Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   Afslaan warme motor bij hogere snelheid (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=145952)

G.J. Tijhof 16-04-2023 19:23

Afslaan warme motor bij hogere snelheid
 
Ik ben in het bezit van een golf mk1 cabrio. De laatste tijd veel problemen als de motor warm is en we 70+ willen gaan rijden. Motor begint in te houden en slaat dan af. Poosje wachten, starten lopen en je kunt weer even rijden tot hetzelfde weer gebeurt. Waar moet ik dat in zoeken? Wie kan mij helpen?

RobertVoorst 16-04-2023 20:39

Carburateur motor? Klinkt alsof je last hebt van ‘Vapour lock’. Er zit bij de golf 1 een dampafscheider in het motorruim, misschien dat deze aan vervanging toe is.

VeeDubber 17-04-2023 07:54

Eens met Robert!

ben zine 17-04-2023 14:32

In een ver verleden heb ik hetzelfde probleem gehad bij een '75-er Automaat. Als ik het me goed herinner waren er toen componenten van verschillende systemen door elkaar gebruikt. De remedie was knijpen van de retourleiding.

RobertVoorst 17-04-2023 14:37

Quote:
Originally Posted by ben zine
In een ver verleden heb ik hetzelfde probleem gehad bij een '75-er Automaat. Als ik het me goed herinner waren er toen componenten van verschillende systemen door elkaar gebruikt. De remedie was knijpen van de retourleiding.


Precies, door de retourdruk omhoog te schroeven door de leiding te knijpen gaat het kookpunt van de benzine omhoog waardoor er minder snel gasvorming kan optreden.

Steeph 18-04-2023 21:07

Pierburg 2E carb?
Kleine stukjes gereden?
Kijken of je hem kan reinigen en anders op zoek naar een andere.

G.J. Tijhof 01-05-2023 16:04

:thumbup:
Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Precies, door de retourdruk omhoog te schroeven door de leiding te knijpen gaat het kookpunt van de benzine omhoog waardoor er minder snel gasvorming kan optreden.


Ik heb dit gedaan, helemaal gedicht. Na 30 km nog geen problemen gehad. Hopelijk is dit afdoende. Maar waar zoek ik nou de oorzaak in. Te weinigbrandstof toevoer? Benzinepomp is al vervangen!

G.J. Tijhof 01-05-2023 16:06

Quote:
Originally Posted by Steeph
Pierburg 2E carb?
Kleine stukjes gereden?
Kijken of je hem kan reinigen en anders op zoek naar een andere.


Heb je een afbeelding van een Pierburg 2E carburateur? Er hoort een JB blok in te liggen maar dat is blijkbaar ook niet het geval.

G.J. Tijhof 02-05-2023 06:19

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Carburateur motor? Klinkt alsof je last hebt van ‘Vapour lock’. Er zit bij de golf 1 een dampafscheider in het motorruim, misschien dat deze aan vervanging toe is.


De dampafscheider heb ik ook vervangen. Echter zonder het gewenste resultaat.

loadone 24-07-2023 14:42

Heb je het probleem helemaal niet meer gehad sinds dat je het retour afknijpt?

kris2502 24-07-2023 20:03

Klinkt idd als de dampbellenafscheider.
Je rijdt je vlotterkamer leeg.
Retour dichtknijpen forceert meer benzine naar carburator en vult zo vlotterkamer beter.
Naast vervangen kan je de afscheider ook proberen reinigen.
Laat deze leeg en vul deze met carburatorreiniger.
Slangen terug aansluiten en half uurtje wachten.
Dan een ritje maken.
Reiniger verbrandt gewoon als brandstof.
Succes

vagg freak 26-07-2023 19:27

Was thermostaat kan ook blijven hangen dan blijft de choke erop staan. Ff open schroeven en schoonmaken

loadone 02-10-2023 09:25

Gisteren hetzelfde probleem met een 1977 1.6 benzine met Solex 34 Pict 5..
Carburateur vervangen met dezelfde type.. maar bleef uitslaan bij warme motor.

Nu de retourleiding afgedopt en hij blijft keurig lopen.


Bij mij is er geen dampbellenafscheider, deze zit op de nieuwere Golf1's.

Moet ik er een andere benzinepomp op zetten? of moet ik het ergens anders zoeken?

daNpy 02-10-2023 10:43

Een drukregelaar in de retourleiding plaatsen? Dat lijkt me (technisch) wat beter dan "afknijpen".

loadone 02-10-2023 14:13

Ik heb een vrij nieuwe Pierburg benzinepomp, als ik de motor aanzet zie je dat het met scheuten naar de carburatur wordt gepompt.. neem aan dat dit zo hoort toch?

loadone 02-10-2023 15:37

Of kan ik er een dampbellenafscheider op zetten en is het probleem opgelost?

daNpy 02-10-2023 16:09

Volgens mij moet een brandstofpomp gewoon continue benzine leveren, niet met scheuten?

RobertVoorst 02-10-2023 17:15

Heb je een mechanische brandstofpomp op je cilinderkop zitten? Dan is het normaal dat het met scheuten komt. Als deze direct vanuit de tank komt dan is of je pomp gaar of je brandstoffilter verstopt

The Skinnmeister 03-10-2023 06:37

Quote:
Originally Posted by RobertVoorst
Heb je een mechanische brandstofpomp op je cilinderkop zitten? Dan is het normaal dat het met scheuten komt. Als deze direct vanuit de tank komt dan is of je pomp gaar of je brandstoffilter verstopt


Eens ;)

daNpy 03-10-2023 07:04

Ahja want dat is zo'n hevelpomp natuurlijk. Vandaar dat je ook de bellen eruit moet 'filteren'?
Alhoewel zoiets op mijn DAF niet zit, enkel een filtertje tussen pomp en carburateur.


All times are GMT +1. The time now is 21:01.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.