![]() |
Super of powersprint groep N
Wie heeft er een complete Super of powersprint groep N uitlaatlijn onder zijn golfje liggen?
En is een groep N veel stiller dan een groep A? (ikzelf heb een Groep A onder m'n GTI liggen maar wil graag stiller,, althans mijn omgeving en de heren van de klpd willen dat!) Graag al jullie ervaringen |
Durf niet te zeggen of het een A of een N is...maar onder mn Golf 1 met 20VT zit een complete Powersprint uitlaat...en die is (zeker als die warm is) net zo stil als mn standaard uitlaat was...
|
Heb je met of zonder middendemper?
Heb voor die van mij een A klaar liggen incl. middendemper en deze zou een beschaafd geluidje moeten geven. Maar daar kan ik nog niks op zeggen helaas. |
Ik heb iig met middendemper...
|
Hopenlijk heb je een A dan,
Weet ik dat die van mij ook niet te veel herrie gaat maken :D Die van mij is 60 mm. |
Ik heb er nu een orgineel spruitstuk met een supersprint groep A tussendemper en einddemper, en vind het geluid mooi .... MAAR hij rammelt op de achterbrug, en als ik lange stukken rij dan vind ik het geluid hinderlijk in de auto.
Ik wil na een spagetti 4-2-1 spruitstuk en tussendemper en einddemper groep N toe. Maar hier in mijn omgeving ken ik niemand die met een Groep N rijd. dus ik wil wel eens graag weten of het inderdaad een stuk stiller is. |
Ik zou niet je uitlaat vervangen omdat hij tik op je achteras.
Want dit kan met je groep N net zo goed zijn. Het kan ook goed zijn dat je ophangrubbers versleten zijn. Zou daar eerst even naar kijken. |
nee dat is ook niet de hoofdreden hoor. het geluid vind ik gewoon te hard.
|
He Stefan,
Ik kwam je laatst weer tegen volgens mij! Die groep A wil ik wel eens horen eigenlijk(A) Misschien is het wat voor onder mijne? of gaat dat niet passen onder cabbie? De groeten uit hulst |
Groep N (max. 51 mm diameter) is een heel stuk dunner als groep A (60 tot 63,5 mm diameter).
Groep A word omschreven als niet geschikt voor straatgebruik en dat is met name om het geluid. Groep N is wel voor straat gebruik. Maar groep A en golf 1 is altijd wel een gouden combinatie :rolleyes: Ik heb zelf supersprint groep A (63,5mm) van voor tot achter incl. spaghetti, geen middendemper, maar een vlammendover (dat dempt ook wel een beetje) en het is een herrie, zelfs als je rustig rijdt. Maar het is wel mooie herrie, ik houd er van :D |
Ik heb een supersprint spagetti met 2 dempers vn powersprint en vervanger onder de golf 1 met 16v en die schreeuwt toch wel hoor,60mm rvs vanaf de spagetti.
|
nog niemand met een groep N hier?
|
Quote:
vergeet niet dat die turbo ook een geluidsdempend effect heeft en dus een flink stuk stiller zal zijn dan een 1.8 8v met spaghetti en verder dezelfde uitlaatlijn |
Daar kan je wel eens gelijk in hebben Marcski. Ik heb een opgeboorde 1.8 16v kr met een groep A uitlaat mét middendemper en spaghetti. En deze maakt echt wel veel kabaal. Vind het persoonlijk wel een beetje té. Wel mooi maar wel te hard.
Maar jah, het is maar net waar je van houdt. |
Heb ook n groep A onder de 1, je hoort m wel maar vind ik oké.
Miss toch nog n demper er tussen als ik de 16v inbouw... |
beetje late reactie maar misschien dat iemand anders er nog wat aan heeft. ik heb onder me g60 een compleet groep n supersprint gehad, dus 4-2-1 (de lange die gelijk katvervanger is), geen vlammendover en wel midden en einddempers. vond dat perfect! mooi geluid als je gas gaf en stil genoeg als je normaal reed. mooie roffel als je gas gaf onder de versellingsppook ook door de spaghetti en mooie geblazen ''schreeuw'' achteraan uit de pijp. en doffe klappen en vlammen met overschakelen.. :cool: . als er weer een g60 komt gaat er weer hetzelfde onder :thumbup:
|
Ik heb er net een powersprint zonder tussen demper onder gezet en vindt dat een perfect geluidje voor mijn verder standaard GTI. Kun je ook nog normaal mee rijden en maakt eigenlijk pas echt lawaai als je flinkt doortrekt. Onderin geeft ie een mooi roffeltje 😀
|
nog meer mensen ervaring met powersprint uitlaten onder golf 1 gti?
|
Quote:
ik! :jacks: heb een TA-technix (52mm) 4-2-1 spruitstuk die overgaat naar 63,5mm Supersprint GR.A met alleen een eind demper en verder niks. met alle respect, leuk systeem, met geweldig geluid maar als ik binnen het komend jaar niet doof ben dan zou dat mij verbazen :lmao: je word in ieder geval wel overal nagekeken met die tering herrie, niet altijd in goede zin maar hè, who cares! EDIT: powersprint en supersprint zijn overigens eigenlijk vrijwel hetzelfde. |
Ik heb een powersprint groep a onder mijn golf 1 gti 2000e oettinger met middendemper. Hij maakt best wel herrie vind ik. Vind het wel.mooi maar denk de politie niet. Mijn motor is dan wel opgefokt
|
heb een grp A supersprint icm turbo, en midden demper, en vind het geluid net goed!
|
Turbo slokt ook wel wat geluid op.
Die van mij kan nog net. Group A vanaf de motor met 2 dempers. Had misschien wel een slag kleiner gekund, weet niet of t bij mijn setup zoveel vermogen scheelt, zal wel niet en een rond 60 systeem is lastig stiller te krijgen. |
Ik zou ook geen A willen over kill voor mij wagen en het geluid zonder tussen demper is veeeel te luid..... vind ik.
Enigste wat ik wel gedaan heb is de Groep A achter demper gepakt om dat de pijp uit de demper zichtzijde dikker is dan die van de groep N das een beetje een lullig pijpje.....vind ik. |
Ik heb begrepen als je een G60 hebt dan is groep A wel beter voor de flow.
Ik heb een groep N spaghetti naar groep A midden en einddemper. Flow technisch dus niet ideaal. Het geluid is hart, ik mag de auto binnenshuis niet starten (drive in woning) omdat mijn partner denkt dat dan ww3 is uitgebroken. Zijn er mogelijkheden om te dempen zonder de flow verder te verslechten? |
Ik denk meer dempers maar daar is niet zoveel ruimte voor :D
|
Laten we het maar zo. Volgende project wordt golf 1 ombouw naar electro :)
Zoiets; ![]() |
Ik ben ook al tijden op zoek naar een geluidsfragment of filmpje van een mk1 gti met groep n er onder. Ik twijfel ook nog tussen groep n of a..
|
Quote:
:D :D |
Ik heb het systeem van Simons die heeft een grotere dan die groep N Van Supersprint volgens mij.
Die van Supersprint is volgens mij 48mm en die van Simons 52mm Ook met tussen demper maar met de rvs groep a einddemper van Supersprint terug gelast naar 52mm |
Voorbeeld, die van mij met group A vsnaf de motor en 2 dempers. Group N heb ik geen vb van maar misschien heb je er wat aan. |
Stationair bij mij:
Of op de bank zijn voor de carbs die hoort :D Of een ritje mee rijden kan ook :thumbup: |
zag laatst dat Milltek een Classic line heeft. Ook voor MKI maar daar ook geen filmpje van kunnen vinden. Ben wel benieuwd hoe die klinkt.
Moet ook nog een RVS pijp hebben. Ik ga ook voor N groep zonder middendemper en nog te twijfelen over de eindemper denk dat ik er ook een 60mm aan ga hangen. Denk dat A groep geen betere prestaties zal geven alleen meer herrie. Dus net waar je van houdt. Tenzij je misschien grote plannen hebt met je motor |
dit is die van mij met spaghetti spruitstuk van ta-technix en Gr.A met alleen een einddemper:
|
Eps maken ook mooie spruitstukken.
|
groep A zonder midden demper maakt naar mijn smaak best veel herrie.. een groep N van simons is meer mijn smaak en dan met een tussen demper, waarschijnlijk ga ik voor de Simons 63.5mm..
downpipe is ook 63.5. |
Denk ook dat we niet moeten vergeten welke motor er achter hangt.
|
Quote:
Dat denk ik ook. Een grotere cilinderinhoud, een turbo motor of een atmo met hoge compressie zal verschil uitmaken. Ik had eerst alleen een achterdemper, maar daar zat binnen 2week een extra demper tussen. |
Nou ik had een DX met een volledige A gehoord en dat was mij echt veel te hard.
Dus vandaar dat ik ook de dunnere variant heb genomen en een tussen demper. En zelfs nu nog op lange afstanden wordt ik gek van de herrie zonder radio :D |
zal vandeweek even de gopro dr aanhangen en filmen!
|
Zo gaan mijn Powersprint 63mm er onder vandaan (Golf 1 cabrio 2.0 liter 8v)
Zitten 2 dempers onder, maar heeft persoonlijk net te veel lawaai. |
All times are GMT +1. The time now is 00:06. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.