![]() |
Project g60
Nou hier is ie dan een g60 donor in mn type 2.
Eerst was de bedoeling ff nieuwe tandriem en multieriem erop en gaan. Maar als je 1 ding erafhaald krijg je dit |
nu komt alles er nieuw in en op kruksas lagers, drijfstang lagers, zuigerveren, alle rubbers, pakkingen, bouten e.d.
Kop bewerken, g lader rf flowen en tunen. Dus heb nog wel wat te doen. ALs ik nieuwe foto's heb laat ik ze zien. Gr ben |
weet waaraan je begint :D
|
precies....weet waar je aan begint...
|
Quote:
hoezoo weet waar je aan begint?? heb er goed over nagedacht en wil hem gewoon ganz nieuw hebben. |
omdat je hem ook wil gaan tunen...wat zijn je plannen...heb het zelf ook gehad in mijn cabrio type 1 en er is nooit een grens..todat je een competiemotor hebt en die je bijna elke 5000 km uit elkaar kan trekken...
vandaar weet waar je aan begint...had mischien ff een ;) bij gemoeten.. met andere woorden..loop niet veel door op een g60 motor...word kostbaar..1000den en 1000den euros.. |
Quote:
nee dat doe ik niet ga niet extreem maar wil gewoon alle lagers en zo vervangen, ff fris blokje van maken. Daarna reviseren en flowen, en als ie ingereden is tunen. Doe dat bij roma in vriezeveen. nou als je dan een 200 + pk hebt dan kan alles redelijk heel blijven toch?? maar bedankt voor je tips dit was mijn vorige motor uit mn oude type 2 |
het was de bedoeling om na mn andere type 2 gelijk weer een golfie te kopen en deze motor erin te zetten. maar ja staat al weer ff zoals je kan zien.
Had deze gekocht met 26000 km gelopen . Snap er helemaal nix van maar een corrado g60 was gewoon nergens en een vr6 tot de 120 ook niet . Komt ook dat die bak heel kort was zitte korte overbrengingen in. Alleen de auto bleef niet heel meer zal daar wel een keer de foto's posten is wel demoeite waard om dat te zien. |
Wie heeft ervaringen met roma tuning??
Jij richard waar ben jij geweest met je g60 cabrio?? Ik hoor het wel Groetjes ben |
Ik ben reeds meer dan 4 jaar klant bij Roma Tuning, en zeer tevreden. Maar zoals je bij ieder bedrijf hebt, zul je ook hier wel mensen kunnen vinden die er andere ervaringen mee hebben, maar ik kan alleen voor mezelf spreken en dan moet ik eerlijk toegeven dat die mannen goed werk leveren. Geen bullshit verhalen of beloftes die ze niet waar kunnen maken, maar liefhebbers met een eerlijk en gefundamenteerd verhaal. En ook als het op de rekening aankomt zijn het zeker geen rovers, dus wat mij betreft een absolute aanrader. Maar ik zou zeggen, neem eens zelf contact met hen op, dat is vaak een goede graadmeter, vind ik tenminste altijd, of iemand goed en eerlijk over komt of dat het een wazig sprookjesverhaal gaat worden. Dit alles natuurlijk naar mijn eigen bescheiden mening.
|
sja de beste en nog niet negatieve verhalen hoor ik van peter uit belgie...
goedkoper en gebruikt enkel orgineel spul... is volgens de kenners de beste op dit moment.. |
wat is dat voor seat blok?
|
Quote:
dat is een 2 liter 8 klepper een agg motor. Heb ik uit een toledo van 96. Beste man is heen gegaan dmv ongeluk. ik probeer ff fotootje van mn jeugdliefde te plaatsen. ALs ik 10.000 eurootjes moest neertellen om hem terug te krijgen deed ik dat direct. Maar helaas . Er is alles aan vernieuwd. Achterschermen, achterpaneel, nieuwe deuren, voorschermen, voorfront, Alles behalve dak en bodem. Nieuw remmerij, wiel lagers e.d nieuwe wielen, draagarmen, nieuwe koni gas gevulde schroefset nieuw ellermeier kantel schuifdak electrisch. Alle rubbers bouten noem maar op orgineel gehaald. Assen laten poedercoaten, nieuw uitlaatsysteem. Heeft een VERMOGEN gekost. Echt zonde zonde. En dan die lullo's bij het rdw, remmen test weg gedrag test al dat soort onzin. Ik wilde 2 liter op kenteken hebben. Had dat ook. €€ Deze foto's zijn op speed en design gemaakt door de mokkels van color wonder of zoiets. LEKKUHHRRRRRR OH foto's van de restauratie alleen aan koets van 2 jaar zijn niet met digitaal genomen. Probeer ze een dezer dagen in te scannen. gr ben P,s heb al contat gehad met roma. Ik heb ook alleen maar goede verhalen gehoord ook van dichtbij. Maak een afspraak om t ekijken wat we gaan doen. |
blok verkopuhhhh ????? ha ik zien Ron ook nog staan .
|
Zou je wel willen he????
Neeheee blokje gaat nooit weg. Komt wel een keer in andere auto. waarom koop je geen 20 v turbo voor je type 1 |
peter de groot is een hele goede kwa g60 en g40...
roma geen ervaring mee maar blijken goede service te leveren... |
Quote:
Wie is die peter de groot dan?? alvast bedankt voor jullie reacties |
dit is zijn email adres daar kun je terecht voor vragen..
magali.van.dyck@pandora.be |
Quote:
D8 je blokje wel over te kunnen nemen voor 50,- vind ik geld zat :biggrin: |
Quote:
eeuh....misschien is dat wel handig in verband met veiligheid? :confused: hajee werkt ook bij `t RDW en is ABSOLUUT geen lullo... |
nee zo ikke nie bedoele, maar die gene die ik gehad heb was wel een lullo.
Die heeft geen liefde voor auto's, trekken zo de luchtslag overheen dat soort gein. Gaan ze chassis nummer kaal slijpen . Wat denk je zelf dat je een gestolen type 2 mer dan 20 000 gulden inpompt?????? dacht het niet. Alles eruit stoelen e.d. Kreeg een zgn pat keuring. Maar wat jij zegt over veiligheid snap ik wel maar als jij alles nieuw orgineel er onder hebt is er nix aan de hand. Goed als jij er een vr6 in hangt ja dan moet je grotere remmerij hebben. Maar hij zat maar ow seat blok o seat blok. Afkeuren op koplamp met kruis. Afgekeurd op eenarmige ruitenwisser waar het gat helemaal vlak van was. DAN BEN JE WEL EEN LULLO. Reken dat niet op iedereen af . Had beter anders kenne formuleren. bij deze. Ik heb slechte ervaring mee. |
heb nu de zuigers eruit drijfstang eruit.
Laat het blok ff honen. Dan kun je er toch vanaf met alleen nieuwe zuigerveren of zie ik dat verkeerd. Zaterdag kop vlakken, en bewerke. ALs je de in en uitlaatpoorten vergroot en je spruitstuk is kleiner dan heeft dat toch weinig zin of wel?? foto's volgen |
hier nog wat foto's
|
KAn je niet voorstellen dat hier zoveel pk uit komt donderen als ie klaar is.
Wat is jullie mening orginele zuigers of mahle zuigers erin knuppelen. En waar te halen ?? Groetjes ben |
orgineel is al mahle....
|
ow dus gewoon ff nieuwe zuigervere erop knalle dan?? en iets laten honen is eigenlijk niet nodig maar ja wat ie wijsheid??
|
Heel veel wijsheid is nieuwe zuigers en veren en op de juiste maat laten boren.
Het beste kun je de cylinders na laten meten om de slijtage te bepalen. Zijn ze nog binnen de toleranties voor de huidige zuigermaat dan kun je inderdaad honen en nieuwe ringen gebruiken. En Mahle is gewoon een merk, wat men bij snelle jongens verstaat onder Mahle zuigers zijn gemede zuigers (bijv. van het merk Mahle) die meer kunnen hebben qua temperatuur/druk. |
dat bedoelde ik dus ook.
Als ik hem laat boren wil ik dus ook die gesmede zuigers erin hebbe. Waar ken je die bestellen? |
->Motorrevisie bedrijf / professionele tuner.
Het kan trouwens zijn dat een G60 standaard al gesmede zuigers heeft, dat weet ik niet. |
JA dat weet ik ook niet.
MAar waar zou het op uitkomen cilinders boren met gesmede zuigers. is dat wel te adviseren in een g60.???? en wie heeft er ervaring mee met klik hier |
mahle van een g60 zijn al gesmeed...als je gaat honen gewoon een eerste overmaat nemen en dan nieuwe zuigers bij mahle bestellen voor een eerste overmaat...je kan ook eem compleet ruil onderblok nemen bij sls...is nog goedkoper ook en je hebt een 1,9...dus ff bij sls kijken...
|
bij mahle bestellen dus niet bij de vag dealer? een overmaat is 232 euro p zuiger incl btw dan gaat daar nog korting af. volgens de etka.
Mijn cilinderwanden zijn helemaal gaaf en de zuigers ook dus ik dacht heel licht de hoon erdoor en zuigerveren maar als ik jou begrijp raad je dat af en zou overmaat erin moeten knallen?? En heb je al op mn linkje gekeken richard?? |
ja heb al ff gekeken..maar waarom niet de oplossing sls?
hebben aardig wat jongens prima ervaringen mee met dat bedrijf... anders moet je RoGek ff vragen ..die heeft zijn onderblok daar ook gehaald.. |
Ben, waarom vraag je eerst naar de ervaringen bij Roma, en ga je vervolgens bij een ander bedrijf de boel verkennen om te honen. Terwijl je later de boel door hen wil laten opwaarderen.
Gaat eerst eens bij Roma op de koffie, vertel hun wat je met het blok wil. Hoeveel je budget is, en wat je zelf wil/kan doen. Laat hen een opzet maken, en een plaatje opgeven. Zeg ze niet hoe jij het wil doen, maar vraag ze hoe zij het zouden aanpakken. Zij kunnen waarchijnlijk het boren/honen regelen, en je de zuigers aanleveren. Een en ander in combinatie met opwaardeer advies. Je hoeft dan niet stad en land af te lopen. Als jij goed luistert, kan het wel eens zo zijn, dat je besluit om datgene wat je zelf niet kan/wil door één bedrijf uit te laten voeren. Kijk dan niet op een honderd euro meer of minder, maar weet dat als er iets gebeurt, het terug te koppelen is naar slechts één leverancier. Als je gaat boren/honen/balanceren etc. schuift iedereen een eventuele fout door naar een ander, en jij schiet er niets mee op. |
heb je gelijk in.
Heb al met roma erover gehad . Maar je hoord wel is van o daar moet je heen gaan. Roma staat bij mij op 1 dat zo wie zo. Maar wil gewoon ff verdiepen of ik wel andere zuigers wil e.d ik bedoel je kan het net zo gek maken als je wil maar moet ook leuk blijven. Belangrijkste vind ik dat ie goed is en val niet op honderd euro. |
Heb nog ff een vraagje.
Als je het inlaatspruitstuk en kleppendeksel wil spuiten dan heb je dat grove effect van het aluminium. Eigenlijk zou je een soort vul primer moeten opzetten maar ben bang dat het gaat scheuren. Of is er iets te krijgen wat speciaal daar voor is?? jemoet zowiezo hittebestedige verf hebben dat heb ik wel. |
gewoon vlak schuren, alu primer en verf erop
|
Ik heb de mijne toen ik me motor getund en gereviseerd heb, ook oplaten meten. Mijn zuigers zaten nog ruim binnen de tollerantie. Duzz de zuigers ff schoongemaakt en opgefrist en nieuwe veren erop. Ook de cilinder heb ik ff geslepen toen, dan kan het weer netjes op elkaar inlopen/slijten. Ditzelfde heb ik ook met de G60 van me broer gedaan.
De foto's zijn van de motor van me broer. Lekker vers weer... ![]() ![]() |
kijk ja zo hoord het.
Ik wil niet maximaal gaan opboren en alles max gaan tunen. Moet ook leuk blijven. Net wat je zegt lekker fris blokje. eigenlijk verklaren ze je voor gek maar ja dat is nou liefde voor je hobbie hebben. Hoever heb jij hem getuned?? |
bennie drop die kop en inlaat maar een keertje af ,kan ik ook zeggen ze ,bewerken
|
All times are GMT +1. The time now is 03:03. |