ook maar opnieuw bekleed. |
vandaag de motor eruit getakeld. t ging eigenlijk vlekkeloos totdat de motorsteun vast bleef zitten.. maar na ff wrikken en doen hebben we die er ook tussenuit gekregen;
![]() nu heb ik een motorbok gekocht en wil m daarop hangen, het is er 1 van datona, via marktplaats gekocht. mij is verteld dat ik m aan de motorblok kan hangen als de versnellingsbak weg is, maar moet de koppeling er helemaal af dan? zie foto> ![]() en dit is de motorbok: ![]() grtz willem |
Koppeling en drukgroep hoeft er niet af als de pennen (waar je de bouten doorheen drukt) die aan de bok zitten lang genoeg zijn.
Ik moest drukgroep koppeling en vliegwiel eraf halen. |
En volgens mij hadden ofwel Knedel of Knarf hier op het forum een andere manier om het blok te bevestigen. Toevallig pas nog in een topic gelezen van volgens mij Thijs.
|
De bok aan de achterzijde van het blok.
|
mooie basis, en goed bezig
die van mij is bijna klaar(golf 1 gti 83) tip, gebruik zo veel mogenlijk weer, want je bent geneigt alles nieuw te kopen wanneer dat nog ergens leverbaar is hier op het forum werdt al eens een bedrag genoemd van 10.000 euro voor een volledige restaurtatie,(wanneer je het meeste zelf doet) en dat klopt helaas :wow: succes |
Je blok moet zo met koppeling en al passen op de bok.
Heb zelf precies dezelfde thuis en die heeft eraan gehangen.. Ik heb wel stukken draadeind gebruikt ipv bouten omdat anders de koppeling tegen de bok komt !! Verder goed bezig !!!! |
Quote:
sssst :tongue: maar bedankt voor de tip!;) |
All times are GMT +1. The time now is 05:50. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.