![]() |
Golf Country, volgend project(je)...
Zo,
Omdat we nog niet genoeg auto's hadden maar eentje bijgekocht, een Golf Country. Omdat mn meissie en ik allebij spelen met de gedachte om een challange te rijden richting afrika, beetje Dakar idee maar dan voor de lol, wilden we toch graag een VW. Al is het pas over een jaar of twee, je kan maar beter op tijd zijn :) Gekocht in Leerdam na een dodemansrit. Remmen deden het niet, heb naar huis gereden op de handrem en de garage die kort geleden de voorste wiellagers had vervangen was vergeten de centrale moer aan te draaien! Kmstand is een schappelijke 297.500km. Qua uiterlijk/lak ziet hij er nog best aardig uit, her en der wat gebruikssporen zeg maar. Qua techniek moet er een hoop gebeuren maar ik vind een Country bijzonder genoeg om er wat geld tegen aan te gooien. Reeds besteld: -Schijven/blokken voor -Remklauwen voor staan vast -Remmen achter voeringen en cilinders -Draagarmrubbers voor -Stabirubbers rondom, koppelstangen voor -Fuseekogels -Spoorstangkogels -Distributie compleet -Waterpomp -Ontsteking afstellen en de motor, na montage orgineel filterhuis Onderstel/bodem/schokdempers zijn zilver gespoten?! Dus alles moet eens knap in de tectyl. In het interieur zijn diverse plastic deeltjes kapot, morgen eens langs de sloop rijden. Zal proberen van het weekend wat fotos te plaatsen |
leuk erdem,ben benieuwd....
|
Cool :D
|
ben benieuwt erdem, laat die foto's maar komen!!
|
Wat voor kleur heeft ie? Bijzondere aankoop!
|
:D veel plesier er mee
|
Ik hoop dat ie dan ook niet voor de hoofdprijs meegegaan is.....tis geen kort lijstje...
|
Prijs was dusdanig dat ik het waard vind om hem weer helemaal orgineel en netjes te maken. Het lijstje is trouwens nog veel langer:
-verstralers die missen -stuur en versnellingspook is van een Seat -dashboardkastje stuk -onder de motorkap is vanalles geknipt en weer geplakt En nog veeeeeel meer. Kleur is donkergrijs. |
|
Quote:
Die had ik uiteraard al gespot maar is zonder rooster. Ik regel ze denk ik via mijn werk via classic parts. Dan moet het kunnen voor 150,- met roosters. Maar eerst technisch eens netjes maken. |
Quote:
tipje , Daf Trucks heeft het zelfde lampje in hun leverings programma voor een DAF CF ... ;) kost stukken minder .. zeker via uw werk |
Bij deze een fikse update MET foto's :)
Sinds de aanschaf probeer ik elke zaterdag eraan te werken, tussendoor delen scoren/verzamelen. Het leuke is dat deze auto technisch dusdanig slecht was dat na elke reparatie hij weer iets beter begint te rijden. Ik ben begonnen met het onderstel, toen deels de motor gedaan, missende onderdelen aangevuld en binnenin het en en ander gedaan. Even een korte opsomming: -Voor nieuwe draagarmen met rubbers -Koppelstangen, stabirubbers -Stuurkogels, dus ook meteen uitgelijnt -Buitenste ashoezen vervangen -Rechts binnenste homokineet vervangen -Lek in uitlaat gelast en rammeltje van hitteschild opgelost -Tempsensoren en watermondje vervangen -Nieuwe voorste en baksteun gemonteerd -Schakelmechaniek deels gereviseerd -Bakolie, diffolie en achterasolie ververst -Orgineel luchtfilterhuis gemonteerd -Remmen voor en achter compleet vervangen, remmen stonden vast en remcilinder lek achter. Vloeistof 2x ververst en doorgespoeld, remt weer top! -Nieuwe Semperit speed-grip 2 winterbanden gemonteerd, klaar voor de winter! -Gemini alarm ingebouwd incl centrale vergrendeling -Knipperlichten voor en in zijscherm vervangen, die erin zaten waren zilver gespoten :screwy: -Verstralers gemonteerd, deze zaten er niet meer op, de Hella afdekkingen vind ik persoonlijk helemaal top staan op deze auto. -Klokkenpaneel vervangen, nu werkt klokje en tempmeter weer -Orgineel leer stuur en nieuwe orginele pookknop, zat erin van een Seat Inca... Nog te doen: -Klepstoters vervangen -Distributie -Waterpomp -Radiateur -Beurt met filters en bougies -Koplampen met hoogteregeling -Mistlampen controleren/aansluiten -Tellerkabel vervangen -Achterasrubbers en stabirubbers achter -lager van cardanas -Onderstel weer compleet zwart maken ipv zilver Ik zal nog wel van alles vergeten zijn maar heb er ondertussen al zoveel aan gedaan dat ik niet meer alles heb onthouden :rolleyes: Blijft een vreemde verschijning maar heel leuk om in te rijden en begin hem steeds meer te waarderen. ![]() ![]() ![]() |
Goed bezig, ik blijf een zwak voor ze houden. Baal er nog steeds van dat de mijne te slecht was voor mijn vaardigheden.
|
Quote:
staan nog 2 te koop .. zie mijn Facebook Jaap goed bezig met deze country , ze worden steeds leuker nu zelfs nieuwe schokdempers weer te koop via de VWclassic parts :thumbup: |
Quote:
Classicparts heeft inderdaad steeds meer, laatst bouten voor het subframe besteld,. dingen zijn echt super lang. Trouwens nog vergeten, er was dus 1 subframebout gebroken voor :eek: Alle 4 vervangen |
Een update omdat er weer flink is gesleuteld.
Via Alberto een interieur gescoord ivm 2 versleten voorstoelen. Bijrijdersstoel is geregeld alleen bestuurdersstoel moet nog, moet van 2 zittingen nog 1tje maken. Technisch ook een hoop gedaan: -Klepstoters vervangen -Distributie -Waterpomp -Katalysator vervangen voor een voordemper -Radiateur -Beurt met filters en bougies -Mistlampen aansluiten -Tellerkabel vervangen -Achterasrubbers vervangen -Onderstel weer compleet zwart gemaakt En het onderstel flink aangepakt: -Nieuwe orginele veren rondom -Toplagers voor en achter vervangen -Weitec verhogingsset gemonteerd voor en achterzijde -Rubbers van het achterframe vervangen incl de beugels, orgineel zitten er van die bakken maar ben bang dat ik die dingen kapot rijdt op het terrein. -G60 stalen velgen met dik rubber 205 70 15 Maxxis Trepador Auto is rondom nu 6cm hoger dan orgineel en ga er binnenkort weer mee terrein rijden. Die gigantische banden passen niet zomaar, rondom heb ik de wiellijsten moeten aanpassen. Volgend project is de klepsteelrubbers vervangen Voor ![]() En na ![]() Rotte rubbers en beugels ![]() ![]() Weer eens wat anders dan 165-50-15 op G60 staal :) ![]() Nog even een sfeerfoto ![]() |
geniaal ding, staat em goede die banden en een stuk hoger :thumbup:
|
dat is stoer erdem,dat is denk ik wat ik er ook mee zou doen.goed bezig:thumbup:
|
Cool :thumbup:
Zelfs een slotbout erop? ;) |
Zitten wel slotbouten op hoor.
Vind het zelf ook echt geniaal en vooral het contrast met de golf van m'n meisje is gewoon echt grappig, die kan je er bijna onder schuiven. De originele banden zijn gewoon net even te ielig en dit is gewoon lekker dik. |
Ik vind het gaaf......ruige banden !!!
|
Heel stoer zo....!!
|
Van het weekend maar ff rossen met dat ding, ik zal ook ff foto's maken.
Heb trouwens ook de tankbanden vervangen, eentje was gebroken en heb nu twee RVS banden gemonteerd. |
Erg gaaf zo met die wielen en banden! Maakt denk ik wel een rot kabaal tijdens het rijden maar ach, heeft wel wat zo :P
|
Zijn we weer, update zonder foto's hihi.
Ding is alweer toe aan APK. Buitenste homokineten en de remkrachtverdeler vd achteras vervangen. Motor staat ondertussen op 306.000km en heeft aandacht nodig. Rijdt allemaal wel ok enzo maar het lukt me gewoon niet om die motor origineel te laten, moet wat meer pit in. Kop is in ieder geval aan revisie toe en onderblok op een setje lagers en zuigerveren. Blijft het alsnog 98pk dus dat moet anders. Zaterdag ga ik kijken bij een Golf met een PF motor, 107pk en 10nmtjes meer. Plan is om een PF tor te reviseren, kost hetzelfde maar wel extra vermogen. Bolku een mail gestuurd met de vraag voor eventueel een kopbewerking en wat dit zal uithalen en een chip in de computer. Bak heeft nieuwe syncromeshen nodig 1 en 2 dus pak ik ook aan. |
Country limited edition? Cool! :thumbup:
|
Heb al een aantal keer serieus offroad lopen rossen ermee en je mist wel een beetje koppel in dat zware ding. En aangezien het nu definitief is dat we ermee op 'vakantie' gaan moet het allemaal wel knap.
In november gaan we weg, we nemen 5 weken vrij. We gaan naar Marokko om daar in 3 weken door dat land te rijden, van woestijn tot atlas gebergte. Heen 1 week en terug 1 week dus allemaal ruim geplanned. Tent, slaapzakken, kookstelletje, 2 jerrycans, 2 reservewielen en een ratelset :) |
Quote:
Heel gaaf! Ben nu al benieuwd naar jullie bevindingen :thumbup: |
Toch besloten mijn eigen motor op te knappen, verschil tussen mijn 1P motor en een PF motor zit alleen in regelapparaat en uitlaatspruitstuk Zaken gedaan met Bolku, Revisiekop, 266gr nokkenas en een chip.
Zuigerveren en lagerschalen geregeld en een berg pakkingen dus binnenkort motor opknappen. Daarna de bak aanpakken. Heb ook een 2,5L ultrasoonreiniger gekocht om zelf injectoren en gasklep te kunnen reinigen. Tevens 2 extra banden binnengekregen, heb al reeds de Maxxis Trepadors in 205 70 15 maar heb ook nog 2 Insa Turbo Dakars. De laatste is 80% offroadband dus mocht te lastig worden kunnen deze 2 voorop. ![]() ![]() ![]() |
Nice! VF goes Dakar :D
|
![]() |
Leuk projectje zo'n country, Al moet ik wel zeggen dat ik het jammer vind dat je hem niet origineel laat:P
Kun jij mij vertellen hoeveel cm het midden van de as ten opzichte van de wielkastrand is verhoogd? (Af fabriek), Je zou mij er enorm mee helpen |
7 cm
|
Is bij mij niet origineel meer omdat er een verhogingsset op zit. Achterste cardanaslager ga ik trouwens ook vervangen want is kapot. Heb de chip in een PF regelapparaat gestopt zodat de originele 1P behouden blijft.
Hoogstwaarschijnlijk ga ik deze zaterdag aan de gang. |
Insa Turbo, verkocht Bandentrend ook. Spaanse coverbanden, zaten onder een Golf2 GTI die ik gehad heb. Niet lang overigens, dingen piepten al als je met 15km/h een bocht nam.
http://www.offroadbanden.com/c-1057576/insa-turbo/ |
Heb er een stuk minder voor betaald mag je weten. Offroad banden maken sowieso veel herrie dus radio maar even harder zetten :)
De maxxis trepadors zijn een stuk duurder en als reserve 2 schiet al lekker op met de euro's. En deze zeer meer voor offroad. |
Mooie tijd om aan de gang te gaan, eens kijken hoe ver ik kom vandaag, zal ook foto's posten vanmiddag.
|
Quote:
deze kan je bij classic parts weer krijgen zag ik zijn lang niet leverbaar geweest |
Quote:
Klopt inderdaad daar heb ik m ook vandaan, wel lekker als je bij d dealer werkt 😎 |
Hieronder wat foto's, verwacht geen mooie motorruimte, ding is om te gebruiken (deze wel :) )
Morgen tandriem erop en eens kijken of de boel nog gaat werken en knap afstellen. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
All times are GMT +1. The time now is 14:03. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.