![]() |
Mk2 met MK4 interieur?
Aangezien ik een project in mijn hoofd heb die ik graag zou willen uitvoeren heb ik een aantal vraagjes.
Ben van plan een mk2 of eventueel 1 aan te schaffen die belastingvrij is. Hier wil ik een (schade) TDI golf/a3/ibiza/leon of what ever voor bij gaan halen als donor. Buiten de motor zou ik ook graag het complete interieur (dus stoelen, dashboard, deurbekleding ect ect) willen inbouwen aangezien ik graag airbags, climate control ect in mijn mk2 wil. Maar nu is de vraag, is dit überhaupt mogelijk en zo ja hoe pak je dit aan? |
Zeker mogelijk.
Voor de stoelen hoef je enkel de frames aan te passen zover ik weet. Ze passen in ieder geval prima in de auto, heb zelf ooit eens de Golf 4 Recaro's gepast in de mijne. De achterbank was zover me bijstaat ook niet echt een probleem, de leuning kwam alleen hoger uit dan bij de mk2 bank geloof ik. Dashboard wordt vaker gedaan, maar is een hele klus. Veel in- en weer terug uitbouwen, passen, meten, snijden. D'r staan hier wel wat topics op 't forum waarin dit uitgelegd wordt door mensen die dit al gedaan hebben. |
airbags lijken me behalve zo goed als onmogelijk ook ECHT geen goed idee.
|
Deurpanelen gaan denk ik niet passen, aangezien het dashboard strak tegen de deurpanelen van een Mk2 zitten!
Denk dat je wel moet gaan voor elektrische ramen, of je moet je deur open willen doen om je raam te openen ;) |
@Tjaap
Waarom zou dit geen goed idee zijn dan? Lijkt me toch stukje veiligheid wat je er inbouwt stel je krijgt een ongeluk. Doe het bijna nog meer voor de veiligheid (aangezien dat me nieuwe daily word dan) dan voor de looks. Door een airbag zou je namelijk de kans op hoofdletsel behoorlijk kunnen verkleinen (en iedereen weet hoe belangrijk je hoofd is, denk aan nah en verlammingen bijv) Breadfan en rick Bedankt voor jullie bericht. De voorstoelen en achterbank is dus het probleem niet. Het dashboard en deur-/zijpanelen (achter) worden een groter probleem dus. Zou je zaken als climatecontrol en airbags werkend kunnen krijgen in de mk2? |
Voor de veiligheid moet je het zeker niet doen.
De constructies van de Mk1 en Mk2 zijn toch compleet anders. Het dashboard / airbag is niet ontworpen voor een andere auto. |
Maar een golf 3 dash of ibiza dash is volgens mij veel beter pas te krijgen in een mk2. Weet dat het in een mk1 niet zo heel spannend is om dat pas te krijgen. Maar die airbags, dat weet ik ook niet. Lijkt me erg lastig.....
|
Quote:
omdat een airbag word ontworpen bij de auto waar deze inzit, de sensoren zijn op de duizendste seconde precies afgesteld om je op te vangen op het moment dat je naar voren klapt. Als je dit gaat inbouwen in een andere auto met een andere kreukelzone moet je er verdomd veel verstand van hebben (maar dan zou je het hier niet vragen) Ik denk dat je jezelf meer schade toebrengt met dan zonder. Bovendien zijn Mk2's al best veilige auto's van zichzelf. zelfs tegen huidige maatstaven. |
Quote:
haha... of ze hebben er gewoon heel veel van gemaakt dat er nu nog zoveel over zijn ;) |
Oke bedankt jongens, dan zal ik het idee van een ander dashboard maar laten varen en het gewoon bij het standaard dash houden ;)
|
het dash kan er best in, zie de foto hierboven.. ik zou alleen het airbag en deurpaneel plan laten varen.
|
Oke, ik denk dat ik toch bij standaard dash blijf want is een goed prulwerk heb ik al wel gelezen ;)
|
er moet toch wat uitdaging zijn :p
plug and play mk4 dash zou maar saai zijn dan rijd iedereen er weer mee rond |
Inderdaad origineel mk2 dash is het mooiste :D
|
Die deurpanelen is ook wel wat op te vinden, ik weet dat er auto's zijn waarbij dat stuk deurpaneel van een mk4 waar het dashboard op aansluit is overgezet in een mk2 paneel. Dit is wel 't mooiste imho., maar 't is jouw auto. ;)
Die airbags zou ik niet eens aan beginnen. De rest van de electro moet geen probleem zijn. Je gaat dezelfde motor, zelfde apparatuur, kabels, stekkers en zekeringenkast gebruiken, dus zou niet zien waarom het niet gaat werken. ;) Misschien alleen een probleem om alles in de mk2 te proppen, maar kan niet bestaat niet. ;) Quote:
Heb er al beste klappers mee gemaakt, maar nog geen blauwe plek of krampje overgehouden ervan. ;) |
Je kan het zo gek maken als je zelfs wilt.
Of enkel de airco werkend, of (zoals de eigenaar van de Golf 2 op onderstaande foto heeft gedaan) alles werkend te krijgen, van Climatronic, RNS 510, tot zelfs de deur sensoren, dus dat er in het tellerhuis staat welke deur er open staat. http://i434.photobucket.com/albums/....jpg?1296072135 Maar goed, als je zelf al aan geeft dat het veel werk is, zou ik toch overwegen om er een Mk3 dashboard in te hangen, niet dat dat weinig werk is, maar denk toch net iets makkelijker dan een Golf IV dash :thumbup: |
die witte golf 2 van bovenste foto (link) is echt sick. Alles werkt. Dat is eigenlijk een golf 5 met een golf 2 koets eromheen. MOtor en alles werkt in dat ding zoals het in een golf 5 ook werkt!
Die onderste vind ik echt geen porum. Samengeraapt zootje! Ik zou gewoon alles orgineel houden! Paar recaro's erin knallen en je hebt een paar fatsoenlijke zitplekken. Past toch het mooist allemaal. Ofzoals die witte mk2 TFSI...alles maar dan ook alles doen. Van alles wat lijkt ook zo'n crisis/kringloopwinkel verbouwing dan! Just my 2 cents! Zou sowieso wel een mk2 verkiezen boven een mk1. Rijdt 10x beter! |
ik heb nog wel een mk3 dash voor je liggen wat je voor weinig kan overnemen ;)
|
Quote:
Inderdaad enorm mooi om te zien. Leuk detail om te vermelden is dat hij ook een werkende regensensor heeft :D Je ziet alles is mogelijk, ligt aan jezelf hoeveel geld, tijd en energie je erin wilt steken. |
Schoot mij laatst even te binnen:
![]() Een Audi A3 dashboard! :D |
Mogelijk is het in ieder geval wel ;)
![]() |
Je moet jouw Alcantara even kammen.... ;)
Het ziet er wel heel mooi uit! |
Quote:
Ik hou van wild :D :D |
jongens ik heb dit ff doorgelezen, en dat airbag verhaal ben ik het niet helemaal mee eens, als je je airbagmodule gewoon op de orginele plek monteerd waar hij bij de donor zit kan er weinig mis gaan, je airbag systeem werkt namelijk door een knikker in de module bij een bepaalde kracht/klap vliegt de knikker over een een soort van bergje wat je airbags activeerd. niet meer en niet minder! dus voorbeeld je rijd met een golf4 met 50 op een boom, of een golf2 de klap/kracht word niet anders.
|
de klap wordt niet anders, maar de snelheid van opblazen en lucht verliezen worden op hondersten van secondes getimed op die specifieke auto.
Als een airbag te vroeg of te laat opblaast en lucht vasthoudt doet hij meer schade dan goed |
als zo ding afgaat is ie in 1x strak en de lucht loopt direct weer weg, dus ik zie er geen probleem in. maar daar zijn de meningen hier duidelijk over verdeeld ik zal het er morge is over hebben bij ons, kijke wat de jongens zeggen.
|
1 Belangrijk verschil is dan ook dat een Golf 4 carosserie de botsenergie veel beter laat wegvloeien in de kreukelzones en dergelijke voorzieningen. Een Golf 2 is wat dat betreft iets stugger, waardoor de airbag bij wijze van spreken bij een klap met 25km/u al open gaat waar deze in de Golf 4 pas bij 50km/u open ging.
(ofwel; ik denk dat de afstelling op hoeveel Newton de airbag geactiveerd moet worden totaal niet meer klopt) Dat je het erin krijgt en ook werkend klopt zeker. De vraag is alleen of je blij bent met de werking als het eenmaal zover is. |
Ja een stuurkolom zoals van de golf 2 die iets in de richting van je gezicht komt en dan een airbag losgooit is natuurlijk hartstikke veilig :screwy:
Sorry hoor maar hoe debiel ben je als je dat in een golf 2 gaat zetten :shake: Heb al menig ongeluk van dichtbij gezien en paar keer mensen uit golfjes en ook andere 80's auto's geknipt maar een airbag zal je echt niet helpen en alleen maar meer schade veroorzaken aan je gezicht en nek. @Pewi -->als zo ding afgaat is ie in 1x strak en de lucht loopt direct weer weg, dus ik zie er geen probleem in. Het is een kleine explosie...............en als die dichterbij je gezicht komt dan uitgerekend door de pyrotechnici van VW............ http://www.youtube.com/watch?v=UTJWp_l4TWU Even goed naar kijken, dus bij deze crash...........terwijl je gezicht bijna op het stuur ligt wil jij een uitklappende airbag? :screwy: |
Of je maakt er zoals de mijne een combi van, golf 3 dash en golf 4 interieur. :D
![]() ![]() ![]() |
Quote:
Hoe verklaar jij dan verstelbare stoelen? Maar eens even naar VW bellen hoe ik dat ding exact af moet stellen, ookal zit het kut, want stel dat mijn gezicht iets anders zit dan berekend? :O Ik zie het probleem ook niet, lekker inbouwen. |
Een crash van een golf 2 vergelijken met een golf 4. :screwy:
En ze berekenen de airbag aan de hand van de gemiddelde grootte van de bestuurder. Is natuurlijk een gemiddelde..................maar ja ze doen er ook een paar jaar over he. Maar lekker een airbag in je golf 2 zetten :thumbup: Misschien een airbag met een apart knopje erbij. Dat jezelf kunt beslissen of hij wel of niet af moet gaan. |
Wat ik niet snap...mk2 heeft standaar zulke mooie interieurs. Waarom zou je dat willen veranderen? Zeker als je een mengelmoes van meerdere types gaat gebruiken vind ik het echt geen porum!
Just my 2 cents |
:goodpost:
|
Quote:
Nou, als je al een mk4 motor hebt en daarom een mk4 tacho moet gebruiken, kan je net zo goed het hele dash omzetten. :D En dan om het compleet te maken ook maar de hele mk4 kabelboom en de mk4 verstelbare stuurstang erin. Och ja, dan ook maar een mk4 interieur erbij om het geheel compleet te maken :D |
Ja klopt alles is passend te maken maar is meestal kwestie van geld ;)
Ik heb ook een Mk4 dash ook alweer 3jaar wordt tijd voor wat anders :D ![]() Bram :( ik heb een mengelmoes corrado/Sparco/Mk4 :( :D Maar begrijp je volkomen kerel er is eigenlijk niks mooier in een 2 als een Edition Recaro interieur. :thumbup: |
ja jouw auto is echt lelijk gerard:d:d
zoals het bij roger en gerard gedaan is heb ik er absoluut geen problemen mee,integendeel.maar meestal word alles cheapass aan elkaar geducttaped als het ook nog niet veel mag kosten..... |
IK ben eerlijk Gerard. Van buiten is jou auto volledig mijn smaak. Maar interieur had ik persoonlijk volledig anders gedaan! Kwestie van smaak. Maar zoals de pul al zegt. Bij jou is het wel goed gebeurd en zit alles er superstrak in.
@ Ronaroot. Golf 2 met Golf 4 motor rijdt met mk2 klokjes erin nix minder dan met mk4 klokjes. Heb hier in de buurt genoeg golfjes gezien met een tdi uit een mk3 of mk4 en hebben ook nog orginele klokken zitten. Het is gewoon maar net wat je wensen zijn. Ik zie het liefst alles orgineel en wel een dikke motor zeg maar! |
Quote:
Was ook maar een geintje Bram ;) |
haha Mooi man. Wat denkje...eindelijk eens iemand die niet alleen maar zegt dat ik een superdikke bak heb.
Is het overigens wel hoor. Mar dat wist wol nou! |
Quote:
:thumbup: |
All times are GMT +1. The time now is 02:10. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.