![]() |
Looks enzo
Hallo,
Ik ben niet zo in-to the looks, maar ik vind het wel erg leuk om er meer van te weten. Zijn er typische kenmerken (velgen oid) voor verschillende looks te benoemen? Ik ben nu redelijk op de hoogte van de Cal-look (verlaagd, glimmende lak, sportvelgen), maar er zijn er zoooo veel! Ben benieuwd! :) Rens |
cult-society look heeft mijn aandacht wel
|
cult old skool en cleaned look....that's my look....en "the boy racer look"
|
Ik ben totaal in voor de resto-look!!! Zo'n beetje zoals deze :)
![]() ![]() gtz Tom |
Hou het wel bij de christiaan look :wink:
Als ik iets mooi vind, schroef ik het op mijn auto.. anders niet :p |
Quote:
die stijl past me niet :p ... ik ga voor de Bennie look. --> BBS <-- (hint Chriske) eronder en laag. |
de old school rat/racer look is wel mijn ding :D
jammer dat dit alleen luchtgekoeld is, anders had ik nog wel wat leuke plaatjes ;) |
[QUOTE=bug59]Ik ben totaal in voor de resto-look!!! Zo'n beetje zoals deze :)
Resto-look!!! |
Restolook en ratlook hou ik wel van :D
![]() |
Quote:
strakke auto! mooie foto's btw.. :) |
Quote:
Thnx !! Kever staat wel op andere velgen, de eerste fotoshoot was een week nadat ie helemaal af was :) |
Quote:
vind de fuchsen nog mooier staan dan de baby fuchsen.. btw dát is nou nog eens een mooie file! ;) |
Quote:
Vind ik zelf ook :D Wilde ze altijd al hebben, je moet er alleen wel tegen een mooie set aanlopen! Babyfuchsen zitten nu onder de fastback File is zeker leuk, en bijna allemaal forumbekenden ! vlgnr vorige foto: Volksaddiction - Keverfreak - Leo - Sabine_bug - Airtime - Rick - Meetlint - ??? - Krukab - 62notchback - Rob - keverpech Hier nog een plaatje van de andere kant :tongue: |
Restolook... Is dat gerestaureerd, verlaagd, met glimmende velgen? Wat is het verschil met callook dan?
Rens |
Quote:
Restolook is met zo veel mogelijk zooi erop, callook is met zo min mogelijk zooi erop......... Restolook is voor EN achter laag, callook is veelal alleen voor laag. Restolook heeft zoveel mogelijk chroom en bumpers met rozetten, towelbars, bumperbars enz enz, callook alleen smalle bumpers of helemaal geen bumpers Zo zijn er nog wel en stuk of wat verschillen ! Callook en restolook zijn beiden gerestaureerd met glimmende wielen........verschil zit m in de details. Hier even een callook en een restolook: Callook restolook |
Oke tof!
En German-look? Of Gasserlook?? What the F*** is that!? Rens |
Wow, vind die rij voor de brug er extreem gaaf uitzien! Kom ik ook nog wel te staan....OOIT...
|
(ik bedoel de rij op zich niet, maar de auto's zover ik kan zien zijn errug leuk!)
|
Quote:
Voor germanlook gebruiken ze veelal de 1303, en dan laag, met een dikke (porsche)motor, porsche cupwielen, en de auto afgewerkt met carbon spiegels, carbon steenslagbeschermers en dat soort race artikelen Voorbeeld Germanlook (heb geen 1303's op mijn computer :o ): |
En de Gasser-look, en old skool??
(Ik ben een lookspagina aan het maken namelijk! :) Dan moet het wel waar zijn namelijk wat ik er op zet! ;)) Check deze pagina! :) Rens |
Quote:
at zul je dan een bekijks hebben met zo'n rij achter elkaar!! super! :biggrin: |
Ik vind mijn kevertje wel in de categorie "Oldskool" passen:
Een echte restolooker is het naar mijn idee pas als er lichtmetalen wielen onder zitten (Empi, rander enz.....) Bananarama-Miami Vice-Wham-daarhebjede jarentachtigweer-style: |
Quote:
Je moet m ergens tussen zetten, er is nou eenmaal geen "hok"look :eek: Geintje gozert !!! Is er geen catogorie RETROLOOK ?? Daar past ie ook wel in :D |
Quote:
Jij mag niet liegen van je moeder :p :) |
Quote:
Oke, geen german look 1303 dan ;) |
Quote:
Daarom zijn er online bronnen :p Deze oranje (zeer fijn), en de blauwe zijn hier inmiddels voorbij gekomen (kleur is echt zwaar heftig mooi zeg maar) en zijn Germanlook gestyled :) |
Quote:
Ga toch geen moeite doen als ik een vette ghia op mijn pc heb staan :rolleyes: :D |
|
Oldskool is dus hetzelfde als restolook, maar dan zonder glimmende velgen,zoals die van keverpech?? Je ziet dan toch ook veel van skirts bij de achterwielen??
Rens |
Ik ben van mening dat de zogenaamde GermanLook geen 'look' is.
De auto's die daar volgens anderen invallen worden opgebouwd volgens de filosofie van 'de vorm volgt de functie' , waarbij de bedoeling vaak is om de auto's technisch op een hoger niveau te brengen (betere wegligging, beter remmen, beter accelereren). De andere onderdelen die je op die auto's ziet zijn bedoeld om dat te bewerkstelligen. Hoe de auto er daardoor uit gaat zien is in principe van secondair belang. Bij de overige stijlen gaat het vaak echt om 'de look', hoe ziet het eruit; bij de german-style gaat het om de onderhuidse waarden, het innerlijk zeg maar ;) Wat voor wegligging een auto heeft, kun je ook niet eraan af zien als een auto stil staat op een fototje natuurlijk. En aangezien we allemaal erg visueel ingesteld zijn, wordt de gedachte hierachter door sommigen vaak niet echt begrepen...dus vandaar deze poging het te verwoorden. Groeten, Walter |
Amen! :biggrin:
Dan is de German look / style bij luchtgekoeld toch anders dan bij watergekoeld. |
watergekoeld, duitse stijl:
keigaaftegekkickenman! :cool: :cool: |
![]() ![]() Mijn voorkeur gaat naar ratlook! :D |
ik hou het maar bij de duitse look of style, wat het dan maar is, MINDER IS MOOIER!
|
O ja, callook is alleen voor verlaagd, veelal helemaal geen sierstrips, en uiteraard een dikke motor (bij voorkeur type 1)
Germanlook is veelal met een dikke type 4 motor en andere high tech dingen. Soms worden er ook wel wat stijlen gecombineerd, lastig soms dus, maar wel leuk door de creativiteit van de eigenaren. |
Quote:
Ik denk dat je Walter niet helemaal gevolgt hebt, het gaat niet om het type auto of welke koeling er gebruikt wordt..... Het komt vooral door het verschil in gebruik van de auto's. De meeste stijlen komen "overgewaait" uit Amerika. Daar is drag-racing erg populair. Daarom hebben ze daar bijvoorbeeld vooral slicks achter en hele smalle bandjes voor. Maar in duitsland zijn er niet zoveel drag banen, daar mag je met de auto lekker hard over de autobahn blazen en kom je dus grip tekort met "fietsbandjes" aan de voorkant :eek: (vooral als je lekker met 200+ door een lange bocht wil jakkeren :cool: ) Vandaar de germanstyle als style Als er dan toch een german-look moet zijn dan zal hier alleen geprobeert worden de indruk te wekken dat het om een germanstyle auto gaat, maar die is het dan eigenlijk niet. |
Quote:
Waardoor je wel weer een bepaald uiterlijk (germanlook/-style) krijgt dus! ;) Grote remmen = grote wielen, ga zo maar door. |
de duitse look bij watergekoeld is toch echt, kleine brede (liefst diepe) velgen en zwaar laag. verder gewoon minimalistisch. maar grote remmen kun je niet kwijt op een golf2 met 13"!
|
Quote:
echt old-school (late 60's) cal-look is weer heel anders. die mannen hadden meestal nog de trim op de wagens en om het spoor vanachter te verbreden zetten ze de velgen er verkeerdom op! weel je er meer van weten, dan moet je het cal-look boek van keith seume kopen (echt een aanrader). een mooie cal-look site : http://www2.cal-look.com/nostalgia/ |
dan heb je ook nog de volksrod/hot-rod look.
de naam zegt het al, het zijn de 'regels' van de hot-rod scene maar dan met als basis auto een VW. meestal met een antieke voor vooras (zodat de voorwielen verder naar voren komen), matte lak en eventueel pinstriping http://www.volksrods.com/ ![]() |
All times are GMT +1. The time now is 02:29. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.