Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   iemand ervaring met inbouw G60 ? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=93862)

Scirocco_1600 27-12-2011 17:35

iemand ervaring met inbouw G60 ?
 
hallo ,

heeft er iemand ervaring met het inbouwen van een 1.8 8v G60 ?

de punten waar ik het meest op letten .

ik heb een complete blok + kabelboom + intercooler enz .

ik ben er mij van bewust dat het motorsteun moet aangepast worden aan de distributiezijde ( is al gebeurt + gemonteert )

ook dat de remmerij en de brandstofpomp moeten aangepast worden .


maar zitter nog addertjes onder het gras ? zaken waar ik zeker op moet letten ?

greets nicky

Hannibal65 27-12-2011 17:49

Motorsteun aanpassen??? Of was een 1.1 of 1.3?
Brandstofpomp hoeft niet aangepast te worden.
En wat voor een versnellingsbak zit er bij?

Gr. Han

EelcoB 27-12-2011 18:18

Hoe zit het trouwnes in hoeverre je kabelboom aan moet passen? Wat moet je aansluiten en doen jullie dat op je orriginele golf 1 zekeringkast?

Want ik heb bij mijn TDi heel de kabelboom omgesoldeerd.

Scirocco_1600 27-12-2011 18:21

Quote:
Originally Posted by Hannibal65
Motorsteun aanpassen??? Of was een 1.1 of 1.3?
Brandstofpomp hoeft niet aangepast te worden.
En wat voor een versnellinsbak zit er bij?

Gr. Han


is een 1.8 . geen 1.3 .

originele motorsteun van golf 1 past niet toch ?
voorbeeld foto . ( aangepaste golf 1 g60 steunen )





versnellingsbak wordt een 020 Gti bak ( maar met korte eindoverbrenging 4.4 en een tandwielsper ) ligt nieuw klaar van toen ik stopte met de autocross .

EelcoB 27-12-2011 18:23

Die steunen hebt je nodig ja.

Morretjes4 27-12-2011 18:28

Kabelboom van de motor moet je (de nieuwer type hebben 7 kabels met 2 stekkers of oudere types 6 kabels in 1 stekker die naar de digifant gaan) relais 32 op positie twee op de zekeringkast voor benzine pomp beetje knutselen en knallen. Motor steunen recht op de originela plaat zoals bij de 1.8 zit plaat maken met een nieuwe steun. met een 02A bak baksteunen er op zetten. Verder een klein kunsje wel goed rekening houden met de geschakelde draad voor de computer. Deze moet ook spanning bij starten.

Scirocco_1600 27-12-2011 18:36

Quote:
Originally Posted by Morretjes4
Kabelboom van de motor moet je (de nieuwer type hebben 7 kabels met 2 stekkers of oudere types 6 kabels in 1 stekker die naar de digifant gaan) relais 32 op positie twee op de zekeringkast voor benzine pomp beetje knutselen en knallen. Motor steunen recht op de originela plaat zoals bij de 1.8 zit plaat maken met een nieuwe steun. met een 02A bak baksteunen er op zetten. Verder een klein kunsje wel goed rekening houden met de geschakelde draad voor de computer. Deze moet ook spanning bij starten.



ik was eigenlijk van plan om de volledige kabelboom + zekeringkast van de G60 nu voorlopig los te monteren in de motorruimte , eigenlijk met 2 zekeringkasten werken voor een proefdraai ...... echter weet ik niet in welke staat de motorblok is . Deze heb ik namelijk los gekocht de man beloofde mij dat er niets aan was , en dat alles compleet was . eenmaal ik thuis kwam en alles doorzocht kwam ik tot de constatatie dat de motorkabelboom te kort was , dus ik bellen naar die gast maar hij wilde niet meer opnemen , dus daarom zou ik voorlopig willen opstarten met 2 zekeringkasten en daarna als de motor flink zijn best doet , over te stappen naar 1 zekeringskast .

Hannibal65 27-12-2011 18:52

Met een standaard GTI bak of een 16v Scirocco bak hoef je geen enkele motorsteun aan te passen.
Heb er jaren probleemloos gereden...
Van de originele G60 motor kabelboom heb je maar een paar draden nodig om het spul draaiend te krijgen en je kunt je originele zekeringskast behouden.

Scirocco_1600 27-12-2011 18:59

Quote:
Originally Posted by Hannibal65
Met een standaard GTI bak of een 16v Scirocco bak hoef je geen enkele motorsteun aan te passen.
Heb er jaren probleemloos gereden...
Van de originele G60 motor kabelboom heb je maar een paar draden nodig om het spul draaiend te krijgen en je kunt je originele zekeringskast behouden.



dat dacht ik ergens gelezen te hebben dat een originele GTI of 16v bak hun best doen op een G60 .

weet je toevallig ook welke draadjes ? zou mij een stuk vlugger vooruit helpen :) ( eventueel met foto , dat zou ideaal zijn :p )

Hannibal65 27-12-2011 19:08

Quote:
Originally Posted by Scirocco_1600
dat dacht ik ergens gelezen te hebben dat een originele GTI of 16v bak hun best doen op een G60 .

weet je toevallig ook welke draadjes ? zou mij een stuk vlugger vooruit helpen :) ( eventueel met foto , dat zou ideaal zijn :p )



Check http://www.gti-g60.nl/ onder het kopje "Allerlei"

Ik zou je zo niet kunnen vertellen hoe ik het gedaan heb, dat zou ik eerst weer even moeten uitzoeken.
Bovenstaande link kan je aardig op weg helpen.

Scirocco_1600 27-12-2011 19:19

oke , alvast bedankt :) dat wordt knutselen :)

welly240bhp 27-12-2011 21:46

Quote:
Originally Posted by Hannibal65
Motorsteun aanpassen??? Of was een 1.1 of 1.3?
Brandstofpomp hoeft niet aangepast te worden.
En wat voor een versnellingsbak zit er bij?

Gr. Han


Wat is het verschil tussen de carrosserie van een 1.1 en een 1.6?
Zit de ophanging van de motorsteunen op een andere plaats dan?

Scirocco_1600 27-12-2011 22:27

Quote:
Originally Posted by welly240bhp
Wat is het verschil tussen de carrosserie van een 1.1 en een 1.6?
Zit de ophanging van de motorsteunen op een andere plaats dan?


als ik mij niet vergis zit aan de kant van de distributieriem het motorsteun van een 1.1 ( alle smallblocks) meer naar voren omdat de motor naar voren leunt en van de 1.5 tot 2.0 ( bigblocks ) licht de motor naar achter , dan hangt de motorsteun meer langsachter aan de chasiesbalk . Verbeter mij als ik fout ben , heb nog nooit een 1.1 of 1.3 gehad :) enkel 1.6 en 1.8 :)

carbreaker de autosloper 27-12-2011 22:33

en een deukje in de rechter carrosserie balk drukken voor de spanner van de g lader

Ibiz@ke 28-12-2011 00:29

op mijn topic vind je al wel wat pics en ook foto's van onderdelen
ken er zeker niet alles van,maar mss vind je al wat info

Inzake je blok,je kan hem er inhangen en kijken wat het geeft,maar ik zou hem zoiezo eens opengooien en nieuwe dichtingen geven,dan zie je ook welk vlees je in de pan hebt

inzake intercooler---> eentje van mercedes sprinter past perfect tussen de lichten in

Mss ook even duidelijk aangeven van welke basis je vertrekt?

Hannibal65 28-12-2011 08:17

Quote:
Originally Posted by carbreaker de autosloper
en een deukje in de rechter carrosserie balk drukken voor de spanner van de g lader


Dat hoeft nog niet eens, er is wel speling.

Scirocco_1600 28-12-2011 17:45

inderdaad , ik had de motor al eens in een golf 1 voor de autocross gehangen en motor paste toen ook in de carrosserie zonder dat ik ergens iets moest aanpassen .

natuurlijk wordt de motor eerst draaiend gemaakt en daarna pas vernieuwd .

vwmk2driver 28-12-2011 18:04

Ik zou die 4.4 eind vertraging er maar niet in zetten, tenzij je 100km\u wilt gaan rijden met 4500 toeren.

met die eind vertraging is je g lader binnen notime versleten denk ik zo.

origineel g60 heeft al 3.4, ik zou een 3.6 in je 020 plaatsen ( als je die niet al hebt)

als je een 020 bak plaatst, dan is het volgens mij piece of cake, bak steunen/ koppeling en schakelstangen kun je dan al behouden.

Jelle-Mk1G60 28-12-2011 18:28

Ik heb momenteel een g60 in de mk1 hangen zonder de chassisnummer aan te passen maar vind het toch maar heel nipt aan de distributiezijde. Ik heb me laten vertellen dat er speciale steunen zijn ontwikkelt om g60 in mk1 te hangen zonder je de chassisbalk hoeft aan te passen. Iemand daar meer over? Dus met de 02a geschakelde g60 boite.

Mvg jelle

Scirocco_1600 28-12-2011 18:52

Quote:
Originally Posted by Jelle-Mk1G60
Ik heb momenteel een g60 in de mk1 hangen zonder de chassisnummer aan te passen maar vind het toch maar heel nipt aan de distributiezijde. Ik heb me laten vertellen dat er speciale steunen zijn ontwikkelt om g60 in mk1 te hangen zonder je de chassisbalk hoeft aan te passen. Iemand daar meer over? Dus met de 02a geschakelde g60 boite.

Mvg jelle


die steunen ? al ik mij niet vergis staan ze hier iets meer naar boven op foto .... do not shoot me if i'm wrong ... :screwy:

Scirocco_1600 28-12-2011 18:55

die 4.4 zit trouwens op een GTI bak 4 versnelling ( 5 is er uitgebleven ) bak was gemaakt om op een atmosferische 2.0 8v ( op webers ) te functioneren voor de autocross . maar deze komt er niet meer op ..... te bang dat deze breekt :) het zooitje heeft wel aardig wat pleuros gekost . waarom de keuze 020 , om de snelle inbouw te doen , zou graag binnen een week of 2 leven in de motor horen .... eenmaal dat ik weet dat de motor zijn ding doet zal ik wel zien wat er allemaal aangepast wordt . het hoeft geen racemonster worden , enkel wil ik ervaren hoe een G60 rijdt :) en aangezien ik het motorblok toch liggen had ? ....

Scirocco_1600 28-12-2011 19:02

Net iets handigs en leuks gevonden ..... Maaar ? is dit juiste , zou mij een hele hoop zoek werk sparen .

zoja ? wat wil CLT , IAC ( ISV) zeggen ?



Ibiz@ke 28-12-2011 22:56

IAT+Copot= potentiometer,deze sonde komt op de buis van je aanzuigbrug naar je intercooler

ISV=toerentalregelapparaat=dan dun buisje dat op je kleppendeksel ligt

benamingen zien er mij vrij correct uit hoor
ikzelf ben nu met de kabelboom bezig,dus bedankt zou ik zo zeggen haha

vwmk2driver 28-12-2011 23:05

Quote:
Originally Posted by Scirocco_1600
die 4.4 zit trouwens op een GTI bak 4 versnelling ( 5 is er uitgebleven ) bak was gemaakt om op een atmosferische 2.0 8v ( op webers ) te functioneren voor de autocross . maar deze komt er niet meer op ..... te bang dat deze breekt :) het zooitje heeft wel aardig wat pleuros gekost . waarom de keuze 020 , om de snelle inbouw te doen , zou graag binnen een week of 2 leven in de motor horen .... eenmaal dat ik weet dat de motor zijn ding doet zal ik wel zien wat er allemaal aangepast wordt . het hoeft geen racemonster worden , enkel wil ik ervaren hoe een G60 rijdt :) en aangezien ik het motorblok toch liggen had ? ....


Ik snap je verhaal over de auto cross, maar zon bak is echt niet geschikt voor een g60 motor. dat was wat ik je wilde vertellen! ;)
Het hele effect van de druk vulling met zon bak raakt er uit, jij gaat straks 100 km in zun 4 rijden met een 4.4 eind vertraging, hoeveel toeren denk je dat je motor dan draaid ? vermoedelijk rond de 6000 toeren met 195 50 15 banden. g60 rijd het mooist van onderuit de toeren 1500 tot 3500.

verder moet 2 weken makkelijk te doen zijn, :thumbup:

Ibiz@ke 28-12-2011 23:32

dit zijn de platte riemsteunen om meer spatie te geven aan je chassisbalk

http://www.ebay.de/itm/VW-G60-Rieme...ht_344 2wt_905

Jelle-Mk1G60 28-12-2011 23:43

Quote:
Originally Posted by Ibiz@ke
dit zijn de platte riemsteunen om meer spatie te geven aan je chassisbalk

http://www.ebay.de/itm/VW-G60-Rieme...ht_344 2wt_905


Ik had het telaat gezien :p bedankt voor de link.
Maar er was hier toch iemand op het forum die ze ook zelf maakte en verkoopt?

Scirocco_1600 29-12-2011 12:25

Quote:
Originally Posted by Ibiz@ke
IAT+Copot= potentiometer,deze sonde komt op de buis van je aanzuigbrug naar je intercooler

ISV=toerentalregelapparaat=dan dun buisje dat op je kleppendeksel ligt

benamingen zien er mij vrij correct uit hoor
ikzelf ben nu met de kabelboom bezig,dus bedankt zou ik zo zeggen haha



okej :) dan zijn we beide geholpen :)

die IAT + copot : had ik ook ondertussen door ( nu enkel nog een nieuwe potentiometer kopen :) heb ik te kort .

die ISV : helpt me een stuk meer vooruit :)

Scirocco_1600 29-12-2011 12:26

Quote:
Originally Posted by vwmk2driver
Ik snap je verhaal over de auto cross, maar zon bak is echt niet geschikt voor een g60 motor. dat was wat ik je wilde vertellen! ;)
Het hele effect van de druk vulling met zon bak raakt er uit, jij gaat straks 100 km in zun 4 rijden met een 4.4 eind vertraging, hoeveel toeren denk je dat je motor dan draaid ? vermoedelijk rond de 6000 toeren met 195 50 15 banden. g60 rijd het mooist van onderuit de toeren 1500 tot 3500.

verder moet 2 weken makkelijk te doen zijn, :thumbup:


inderdaad , snap wat je bedoelt :) .
dacht ik ook , denk dat de kabelboom mij het meest zal afremmen .

Scirocco_1600 29-12-2011 18:53

volgens mijn elektrische schema's zijn alle elektrische componenten aangesloten op mijn motor .

Scirocco_1600 29-12-2011 19:35

ik had nog een een paar vraagjes ?

wat hoort hier te zitten ?






Hmm Toevoer benzine ?



leiding die van de remservo komt ? ....


Hannibal65 29-12-2011 21:13

Op die benzinedrukregelaar komt een onderdrukslang die naar 1 van de aansluitingen die achter op de het gasklephuis zitten..als ik het goed heb.
Die 2e wordt met de 1 meter lange onderdrukslang op het regelapparaat aangesloten.
Die aansluiting voor op het inlaatspruitstuk moet ik ff weer opzoeken....
Die andere aan de achterkant is inderdaad voor de rembekrachtiger.

Scirocco_1600 31-12-2011 09:46

had nog een vraagje ? hoe zit het met de onstekingsmodule ? lijkt me vrij logisch dat er eentje aanwezig hoeft te zijn maar zoals op de foto (hieronder ) staat deze nergens vermeld , en ook vindt ik de fische in mijn kabelboom niet terug .....



De Pul 31-12-2011 09:54

coil[groen] gaat naar de bobine,het 3polige stekkertje waar hall bijstaat komt op de verdeler,geen losse module aanwezig.

Scirocco_1600 31-12-2011 10:08

Quote:
Originally Posted by De Pul
coil[groen] gaat naar de bobine,het 3polige stekkertje waar hall bijstaat komt op de verdeler,geen losse module aanwezig.



aah :) nu lijkt me alles duidelijk . aangezien er ook een fische voorzien is voor een losse module .... is dit dan bij sommige G60 met losse module en bij andere zonder module ? want bij de onderdelenboer kan ik een module los krijgen van een G60 .

De Pul 31-12-2011 10:16

geen idee wat een fische is?

Scirocco_1600 31-12-2011 10:20

Quote:
Originally Posted by De Pul
geen idee wat een fische is?


Aansluitstekker :) .

Scirocco_1600 31-12-2011 10:21

Quote:
Originally Posted by Hannibal65
Op die benzinedrukregelaar komt een onderdrukslang die naar 1 van de aansluitingen die achter op de het gasklephuis zitten..als ik het goed heb.
Die 2e wordt met de 1 meter lange onderdrukslang op het regelapparaat aangesloten.
Die aansluiting voor op het inlaatspruitstuk moet ik ff weer opzoeken....
Die andere aan de achterkant is inderdaad voor de rembekrachtiger.


iets leuks gevonden :)


De Pul 31-12-2011 10:26

Quote:
Originally Posted by Scirocco_1600
Aansluitstekker :) .

okay,waar zie jij de aansluitstekker zitten voor de module?ik heb hier naast me een compleet digifant systeem liggen van mijn gti,kabelboom is dezelfde als op jouw plaatje?

Hannibal65 31-12-2011 10:31

Quote:
Originally Posted by De Pul
okay,waar zie jij de aansluitstekker zitten voor de module?ik heb hier naast me een compleet digifant systeem liggen van mijn gti,kabelboom is dezelfde als op jouw plaatje?


Met die module bedoelt hij waarschijnlijk het regelapparaat en dat is die brede stekker.

De Pul 31-12-2011 10:35

Quote:
Originally Posted by Hannibal65
Met die module bedoelt hij waarschijnlijk het regelapparaat en dat is die brede stekker.

dat lijkt me toch duidelijk?ik denk dat ie bedoelt of er net als bij de oude mono-motronics een losse ontsteekmodule is geplaatst?


All times are GMT +1. The time now is 02:21.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.