![]() |
Chokeprobleempjes
Zo heb een klein probleempje met de choke,
Deze staat er veel te lang en te hard (of hoe noem je het) op, Wanneer ik de koppeling intrap maakt hij enorm veel toeren, en in de 3 loopt hij stationair 50 km/u, dus iets te veel van het goede. Laatst maakte ik een ritje en ging hij er pas na 30km eraf, en af en toe na 15 km. Maar iig staat hij er veel te lang op. Wat zou dit kunnen zijn. |
over wat voor een auto praten we? bouwjaar,motor?
|
Ja das inderdaad wel handig om te weten,
Het gaat om een Golf 2 van het bouwjaar 1987, Er ligt een 1.6 blokje in i.c.m. 5 bak mocht het er tot doen. |
hij warmt wel snel genoeg op?
|
De temperatuurmeter doet het niet, maar de kachel geeft na enkele minuten al warme lucht, dus hij word wel warm maar de choke gaat er niet af en staat veel te hard erop.
|
up
|
ik heb dit ook gehad maar deze bleef continu aan en heb toen men staafje veranderd door een langer dat zat zo in een soort sensorke waar u water leiding heen lopen links voor aan in de carbu en sinds dien doet hij het weer super
|
Automatische choke neem ik aan (2e2 carb?). Misschen is die kaduuk? Even het choke-huis eraf halen (zit aan de warmwatertoevoer en -afvoer op de carb) en chekken.
Daarbij: eerst de motor warm, dan jezelf... (dus niet meteen na het starten de kachel op zijn hoogst)... Nog meer mensen goede ideeën? |
Quote:
Heb je meer info over dat staafje, hoe het heet of een type nummer? Quote:
Ja automatische choke, welke carb weet is zo niet, Verder zet ik mijn kachel altijd helemaal uit of lichtjes aan op mijn voorraam zodat die niet beslaat, want ben niet zoon fan van de koude lucht van mijn kachel. |
oh hoe dat heet weet ik niet maar een maat zei me dat eens om dit zo te doen en dit werk het is het stangetje in de choke-huis waar je koelvloeistof door uit loop als dit opwarmt komt dit staafje wat naar buiten als die te kort is komt ie nie ver genoeg
|
Oke ik ga er binnenkort eens naar kijken of ik kan vinden wat je bedoeld.
|
Quote:
ik heb nog een 2e2 liggen kompleet. voor 25 euri zonder verzenden |
Dat "ding" waar het staafje uit komt heet de waxthermostaat en deze in voor 99% zeker defect.
(zit rechtsvoor op de carb en er zitten 2 kleine koelwaterslangen op) Deze vervangen en dan moet het probleem over zijn. Door de warmte van het koelwater zet de wax uit en duwt het staafje naar buiten waardoor de choke uitgezet word. Op dit moment blijft de auto dus op de choke staan waardoor deze teveel toeren draait. |
Bedankt, dan ga ik daar morgen even een nieuwe voor bestellen,
Hopenlijk is het dan opgelost. De choke loopt wel te veel toeren stationair, zou dat daar ook aan liggen? |
Quote:
Ja waarschijnlijk wel. Het is een beetje een vreemde constructie,aan de rechterkant zit de waxthermostaat waar een staafje uitkomt. Aan de binnenkant van de carb zit dan een verbinding naar de linkerkant waar de choke bedient wordt. TIP: trek niet aan het staafje wat uit de nieuwe waxthermostaat komt,hiervan gaan ze STUK. Succes . Gr Jan. |
Bedankt,
Dan houd ik daar even rekening mee, Hopenlijk gaat het werken. |
026 129 243c is als het goed is het ori.nummer
Wel even laten controleren.:-) |
Ja dat zeker anders krijg je dadelijk van ja jij komt met een nummer wat wij moeten bestellen dus jouw fout.
Zo heb ik het namelijk wel eens zien gebeuren, maar gelukkig niet bij mij. |
ja idd ,hierbij nog even een afbeelding.
Hoop dat je hiermee geholpen bent. Nr 16 moet hem zijn. ![]() |
Hier ben ik zeker meer geholpen,
Dank daarvoor. |
:thumbup:
|
Chek wel even voor de zekerheid wat voor carb je hebt: bij de 2e2 carb is het geen waxstaafje maar een veer van bimetaal. Deze zet uit en krimpt bij warm/koud koelwater, waardoor de choke aan of uit gaat.
Succes! En laat je even weten hoe het afgelopen is? |
Quote:
wat kan je doen als je zo`n 2e2 carb heb kan je de veer stellen door het huis te draaien zo ja welke kant kan je het beste opdraaien alvast bednakt voor je reactie :thumbup: |
Quote:
Vandaag bij de dealer geweest, Nummer klopt met wat ik van hem heb meegekregen, Alleen kost hij daar €102.10 en dat vind ik wel een aardig bedrag. Heb hem nog niet besteld. Heb een Pierburg 2E carb. Classic Parts levert het ook niet zie ik net. |
Kijk anders even hier: http://www.ruddies-berlin.de
Moet je wel een beetje duits kunnen. Heb er ooit ook wat onderdeeltjes besteld: hij heeft echt alles voor Pierburg carbs. Je moet wel een beetje zoeken: het is een rommelige website. |
Ik ga er van het weekend eens voor zitten.
|
Heb een jaar geleden hetzelfde gehad bij een 1.6 met 2e2 carb, een ruil waselement bij de sloop gehaald. Kostte 5,- en heeft prima gewerkt.
|
Ja, ik was aan het denken aan 1 2dehands carb, maar dan weet je nog niet of hij goed is. Kan ook bij de sloop proberen mocht de bovengenoemde site ook aardig aan de prijs zijn.
|
tja, ik denk altijd maar zo: kan alles wel vervangen aan zo'n oude bak, maar het blijft een klotencarburateur :D
Ik probeer het eerst met goede gebruikte spullen. Heb bij de sloop gevraagd of het ding retour mocht als het niet bleek te werken. Was geen probleem. |
Ja das zeker waar,
Daarom heb ik hem ook niet bij de dealer besteld, had ook niet verwacht dat hij zo duur zou zijn. |
Ze zijn in het verleden ook door FEBI gemaakt alleen kan ik daar geen nummer meer van vinden.
Kosten toen +/_ 70 euro. |
Ja geen probleem, vind 70 euro ook al een aardig bedrag.
|
Gisteren ben ik bij de sloop geweest,
Hij vroeg 50 euro voor een carburateur die er alles behalve fris uitzag, dus dat heb ik maar niet gedaan. En hij had ook niet zin om er veel moeite voor te doen. Dus ben nog steeds aant zoeken naar een leuke betaalbare optie. |
kun je hem er niet uithalen, mischien kun je zien wat er mis mee is en mischien repareren
|
Zo had afgelopen donderdag toch maar het onderdeeltje bij de dealer besteld omdat ik dan zeker wist dat het goed was.
Kosten vandaag ineens 10 euro minder. Dus ga hem straks even erop zetten en dan laat ik weten of het voorbij is of niet. |
Zojuist de themostaat vervangen,
Morgen even kijken of het nu ook echt over is. Ik had alleen 8mm aansluiting erop zitten en nu die van 10mm. Maar dat zal wel niet te veel uitmaken. Wat ik wel aan de oude zag was dat het staafje vasthing op de positie waar hij vastgedraaid zat, en deze werd iets ingeduwd met monteren. Dus zal wel goed zijn. |
Komt vast goed Erik!
Hou ons op de hoogte. |
Ja hou jullie zeker op de hoogte,
En ben ik niet bang dat het niet goed zal zijn, Toen ik bij de dealer kwam dat ik een waxthermostaat nodig had zei hij meteen, oh hij loopt hard stationair? |
Het blijkt toch nog niet goed te zijn,
Mijn moeder is vandaag met de auto weg en ze belde al op dat hij nog steeds te hard liep. Iemand nog opties wat dit kan zijn. |
Kun je aan de andere kant (rechterkant van de auto) van de carburateur wel zien dat de chokeklep/hevel terug gedrukt word?
Is deze hevel wel gangbaar? Eventueel kun je hem daar ook nog iets verstellen als ik het goed heb. |
All times are GMT +1. The time now is 15:40. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.