![]() |
golf1 project '78 gti
Mijn nieuwe aanwinst een golf1 gti orginele nederlander van 1978
Er zit wel een beetje plaatwerk aan, kortom hij is gewoon in slechte staat en ook niet echt goed behandeld door de vorige eigenaar (lees: rotte delen weggeplamuurd) Wat zat er nog op: een spucknapfstuur, ats velgjes, tittendash, orgineel interieur in slechte staat, 1.6 gti blokje en nog wat orginele boekjes altijd leuk. Kilometerstand --- nog even kijken status op dit moment: gestript en aan het kijken waar en hoe erg de roest is. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() tankdoproest weggeplamuurd ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Plekken die aangepakt moeten worden: tankdop voorscherm ophanging links en rechts parafaan dakrand wielranden achter links en rechts achterscherm hoekjes links en rechts achterpaneel onder voorderest nog onbekend |
wordt deze weer marsrood?
|
Zooo...dat is nog een flinke klus!
Succes! |
# kleur ben ik nog niet over uit wat het gaat worden ik zie wel
# uhm ja dat gaat zeker een hele klus worden maar we houden moed :thumbup: |
Zo het houd je van de straat laten we maar zeggen :thumbup: Mooi project! Komt er het originele blok in?
|
Mooi project! Redelijk uniek om een originele GTI te vinden.
Zit wel veel werk aan zo te zien maar hij is het redden zeker waard! |
# er ligt een kaal 1800 kr blok klaar om te reviseren en die zal er waarschijnlijk inkomen te liggen.
# het zal inderdaad een berg werk zijn maar zeker de moeite waard :thumbup: |
deze gaan we volgen ;) ben benieuwd!
Geen optie om de auto eerst helemaal te laten stralen? gezien het plamuur/roest verleden en zo.. |
# Ik ga eerst even zorgen dat de auto kan kantelen en daaaarna eens goed bekijken :thumbup:
|
Succes nog veel te doen zie ik wel, maak hem maar goed kaal want je weet niet wat je tegen komt.
Er zit altijd meer dan je denkt en ik kan het weten. Leuk zo'n oer GTI maak er wat moois van. |
Dit wordt een projectje om te volgen! Ik hoop op zoveel mogelijk orgineel gti, anders had je wel een betere basis kunnen pakken ook.
|
zo te zien heb je nog wel even werk aan de gti, wel leuk dat er een oer gti weer word opgeknapt.
er zal een hoop tijd en geld in gaan zitten maar hij zal het zeker waard worden. |
# ik ben er ook bang voor dat er nog wel ergens wat roest verstopt zit
# een betere chassis had gekund ja maargoed ik doe het ook voor de ervaring en het zelf opgeknapt hebben. En een orginele nederlandse gti is altijd mooi om te redden van de scrapyard. Nog tijd genoeg zullen we maar zeggen. :D # ik ga mijn best doen :thumbup: |
opknappende op knappe opgeknapte vroeeeemmm
hij is al bijna af jongeeee heb m'n kleur code toevallig gevonden net in de doos met extra spullen.. je mag hem wel lenen:P |
Wat een werk , maarja komt wel weer een mooie auto voor terug , ik zou hem iig helemaal origineel maken, daar is hij bijzonder genoeg voor en zeldzaam genoeg.
Ze zijn verrot, vol geplamuurd , schade's gehad , je komt altijd vanalles tegen als je inelkaar begint , ik zou alles kaalhalen , want er kan op vele andere plekken nog plamuur inzitten , zelf ook meegemaakt met een 78'er Golf 1 mx. Succes :thumbup: |
# haha mauuuu ik hoop dat ik ooit kan zeggen dat ie klaar is en opgeknapt :eek:
# ja ik wacht ook nog op de verrassingen :) |
Stond deze bij Reinders in Emmen?
|
# De auto komt hier uit de buurt :)
|
De auto staat inmiddels op zijn zijkant en heb de bodem goed kunnen bekijken.
Ja hij is er erg aan toe dus deze week proberen de bodem kaal te zetten en te kijken of het nog te redden is :eek: foto's zijn niet goed gelukt omdat de bodem nog zwart is en de gaten en roest niet goed te zien zijn ;) |
jaaaa jaaa mijne moet zeker onderkant een keer kaal ik ga helpe helpeee... wanneer gaat u beginne(A)
|
Ikzelf ben ook aan de restauratie van een '78 er GTI bezig en dacht eerst dat de auto nog wel ok was.. echter wegens 'oudere' reparaties aanwezig ligt hij nu volledig uit mekaar .
Ik heb hem ook op zijn zij gelegd en volledig kaal gezet met de stalen borstel, mooi gelast en nu terug een behandeling gegeven en in de routex gezet. Als ik een tip mag geven, ik meen op jou foto een front gezien te hebben met trekoog, een '78er heeft dit niet, maw er zit een later front in de wagen. Bij VW classic parts center kan je voor 65€ een origneel '78 er front kopen :-) Heb je toevallig foto's van de montage van de benzinepomp? mijne lag eronderuit toen ik de wagen kocht en ik weet niet echt hoe hij eronder moet :-( |
Quote:
Dat kan wel, ligt eraan in welke maand van '78 z'n GTI was geproduceerd. Vanaf augustus 1978, toen het "modeljaar" 1979 begon, (chassisnr daarvan begint met 179, de 9 staat voor 1979) kreeg de Golf 1 kunststof bumpers, en dus meteen het front met sleepoog. Maar bij tot en met juni 1978 geproduceerde Golfje's (chassisnr. daarvan begint met 178, de 8 staat voor 1978) klopt het wat je daar schrijft. Edit. het hangt er bij zijn Golf dus vanaf wat het 3e cijfer van z'n chassisnr. is. |
Aan de deurschanieren (aan de auto) is het te zien dat het een 1978er voor Augustus deze heeft dus origineel stalen bumpers , geen sleepogen ,
aan de tunnel die is breder is het ook te zien meestal. Bij de meeste Golfjes is het front al eens vervangen door 1 met een sleepoog. Er zitten nogal wat verschillen in modeljaren in de carroserie van een Golf1. Het is heel makkelijk om te zien wanneer een auto is omgekat , vooral mede aan de deurschanieren en de tunnel (noem ik het maar) in het midden , er zitten geen balken onder bij de bodemplaat dit heeft een type na 1978 wel weer. |
# bedankt voor de tip zover was ik nog niet maar ik zal er even verder naar kijken, de benzinepomp ligt er wel al vanaf. Maar misschien kan ik wel even een foto proberen te maken van de ophanging ik zal morgen even kijken :cool:
# de golf 1 is van 6 juni 1978 en dus zal het sleepoog niet origineel zijn denk ik, bedankt voor de info in ieder geval ;) # Het is inderdaad een originele golf 1, dus waarschijnlijk is er al een keer een ander voorfront opgelast aan jullie reacties te zien moet er geen sleepoog zitten in ieder geval. :) bedankt voor de nuttige informatie in ieder geval :thumbup: :thumbup: |
een best project kerel :)
|
Marfjeeee moet jij niet is een beetje update werk gaan verrichten hierO:p
|
hmmm Vreeemd leef je nog?
|
En nogsteeds waar ben je nou met je foto's
|
Altijd mooi een 78er gti met blauwe kentekenplaten:D
|
Quote:
Heb je ook enig idee wanneer de grote achterlichten erin zijn gekomen? Heb namelijk een origineel nederlandse 1.6 EG gti en daar zitten grote achterlichten in en al andere deurscharnieren. |
Vanaf augustus 1980 zijn de grote achterlichten erin gekomen.
|
het komt idd wel vaker voor dat er grote lichten ingezet zijn dat was toen mode om dat te doen :thumbup:
|
Zijn er nog vorderingen of ontwikkelingen met dit project?
|
Mocht je zijn gestopt met dit project heb ik wel interesse om het van je over te nemen.
|
heej
nee ik ben niet gestopt met dit project Er is op dit moment nog niet zoveel veranderd de auto is volledig gedemonteerd en hangt in een kantelbok De bodem is (gedeeltelijk) uitgeslepen en vervangen door een donor model, momenteel zit er 1k primer op en word er bitumen opgespoten. Verder ben ik wel bezig met wat klein plaatwerk maar ik heb er momenteel niet veel tijd voor :thumbup: |
Zag dat je je originele 1978 gti motorblok hebt verkocht. Echt jammer een originele NL gti met originele motor, bak en interieur is echt heel heel zeldzaam hoop dat je er geen spijt van krijgt dat je je motor verkocht hebt. Ik vermoed dat er niet meer dan 15 originele gti's van 1977 en 1978 nog rondrijden in Nederland. In mijn ogen is je auto ook meteen waardeloos geworden. Wie wil er nou een 78er Gti met een andere motor erin. En je interieur is ook weg of heb je die nog te koop. Wil hem anders wel van je overnemen.
|
Quote:
ook goeiedag. |
Misschien komt mijn laatste post niet zo aardig over maar er zijn liefhebbers echt jaren aan het zoeken naar een complete gti uit de eerste bouwjaren en vind het dan echt jammer om te zien dat er weer een complete vroege Gti verloren gaat . Neemt niet weg dat er geen mooie auto van gemaakt kan worden.
|
Goeiemiddag ;)
Ik kan in ieder geval aan je reactie lezen dat het een reactie is van een echte liefhebber :D Ik heb inderdaad het motorblok verkocht en ik heb er geen spijt van moet ik eerlijk bekennen. Ik was gelijk al van plan om iets snellers te gaan rijden dus vandaar deze keuze. Het interieur is nog te koop inderdaad en dat ga ik dus ook niet gebruiken, het is wat mij betreft te versleten om te herstellen. Een achterbank komt er waarschijnlijk ook niet meer in. Aan de buitenkant zal het een orginele gti blijven maar motorisch en het interieur zal anders zijn, kortom het kan altijd nog ongedaan gemaakt worden :) En waardeloos ja ach ieder zijn mening zullen we maar zeggen ;) |
Waardeloos is niet de juiste bewoording die ik had moeten gebruiken. Minder interessant voor iemand die matching numbers zoekt wordt je auto zeker wel. Kun je me vertellen of je interieur ook nog skai onder de hoofdsteunen heeft of zit daar al de zwarte stof? Wat voor motor komt er in je auto?
|
All times are GMT +1. The time now is 11:44. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.