![]() |
Audi1981
Na even rondgezworven te hebben hier / een donatie en een naamsverandering later / mezelf even voorstellen;
Ik ben Joram, eigenaar van de bruine Audi 80 uit de hart transplantatie thread Eigenlijk hier terecht gekomen in 2008 om info op te zoeken over m'n Jetta mk1 5-bak ombouw en sinds het overlijden van m'n 1.6d-tje in de 80, lid geworden en kort daarna ook maar donateur, want zo'n fijn forum zonder een karrevracht aan vervelende reclame is iets wat je moet steunen ! Ik ben 10 jaar automonteur geweest, eerste monteur, apk keurmeester en leermeester. Heb de nieuwste auto's klaargemaakt, vooral Skoda's, maar later ook de oudste brikjes weer veilig de weg op geholpen. Dat is eigenlijk wel het leukste, met zo weinig mogelijk budget toch nog veilig (liefst VAG!) rijden :D In 2006 de overstap naar Fokker Services in Woensdrecht gemaakt en de Fokker bedrijfsschool doorlopen, terwijl ik 40u per week werkte. Dit was een zware tijd, maar wat je daar leert over vakmanschap en inzicht is onschatbaar! in 2007 stonden er goeie dingen op de kalender; ![]() Charlotte en ik zijn op een prachtige winterse dag getrouwd, in de auto die ik zelf had verbouwd voor de eigenaar/chauffeur. Het is een 63-er Chrysler Valliant, 12cm verlaagd, motor helemaal aangepakt, remmen up-to-date, satijn zwarte paintjob enz enz. In 2008 een nieuw huisje gekocht want de bouwval waar we in woonden was te veel aan aandacht toe om dat nog naast werk en school te behappen. Voor de verhuizing en verbouwing van het nieuwe huis had ik nog wat leuks in de schuur staan; ![]() Een transit Mk2 diesel, gekocht van een Marokkaanse man die er vroeger in naar z'n werk gebracht werd (scheepswerf de Schelde) en hem later overnam om eens per jaar naar z'n geboorteland te rijden met familie en al. Dat moet vast een lange rit geweest zijn, want Vlissingen-Woensdrecht was, zelfs met de motorruimte helemaal beplakt met noppenschuim, niet te doen. Kort na de verbouwing en verhuizing heb ik hem dan ook verkocht en ben met een 83-er Jetta mk1 gaan rijden, voorzien van een diesel 5-bak was dat goed te doen. Toen de benzineprijzen echter de pan uit rezen heb ik hem echter verkocht en de bruine 80 gekocht. Die is tot vandaag in de vaart en hij bevalt me erg goed! In 2009 gedwongen de overstap van Fokker Services naar de chemie gemaakt, heb het daar erg naar mijn zin en het is nog dichter bij huis ook. De Audi heeft inmiddels wat noodgedwongen chirurgie gehad en het is dat vrouwlief zo gek is op haar Mazda 626, anders had er nog een Audi voor de deur gestaan (of een andere VAG auto). Die was er ook bijna gekomen in de vorm van een 2.3E B4, maar het lot besliste anders :( Ik kom hier lekker mee genieten van andermans vakmanschap en hoop af en toe wat bij te dragen aan het vinden van oplossingen, net zoals ik tips en advies kreeg voor de ombouw van m'n Audi 80 en hoop te krijgen voor eventuele toekomstige projecten. En voor de rest; ![]() Happy drivin' !!! |
welkom:thumbup::D:D
|
welkom op het forum joram, leuk om je verhaal te lezen, en vooral bij de transit moest ik weer even aan vroeger denken, mijn vader had er ook zo een in het donker groen.
succes met de audi. |
welkom, mooi verhaal en een Oudi is altijd goed ;)
|
Quote:
En ze ruiken zo lekker van binnen, alle oude auto's trouwens, hoeveel tectyl je er ook in smeert, die lucht van het zeegras in de bekleding blijft overheersen :D Alhoewel m'n Audi erg naar sigaren ruikt :rolleyes: |
ondanks je al een tijd zwerft.
Welkom op het forum. |
Quote:
Nou ik heb gewoon een huis hoor :D Thanks ! |
Kyk, nog n Zeeuw :thumbup:
|
Jaja, dankjewel voor de :thumbup:, we moeten toch eens wat meer leden gaan zoeken hier om die Friezen een beetje tegenwicht te bieden :D
Hoe is het met je tankdop ? |
Quote:
Hahahaha ja idd!!! Ik zal je vd week ff bellen, Gr Pim |
Eindelijk ben ik er dan ook!
Welkom :D |
Dankjewel! :wee:
|
Quote:
:eek: ....................... :D Dan zal ik je dan toch maar welkom heten! :thumbup: Weer een mooi verhaal in je voorsteltopic , en wat een stoere trouwauto zeg ! Ik heb in het verleden ook nog eens in zo'n transit mogen sturen , op de sloperij , daar brachten we de oude banden mee weg ,naar de bandencontainer. Heb zelfs al eens de aandrijfas de grond in geboord :screwy: , de achterste beverstiging was doorgesleten aan de achteras en toen ging de aandrijfas een eigen weg volgen :D Nog veel plezier op dit forum iig ! |
Quote:
Dankjewel ! Quote:
Ik heb hem ook niet voor niks verkocht, zat een motor in waar geen onderdelen meer voor te krijgen waren en waar ZELFS Ford zich voor schaamde blijkbaar (2.4 York Diesel) Maar neem dat over dat tegenwicht maar niet te serieus want ik ben een keer in Holwerd op vakantie geweest en zelden zo'n gezellige bende meegemaakt :thumbup: |
Welkom!
|
Leuk verhaal! :thumbup:
Welkom op het VF :D |
Dankje! Ik had in m'n garagetijd wat meer foto's moeten maken, dan had ik wel een paar pagina's met horror en humor gehad :D
|
Ben je al eerder op dit forum tegen gekomen, maar bij deze van harte welkom.
mooi verhaal over de audi ook trouwens. |
Voor m'n Audi 80 een zusje voor m'n zus gekocht;
![]() Een Santana 1.8 uit 1985 met schuifdak en velours bekleding (woehie een GL :D:D:D ) ![]() Morgen ophalen in Scheemda (386km enkele reis :screwy: ) Maar dat is een VAG extra in de familie me wel waard :D:D:D ![]() We zullen zien waar we mee thuiskomen :D |
die ziet er nog goed uit zo.....
|
Dat hoop ik ook, ik heb hem alleen maar laten zien aan zus en zij heeft de rest van de deal geregeld, ik ga morgen ook alleen maar mee om te duwen als ie er mee op houd onderweg :D:D:D
Maar ik geloof dat zo'n Santana een tweelingzus van een 80 is, dus die ken ik aardig :thumbup: |
leuk verhaal, en mooie aanwinst! :)
|
Zusje is erg blij met haar nieuwe aanwinst;
Wat ik alleen niet begrijp is dat er Passat overal op staat, terwijl het kenteken Santana vermeld, vreemd. Hij heeft een schuifkanteldak (werkt) een dash van een mk2 Golf met toerenteller en digitaal klokje en de 4+E bak die voor +/- 3000 rpm bij 120km/u zorgt, erg fijn. Minpuntjes is dat de hemel wat hangt hier en daar, de oliepeilstokhouder vervangen moet worden en de voorbumper recht gehangen en vast gezet, niet slecht voor een auto met 83000km op de teller en alle TÜV papieren tot 80000km ingevuld :D:D:D Ik mis nog een spatlap RA en ze wil er een trekhaak onder, maar dat is nog wel te regelen denk ik :thumbup: Mooie rit door het Groningse en Friese land gedaan, lekker even bij de Mac in Heerenveen geweest en daarna de neus weer richting Zeeland gezet. Ze ging tijdens de rit merkbaar soepeler lopen en liep steeds lekkerder en mooier rond, niet gek want de verkoper vertelde dat ie al 2 jaar alleen maar binnen en buiten gezet werd :screwy: Net thuis na Vlissingen - Heiligerlee - Vlissingen en es genieten van een biertje :thumbup::thumbup::thumbup: |
![]() Het hok is weer een jaar gekeurd :thumbup: De Santana van zus heeft een nieuw lv raam mechaniek gekregen, 25 euri :D Staat nu even bij m'n oude werkgever voor wat laswerk aan de uitlaat, een nieuwe accu en ruitenwissers :thumbup: |
Lekker een dagje Efteling vrijdag met de neefjes en nichtje:
Het heeft 2 keer geregend gisteren, op de heenweg en op de terugweg :thumbup: Toen ik deze maakte reed er links net uit beeld een rood / zwarte 32b station het terrein op, VF on tour :D:D:D |
Vandaag door totaal pleurisweer maar eens de neus van de tractor richting Katwijk gezet, bijna van een afrit afgegleden maar toch heel aangekomen;
En de gastvrouw van vandaag bij haar kindje; En naast die Audi is haar F&I ineens héééél laag :screwy: |
Haha,verschil moet er wezen he :tongue:
Lijkt net of je Audi op wil stijgen :D Weerspiegeling op de natte betonplaten is best mooi zo. |
Quote:
Als je Audi rijdt, is the sky the limit baby :D:D:D |
Vanavond eens nagelopen;
Golf 3 uit 1994, zag er best netjes uit, had alleen wat achterstallig onderhoud en ondanks the looks and sound was het een 1.6 55kW :screwy: Wel een nette auto die met een kleine investering weer tiptop is, als de eigenaar dat ziet zitten natuurlijk :thumbup: |
Ga je 'm overnemen :tongue:
Hij zit wel strak in de lak zo te zien? |
Nee de zoon van onze achterburen had hem te leen en vroeg of ik wat dingen na wou kijken.
En een mk3 is veel te nieuw voor mij :D |
Ik wil ook geen MK3 hoor,hoewel ik wel voor de MK6 GTi ben gevallen! :hug:
|
Ik zit naar een r32 te loeren, maar ja, ik rijdt nu voor niks eigenlijk en met een r32 is dat wel anders :D hoop nog eens een lupo 3l of Audi A2 3l op de kop te tikken, vreselijk praktische auto's :thumbup: en daar houd ik van :D
|
een lupo 3l en praktisch?dat zijn 2 dingen die mijlenver uit elkaar liggen.ondingen zijn het,geen bergruimte,weggedrag om te huilen,gammele techniek die om de haverklap kapot is,en het weinige staal dat aan zo'n ding zit roest als de ziekte.
|
Waarschijnlijk heb je gelijk, misschien eens een 3l TDI slachtofferen de techniek in een belastingvrije VAG knopen mét handbak wel te verstaan :thumbup:
|
ik zeg blijf loeren naar een R32 en als je er 1 voor weinig tegen komt kopen
|
Quote:
geen goed idee....of je moet het in een golf 1 bouwen met polyester deuren etc...anders schiet je er letterlijk en figuurlijk niks mee op. ;) |
Ja aan de andere kant is zo'n kar ook weer goed voor je airmiles :D
Ik had in de plaats van de Mazda van vrouwlief liever een B4 2.3 gehad, maar dat feestje ging niet door. Heb nu stiekum m'n zinnen gezet op een Octavia of Bora 1.8T...:thumbup: |
Jij redeneert vanuit de prestaties, ik vanuit het verbruik :D
Ik rijd naar m'n werk over een weg die regelmatig gelaserd wordt en rij daarna door een tunnel met continu traject controle om vervolgens bij het einde van die tunnel rechtsaf naar m'n werk te slaan. Ik heb niks aan een 150 pk TDI op die rit :D Voorlopig doet de 1.6TD netjes 1 op 18. |
Quote:
R32 voor weinig is meestal verneukt. Laatst nog gezien, jongen had voor ongeveer een golf 4 V6-4motion voor €6000,- euro gekocht maar hele motor was gaar bleek toen hij hem gekocht had, €3000,- reparatiekosten in de beun. dat werd hem te gek dus maar met gare motor doorrijden. Mensen denken dat ze vanuit een polo van 1980, als ze genoeg hebben gespaard zo een R32 kunnen kopen maar onderhoud blijft dan achterwege, omdat dat er niet meer vanaf kan.... R32 voor weinig, lijkt mooi, maar schijn bedriegt meestal. |
All times are GMT +1. The time now is 14:54. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.