![]() |
knaak: blok kapot
Helaas is onze Polo (2001 6n2 1.4 16v) slachtoffer geworden van een blijkbaar overbekend probleem: bij stevige vorst krijgt de oliepomp niet voldoende olie, dus geen smering = hele handel naar de kloten:mad:
Wie o wie weet wat er nu het meest verstandig is? Heeft het zin om een ander motorblok in te bouwen, ook gezien de waarde? Maak ik nog kans op coulance bij de dealer? Alle hulp is welkom, m'n vrouw moet over een paar weekjes weer aan het werk na zwangerschapsverlof, ze kan een auto dan goed gebruiken...:rolleyes: |
Zorg dat je je chassisnr en km-stand bij de hand hebt en bel Dago-Duiven of een andere VW dealer. Als je geluk hebt val je in de coulance regeling... mits het het de carteronluchting is..
Wat ik gelezen had moet het wel een dealer onderhouden auto zijn. |
eergisteren precies t zelfde gehad bij de caddy, (2002 1,4 16v) motor is ook overleden. olielampje had nog heel ff gebrand voor hij overleed. ik wist niet dat dat een bekend probleem bij die blokken was?
wil je t blok gaan reviseren of vervangen? als je t gaat reviseren, en een offerte aanvraagd, mag ik dan van je weten welk bedrag ze hiervoor rekenen, had net contact met donkers motorenrevisie in heerlen gehad, en die kwamen op 2500 euro :screwy: de caddy is niet dealeronderhouden, maar bij een vriend die bij nissan werkt. vervalt de mogelijkheid op coulance als deze niet bij vw in onderhoud is geweest? zolang de boekjes zijn bijgehouden? geert |
Mijn vriendin had afgelopen week hetzelfde met haar 6N2 1.0.
Na een paar dagen niet gereden te hebben brandde ook het olielampje en ging de zomer af. Er zat genoeg olie in. Ik heb haar de wagen rustig laten warmrijden en het probleem is opgelost. Ik vermoed dat het vocht in de olie ergens een toevoerleiding of het oliefilter afsluit door bevriezing... |
Dan heb je mazzel gehad Vains. Bij de meeste gaat de carteronluchting dicht zitten met slutch. En dan ben je gewoon de sjaak en loopt je blok vast. Ik heb er gelukkig een carterverwarming inzitten.
Blokken zijn ook gewoon te koop rond de 1000 euro. Dus waarom reviseren? |
Quote:
Ja dat klopt. Ik was blij dat ze mij directe vertelde over het probleem aangezien zij niet het type vrouw is die een motor op temperatuur rijdt :rolleyes: Als ik haar dr gang had laten gaan dan was het blok wellicht gesneuveld ja :eek: |
t kan toch niet zo zijn dat volkswagen t erop aan laat komen, ze roepen voor de meeste onzinnige dingen hun auto`s terug, en als er massaal blokken in de soep lopen zodra t vriest, hoor je er niks over.
|
Komt dit probleem ook voor bij de 1.6 versie in de 6N?
|
daar staat niks over op internet, alleen de 1.0 (lupo,arosa) en de 1.4
|
Quote:
waar dat dan? op de sloop vragen ze 600 euro voor een blok met onbekende km stand. in schijndel zit een bedrijf, die vragen 1100 ex btw. met 72000 gelopen. |
|
nou, fijn dat ik dit topic ff lees.
net contact gehad met wealer heerlen (VW dealer) de coulancetermijn is opgerekt naar 12 jaar, dus de caddy valt binnen de coulance, zolang ik maar een rekening van vw of een universele garage kan overleggen. het geldt dus ook voor een niet vw onderhouden auto. je moet t maar weten en nou ben ik uitgespamd in dit topic :D |
om even in te haken, hier afgelopen zondag hetzelfde gehad met een lupo 1.0 uit 2001, carterontluchting dichtgevroren, direkt met pon nederland gebeld, dat de modificatie op deze auto niet is uitgevoerd.
ze namen het aan als klacht en gingen verder kijken wat ze kunnen doen. ook wij vallen onder de coulance en krijgen de reparatie kosten (€372,-) volledig vergoed, met de nodige excuses van de dealer die in eerste instantie meteen begon met; de auto is niet altijd dealer onderhouden. slaat dus nergens op! misschien dat iemand hier iets aan heeft. :thumbup: |
de vw dealer gaf aan dat hij niet dealer onderhouden moet zijn,zolang je maar een rekening van onderhoud hebt. vind de rep kosten van 373 euro best meevallen trouwens.
|
Dat vw van die schijtblokken maakt daar kan je eigen garage toch niks aan doen :)
|
Veel reacties, treurig om te lezen dat ik niet de enige ben. Ik rijd altijd al VW, maar dit is toch wel een enorme teleurstelling.
Vandaag eens geprobeerd de schade via de verzekering vergoed te krijgen, maar dat lijkt op niets uit te draaien. Eerlijk gezegd laat ik het onderhoud door familie doen, facturen worden moeilijk dus wordt het coulanceverhaal ook lastig. Proberen kan natuurlijk altijd. Anders maar eens op zoek naar een ander blokkie of zo. |
1.4 blokken zijn altijd al klote k*t blokken geweest. Raad het iedereen af om ze te kopen
|
tja, achteraf beter een 1.6 (of een gti) kunnen kopen. Helaas Pindakaas.
|
Zijn dit ook de 1.4 MPI-blokken in de Arosa/Lupo?
|
er is niks mis met die blokken/motoren als je maar weet hoe ermee om te springen ;)
olie word dikker in de winter en dus moeilijker aan te zuigen!! Bekijk dit filmpje eens,, http://www.youtube.com/watch?v=cL6uMHqSSJ4 |
er is wel iets mis met die blokken,anders zou volkswagen geen oplossing zoeken voor klanten, en dat olie dikker is met dit weer spreekt voor zich.
|
nogmaals er is NIKS mis met die blokken(op kantelende zuigers na!), en de gti heeft dezelfde oliepomp als de 1.4i 16v ;)
sickelpompje moet flink werken om die olie omhoog te krijgen.... dat volkswagen oplossingen zoekt/vind voor klanten is net zo vanzelf sprekend als dat olie dik word in de winter...... ow ja revisie is hier ook mogelijk :) |
En ze hebben vast ook goede versnellingsbakken? En voor 90% geen last van kantelende zuigers...
|
versnellingsbakken gaan ook maar sporadisch stuk... net als oliepompen....
het gekloot in die kapotte bakken ligt niet aan de versnellingsbakken zelf want die zijn zowat identiek als de g40 bak en kan 150nm koppel hebben.... het gewicht van de 6n en 6n2 is zwaarder als de polo2f of g40... Getriebeprobleme: Die 6N Gti haben oft defekte Getriebe, das liegt aber nicht an schlechten Getrieben oder zerstörerischen Motoren sondern ganz einfach am Mehrgewicht und der Abkapslung beim 6N. Die 86C und 6N Getriebe sind fast identisch bis auf wenige Details die aber unerheblich sind. Beide Getriebe halten etwa 150Nm aus. Im 86c hat das Getriebe nicht viel zu bewegen. Im 6N schon.Dann hat der 6N 0,5L weniger Getriebeöl und eine Motorwanne, so dass weniger Fahrtluft das Getriebe kühlt. Getriebeprobleme gibts auch häufiger beim G40. Liegt also nicht am Gti Motor oder am 6N Getriebe dass es da häufiger Probleme gibt ik kan ook alles stuk krijgen als dat nodig is... |
Ik had precies hetzelfde vorige week. Vaak is de carteronluchting de boosdoener (bevroren) of de olie oud waardoor deze bevriest (slut) ik zou een ruilmotor laten inbouwen is een dag werk blokken zijn niet zo duur (die van mij kostte 150 euro)
|
en idd de 6n blokken met (kantelende zuigers) mega bevriezingsproblemen, versnellingsbakken die allemaal de geest geven, oliepompen die niks kunnen hebben, zijn genoeg redenen om er vanuit te gaan dat het allemaal bar slecht is.
|
Weet je hoe vaak er problemen zijn met 1.4 motoren in vergelijking met 1.6 motor.
|
Quote:
precies, maar dan wel alleen de 16 kleppers, de 8 kleppers hebben veel minder problemen. |
8 kleppers hebben spruitspukken die krom trekken en af en toe klepstoters die niet op druk komen.
|
zo...
Net van Wealer Heerlen het verlossende telefoontje gehad: het blok van de caddy wordt sowieso gerepareerd, ze kijken hoe erg de schade is, en op basis daarvan wordt of- het onderblok of het hele blok vervangen. de enige kosten die ik heb zijn de kosten van analyse van de schade, en het cartervervangingskitje (mooi scrabble woord) en de vloeistoffen. De maximale kosten zijn 600 euro, bij vervanging van het complete blok, bij vervanging van het onderblok is het maximaal 300 euro. vindt toch verdomd netjes van Pon hoe dit opgelost is, na 10 jaar. en nogmaals,de caddy is niet dealer onderhouden. |
Quote:
Waar haal je zo'n blok voor €150? Ik krijg prijzen van €600 voor 120dkm |
ja breng ze maar voor 150,,,ik heb dr van de week nog een paar nodig word er dagelijks voor gebeld
|
Quote:
Kan ik deze verlenging naar 12 jaar ergens vinden? Ik ben bezig met de dealer, maar het gaat niet van harte... Mits die verlenging er is lijkt het me geen vraag 'of' je een nieuwe motor krijgt maar wanneer. Dit artikel op de site van AutoBild is toch overduidelijk. |
Dat zei de dealer, anders moet je eens met wealer heerlen bellen, die deden er totaal niet moeilijk over, en gaf zelf aan dat de termijn naar 12 jaar is verlengd.
|
Quote:
Ga ik doen! |
De dealer kan trouwens wel moeilijk gaan doen, maar trekt uiteindelijk toch aan t kortste eind. Je moet er gewoon mee verder gaan als ze niet meewerken, toen ik gisteren de auto bracht stonden er nog 4 polo's met t zelfde probleem.
|
De golf 4 van mijn zusje 1.4 16v ook blok kapot.
|
Quote:
nou, zelfde handelingen uitvoeren als derk en ik. snap nog steeds niet dat vw geen actie onderneemt, dit kost toch een vermogen zo. |
Mar die van mijn zusje is geloof ik van 98'. Dus ouder als 12 jaar. :(
|
Das kut inderdaad.
|
All times are GMT +1. The time now is 13:08. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.