Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Type 2 (bus '49-'67) (bus '68->) (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=27)
-   -   Graag jullie mening... (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=9242)

Titi-Stengeleir 28-03-2005 20:59

Graag jullie mening...
 
Voila de eerste foto's van mijn busje, nog wat werk aan, maar wat denken jullie ervan???











Jasper Ovaal 28-03-2005 21:01

helemaal goed. top combi. matte body en een geblokt dak, Super :tongue:
ziet er erg goed uit.

Titi-Stengeleir 28-03-2005 21:03

Quote:
Originally Posted by Jasper Ovaal
helemaal goed. top combi. matte body en een geblokt dak, Super :tongue:
ziet er erg goed uit.


nu juist nog de bumpers in wit en de velgjes he en nog wat lager met spindels

berendd 28-03-2005 21:06

de velgen gaan de finishing touch worden, ben benieuwd wat er onder komt...

Jasper Ovaal 28-03-2005 21:06

Quote:
Originally Posted by Titi-Stengeleir
nu juist nog de bumpers in wit en de velgjes he en nog wat lager met spindels

velgen wit of rood?

bij mij komen er alleen nog wat klein vlammetjes.
hoe heb je het dak gemaakt?

Titi-Stengeleir 28-03-2005 21:07

Quote:
Originally Posted by berendd
de velgen gaan de finishing touch worden, ben benieuwd wat er onder komt...


voor te beginnen chroom 356 wielen in 4,5 en 5,5 en daarna chroom empi sprintstars

Adriaan 28-03-2005 21:08

wat een brute bus! echt mooi!

Ben benieuwd hoe hij verder wordt! komt er nog een groot VW logo op of hou je hem exclusief?

Titi-Stengeleir 28-03-2005 21:09

Quote:
Originally Posted by Adriaan
wat een brute bus! echt mooi!

Ben benieuwd hoe hij verder wordt! komt er nog een groot VW logo op of hou je hem exclusief?


blijft zoals hij op de foto is
clean maar toch brutaal

Beetlefreak 28-03-2005 21:16

Vooral erg laag :D:D
Dak is erg mooi, eens niet met 'strakke' blokken!!

Wielen zullen idd het plaatje afmaken. Suc6 :)

Maniaduvelke 28-03-2005 21:39

Goe bezig moat!!! :wink:

Titi-Stengeleir 28-03-2005 21:44

Quote:
Originally Posted by Maniaduvelke
Goe bezig moat!!! :wink:

mercikes he collega...

Kevin20v 28-03-2005 21:54

Echt helemaal super!! en die vlag is inderdaad ook mooi, beter dan die strakke blokken :biggrin: ben echt heel benieuwd naar het eindresultaat met de velgen!! :cool:

oldschool_lover 28-03-2005 22:03

Hij is Master Pimping........paar dikke wielen en hij is af.

Gert 28-03-2005 22:21

Hey MR T !!

Ga m eens verlagen ;)

Had niks anders van je verwacht eigenlijk .. gaat goed in het zuiden :D

sjef 29-03-2005 06:43

1 woord top.

Melvin 29-03-2005 07:11

idd SUPER!!!

niet te geloven zeg!! begonnen met een t2a of t2b??

Rico 29-03-2005 08:21

na al die lofbetuigingen een kritische noot:

Ik ben voor restauratie en voor origineel. Wat dat betreft scoort deze bus maar op 1 punt bij mij. Ik ben niet zo te spreken over zo'n strakke voorkant van een bus. het originele is er helemaal af, sterker nog, je krijgt iets totaal anders, iets wat ik niet meer met een mooie oude vw bus kan vergelijken.

Succes met je bus, maar ik vind hem niet zo mooi!

Titi-Stengeleir 29-03-2005 08:27

Ben begonnen van een T2b van 1978... :tongue:

Titi-Stengeleir 29-03-2005 08:30

Quote:
Originally Posted by Gert
Hey MR T !!

Ga m eens verlagen ;)

Had niks anders van je verwacht eigenlijk .. gaat goed in het zuiden :D

Hey Gertje

Had je gezegd dat ik weer eens iets speciaals wou maken he, denk dat het goed aan het lukken is, niet??!! :biggrin: :biggrin:

Titi-Stengeleir 29-03-2005 08:36

Quote:
Originally Posted by Rico
na al die lofbetuigingen een kritische noot:

Ik ben voor restauratie en voor origineel. Wat dat betreft scoort deze bus maar op 1 punt bij mij. Ik ben niet zo te spreken over zo'n strakke voorkant van een bus. het originele is er helemaal af, sterker nog, je krijgt iets totaal anders, iets wat ik niet meer met een mooie oude vw bus kan vergelijken.

Succes met je bus, maar ik vind hem niet zo mooi!


Ik ben het met je eens wat het originele betreft, maar daarvoor heb ik mijn pick upje van 1958 he...die ga ik tot origineel restaureren(next project)
De bedoeling van de t2 was met iets speciaals, eens iets anders buiten te komen. :tongue: :tongue:
Alvast bedankt voor de commentaar :wink:

Melvin 29-03-2005 08:39

nu zie je geen verschil meer tussen een t2a/b ofwel? de kenners misschien nog wel?

want zo'n bus is eigenlijk ook wel een droom voor mij :P

ska1958 29-03-2005 09:09

So vette look! Primer en zw-w geblokt zijn altijd goed!

Titi-Stengeleir 29-03-2005 09:15

Quote:
Originally Posted by MellyVille
nu zie je geen verschil meer tussen een t2a/b ofwel? de kenners misschien nog wel?

want zo'n bus is eigenlijk ook wel een droom voor mij :P

jaja er zijn nog verschillen: de tankdop, wielkasten voor bvb
Maar in dit project kunnen die verschillen mij eigenlijk weinig schelen, het geheel oogt goed, das al wat telt!!!

SplitBien 29-03-2005 09:33

Quote:
Originally Posted by Titi-Stengeleir
voor te beginnen chroom 356 wielen in 4,5 en 5,5 en daarna chroom empi sprintstars


hehehe hetzelfde als mij, alleen ik begin met 356 wielen en wil eindigen met randars, liefste 17inch.... :D

Titi-Stengeleir 29-03-2005 09:55

Quote:
Originally Posted by Sabine_Bug
hehehe hetzelfde als mij, alleen ik begin met 356 wielen en wil eindigen met randars, liefste 17inch.... :D


Dat is wat ze noemen..."EEN VROUW MET SMAAKT"...Amaaai :wink: :biggrin:

manijack 29-03-2005 16:40

Hoe zeggen ze dat ook al weer bij top gear??
He's sub zero???
Echt super cool :cool:

Rico 29-03-2005 17:06

Quote:
Originally Posted by MellyVille
nu zie je geen verschil meer tussen een t2a/b ofwel? de kenners misschien nog wel?


kijk maar naar de luchthappers aan de achterkant van de bus, die zijn ronder dan die van een T2b

vwcrewcab 30-03-2005 00:02

Quote:
Originally Posted by MellyVille
nu zie je geen verschil meer tussen een t2a/b ofwel? de kenners misschien nog wel?

want zo'n bus is eigenlijk ook wel een droom voor mij :P



Bumpers, logo, knipperlichten, steek velgen (bij oude T2a),!!!

vwcrewcab 30-03-2005 00:04

Hoever is je bus nu naar beneden gegaan???

Titi-Stengeleir 30-03-2005 07:51

Quote:
Originally Posted by vwcrewcab
Hoever is je bus nu naar beneden gegaan???


In cm weet ik niet juist...achteraan 3 tanden na veel knutselwerk... :eek: :eek:
en voorraan heb ik nog 4 tanden over en ga ik nog dropped spindels steken van bij slammedpanel...Dus hoeveeel weet ik niet, maar het zal genoeg zijn denk ik :biggrin: :biggrin: :biggrin:

vwcrewcab 30-03-2005 08:18

Quote:
Originally Posted by Titi-Stengeleir
In cm weet ik niet juist...achteraan 3 tanden na veel knutselwerk... :eek: :eek:
en voorraan heb ik nog 4 tanden over en ga ik nog dropped spindels steken van bij slammedpanel...Dus hoeveeel weet ik niet, maar het zal genoeg zijn denk ik :biggrin: :biggrin: :biggrin:



Respect!!!! :biggrin:

Ik dacht wel eens gehoort te hebben dat als je achterkant 1 tand laat zakken dat hij dan ongeveer 10 cm zakt, maar dat zal dan wel niet helemaal waar zijn, anders zou jou bus 30 cmmlager hangen vanachteren :biggrin:

Ben benieuwd hoe het eruit ziet met die spindles!!!

Titi-Stengeleir 30-03-2005 08:42

Quote:
Originally Posted by vwcrewcab
Respect!!!! :biggrin:

Ik dacht wel eens gehoort te hebben dat als je achterkant 1 tand laat zakken dat hij dan ongeveer 10 cm zakt, maar dat zal dan wel niet helemaal waar zijn, anders zou jou bus 30 cmmlager hangen vanachteren :biggrin:

Ben benieuwd hoe het eruit ziet met die spindles!!!


Zal vanavond een foto voor en na online zetten, dan kan je vergelijken :tongue:

krukab 30-03-2005 08:44

één buitentand is (afhankelijk van het soort torsiestaaf) tussen de 7 en 9cm verlaging.
bij 2 buitentanden hangt je bus achter al tegen de eindstoppen aan,en zit je springplate op de bovenste nokjes klem.
bij 3 tanden zul je serieus de flex moeten pakken,en ook je handremkabels en aandrijfassen zullen het zwaar krijgen.
(om over het negatief gaan staan van het achterwiel maar te zwijgen)

ff ter informatie,ik rij dagelijks met mijn 77'er pano (achter 1 buitentand verlaagd),
en 1x in de 2 á 3 jaar gaat er weer een setje homokineten naar god :frown:

Titi-Stengeleir 30-03-2005 08:48

Quote:
Originally Posted by kruk@b
één buitentand is (afhankelijk van het soort torsiestaaf) tussen de 7 en 9cm verlaging.
bij 2 buitentanden hangt je bus achter al tegen de eindstoppen aan,en zit je springplate op de bovenste nokjes klem.
bij 3 tanden zul je serieus de flex moeten pakken,en ook je handremkabels en aandrijfassen zullen het zwaar krijgen.
(om over het negatief gaan staan van het achterwiel maar te zwijgen)

ff ter informatie,ik rij dagelijks met mijn 77'er pano (achter 1 buitentand verlaagd),
en 1x in de 2 á 3 jaar gaat er weer een setje homokineten naar god :frown:


Weet ik, ben met iemand bezig om de aandrijfassen in te korten... :eek: :eek:
Wat de 3 tanden betreft, eindstoppen heb ik niet meer en om de aandrijfassen vrij spel te kunnen geven heb ik een halve cirkel uit het chasis moeten slijpen en daar een halve buis ingelast...
Hieruit is dus duidelijk op te maken dat ik hiermee nt dagelijks ga rijden.. :D :D :D

Adriaan 30-03-2005 09:40

Ik blijf erbij,




Niets dan Lof over deze bus! :tongue:

Rico 30-03-2005 09:54

Quote:
Originally Posted by Titi-Stengeleir
Weet ik, ben met iemand bezig om de aandrijfassen in te korten... :eek: :eek:
Wat de 3 tanden betreft, eindstoppen heb ik niet meer en om de aandrijfassen vrij spel te kunnen geven heb ik een halve cirkel uit het chasis moeten slijpen en daar een halve buis ingelast...
Hieruit is dus duidelijk op te maken dat ik hiermee nt dagelijks ga rijden.. :D :D :D


oef oef oef, mijn vraag is bijna: kan je er ooit nog mee rijden?
hoe zit het met apk? gaat dat ooit nog lukken?

Titi-Stengeleir 30-03-2005 10:22

Quote:
Originally Posted by Rico
oef oef oef, mijn vraag is bijna: kan je er ooit nog mee rijden?
hoe zit het met apk? gaat dat ooit nog lukken?


Zeker en vast dat hij gaat rijden...zo maar dom zijn anders hé :confused:
APK?!! In België kan je een éénmalige oldtimerkeuring laten uitvoeren en dan is alles ok...
;)

krukab 30-03-2005 10:37

Quote:
Originally Posted by Titi-Stengeleir
In België kan je een éénmalige oldtimerkeuring laten uitvoeren en dan is alles ok...


Das waar ook ... één Europa of niet,ieder land kent nog steeds z'n eigenaardigheden wat betreft voertuigkeuringen :frown:

Wel "leuk" om te zien dat je je bus -á la KCW- zo laag kunt krijgen,en dat "driveability" niet op de 1e plaats komt ;)

Titi-Stengeleir 30-03-2005 11:15

Quote:
Originally Posted by kruk@b
Das waar ook ... één Europa of niet,ieder land kent nog steeds z'n eigenaardigheden wat betreft voertuigkeuringen :frown:

Wel "leuk" om te zien dat je je bus -á la KCW- zo laag kunt krijgen,en dat "driveability" niet op de 1e plaats komt ;)


Tis de bedoeling om is op te vallen en een promobus te maken voor Retro en VWMania... :cool: :cool:
Dus ja, mooi uithangbord, niet??! :p

Titi-Stengeleir 30-03-2005 19:31

Quote:
Originally Posted by vwcrewcab
Respect!!!! :biggrin:

Ik dacht wel eens gehoort te hebben dat als je achterkant 1 tand laat zakken dat hij dan ongeveer 10 cm zakt, maar dat zal dan wel niet helemaal waar zijn, anders zou jou bus 30 cmmlager hangen vanachteren :biggrin:

Ben benieuwd hoe het eruit ziet met die spindles!!!


Zoals daarstraks gezegd: de foto VOOR:



All times are GMT +1. The time now is 06:51.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.