![]() |
info gevraagt motorcarb's !! Dringend!!
Hallo.
Zoals jullie weten ben ik dus die motorfiets carb's aan het monteren op mijn 1300. Maar nu heb ik bij het starten dat de twee rechtse carburators benzine uit de kelken spuiten, en de eerste twee blijven droog. Ik heb gewoon de mechanische pomp aangesloten. Kan het zijn dat die ervoor zorgt dat de vlotterkamers te vol lopen en dat het dan via de voorkant eruit komt? Wie kan me vertellen wat er aan het handje is, en hoe kan ik ongeveer weten wat 14gr voor ontsteking is? Of kan ik beter gewoon draaien aan de onsteking tot dat hij wil starten? Ik hoop dat er iemand een antwoord kan geven zodat ik die motor vandaag aan de gang krijg. Bedankt alvast.!! Gr Ronnie |
Volgens mij moet je een speciale elektrische brandstofpomp gebruiken die een motorfiets ook gebruikt en de mechanische pomp 'buiten spel' zetten. Die speciale pomp stopt namelijk als de vlotterkamers vol zijn.
|
je hoeft niet per se een electrische te gebruiken, maar met die mechanische moet je wel het overdrukpotje met retour tussen de pomp en je carbs zetten
|
Quote:
Hoe bedoel je dat? Kun je me dat wat makkelijker uitleggen? Ik heb hem namelijk aan het lopen nu, hij pakt wel erg traag op, en er blijft benzine uit de kelken lopen. Hij start direct, dus dat is al aardig. Maar als ik weet wat je bedoelt met het overdrukpotje dan kan ik eens kijken of ik hem beter krijg afgesteld. Gr Ronnie |
ow wacht, je hebt een 1.3, die heeft dat niet.
Heb je er wel een retour op zitten? |
jij hebt een mechanische brandstofpomp op de cilinderkop welke wordt aangedreven door de nokkenas als dat goed is. als je die los haalt dan zit daar een veer in welke voor de druk zorgt, heb je deze veer ingekort?
|
Ja retour heb ik aangesloten, dus dat moet kloppen.
En nee die veer heb ik nog niet ingekort, heb wel al een brandstofpomp gevonden maar die komt donderdag pas binnen. Ik hoop dat ik hem zo ook aan de gang krijg. Gr Ronnie |
Dan pompt hij teveel brandstof door, als je de veer inkort dan zal de brandstofdruk ook dalen zodat hij niet de carburateurs overpompt.
|
En hoeveel moet er van die veer af?
Of is dat gewoon op de goede gok? Gr |
Ik zou ongeveer 1,5cm eraf halen en dan ff kijken, anders nog ff 1cm eraf halen
|
Wat voor brandstofpomp: QFP171E van Quinton Hazell? Elektrische pomp die netjes stopt bij volle vlotterkamers en bijbehorende tegendruk.
Die werkt naar behoren. Maarrrrrrr: worden alle vlotterkamers wel gevuld? |
Bij mij gaf de orginele pomp te weinig,
Ofja genoeg om stationair te draaien maar als ik wegreed kan ik ongeveer 300m rijden. Toen heb de elektrische pomp (een universele dus geen die stopte wanneer de vlotterkamers vol zijn) die ik erbij kreeg aangesloten, maar deze gaf te veel want hij verzoop als ik het gas te lang loshielt of te lang voor het stoplicht stond. Toen via ebay een andere pomp gekocht die 4.0 psi leverde (op een 1.5JB) deze aangesloten en daarna heb ik het goed aan het lopen gekregen (deze pomp ging minder pompen wanneer de vlotterkamers vol zaten). Ontsteking heeft wobster van hier op het gevoel afgesteld, dus hoeveel graden durf ik niet te zeggen. De pomp heb ik als volgende aangesloten ........................-----------------Retour Pomp-----------< ........................-----------------Carburateurs (puntjes wegdenken en de lijnen iets meer naar het midden denken) Heb geen terugslagklep hoeven te gebruiken. Mocht het met de pomp die je gaat krijgen niet lukken mag je mijne wel eens proberen of hij daar wel op loopt, aangezien het bij mijne wel lukte, al waren het 38mm carbs. Hopenlijk kun je hier iets mee. |
Oke ik zal eens kijken wat ik ga doen, eerst maar eens die pomp aanpassen, en donderdag zowiezo die andere pomp ophalen, een splinternieuwe pomp van 97euro, is speciaal voor deze carb's dus daar moet het wel mee lukken. (hoop ik).
Gr Ronnie En Erik bedankt alvast. |
Ohja vergeten te vermelden, hij start wel al nu blijft ook lopen, maar er blijft dus benzine uit de voorkant lopen, onder de kelken zitten ook een paar messing pijpjes het is net alsof daar de benzine uit komt. Of het is echt dat het langs de kelken af loopt.
Als de motor loopt, hij start namelijk erg goed nu. Reageert hij wel erg traag met oppakken dus ik neem aan dat hij echt te veel benzine krijgt nu. Bedankt voor de info alvast allemaal. Gr Ronnie |
Schroef de vlotterbak onder de carbs vandaan. Verwijder de vlotter en vervang de rubber pinnetjes die de vlotter kamer afsluiten bij voldoende niveau. Vlotter er weer in en de zaak weer dicht schroeven
Deze pinnetjes zorgen voor dergelijke problemen. Het rubber wordt hard en sluit niet meer netjes af. Gr, Pim |
En wat voor pomp ga je er nu opzetten?
ik ben namelijk ook bezig met een opstelling van motorcarbs! Succes |
hallo pim,
dan gaan we dat maar doen. bedankt voor de info. als het niet lukt waar kunnen we zo een pomp krijgen dan. of een originele pomp erop zetten van een motor help dat ook al. grtz eddy |
Die rubberpinnetjes, waar kun je die dan krijgen, is dat toevallig gewoon te krijgen bij een motorzaak?
En zorgen die ervoor dat de kamers overlopen? Nou dan ga ik die ook maar meteen vervangen, en dan hoef ik niet die veer in te korten van de mechanische brandstofpomp? Ja veel vragen ik weet het... Gr Ronnie |
Quote:
Ori pomp van een motor kan. Brezan: Quinton Hazell/Hardi QFP171E ongeveer 7 tientjes. |
De ori pomp moet je eigenlijk met terugslagklep monteren.
Het probleem is namelijk dat je leidingen leeglopen als de motor stil staat. Je moet dan flink doorstarten om de pomp weer de leidingen vol te laten zuigen. Bij mij resulteerde dit in een dode accu. Gewoon even kijken op biesheuvel.nl voor facet pompje. Met een elec. pompje ga je in je auto zitten draait het contact erop, doet je riem aan en je kan starten. Mvg, Pim |
Quote:
Ik zal even kijken waar je die dingen kan krijgen. Ik stuur je wel even een Pm als ik wat heb gevonden. Gr, Pim |
Oke bedankt, Pim
Ik heb al een electrische pomp besteld deze kan ik donderdag op halen, deze is voor een motorfiets, dus die zal wel goed zijn. Deze zou stoppen of trager gaan draaien als de vlotters vol zijn. Ook zei hij iets over een lage druk brandstofpomp. Dus dan hoef ik die mechanische maar alleen af te doppen en dan zou het moeten kunnen draaien. Gr Ronnie en je pb zie ik wel komen dan. |
hallo pim,
bij biesheuvel krijg je verschillende pompen welke zou jij aanraden dan. of zal ik even contact met biesheuvel opnemen. grtz eddy |
Ik heb via een autosport zaak een elektrische pomp gekocht en een drukregelaar. zo kun je precies afstellen hoeveel benzine druk naar de carburateurs gaat. Werkt al heel lang erg goed. Heb het zo 1keer gemonteert en afgesteld en heb er nooit meer naar hoeven kijken of te verstellen. totale kosten zijn ongeveer 150 euro. Heb begrepen dat dit ook bij biesheuvel vandaan komt.
|
Ik heb deze morgen, een Quinton Hazell/Hardi
QFP171E Pomp besteld, morgen is die binnen kan ik eens kijken wat die doet. Ik laat hier wel weten of deze wel goed werkt. Is misschien wel handig ook voor anderen. Gr Ronnie |
Quote:
Werkt goed bij mijn motorfietscarbs :thumbup: |
Vandaag dus die nieuwe pomp gemonteerd, tikte netjes maar nog steeds lekt de benzine aan de voorkant uit de messing bussen. Ik heb er foto's van gemaakt.
Ook heb ik die andere set carb's aangesloten en gekeken wat die deden maar die doen exact het zelfde. Die pennetjes onder de vlotters zien er ook nog goed uit. Ik neem aan dat de bovenste leidingen van de carb's de aanvoer is dus de kleine zwarte aansluitingen, en de bruine dikkere aansluitingen de retour. Hier bij de foto's Deze messing bussen daar spuit het uit. Tegen het schutbord aan. Hier de foto van de benzine die eruit spuit. En nog eentje. Wie kan me verder helpen. Gr Ronnie |
Zit die handel wel goed aangesloten dan?
dat zijn de remluchtsproeiers waar de benzine uitspuit. Heeft ook niks te maken met de pinnetjes die ik zei. Dan moet het via de overdump slangen eruit komen. Vreemd vreemd. Als je er echt niet uitkomt kun je het setje naar mij opsturen dan wil ik wel even kijken hoe alles er van binnen uitziet en of er nisk versleten kapot of ontbreekt. Gr, Pim |
Pim hij loopt, ik had dus de zooi verkeerd aangesloten, ik wist dus niet dat er maar twee leidingen op de carb's moeten worden aangesloten en wel dan die grote. Na dat ik dat gedaan had, liep die meteen.
Nu moet ik de boel even afstellen, hij reageert nu wat traag op het gas en de bougie's zijn zwart en stoffig, dus waarschijnlijk is de sproeier te klein. Zit nu een 130er in ik heb nog een setje 135 liggen en anders boor is ze op naar 150. Maar in ieder geval bedankt met helpen. Gr Ronnie |
Haha, het is soms makkelijker dan je denkt.
Mooi dat de handel loopt. Gr, Pim |
waar had je de benzine toevoer op aangesloten dan?? er is toch maar 1 aansluiting voor benzinetoevoer, iig op mijn carbs van een cbr600, zie ik maar 1 dikke toevoer buis zitten...
|
Ja ik had ook boven op een setje aanslutingen zitten, en ik nam aan dat de benzine via boven naar onder de vlotters in liep en als het teveel was het in de retour van onder zou lopen maar, dat is dus niet zo.
Nu zit ik met het volgende, cilinder 1en 2 worden de uitlaatpijpen wel godsgruwelijk warm, en 3 en 4 worden wel warm maar niet dat je zegt de vellen blijven plakken. Wat kan dit zijn? Zelf denk ik dat er ergens in de cilinderkop iets stuk is en een revisie nodig zal zijn. En hoe doen jullie dat met die CO schroeven? Ik kom daar bijna niet aan, hebben jullie daar soms een tooltje of wat tips and tricks voor? Morgen ga ik weer verder even die 135ger sproeiers monteren. Teminste als ze passen. Gr Ronnie |
heb zelf in de garage wel is gehad dat de uitlaat vuurrood werd,, kwam onderandere door te weinig benzine.. verkeerde ontbranding.
Waar heb je de benzineleidingen nu op aangsloten dan? want ik zit met hetzelfde probleem, ik zie bij elke vlotterkamer een aansluiting, maar neem aan dat dit de overloop is.. en heb boven op 1 dikke buis, want ik dus aanneem dat de benzine toevoer is. |
ligt denk ik aan het type carb's, ik heb een setje keihin 36mm van schijnbaar 2000. Bij mij zitten er aan de kant van de kelken, twee aansluitingen aan de bovenkant. Van ongeveer 6mm, en aan de onderkant 2 aansluitingen van ongeveer 8mm, en die laatste heb ik gebruikt.
Gr Ronnie |
Dat van de uitlaat kan meerdere dingen zijn. Het co dat niet goed staat.
of de originele sproeiers zitten er nog in. De binnenste twee sproeiers zijn groter als de buitenste twee ivm de warmte in de motor. De buitenste twee krijgen dus te weinig benzine, lopen te arm en daardoor ontstaat een hele hete verbranding. Dus eerst je sproeiers controleren dan het co afstellen, staat in mijn topic. Daarna de synchroon zetten en afstellen. Dan het CO nogmaals controleren. Dan moet het goed zijn. Dat van de heet worden van de cilinders moet je mee uitkijken, anders kunnen er gaten in zuigers branden, kleppen smelten etc. Gr, Pim |
heb je de kleur van alle bougies gecheckd?
Stel eerst ook je ontsteking maar eens goed af |
Het slecht lopen was inderdaad een ontstekingsprobleem. Een motor wil niet goed lopen als de derde en vierde bougie kabels verkeert op hun plek zitten, ik deze twee dus verdraait, na verwisselen loopt de motor weer een HEEL stuk lekkerder, het is nu een kwestie van synchroon stellen.
Sproeiers zijn nu 135gers en dat werk super. Gr Ronnie |
All times are GMT +1. The time now is 07:56. |