![]() |
mooie foto's :D
|
Zal proberen om zo snel foto,s te uploaden!!
|
Quote:
staan er paar bij! |
ff tijd voor een kleine update,,
we hebben van de week de motor uitgebouwd! ![]() na lekker bezig te zijn geweest natuurlijk ook een keer vast komen te zitten:S ![]() nu stuit ik op een paar problemen? misschien dat jullie daar mee verder kunnen helpen? de bak wat er nu bij zit, word de km teller digitaal aangestuurd! aangezien ik de orginale teller wil behouden zou er denk ik een andere bak onder moeten komen? zoja welke? kabel geschakeld of met stangen? tevens welke steekassen en fusee's kan ik het beste gebruiken? gewoon die van de seat of?? over de benzine pomp, kan ik het beste van een cabrio 2h gebruiken ma moet je dan ook de orginale benzinetank vervangen? alvast bedankt met het meedenken:D! grtz gbgolf! |
heb je die zilveren golf toevallig in de buurt van Lingen gekocht? Ik ben daar ooit eens wezen kijken naar een golfje, en toen stond hij bij volgens mij een mazda garage..
|
Quote:
Pff daar vraag je me wat volgens mij niet want toen ik hem kocht stond die bij een flat in zoon achterstand buurtje dus. |
gisteren was het dan zo ver de golf is eindelijk ingevoerd! zou iemand mij titel naam veranderen naar golf 1 ABF "project"??
|
nou mijn kenteken is bekent 51-TJG-7 het is niet anders hier moet ik het meedoen;(
ma goed nu snel de auto verder apk klaar maken uitlaat iets beter hangen en nog opzoek na een schroefsetje. en dan klaar maken voor 4 maart:) mocht iemand nog een goed tweedehands schroefsetje liggen pm maar!! groetjes gbgolf2 |
hoi mijn vraag is hoeveel pk levert een 2.0 16v abf motor nou standaard
ben ook bezig met een golf 1 maar ben er nog niet uit wat voor blok er in gaat? |
150pk toch af fabriek...
|
Zo die golf 1 mag er wezen succes met je project groeten
|
Golf ziet er netjes uit. Succes met het ombouwen naar het 2L blok :D
|
Quote:
Quote:
na mijn weten klopt dat! de rest bedankt voor de positieve reactie's!! |
na een tijdje stil hier zijn geweest ma ff een update,
26 maart begonnen met het motorblok eruit te halen, ![]() binnen 2 uur er alles uitgehaald. alles thuis opgehaald voor de ombouw na 2liter 16v abf smiddags bezig geweest met de motorsteun van de donor auto(opgehaald bij arie van een golf 1 gti) eruit geboord geslepen, kort daarna de 1,1 steun eruit geboord en geslepen, daarna samen met de collega de steun weer op de plek gelast. toen snel na een oud collega van hem om 16v bak steunen op te halen. na die gemonteerd te hebben kon het motorblok erin gehangen te worden. ![]() hij hing in 2 rubber achterste motorsteun paste niet?? na die aan gepast te hebben, verder opzoeken na onderdelen zo ook na de voorste motorsteun, na hier goed gezocht te hebben op volksforum kwam ik er 1 tegen bij arno2000 na die opgehaald te hebben wat alles een beetje te snel ging kwam ik later nog een keer bij hem op 100mm steekassen opgehaald te hebben. na de voorste motorsteun te hebben gemonteerd hing de motor er voor goed in dacht ik niet dus want de spanner van de multiriem was door het ongeluk kapot geknapt:S overhoofd gezien oops:O die dus snel besteld smiddags konden ze hem pas lever, half 5 eindelijk de spanner direct gemonteerd kom je er achter dat het motorblok maar 2 mm van de chasisbalk hing hebben we het motorblok eruit gehaald en de chasisbalk aangepast. ![]() toen de motor weer terug gehangen, met genoeg spelling:) ![]() toen bezig gehouden met de uitlaatgedeelte,, een spaghetti opgehaald + kat vervanger. na gekloot te hebben om de spaghetti te monteren zit die dan eindelijk paste allemaal ma net net:S ![]() omdat ik een 45 mm middenpijp heb van supersprint met aansluiting na 60mm moet er een andere onder komen dus de uitlaat even laten wezen hoe het nu is. toen ma bezig gehouden met het schakelmechanisme. na die een plek te hebben kunnen geven, en paste en werkte. ![]() tot zo ver zijn we nu gekomen. zal van de week even beter foto's maken. nog te doen lijst,, kabelboom ophalen plaatsen word omgesoldeerd:) benzineleiding plaatsen + pomp steuntje maken rem adapter voorkant kopen golf 1 (iemand liggen pm ff) middendemper golf 1 60mm (iemand liggen pm ff) (hier op volksforum word er 1 aangeboden man reageerd alleen niet:S) achteras ombouwen na schijfremmen. hoop hem einde van de maand begin nieuwe maand lopend te hebben. dan omkeuren na 2liter + taxatie. |
Ziet er goed uit!
|
Toch een leuke hobby hé!
doe zo voort zou ik zeggen en dan komt da dik in orde!!! :thumbup: :thumbup: |
hij loopt,,
https://www.facebook.com/#!/media/set/?set=vb.1537839662&type=2 nog te doen,, achteruitlicht kabel omsolderen, oliedruk sensor / kabel omwisselen. rdw keuren:) |
na bijna 2 maand gereden te hebben, viel elke keer de motor uit stotteren, bokken. samen met js autosport erna gekeken te hebben, en veel dingen te vervangen hebben. halgever vervangen bdp sensor van facet(nooit kopen ga na de dealer!) telkens wel vonk geen vonk na een orginale geplaatst te hebben had ik op alle delen spanning ma de motor wou niet aanslaan:S na een paar keer te hebben gezegd volgens mij ligt het probleem in de computer omdat hij op de sofware van een 93 abf motor digifant 1? en mijn orignale sofware was van een 97 abf met digifant 2. maar op de orginale chip zat een imo die er niet vanaf wou:S ma hij is terug bij huis en loopt tot nu perfect!
paar kleine dingen doen uitlaat omlassen koppel stuk spaghettie ( bleek van een 1.8 small blok vergleken met een abf motor. achter uitrijlicht om sloderen en dan rdw keuren! weet wel dat een wolf in schaapskleren is geworden:) verschillende bmws mercedes eruit getrokken:) met blije gezichten van de eigenaren:) tot de volgende keer ma weer. |
|
Goed bezig, leuk project! :thumbup:
Vraagje: Wie heeft jouw kabelboom gedaan? Ik zit een beetje met dezelfde kwestie met mn ombouw van 1.1 naar 2.0. |
Quote:
Js autosport in vriezenveen. Pewi team wou het ook wel doen. |
gave sleeper, zal wel afgaan met die 16 klepper erin!
|
waar zit kvs reservoir?
daar kijk ik dan weer na en je hebt de originele bak erop?? hydralische koppeling??? met je pedalen? KM-teller????? aansluiting? maar verder rest een mooi golfje met een enorm lekker blok erin. Heb zelf ook een CUPRA gehad....... zeer lekker. en lekker jong. Groetjes |
kvs reservoir?? heb gewoon de orginale 1.1 radiateur gepakt zit dus in de radiateur, blijft netjes warm. mocht dit met de tijd veranderen, gooi ik er een andere met dubbele spal ventilatoren op.
de orginale bak van de seat ibiza cupra zit er achter met de orginale koppelingskabel (zelfstellend) km teller, zwarte digitale sensor eraf draaien en de orginale km kabel van de 1.1 erop gedraaid. |
het klinkt allemaal zo makkelijk. leuk project trouwens.
|
Gave bak zooo!!
|
Nette modificatie :thumbup:
|
thanks heren!
trouwens de golf is ook omgekeurd na 2.0 met 110kw! mannen van de rdw vonden de ombouw netjes gedaan alleen de uitlaat werd getest op de db:O na de regels te hebben gelezen mag een auto van 24 jaar en ouder 96 db hebben en de golf draaide op 3500toeren 90db.:D dus goed gekeurd! hier nog een paar foto's van de ombouw. voorremmen(seat ibiza cupra 280mm) ![]() ![]() achterremmen (golf 2 16v gti, scirocco 16v handremkabels) ![]() banden verwisseld voorzijde 165 - 195 ![]() ![]() meeting mivw ![]() en mijne nieuwe project(seat leon 1.8 20vt) ![]() (verlanglijstje golf 1) andere nokkenassen + chip andere interieur (seat leon) intercooler downpipe 3 inch met volledige supersprint uitlaat chippen mocht iemand wat hebben liggen pm ff met prijs hoeft niet met alle minuut.:) gtz gerald |
Hoe heb je de elektrischiteit gedaan en de startblokering?
|
Elektra heb ik laten doen startblokkering kun je bij Pewi team zo laten verwijderen ze willen je vast wel meer info geven over hoe en wat met je kabelboom tevens is de 2.0 16v verwijderd en ligt er nu een 1.8 20vt motor in.
|
Tijd voor update hier:-)
|
Quote:
haha klopt, nou eind vorige jaar weinig gereden met de golf, eind vorige jaar van baan gewisseld waardoor rijden en bezig te zijn met de golf op een laag pitje stond. begin 2014 moest de golf voor apk, natuurlijk er niet doorheen gekomen ivm co veelste hoog bleek later carterdruk (olie verbruik en gooide olie eruit via de carter ontluchting) na een kat geplaatst te hebben was de co zo na beneden gedaalt dat de golf was goed gekeurd dus we konden weer even rijden ma de golf begon steeds raarder te doen waar opeens moeilijk starten en niet bleef lopen besloten ik de motor eruit te halen en V.V voor een andere na rond wezen te kijken voor een vervangende motor 700a800 euro reviseren koste me 600 maar de versnellingsbak was ook kapot. tot op ebay een goedkope 1.8 20vt op kon kopen. alle andere onderdelen wat ik niet nodig was verkocht. toen me oude kabelboom verkocht was gauw de kabelboom wegbracht na pewi team 2,5 week later kreeg ik hem terug. Echt super te vreden hoe die jongens te werk gaan. in tussen tijd de 1.8 20vt terug geplaats, intercooler van een mercedes sprinter geplaats, radiator van een golf 3 tdi (zonder airco) met een fan kap een polo variant sdi (met airco). intercooler slangen besteld op www.chargertech.nl. nu bezig met radiator slangen opmaat maken, tevens de kabelboom weggelegd en de motor proberen te starten en na 1 keer rond te draaien sprong de motor aan snel stop gezet ivm geen koeling downpipe enz. hoop dit weekend de steekassen en de radiator af te vullen en paar kleine dingen te verhelpen. en dan zo snel mogelijk de downpipe te lassen en dan omkeuren en weer knallen en snel meetings weer te bezoeken. zal zo snel mogelijk weer foto's te plaatsen. binnekort een update met fotos!! |
hier de ombouw na 1.8 20vt
nadat de oude motor kapot was gelopen oude motor eruit gehaald. ![]() ![]() ![]() in duitsland voor een leuk prijsje een goede 1.8 20vt opgehaald, toen we de motor thuis hadden moest de motor nog worden aangepast om de motorsteunen passend te krijgen. de spanrol moest vervangen voor 1 van een 16v motor, nadat gedaan te hebben motor meegenomen na een goede maat van me die een eigen garage heeft en een motor inbouwen op een brug is dan wel makkelijk. ![]() ![]() ![]() ![]() nadat de motor er inzat, de auto mee na huis genomen om daar zoveel mogelijk klaar te maken zoals de extra koel gaten, intercooler en radiator erin te maken, tevens de downpipe pas gemaakt die bij me maat is afgelast. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ook nog even de zijlijsten opnieuw gespoten ivm de verf los liet ![]() en op moment staat de auto er zo bij. ![]() nogmaals wil ik pewi team bedanken voor de goede uitleg en het pas maken van de kabelboom :D :thumbup: |
Geen dank gerald, mooi dat alles gelukt is! Lekker vlammen met 200pk :-)
|
Mooi gedaan :cool:
|
heel mooi gedaan :thumbup:
|
Dankje heren!
|
Zie dit topic nu pas...mooie ombouw! Echt een sleepertje zo
|
vet ding man..
meer fotos? |
All times are GMT +1. The time now is 23:08. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.