![]() |
Golf 1 1100 GG MX 1978 Inarisilber restauratie
Ik zal mijn Golf 1 hierbij even laten voorstellen :::: :)
Ik heb dit jaar Oktober een Golf MX voor een 650 euro op de kop kunnen tikken incl veel onderdelen die er bij kreeg oa met 2e motorblok met bak en aandrijfassen , vele reserve onderdelen, kortom bijna 2e auto. De MX is een Nederlandse uitvoering geleverd met de 1.1 en 1.3. Geleverd van 1978 t/m 1979(1980) Zijn geleverd in de kleuren , geel,grijs en in het rood en de meest voorkomende kleur dat toen een al een moderne kleur was groen Inarisilber. Was destijds een actiemodel met veel chromen elementen, waar je diverse opties kon voor verkrijgen. Het is dus een zeldzame uitvoering waar nog weinig van zijn , of in ieder geval in originele staat vind je ze bijna niet. Chassisnummer : 1793077869 (graag als iemand weet in welke maand deze auto op kenteken is gekomen) (iemand die meer info heeft over deze auto is altijd welkom of iemand die zelf ook een MX heeft ik wil de auto ook weer helemaal origineel maken) De complete motor is al gereviseerd nieuwe koppeling bijna alles is vernieuwd) dus deze hoeft alleen maar even opgeknapt gespoten en gepoetst te worden. Velgen die eronder zitten zijn Mistral velgjes 13inch waarschijnlijk ook uit die tijd , ik heb ze nog nooit eerder gezien!!! heb eerst erin gereden maar nu het weer slechter word heb ik hem in een grote schuur neergezet waar die komende tijd onder handen word genomen Ik ben 2 dagen geleden begonnen om deels de auto te strippen. Slechte delen aan de auto. - waterbak (die is slecht) - beide achterwielranden slecht - tankvulhals - dorpel links , links deel bodem bij kokerbalk - kokerbalk links - klein deel van bodem bestuurderskant - bestuurdersdeur , rv scherm - en in het achterpaneel zit een deuk onderaan - achter in kofferbak bij schokbreker - klein deel in wielbak - bij achteraspunt L - a stijl rv - binnenscherm LV niet heel ernstig Dit wel te overzien als je het allemaal stap voor stap doet. a stijlen zijn al hersteld maar is gewoon plamuur ingesmeerd hetzelfde voor de achterste wielranden De auto zag er redelijk strak uit maar na veel prikken en schuren kom je toch aardig wat tegen. binnenschermen zijn gelukkig keihard , onderkant voorfront is al opeens nieuw gelast maar dat zou ik beter (is het onderste deel ook te vervangen? Vreemd genoeg met deze punten is die wel een jaar geleden zo door apk gekomen...:screwy: in ieder geval de auto zat heel goed in de tectiel! Het word complete restauratie (zal wel meer jaren plan worden helaas) maarja combineren met werk school vriendin vrienden enz heb ik toch nog wel wat tijd voor de Golf. De vorige eigenaar heeft alles bonnen papieren bewijzen en dingen gehouden (heb er een complete map bij) incl alle boetes die met deze auto waren gemaakt zaten erbij :D Plannen zijn ::: :rolleyes: - de auto helemaal strippen en in rolkooi plaatsen - roest verwijderen , bodem kaal maken + binnenschermen , - origineel plaatwerk gebruiken en lassen (en alles goed en mooi afwerken) - onderdelen verzamelen (waar ik nu al ongeveer al bijna allemaal heb) - overspuiten in de originele kleur Inarisilber - de originele 13 inch Mistral velgen spuiten (of eventueel BBS uit die jaren 70 gezocht) - bestuurderstoel opnieuw bekleden - helemaal origineel laten en maken. - blauwe kentekenplaten (misschien chromen bumpertjes of plastic met chromen bies) - en echt als nieuw weer op te bouwen met beetje details en dingen van de jaren 80 (soort van sport accessoires van van die tijd!) wat ook niet iedereen heeft .... :rolleyes: ben ik nog opzoek na onderdelen ik ben nu bezig met de waterbak die kit bende en rommel eraf te krabben. Tips reacties allemaal welkom!!!!!!!! Hierbij de foto's :cool: foto's hoe ik de auto kocht (vraag me niet waarom er zoveel schroefjes in het achterpaneel zitten , en die heupgorpels achterin gaan er ook snel uit) ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() foto's van de slechte plekken van de auto ![]() ![]() ![]() binnescherm is hard ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() beun met boutjes? ![]() bakken en braden? :confused: ![]() ![]() poeh :shake: binnen en buiten ![]() ![]() ventilatie!!! ![]() ![]() Bodem is op 1 stuk na goed helemaal goed en hard valt me niks af zit wel wat roestaanslag maar dat is niet doorgerot (wie weet hoe je dit moet aanpakken :shake:??) om alle troep eraf te halen , kaal halen is niet nodig lijkt mij? ![]() ![]() deuk achterpaneel :( ![]() Bij de achteras gaatje ![]() Redelijk geen roest rondom de ramen maar vraag wat er onder plamuur zit bij de a stijlen ![]() ![]() slecht ![]() hoe komt daar roest? ![]() gaatje binnenin ![]() ![]() |
Leuke wagen maar je gaat er wel wat werk mee hebben, ach ja het houdt je van de straat he.
Veel plezier ermee :thumbup: |
Leuk project! Succes met de werkzaamheden :thumbup:
|
Leuk project zo'n MX! Zo te zien is er wel genoeg te doen, succes! Deze stond toch in Zoetermeer te koop?
|
Leuke wagen, maar hier ga je nog serieus veel werk aan hebben. Ik hoop dat je weet waar je aan bent begonnen, want het zou zonde zijn als je halverwege de moed verliest.
Maar als je hier de voortgang bij houdt dan zullen we je mentaal ondersteunen. Gaat vast helemaal goedkomen en dan hebben we er weer een mooie Golf 1 bij. Als ik het zo zie dan verwacht ik wel dat je gaten gaat tegenkomen bij de A-stijlen. Het lijkt op zich netjes totdat je gaat prikken, dan wordt het gat steeds groter en groter. Veel succes en plezier met de restuaratie |
Succes met de resto,
Laswerk in overvloed zo te zien. |
Bedankt voor de postivie reacties dat haald me weer een beetje omhoog :)
Ik weet het dat ie slechter is dan ik zelf had verwacht maarja we doen het stapje voor stapje. heeft ook geen haast en ik heb ze veel slechter gezien , dit is nog wel te overzien en kortom er word weer een Golf 1 met kleine achterlichten gered wel zoek ik hulp bij laswerk liefst niet al teveel geld. Hij was goedkoop en had bijna 2e auto aan onderdelen erbij , hij is compleet en heeft een compleet gereviseerde motor en vele nieuwe onderdelen dan vind ik het wel waard. anders was die waarschijnlijk toch op de sloop beland als er steeds mee werd door gereden in deze staat. Ik heb complete Golf 1 met kleine achterlichten alle delen uitgeflext , complete a stijlen paravan waterbak achterpaneel dorpels bodem wielbak en nog wat stukjes. Komt geen dunne immitatie rommel in wat na 4 jaar weer begint. bodem was keihard gelukkig zat redelijk goed plaatwerk op. op de a stijlen en achterste wielkuip na. Voor de rest was die hard als iemand overigens nog plaatwerk nodig heeft. Ik zoek zelf nog delen van de binnenschermen en die achterste wielkuip rechts binnen. Klopt deze komt uit Zoetemeer heb zo 165 km terug gereden , niet geheel probleemloos omdat er een gebeunde gaskabel opzat , die steeds bleef hangen en eraf vloog , maar tairipjes doen wonderen :D |
Behoorlijke Lasklus! :eek:
Ga je dit zelf proberen? Alles uitbesteden lijkt me de auto niet waard, of heb ik het mis? Voor tips, vraag maar raak :thumbup: |
flinke klus,maar net als je zelf al zegt, er worden rottere auto's gerepareerd;)
Succes! |
Er begint vordering in te komen. Ook in de onderdelen. Binnenkort donor ophalen voor de Golf voor plaatwerk.
Ramen eruit gehaald auto gedeeltelijk al gestript binnenkort motor eruit ect. Binnenkant bitumen troep verwijderd + waterbak en randen kaalgemaakt. En andere delen. Vreemd genoeg zit er geen roest rondom de ramen , op sommige delen hele kleine plekjes maar erg. Hier foto's nog plekken die tegen kwam : dit is het slechtste deel van de auto (wat helaas een echte golf1 kwaal is) meer overzicht gekregen (dit valt me nog wel te lassen) vulpijp is gek genoeg niet verrot maar deze gewoon er los tegen tankvulhals aan. In tankvulhals hebben ze lopen te plamuren en is dus verrot :( Aan de ene kant moet dat deel eruit om achterkant weer te lassen. ![]() ![]() Wat moet ik hier aan doen? puntlassen of klein plaatje erin lassen? ![]() Randje kofferklep ![]() lelijk gelaste wielrand onder 20 kilo plamuur! :screwy: ![]() Vreemde deuk gevonden onder kilo's plamuur... :shake: ![]() ![]() Zoek de verschillen :D ![]() ![]() Binnenkort meer updates en foto's!:) |
Zow poepoeh! Jij hebt genoeg te doen voorlopig! Gelukkig is het niet zulk lekker weer buiten, dus dat scheeld weer :thumbup:
Echt heel veel succes met deze restauratie! :) |
Vervelend als je nog zoveel verborgen deuken en plamur tegenkomt. Vooral die bij de dorpel ziet het er tamelijk scheef uit.
Nou ja, je hoeft je in ieder geval niet te vervelen deze winter. Succes met de werken. |
redelijk Croky-chips zo te zien !!! Maar je pakt het gelijk goed aan !!
Succes |
:eek: daar zit genoeg werk in....... succes :thumbup:
|
Succes met je project ;)
|
ik wens je heeeel veel moed en doorzettingsvermogen!!!!
|
hee
waar zijn je nieuwe foto's gebleven van deze week :) |
Ik heb het topic even door gekeken ,en dit is nog een hele klus om deze weer klaar te maken .
Ik ben niet zo thuis is de golf scene , maar is dit een hele bijzondere uitvoering van de golf 1? Kan mij anders bijna niet voorstellen waarom je anders dit gevecht aan gaat. :shake: (opmerking) Als ik het zo zie zit er ook een andere dorpel in gelast aan de rechter kant. Of is deze er uit geweest en er weer in terug gelast misschien vanwege/door de vreemde deuk ? Ik wil je niet ontmoedigen , maar hééééél veel succes toegewenst met de restauratie. :wow: |
Moedig om aan te beginnen, veel succes toegewenst. Je bent in ieder geval goed bezig. :thumbup:
|
Ben benieuwd wat er van gaat komen..beste klus!
Maar het is wel een golf1 dus de moeite! :thumbup: |
Mooi dat deze golf word gered!
Die a-stijl is die aan de onderkant niet ook rot? als dat zo is dan zou ik hem er helemaal uit slijpen/vervangen anders komt de roest toch snel terug van binnen uit. Verder succes,gewoon bezig blijven! |
Pfoe daar ben je wel even zoet mee, ben blij dat de mijne er wat beter uitziet. Nja het houd je bezig zullen we maar zeggen. Een golf 1 met kleine achterlichten is het altijd waard vind ik.
|
tja.
ik zou zeggen, alles er uit, kale carrosserie in een rolkooi alles wat slecht is er uit slijpen, en reken maar dat je nog veel meer plekken gaat tegenkomen. dan een co2 las apparaat kopen en zelf alles er weer netjes inlassen veel tijd, maar niet veel geld. Ik weet dat het kan, want zo heb ik het ook gedaan eerst prijsopgaaf laten doen voor het laswerk, .....dat is duur dan maar zelf proberen, met de bodem beginnen, en dan de stukken die in het zicht komen. is best leuk werk. gelukkig is het een golf 1 en geen jaguar e-type of zo onderdelen voor golf 1 zijn er genoeg en betaalbaar succes |
Ik vind het de auto wel waard het is zonde om Golf 1 met kleine achterlichten te slopen.
Vooral omdat dit ook wel zeldzame uitvoering is waar niet heel veel meer van zijn iniedergeval niet meer in originele staat. En inderdaad vervelend al dat plamuur maar het meeste is nu wel vanaf. Het 1 en ander alweer gedaan binnenkant bodemplaten kaalgehaald en binnenschermen deels kaal gehaald en waterbak deze moet er tijdelijk nog even uit. motor zit er nog steeds in helaas ik kan geen motortakel lenen... En setje chromen raambiezen besteld , en die er in gezet de oude waren helemaal niks (rubbers waren allemaal wel goed niet gescheurd en niet uitgedroogd) alleen voorraamrubber is niet hetzelfde (ik zoek nog zo'n rubber als iemand die heeft) en ga morgen carroserie ophalen voor plaatwerk. en andere delen zoals hemel , rembekrachtiger en vele andere kleine onderdelen en het mooiste is is dat alle sloten op 1 sleutel werken (wat ook niet heel veel voorkomt meer) De carroserie is een 1983er , waar bijna geen roest aan zit (kortom alleen de wielranden zijn verrot (maarja ik kon hem voor weinig geld ophalen en was al gestript dus ik gebruik hem voor plaatwerk (zit wel een kenteken op iemand die interesse in het kenteken heeft? Motorgegevens staan niet geregistreerd. mooi origineel plaatwerk erin deuren zitten geen roest aan voorschermen niet voorfront geen plekje roest superstrak dus maar kortom deze red weer een Golf 1 met kleine achterlichten en er zijn meerdere 1983ers te vinden vind ik. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Slimme zet @CAR-POOL :thumbup:
Quote:
Zeker niet bij mij aangevraagd :rolleyes: :tounge: |
Dacht dat ik een hele klus op me nek haalde maar jou project gezien is dat van mij een peuleschilletje.
Echt geweldig dat je dit doet en je redenen zijn ook goed :thumbup: succes metje project :) |
:cool:
|
Je moet zoizo doen wat je wil, word vast een mooie mk1.
Is ook behoorlijk veel werk heb je vast veel over na gedacht. Hou ons ff wel op de hoogte!!! suc6 |
ik zie het ook niet als een probleem,eerder als goede oplossing.....
succes verder:thumbup: |
Ik heb het opgegeven met de Golf , hij was te rot en te verprust ,en het was een plamuurbak, ondanks de auto vroeger een ml behandeling heeft gehad heeft de auto niet gered. Rest in pieces! En ik heb nu een nieuw project. :)
|
Kan me goed voorstellen, hij zag er niet zo fris uit... wat is je nieuwe project?
|
Kont er uit halen!
anderen mk1 en alels wat goed is van je eerste mk1 over zetten naar je volgende komt het helemaal goed met dat Vwtje (y) Keep it up! |
Je inbox zat vol, maar de pennen gaan morgen op de post.
succes! |
All times are GMT +1. The time now is 22:24. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.