Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   (SPOED) Mk3 GTI Remmerij op een GT-TDI past dat? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=93865)

kaantjee 27-12-2011 17:52

(SPOED) Mk3 GTI Remmerij op een GT-TDI past dat?
 
Hey mede forummers,

Ik heb een Golf Mk2 met een Golf Mk3 GT-TDI (110PK AFN) Motor.
Ook de remmerij voor is van een Golf Mk3, incl. de naven etc..

Nou wil ik mijn remmen upgraden naar GTI met steek van 5x100, past dit zomaar? Kan ik gewoon de remmen, klauwen, naven en schijven overzetten van de GTI naar mijn TDI?

De Aandrijfas diameter moet 22mm zijn, zowel van de GTI als de TDI, maar de spiebanen en lengte, komen deze ook uit?

Met andere woorden: Als ik de complete voornaaf pak, past mijn aandrijfas gewoon in de naafgat?

Groeten,
en alvast harstikke bedankt, voordat ik er zelf achter ga komen.. :thumbup:
Kaantjee..

Fastboelm 09-01-2013 17:48

Quote:
Originally Posted by kaantjee
Hey mede forummers,

Ik heb een Golf Mk2 met een Golf Mk3 GT-TDI (110PK AFN) Motor.
Ook de remmerij voor is van een Golf Mk3, incl. de naven etc..

Nou wil ik mijn remmen upgraden naar GTI met steek van 5x100, past dit zomaar? Kan ik gewoon de remmen, klauwen, naven en schijven overzetten van de GTI naar mijn TDI?

De Aandrijfas diameter moet 22mm zijn, zowel van de GTI als de TDI, maar de spiebanen en lengte, komen deze ook uit?

Met andere woorden: Als ik de complete voornaaf pak, past mijn aandrijfas gewoon in de naafgat?

Groeten,
en alvast harstikke bedankt, voordat ik er zelf achter ga komen.. :thumbup:
Kaantjee..



kort gezegt NEE past niet
Fusee's , splains van de buitenste homokineten is anders

neem VR6 eerste generatie klauwen + blokken( 280mm )
schijven van een golf 2 G60 280mmx22mm 4x100
past plug en play

Gijs 09-01-2013 23:15

Quote:
Originally Posted by Fastboelm
schijven van een golf 2 G60 280mmx22mm 4x100
past plug en play

Dan blijft ie bij 4x100 ;) Golf 3 GTI/VR6 schijven monteren dus :)

Fastboelm 10-01-2013 17:26

Quote:
Originally Posted by Gijs
Dan blijft ie bij 4x100 ;) Golf 3 GTI/VR6 schijven monteren dus :)


dan moet je de hele vooras aanpassen ( voor 5 x 100 )

draagarmen die zijn anders + de fuseekogels ook
fusee's incl naven
aandrijfassen ( van een GTI/VR6 passen dan gewoon )
schijven
klauwen + blokken
stabilisator

golf mkII 16v 10-01-2013 21:57

Fussee van de latere 16v of de G60 gebruiken
Dan de wielnaaf van de golf 3 [5x100]daar in zetten met een nieuw lager
De buitenste homokineet ook over zetten
Remklauwen en rembloksteun

kaantjee 11-01-2013 15:19

Ondertussen allang voorzien van Mk3 GT remmerij rondom.. :P

4x100 rondom met 9jx16 velgen en schijven achter.. ;)

indewarre 13-01-2013 00:59

haha beetje laat idd jammer voor je het past nl. wel rijd met 288er op g3 normaal onderstel dus ook passend op g2. alleen plaatje aan fuseekogel iets opboren. :thumbup:

kaantjee 13-01-2013 16:32

Quote:
Originally Posted by indewarre
haha beetje laat idd jammer voor je het past nl. wel rijd met 288er op g3 normaal onderstel dus ook passend op g2. alleen plaatje aan fuseekogel iets opboren. :thumbup:

Hoefde niet, ik heb ook mk3 draagarmen er ondergehad toen en nu de complete subframe :tongue:

indewarre 19-01-2013 23:13

plus onderstel? en 288!

kaantjee 08-02-2013 01:50

Quote:
Originally Posted by indewarre
plus onderstel? en 288!

Ietsjes groter staat nu in de planning.. :screwy:







Maar voorlopig eventjes op de Mk3 GT remmerijtjes door kachelen tot de auto gespoten is etc.. :D


indewarre 08-02-2013 09:06

wat zij dat voor klauwen?

kaantjee 08-02-2013 14:53

Quote:
Originally Posted by indewarre
wat zij dat voor klauwen?

Audi A8 3.7 V8, 2Pots & 4 blokken per klauw :thumbup:

indewarre 08-02-2013 15:13

Hoe maak je die pas?

kaantjee 09-02-2013 01:20

Quote:
Originally Posted by indewarre
Hoe maak je die pas?

Met tie-wraps :cool:

kaantjee 09-02-2013 01:21

lol, nee grapje..

Ben ik nog niet over uit, heb jij een advies oid misschien?

EelcoB 11-02-2013 17:58

zal wel adapter op maat worden. en leidingen op maat etc..

kaantjee 12-02-2013 23:03

Quote:
Originally Posted by EelcoB
zal wel adapter op maat worden. en leidingen op maat etc..


Vandaar mijn vraag om advies: Adapters op maat laten maken? Of kijken naar andere klauwen die wel plug&play zijn, maar wel per se 314mm.

Hoe veel kosten custom adapters en waar kan ik ze laten maken?l

En welke remmen zijn allemaal tussen 315~305mm? Die plug&play zijn op Mk3 naven.. Steek is altijd wel omboorbaar.

indewarre 13-02-2013 12:35

je kunt naven/fusees nemen van 288'er vr6 syncro/gti tdi en hier met een adapter voor 312 schijven en klauwen van een audi s3. adapter is te bestellen op http://www.ebay.de/itm/Golf-Vr6-16V...=item337eafb21e

kaantjee 13-02-2013 13:50

Quote:
Originally Posted by indewarre
je kunt naven/fusees nemen van 288'er vr6 syncro/gti tdi en hier met een adapter voor 312 schijven en klauwen van een audi s3. adapter is te bestellen op http://www.ebay.de/itm/Golf-Vr6-16V...=item337eafb21e

Waarom de Naven/Fusees van een 288'er?

Voldoen de 256mm GT naven niet? Want ten eerste kom ik niet uit met de aandrijfas en ten tweede veranderd mijn steek, op beide gevallen zit ik niet te wachten eigenlijk.. :confused:

indewarre 13-02-2013 14:50

je hebt toch aandrijfassen van de gti tdi? en de steek blijft 5*100 de s3 heeft dit ook (eerste types)

kaantjee 17-02-2013 12:44

Quote:
Originally Posted by indewarre
je hebt toch aandrijfassen van de gti tdi? en de steek blijft 5*100 de s3 heeft dit ook (eerste types)

Ik heb geen GTI TDI, maar een TDI mk2 met GT remmen/naven rondom, maar toen had ik maar iets van 180PK ofzo, plan is nu richting de 280 te gaan en dus heb wel serieuzere remmetjes nodig dan dit.. :D

indewarre 17-02-2013 13:20

je hebt dus nu 4*100? hmmzzz denk als je groter wilt moet je sowiezo andere velgen hebben 288er klauwen passen net in 15 inch heb je nog een milimeter of 2 over ( heb ik ook met de wintervelgen). waarom dan geen naven van 288? deze zitten op de gti/tdi en vr6 syncro dan kun je naar 312 en dan 16 inch 5*100

kaantjee 18-02-2013 16:31

Quote:
Originally Posted by indewarre
je hebt dus nu 4*100? hmmzzz denk als je groter wilt moet je sowiezo andere velgen hebben 288er klauwen passen net in 15 inch heb je nog een milimeter of 2 over ( heb ik ook met de wintervelgen). waarom dan geen naven van 288? deze zitten op de gti/tdi en vr6 syncro dan kun je naar 312 en dan 16 inch 5*100

Nee, ik wil per se 4*100 behouden, voorlopig igg.

Dus naven van 288 gaat 'm niet worden jammer genoeg. Dat is 5*100.

More advice? De A8 remmen gaan dan maar de bingo in, ik wil iets wat een stuk meer en eerder plug & play zijn.. :thumbup:

indewarre 18-02-2013 17:30

hiermee kun je naar porsche klauwen en 280er schijven 4x100
http://www.ebay.de/itm/VW-Golf-Corr...=item337f0c4895

kaantjee 20-02-2013 00:07

Quote:
Originally Posted by indewarre
hiermee kun je naar porsche klauwen en 280er schijven 4x100
http://www.ebay.de/itm/VW-Golf-Corr...=item337f0c4895

Is net te klein, ik wil toch echt een schijf wat 315~305mm in diameter is.
Dat het niet de steek heeft, kan nog omgeboord worden, mij gaat het er om dat ik een klauw vind wat ik er bwv op kan schroeven of dmv adapters

kaantjee 01-03-2013 01:42

Okee, ik heb nu Seat Leon Cupra remmerij gevonden op Marktplaats waar ik interesse in heb en contact met de verkoper:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...m-schijven.html

Passen deze zonder al te veel problemen op mijn Mk3 GT Fusees? En dan bedoel ik mee dat de schijf niet te diep komt zoals de A8 schijven waardoor hij tegen de bevestiging v.d. klauw komt? En komen de bevestigingen v.d. klauw overeen met de bevestigingen op de fusee?

Dat de steek 5x100 is op de vooras is niet zo'n groot probleem, dat is omboorbaar, maar hoe zit het met de achterschijven?

Kan ik de achterschijven ook laten omboren of moet ik andere schijven nemen? En de achterrem klauwen; passen deze gewoon 1 op 1 op de originele bevestiging punten? De aansluitingen doet me minder, er komen sowieso nieuwe leidingen onder.

Thanks!

indewarre 01-03-2013 09:11

volgens mij dit is het zelfde verhaal als ik je eerst al verteld had. met die adapters en naar s3 klauwen. volgens mij past dit niet op je fusee's, alleen met 288er fusee's

heb je nog gevraagd waar de klauwen orgineel afkomen?

Spierings 01-03-2013 19:21

Quote:
Originally Posted by kaantjee
Okee, ik heb nu Seat Leon Cupra remmerij gevonden op Marktplaats waar ik interesse in heb en contact met de verkoper:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...m-schijven.html

Passen deze zonder al te veel problemen op mijn Mk3 GT Fusees? En dan bedoel ik mee dat de schijf niet te diep komt zoals de A8 schijven waardoor hij tegen de bevestiging v.d. klauw komt? En komen de bevestigingen v.d. klauw overeen met de bevestigingen op de fusee?

Dat de steek 5x100 is op de vooras is niet zo'n groot probleem, dat is omboorbaar, maar hoe zit het met de achterschijven?

Kan ik de achterschijven ook laten omboren of moet ik andere schijven nemen? En de achterrem klauwen; passen deze gewoon 1 op 1 op de originele bevestiging punten? De aansluitingen doet me minder, er komen sowieso nieuwe leidingen onder.

Thanks!

Fusees van een leon zijn heel anders dan een golf 3,

Achterschijven kun je omboren, de vraag is --> hoe wil je ze monteren ;)
Bij een golf 3 zitten de wiellagers in de remschijven en een golf 4 heeft een losse naaf welke niet op je golf 3 past.
Hier is het dus ook makkelijk om gewoon schijven/remmen van een golf 3 te pakken.

indewarre 01-03-2013 19:50

klauwen en schijven passen wel op 288er van een golf 3 met een adapterplaatje zie eerder in toppic ik heb ook al eens ergens een duitse anleitung gelezen naar ombouw van golf 4 remmen achter

kaantjee 01-03-2013 19:52

Quote:
Originally Posted by Spierings
Fusees van een leon zijn heel anders dan een golf 3,

Achterschijven kun je omboren, de vraag is --> hoe wil je ze monteren ;)
Bij een golf 3 zitten de wiellagers in de remschijven en een golf 4 heeft een losse naaf welke niet op je golf 3 past.
Hier is het dus ook makkelijk om gewoon schijven/remmen van een golf 3 te pakken.

Schijven/remmen van een Mk3 zijn te klein, dat heb ik al een paar keer vermeld.. :rolleyes:

Ik ga zometeen met pak 'm beet 300PK rondrijden en ongeveer het dubbele aan koppel, dit zijn pure speculaties, voor het zelfde is het maar 250PK, maar dannog 500nm koppel @ 1000kg. Ik wil het liefst zo groot mogelijke remmen op mijn auto met behoud van 4x100 en en MAX 315mm schijven.

Schijven zijn omboorbaar, op de achterschijven na, maar voor alles is er wel een oplossing. Eventueel van een Seat Ibiza Cupra? :)

kaantjee 01-03-2013 19:56

Quote:
Originally Posted by indewarre
klauwen en schijven passen wel op 288er van een golf 3 met een adapterplaatje zie eerder in toppic ik heb ook al eens ergens een duitse anleitung gelezen naar ombouw van golf 4 remmen achter

Kun je dit meer toelichten? En hoe zit het met de naven dan? Ik kan namelijk geen TDI assen door GTI fusees stoppen ivm. de naven. Dit heb ik namelijk al eens een keer geprobeerd.. :mad:




Spierings 01-03-2013 20:26

Quote:
Originally Posted by kaantjee
Schijven/remmen van een Mk3 zijn te klein, dat heb ik al een paar keer vermeld.. :rolleyes:

:screwy: Heb alleen gezegd dat de fusees totaal anders zijn voor de voorzijde.
Remmen van zo'n leon cupra zijn bovendien ook niks bijzonders.
Voor is het belangrijkste.
Als je grote 4x100 schijven wilt hebben moetje opzoek naar cupra R remmen, deze zijn 305 en passen meen ik zo. Maken gebruik van 4 pots brembo.
Collega van mij had deze op zijn ibiza tdi met stalen remleidingen en kon deze perfect gedoseert remmen (tot blokkeren als hij wou)
http://www.marktplaats.nl/a/auto-on...previousPage=lr


Achter zijn er niet zoveel opties voor plug en play.
Denk dat een setje sport schijven en blokken achter ruim voldoende is.
Achter wil je je wagen zeker niet over beremmen.
Kijk naar de wagen van dutchbuild, heeft achter ook nog gewoon ongeventileerde remmen en heeft nog veel meer vermogen dan de 300pk die jij in gedachten hebt.

En als je toch geventileerde remmen achter wilt en omboren naar 4x100, maar zit ook weer het nadeel aan dat de spoorbreedte iets oploopt.
http://www.volksforum.com/forum/sho...88&page=1&pp=20


remschijven van een ibiza cupra zijn ook ongeventileerd 232mm

indewarre 02-03-2013 00:07

[QUOTE=kaantjee]Kun je dit meer toelichten? En hoe zit het met de naven dan? Ik kan namelijk geen TDI assen door GTI fusees stoppen ivm. de naven. Dit heb ik namelijk al eens een keer geprobeerd.. :mad:

Oke bestel ff op ebay.de voor 18 euro per kant ff een nieuwe homokineet van een vr6 die schuif je zo op de assen.

wat een gezeik als het niks mag kosten haal je ook geen 300 pk of 600n wat je graag wilt.

en een paar andere velgen zijn dan ook de kosten niet meer.

oke geloof je me niet kom maar ff langs trek ik ff de klauwen van een s3 en plak ik die ff op men golf.............................................. ................ met 288er schijven, dan kun je zien dat er een klein plaatje tussen moet en het past. (zie adapter ebay)

ik zal morgen nog ff dat topic opzoeken van die remmen achter hier op het forum.

oja ik bedenk mij net dat de volvo t5 (240 pk +-1500 kg), (men pa heb zon ding) dezelfde remmen heeft als een 2.9 syncro. Die volvo doet ( volgens tv reclame in het verleden 0/100 7 seconden 100/0 5 sec).

je hangt vast in de gordel geloof me maar.
ik zou jou was zou ik met deze remmerij maar goed in je spiegel kijken, ik heb vaker mensen die zich verremmen achter mij, gisteren nog een mk3 gti 8v achter mij die bijna in de kofferbak zat. en die hebben 280er.

size doesn't always matter.

zie verder maar wat je ermee doet.

Mtdi 02-03-2013 00:12

Is dit wat voor je?

http://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=111469

jettaracing 02-03-2013 09:02

Nu heb ik ook een vraagje wat betreft de remmerij van een Mk3 gti :thumbup: .

Ik heb zelf een Golf Mk3 variant 110 pk tdi , en nu heb ik de vraag of er remmerij van een Mk3 gti 16v op gaat passen aan de voorzijde . Dan zou het gaan of de klauwen van deze mk3 Gti zo op mijn eigen naven passen , de schijven kan ik wel omboren naart 4x100 eventueel .

indewarre 02-03-2013 09:46

is eigenlijk het zelfde verhaal je bent ook de fusee's nodig. De vento 2 liter heeft volgens mij ook 4x100 met 280er remmerij. dan zou je die kunnen nemen incl fusee's.

Fastboelm 02-03-2013 20:10

Quote:
Originally Posted by jettaracing
Nu heb ik ook een vraagje wat betreft de remmerij van een Mk3 gti :thumbup: .

Ik heb zelf een Golf Mk3 variant 110 pk tdi , en nu heb ik de vraag of er remmerij van een Mk3 gti 16v op gaat passen aan de voorzijde . Dan zou het gaan of de klauwen van deze mk3 Gti zo op mijn eigen naven passen , de schijven kan ik wel omboren naart 4x100 eventueel .



Remklauwen van een Golf 3 VR6 (1e type de 280 remmen )
2 remslangen van een Golf 3 VR6
set remschijven van een Golf 2 G60

dit is plug en play , en remt goed !

MK2-VRT 02-03-2013 22:21

Ben wel benieuwt naar je setup als je het dubbele aan vermogen / koppel wilt hebben..:)

kaantjee 03-03-2013 16:30

Quote:
Originally Posted by Mtdi

Is pak 'm beet 300 euro boven mijn budget :P

kaantjee 03-03-2013 16:38

Quote:
Originally Posted by indewarre
[QUOTE=kaantjee]Kun je dit meer toelichten? En hoe zit het met de naven dan? Ik kan namelijk geen TDI assen door GTI fusees stoppen ivm. de naven. Dit heb ik namelijk al eens een keer geprobeerd.. :mad:

Oke bestel ff op ebay.de voor 18 euro per kant ff een nieuwe homokineet van een vr6 die schuif je zo op de assen.

wat een gezeik als het niks mag kosten haal je ook geen 300 pk of 600n wat je graag wilt.

en een paar andere velgen zijn dan ook de kosten niet meer.

oke geloof je me niet kom maar ff langs trek ik ff de klauwen van een s3 en plak ik die ff op men golf.............................................. ................ met 288er schijven, dan kun je zien dat er een klein plaatje tussen moet en het past. (zie adapter ebay)

ik zal morgen nog ff dat topic opzoeken van die remmen achter hier op het forum.

oja ik bedenk mij net dat de volvo t5 (240 pk +-1500 kg), (men pa heb zon ding) dezelfde remmen heeft als een 2.9 syncro. Die volvo doet ( volgens tv reclame in het verleden 0/100 7 seconden 100/0 5 sec).

je hangt vast in de gordel geloof me maar.
ik zou jou was zou ik met deze remmerij maar goed in je spiegel kijken, ik heb vaker mensen die zich verremmen achter mij, gisteren nog een mk3 gti 8v achter mij die bijna in de kofferbak zat. en die hebben 280er.

size doesn't always matter.

zie verder maar wat je ermee doet.

Sky is not the limit bij mij, ik heb ondertussen zoveel uitgegeven voor de restauratie van mijn Mk2 dat ik nu nog maar een klein budget over heb voor de remmerij.
Ik wil daarom ook niet alweer mijn velgen aanpassen vanwege andere remmen..
Ik heb max 350 a 400 te spenderen aan remmerij voor en achter. Ik kan het eventueel wel oprekken, maar dan moet het spuiten wachten v.d. auto en dat zie ik eerlijk gezegd niet zitten.


All times are GMT +1. The time now is 05:18.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.