![]() |
Golf mk1 Gti gekocht, pag 6: hulp nodig met storing
sinds vandaag ben ik eigenaar van een 83er Golf 1 Gti Pirelli. Het is de witte die hier op het forum te koop heeft gestaan:
![]() Ik heb er een dagtrip van gemaakt. De trein in Arnhem gepakt van 7.10. Om 9.47 aangekomen in Scheemda en met een kennis uit Scheemda doorgereden naar Midwolda. Auto eerst nog even bekeken, en bedacht een klein proefritje te maken. Deze eindigde na precies 200 meter na een kort droge tik en een bijna blokkerend achterwiel :eek: Heel langzaam teruggereden en ANWB gebeld. Bleek de remvoering van het metaal af te zijn gegaan, komt wel vaker voor bij auto's die langer stilstaan. Van de verkoopster nog een extra set wielen meegekregen, ook een beetje als tegemoetkoming voor de kleine tegenslag, setje 17" met behoorlijk goede banden, mooi voor de Golf 3 cabrio :thumbup: Gelukkig heeft de betreffende kennis een schuur vol met type 1 onderdelen dus na het overschrijven (was toch wel overtuigd dat het goed zat) mee naar zijn schuur. Rond een uur of vier richting Arnhem met de linker achterrem helemaal vernieuwd (rechter doe ik morgen), dakje open en een brede grijns op mijn gezicht. Onderweg gaat ineens het koellampje knipperen :mad: Gestopt bij een huis met een aantal Golfjes voor de deur, werkt altijd! Klein beetje koelvloeistof moeten bijvullen en weer op pad. Nu zit ik op de bank dit verhaal te typen en kijk ik af en toe naar buiten...daar staat mijn witte trots Plannen: * orginele verlichting monteren (achterlichten meteen gekocht vanmiddag) * luchtvering monteren wat onder de cabrio uitkomt * audio upgraden, zoveel mogelijk onzichtbaar. Geen grote gaten in de deurbekleding enzo. * kleine dingetjes aanpakken zoals kabeltje van de stoel dat gebroken is, rempedaal zit veel dieper dan in de type 1 cabrio, denk dat de hoofdremcilinder misschien wat inwendig lekt, heb al een motorsteun gezien die vervangen moet worden, olietemp wordt niet aangegeven, niet in de MFA als in de meter Op de duur plaatwerk aanpakken en opnieuw spuiten waar nodig. Achterscherm heeft een vieze plek, wielranden achter zijn niet heel fris meer, front is net een golfslagbad, dakje heeft beginnende plekjes. |
van harte, ziet er goed uit suc6 ermee :thumbup:
|
Proficiat. Komen er ook weer Pirelli velgen onder? :D
|
Quote:
eeeh, neen! Ook geen RS-en, denk dat ik mijn Passat W8 wielen maar eens ga proberen onder deze.... |
Dan is jou vriend in Scheemda zeker Ernst Breeschoten of Henk van der Veen?
|
Quote:
den 1e.... |
Die heeft zeker een mooie en grote schuur vol met Golf 1 spul...ken hem nog uit de tijd dat hij in Rozenburg woonde en later naar Groningen emigreerde..
Als je net als hem bent...word deze Pirelli 100% origineel? |
Leuk dat deze auto hier toch op VF blijft !!!!
Succes ermee, en hou ons op de hoogte van de vorderingen !!! |
mooie aankoop, succes met je plannen.
Het verhaal klinkt mij wel bekend in de oren, zo heb ik mijn cabrio ergens onder een boom vandaan gehaald. Die daar 2 jaar had gestaan ook de achtervoering losgeraakt en was de overdruk koelslang van het expansievaatje weggeteerd en losgeschoten. T waggie heeft mij toen netjes thuisgebracht. |
mooie aankoop :thumbup:
|
Gefeliciteerd Huibert !
(dus ik kan geen setje rs voor je klaarmaken ? :D ) Groetjes Peter |
Quote:
Dat klopt. Heb me weer staan te vergapen aan zijn verzameling! Een rode pirelli, een grijze 5-deurs uit 82, zijn daily jetta uit 82.... Maar nee! Het is toch al geen fabrieks originele pirelli meer, hij gaat iig op lucht ;-) |
Quote:
Dank je Peter, Voorlopig niet! Maar je weet nooit wat de toekomst brengt.... Huibert |
@all: dank voor de reacties
|
Wat goed om te horen dat de reis is goedgegaan!
Ik wens je heel veel (klus)plezier. Mijn moeder en ik zijn erg blij een liefhebber te hebben gevonden voor deze auto. groetjes! |
leuke gti!
lekker zon terugreis hee, denk je ook meteen, wat heb ik nouw weer gekocht :D maar goed dat het zo allemaal opgelost kon worden met de remmen. veel plezier met je 1! |
@ iedereen, dank voor de leuke reacties!
vandaag lekker aan de klus geweest met de auto. Originele achterlichten erin gezet, meteen de lichte lekkage aan de achterkant verholpen :thumbup: liep lekker langs die imitatie lampen op! ![]() Aan de voorzijde de stadlichtjes in de knippers afgesloten en een USlight setje van Melvin gemonteerd, zal als ik weer foto's geupd heb zijn topic op Volksforum aanvullen. Na het eten maar eens even de radio, asbak.... bijna het hele dash eruit gehaald :eek: Dat heet, het gedeelte van het klokkenpaneel ed. Een paar scotch blokjes en kroonstenen voor de radio, verder lijkt het mee te vallen. Wel een hele rare doorverbinding bij de stekker op de klok, een hele dikke zwarte draad van de bruine bij de hoofdstekker naar een wit/gele bij de kleine stekker... zal morgen eens foto's maken. Wil ook nog even het console naar voren halen met de klokjes erin, daar zal ook wel een en ander aan doorverbindingen tevoorschijn komen gok ik. Als ik nog iemand blij kan maken met de heldere koplampen laat maar weten, deze gaan er ook uit, net als de achterlichten. Mijn voorkeur gaat uit naar ruilen, jij de imitatie lampen ik originele lampen. Wordt vervolgd Bijna vergeten: ook nog even een wiel vervangen voor een van de bijgeleverde velgen: ![]() |
leuk ding,succes ermee!
|
mooie golf succes ermee :thumbup: :thumbup:
|
wat maf zeg! om de auto nu zo te zien bij een ander, haha!
ziet er al goed uit! |
Leuk project man!
Denk dat de velgen van je cabrio er erg mooi onder zullen staan. |
ik zou nog even terugkomen op de bedradingpuntjes, heb geprobeerd het zo goed mogelijk te fotograferen
Tussen de bruine draad naar de grote stekker zit een extra klem gedrukt met daaraan 2 dikke zwarte draden. ![]() Een ervan loopt naar beneden, denk naar de meters en een ervan maakt een loop met de blauw/witte draad op de kleine stekker. ![]() ![]() iemand enig idee wat hier de bedoeling van is? Alles van de MFA werkt, alleen wordt de olietemp niet weergegeven, daar blijven de streepjes staan. Ook bij de meters wordt de olietemp niet goed weergegeven volgens mij. my car Heaven! ![]() |
Gaaf zo'n GTI, succes ermee:D!
|
Quote:
Dan denk ik dat je olietemperatuursensor niet meer functioneert. Trouwens die witte stekker, hangt die los? Deze moet namelijk achter in je cockpit gedrukt worden Gr. Han |
is de groen zwarte draad wel op de olie temp. sensor aangesloten?
Je kan maar 1 meter tegelijk op de sensor aansluiten, bij 2 tegelijk krijg je idd geen indicatie of je motor moet koud zijn..... :tongue: grtn yal |
Quote:
dat heb ik wel eens eerder gehoord, wat in mijn auto zit kan dus eigenlijk niet! Naar de meter in het console loopt een hele mooie zwarte draad, als ik deze loshaal zou dan de MFA het weer kunnen gaan doen? |
Quote:
Ik heb alles losgehaald Han, het hele instrumenten paneel ligt op de achterbank. |
Vandaan weer wat aan de auto gerommeld.
eerst de USLight mooi afgesteld en een foto gemaakt: ![]() ![]() die zijknippers horen er toch niet op, mogen van mij wel wat opvallen :cool: De rechter trommel eraf gehaald en de "nieuwe" gemonteerd. Ging allemaal erg vlot, helaas zit een cupje vast van de achterste schoen, kan dus eerdaags weer los :mad: Middenconsole even naar voren gehaald en eigenlijk blij verrast wat ik daar aantref: ![]() Nog even bezig geweest met die bedrading wat ik al eerder heb gevraagd. Blijkt dat de zwarte draad die naar beneden loopt gewoon naar een massa-punt gaat en niet naar het middenconsole. Ik deze maar eens loosgehaald en de klokken er weer in: KERSTBOOM. Olielampje bijft branden en bij starten valt het complete MFA schermpje uit. Voor nu deze massa maar weer aangesloten, wel even netjes gesoldeerd en die rare schuifklemmetjes in de vuilnisbak gegooid. Alle scotch blokjes verwijderd en waar mogelijk gesoldeerd of met een AMP verbinder gerepareerd. Heb nog een setje zwarte staaltjes liggen 16", staat helemaal niet gek: ![]() Maar eens een keer een band omheen draaien. Morgen nog een paar steeklampjes halen en de boel dichtbouwen, wil eigenlijk nog wel even een stukje toeren morgen. |
Vanavond de auto weer dichtgebouwd. Samen met een vriend nog een klein stukje gereden. Het viel hem ook meteen op dat de rem erg diep zit, dat heeft aandacht nodig! Morgen neem ik hem mee naar werk, even een beetje showen.
Een ding is wel balen: mijn tankmeter doet ineens niets meer. Ben bang dat ik iets heb losgeduwd ofzo, moet het toch een keer uit: -( |
zoveel werk is dat niet bij een mk1 :)
|
Quote:
waar heb je het nu precies over? Alles is relatief eenvoudig bij een mk1, al moet ik zeggen dat een hoofdremcilinder vervangen voor mij net iets boven mijn pet gaat. Merk wel dat het rempedaal met de dag weker wordt, dit wordt prio 1! |
Waar ik het over had en op doelde was je dash er opnieuw demonteren, sorry dat je hierover gepikeerd raakt mijn excuses hiervoor.
En wat betrefd je remmerij, ik zou de wielremcylinders achter controleren. Kun je bij de trommers achter druppels voelen? Als je alleen de remschoenen achter vervangt dan komen de wielremcylinders verder naar binnen dan waar ze eerst zaten, hierdoor bestaat er een kans dat het roestige deel langs de kering is gegaan en zo de wielremcylinder kapot heeft gemaakt. |
Quote:
nee, ben niet gepikeerd hoor.. ik begreep echt even niet wat je bedoelde. Het dash wil ik op een later moment wel een keer vervangen, er zitten wat beschadigingen boven de radio. De remmen achter zijn inmiddels aan beide zijden vervangen, rechts zit het achterste cup muurvast, links werkt prima. Bij het vervangen zijn zowel blokken als trommels vernieuwd (dat heet, van een jongere cabrio). Beide kanten zijn droog. Huibert |
Quote:
Peter, ik ben om! ![]() wanneer kun je ze klaar hebben :cool: |
Gefeliciteerd Huibert, ik moet maar weer eens langskomen denk ik zo!
Leuk dat je nu dan toch een GTI Pirelli hebt gevonden. |
Quote:
hey Ruben, altijd welkom, dat weet je! Ben er idd erg blij mee, echt weer een nieuw project om lekker mijn ding weer mee te doen... |
hee huibert leuk man
toch een gti !! succes ermee |
Quote:
hallo Mark, dank voor je bericht, ben inderdaad goed geslaagd voor een zeer nette Pirelli. Mis wel het vermogen van de G60 zoals ik even heb mogen ervaren maar dit is voor mij wel een super basis om verder te bouwen :thumbup: |
tijd voor een kleine update:
na een paar weken rijden gaan een aantal zaken opvallen. De auto liep oneens niet meer zo lekker. Bobine gescheurd, bobinekabel niet netjes, bougies al heel lang niet meer vervangen. CO stond veel te arm, daarom hikte de motor ook en liep zelfs op 3 poten soms. Afgesteld en loopt weer als een zonnetje. Tijdens de koude start blijft de startmotor doordraaien :shock:, zelfs na contact helemaal uit gaat deze nog door... beetje rommelen met de sleutel dan gaat hij weer uit, de 2e keer gaat het wel goed :? Het rempedaal zit erg diep, hoofdremcilinder niet helemaal fris meer. Ga eerst nog ergens een gebruikte halen. Uiteindelijk zal er wel een nieuwe op komen als ik besloten heb wat ik met de remmerij ga doen. Uitlaat alle rubbers vervangen, nu bonkt hij bijna niet meer tegen de bodem, toen ik de auto ging ophalen leek het wel of er helemaal geen motorsteun meer op de bak zat! Bleek gelukkig de uitlaat te zijn. Einddemper staat nog wel op de nominatie vervangen te worden voor een andere met een dunner pijpje schuin omhoog, eerst alle noodzakelijke reparatie's. Het laatste is dat er ineens een behoorlijke zoem van voren kwam, wiellager LV helemaal naar zijn grootje, auto staat nu op de zaak om deze volgende week te gaan vervangen. Enige waar ik van tevoren niet zo bij stil heb gestaan dat van deze auto er bijna niets meer is te bestellen bij de importeur(werk zelf bij de Dealer), alles gaat via grijze kanalen. Let er dan wel op de juiste merken te kiezen. Als het wiellager is vervangen zal ik eens de koplampen vervangen voor de ori lampen die ik van Twan (Toink) heb gekregen, dan alleen nog die heldere knippers een trap geven, ben ik van die zooi af :smt023 |
zoek de 10 verschillen:
![]() ![]() :cool: Zoveel zijn het er niet, maar wel erg blij met de goede lampen er weer in, ik snap nog steeds die hype niet met heldere lampen :confused: Ik heb eerst alles eruit gehaald: ![]() Vervolgens alle overbodige bedrading eruit geknipt en alle scotch blokjes verwijderd! Zijknippers gaan eruit, bedrading verwijderd en de stadslichten in de heldere knippers weggehaald. Nu is alles bijna weer origineel! Alleen de linker stadlichtaansluiting was volledig eruit geknipt en omdat deze het niet doet was er een draad vanaf rechts getrokken. Deze is ook weggehaald, ik ga later wel op zoek waarom links niet brandt. Als je dan iets weghaald dan komt er meteen een hoop vuil tevoorschijn: ![]() Met een doek en wat poets aan de slag, geeft meteen een heel ander gezicht: ![]() (http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YH7QVVOC.jpg) Lampen er weer in en totdat de oranje knippers van Twan binnen zijn nog even de heldere erin. Ik heb meteen besloten de us modules niet meer terug te zetten, die gaan naar de mk3, deze blijft echt clean :thumbup: ![]() ![]() |
All times are GMT +1. The time now is 23:25. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.